Téma: Oktatmány |
|
mpd |
|
Ezzel nagyon egyet tudok érteni:
1.1 Az EGSZB számos véleményében szót emelt az oktatásnak mint alapvető emberi jognak az elismerése mellett, azzal érvelve, hogy az oktatás központi célja továbbra is az, hogy megtanítsák, hogyan lehet olyan szabad, kritikus gondolkodású és független polgárokká válni, akik képesek hozzájárulni a társadalom fejlesztéséhez, amelyben élnek, és tudatában vannak annak, hogy közösek az értékeik és a kultúrájuk. |
|
mpd |
|
Az oktatásba történő beruházás a legjobb befektetés, amely megtérül - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szerdán Budapesten, a Képmás című családmagazin díjátadóján.
|
|
mpd |
|
Magad mondtad ki. Miért baj, ha egy segédmunkás műveltebb mint a tégla amit farigcsál? Miért baj, ha egy társadalom általános műveltsége emelkedik? Muszáj a kertésznek kőhülyének lenni? csak akkor tudja megfelelően nyesegetni a sövényt? Az oktatásnál nincs jobb beruházás, ezt már sokan, köztük sok OV-nál is bölcsebb ember megmondta. (Bizony!!!! vannak és voltak olyanok, még ha nehéz is ezt elképzelni!!!) |
|
Rendes Kis |
|
Sajnos, Mpd kollégánál a pont: a fehér köpeny jobban áll az emberen, mint a kék. |
|
mamácska |
|
Gazduram! Az én véleményem szerint a legfontosabb a munkahelyteremtés. Lehet,hogy sok kiművelt emberfő diplomájával együtt nem azt tudja végezni,ami képzettségének leginkább megfelel, de legalább dolgozni tud!Az én fiam esete a példa erre: 2008.óta diplomás munkanélküli,nyelvvizsgával. Most tudott elhelyezkedni az építőiparban,mint segédmunkás. Nem ez vágyai netovábbja,de legalább dolgozik! |
|
mpd |
|
OV leugatta a Parlamentben Siffert. Siffer a tudásalapú társadalom mellett érvelt (nemrég még ez volt a jelszó az Eggyazászló pártnál is, dehát változnak az idők, és a tempora is móres), OV meg visszautasította és elitista-technokratának nyilvánította ezt a felfogást. Siffer szavaival akkor most elindulunk az Összeszerelő-Ország irányába. Csurka annak idején Pincérországról beszélt, és most forog a sírjában a röhögéstől. |
|
Rendes Kis |
|
Van úgy, hogy 2 úrnak szolgálunk, de abban nincs sok köszönet. |
|
mpd |
|
Színekbül hányat ismersz?
Én meg kétféle embert ismerek: egyfelől olyat, aki csak két lehetőséget ismer mindenre, meg olyat aki nem. |
|
Rendes Kis |
|
Vagy szolgálunk vagy nem. Nem jut eszembe harmadik. |
|
mpd |
|
Mer csak ez a kettő van? |
|
Rendes Kis |
|
Értem, tehát az egyetlen elfogadható magatartás az anarchia. |
|
mpd |
|
Bármilyen fajta szervilizmus - szégyen. |
|
Rendes Kis |
|
Mi ezzel a gond ? Jó ügyet szolgálni nem szégyen. |
|
mpd |
|
Goszpogyi pamiluj....... |
|
|
Rendes Kis |
|
Jó gondolat, hogy a szervilizmus megítélésénél egyáltalán nem lényegtelen, hogy a muki jó vagy rossz ügyet szolgál ki ! |
|
tiszavirág |
|
Ha így van, ahogy te is és a libernyákok is mondják, akkor mégis csak jó a helyzet, mert a mostani szervilizmus biztosan más előjelű, mint a cucializmusban dívó, ami azt jelenti, hogy nemsokára elérünk az origóhoz, azaz a nulla ponthoz, és akkor onnantól fogva már lehet építkezni. Mózesnek is 40 évig tartott a pusztai vándoroltatás..... |
|
Rendes Kis |
|
Akkor nincs mese: nem halasztható tovább (hiába próbáltuk elbliccelni) a forradalom. |
|
mpd |
|
Eftássam, ki foglak ábrándítani. a mindenható KLIK megjelenésével többszintesre bővült az addigi kontraszelekció. Immár a leghülyébbek a KLIK berkeiben teszik a kárt. Nyilvánvalóan az általuk kinevezett igazgatók olyanok, akik seggnyaláson kívül nem sok mindenre alkalmasak. és akkor ott vannak az iskolák egy semmirevaló igazgatóval, akinek még plusz nyalják a seggét iskolán belül is. Illiberalizmus ide vagy oda, ez tökéletes melegágya a kontraszelekciónak. A jó fizu reményében ugyebár sokan tolonganak a Húsosfazék körül, és ezredrangú kérdés a szakmai alkalmasságuk. Hűség, lojalitás, gyenge akarat, irányíthatóság, szervilizmus - ezek a kívánatos tulajdonságok. |
|
Rendes Kis |
|
Ez a posztkádári életünk 1ik fő jellemvonása: a konzumidiotizmus. Ennek a visszafordítása is része kell legyen a delumpenizációnak. |
|
Rendes Kis |
|
Nyilván: az oktatás nem légüres térben működik, hanem az általános kulturális (kulturálatlansági) környezetben. Tehát az illiberalizmus szellemét nem csak az oktatásban kell érvényesíteni, hanem az élet minden területén. Úgy is mondhatnám, hogy a kádári és posztkádári kontraszelekciót visszafordítani. Ezt nevezhetjük delumpenizációnak. |
|
mamácska |
|
Sajnos ezt látom a környezetemben, a gyerekeim környezetében is. Mindegyik a másikat figyeli,milyen cuccban jár, milyen kocsija van,hová mentek nyaralni stb? Megy a rivalizálás,a sznobizmus keményen. Az iskolai oktatás a mi időnkben szigorú volt ugyan,de megtanultuk,belénk verték a tudást.Most nem kell szégyenkeznünk. Ha néztek bármiféle vetélkedőt,amiben a kvízkérdések az általános tudást vizsgálják,szinte csak azok tudnak győzni,akik a mi korosztályunkhoz tartoznak.A fiatalokat vagy nem érdekli,vagy nem törődnek vele. |
|
mpd |
|
Egyetértek, de van egy bökkenő, amit Mamcsika igen jól kifejt később: a környezet. Lehetetlen egy ilyen komplex valamit, mint az oktatás, a környezet változásainak figyelembevétele nélkül vizsgálni. A középiskolai oktatás már csak azért is undorító előttem, mert TELJESEN leépítik a biológiát. az, hogy hogyan működik az ember, hogyan nélkülözhető tudás egy mai ember esetében? Miféle intelligencia lehet enélkül? |
|
|
mamácska |
|
Én úgy gondolom,hogy a környezet is sokat ront a mai fiatalok világnézetén. Addig,amíg már az óvodákban elkezdődik a márkás cuccba öltöztetés és rivalizálás a szülők között,a gyerekek tv és számítógép előtti több óra hosszúságú "elfoglalása" amíg a szülő dolgozik, nem mozognak,eltunyulnak teljesen. Aztán a sorkatonaság megszüntetése is probléma. Ha másért nem is volt jó, de a 6 hónap kiképzés alatt sportoltak és megtanították őket együtt élni másokkal, valamint a bajtársiasságot, a mások melleti kiállást,egymásra figyelést is. |
|
|