Téma: Tanárok - tüntetés |
|
glens |
|
Ez jó lesz arra is, hogy Ádernek adjanak egy tockost. Igazi ov-s húzás: kinevezem a húgát főnöknek egy olyan intézménybe, amit aztán megszüntetek. Örüjjé' bakker! Betegessé kezd válni az Orbán gyűlöleted, Testvérem. |
|
|
Late Devonian |
|
Nade, nyilván lesz jogutód cég, hát nem? De. 1:0 ide. ( Late MMIV Devonian; azaz Late Már megin' igazam Van Devonian. )
|
|
|
mpd |
|
Nahát, hogy mik vannak.... gondolom, ha a tanarak nem mozgolódnak, ez akkor is így történt volna.... |
|
mamácska |
|
Még az idén megszüntetik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot - jelentette be az ATV reggeli műsorában Rétvári Bence. Az EMMI államtitkára arról nem beszélt, mi jöhet az intézményfenntartó helyett. Korábban, mint megírtuk, Rétvári Bence arról is beszélt, hogy már szeptembertől megszűnhet az általános iskolások házi feladata.
Rétvári Bence szerint „valós probléma a Klik működése és a tanulók túlterheltsége", így ezeken mindenképpen változtatni akarnak. „Az új rendszerrel kapcsolatban az államtitkár elmondta, hogy a részleteket még a nyáron megvitatják, a működése viszont csak szeptember elejével kezdődik meg.
www.vs.hu |
|
|
fokos |
|
Nyolc pontban szedtem össze a másik topikban az észrevételeimet. Te is csak érintőlegesen reagáltál. Azzal a szándékkal írtam a mondanivalómat (jó pár év, több iskolában, nem tanárként elöltött tapasztalatszerzés után,+meg két kölköm jár iskolába, tehát mint szülő is érintett vagyok) hogy ÉRDEMBEN, KONSTRUKTÍVAN beszélhessünk a kérdésről, nem a kockásinges vagyok - nem vagyok alapon. Ez nem jött össze. Talán ezért vagyok kissé felborzolt idegzetű.
Tudom, hogy érted, mit értettem a szovjettanárok problémáján. Tudom, hogy érted, miért horgadtam fel a munkaidő munkahelyen való eltöltése miatt.
Az KONKRÉTUM, hogy a munkafüzetben hibák vannak! (magam is találkoztam több ilyennel) (ezért anyáztam én is)
|
|
mpd |
|
van környezetismeret, pont az van benne, amit szeretnél
Ajjó. Akkor ez kipipálva.
Nem hiszem, hogy nyelvtanítás szempontjából egy tanerőnek azzal kellene megküzdenie, hogy utálom a ruszkikat.
Én se hiszem. Mert? ki hisz ilyet?
Nem hiszem, hogy szívásnak kell megélnie egy tanerőnek, hogy napi nyolc órában, a munka törvénykönyve szerinti szabadságnapokkal ellátva kell végeznie a munkáját.
Ezt meg szerintem gondold át.
melyik diplomás, hasonló keresetű alkalmazott tüntet a sima, rendes alkalmazotti munkakörülmények miatt
Bármelyik tüntetne, ha nem lenne megfélemlítve, nem féltené az állását. Adj egy sebésznek rozsdás, életlen szikéket rendszeresen, előbb-utóbb vagy tüntetni fog, vagy megszaporodik a boncorvosok munkája. Csak egy példa: tegnap mondja a feleségem, hogy a nyelvtan munkafüzetnek minden oldalán van hiba (még helyesírási is!!!), amikor abban dolgoznak, előbb kijavíttatják a gyerekekkel a hibákat.Vagy. tavaly volt az e-napló mizéria, kötelező, de nem működik, oldd meg. Egyébként az életlen szike nem kitaláció, a mucsai kórházban odavisznek egy műtéthez egy kassal, az orvos ötöt is eldob, mire egy használhatót talál. |
|
fokos |
|
Mondjuk a jenlegi tananyag általános , sőt középiskolás szinten is nagyjából egyezik azzal, amit nekem is tanulnom kellett. Akkor nem volt sok, most meg sok lett?????? (van környezetismeret, pont az van benne, amit szeretnél) -Nem hiszem, hogy nyelvtanítás szempontjából egy tanerőnek azzal kellene megküzdenie, hogy utálom a ruszkikat. A gyerekeim nem mondtak olyat, hogy nem tanulok germánul merahitler. Vagy angolul, meracsőrcsil.(vagy a trúman, fehér lovon) -Nem hiszem, hogy szívásnak kell megélnie egy tanerőnek, hogy napi nyolc órában, a munka törvénykönyve szerinti szabadságnapokkal ellátva kell végeznie a munkáját. Miért is JÁR, hogy szerdán nem megyek be, mert nincs órám, kedd-csütörtök csak kettőig vagyok, júliustíztől augusztustízig hagyjanak békén? Merszarafizetés??????? (az amerikai iskolákban az első verzió szerint dolgoznak szó nélkül, kicsit többért persze)(melyik diplomás, hasonló keresetű alkalmazott tüntet a sima, rendes alkalmazotti munkakörülmények miatt ? ) |
|
Rendes Kis |
|
..., a csapos, a madám, a drogdíler ... |
|
mamácska |
|
Azt szokták mondani,hogy a gyerek olyan,mint a kismajom. Azt teszi,amit maga körül lát. Tehát - szerintem - vannak szokások,gesztusok,alapintelligencia amit hazulról hoz az ember,amit a szüleitől,nagyszüleitől lát vagy tanul el. Aztán van a megszerzett tudás vagy tapasztalat, amit az iskolában, vagy az életben,munkahelyen vagy autodidakta módon sajátít el a delikvens. Ebben segíthet a tanerő,az iskola, a munkahely, a szomszéd,barát stb. |
|
Rendes Kis |
|
Ha idegentől akarja az ember a tudást megszerezni, akkor könnyen beleütközhet abba, hogy a megélhetési pedagógusok a tudást nem átadni akarják, hanem eltitkolni. Öcsém orvosnak tanult, a főorvos, aki mellé beosztották, hátat fordított neki, úgy keverte össze a titkos recept szerinti kotyvalékot, hogy ő azt el ne lesse. |
|
mpd |
|
Na s akinek nem orvos az aptya? Nehogymán valami kasztrendszert akarjál bevezetni! |
|
Rendes Kis |
|
A Naprendszer működését az ember simán megtanulja a szülejétől. A hasnyálmirigyet úgy mutatja meg az orvos a gyerekének, hogy magával viszi tanulmányútra a patológiára. |
|
mpd |
|
Ne idegesíjjé'mán amice: ezen az alapon hogyan tanulná meg bárki is a Naprendszer működését?! Vagy hasítsam föl a hasamat, hogy a gyerekeimnek megmutassak egy hasnyálmirigyet? |
|
Rendes Kis |
|
Nem csak a nomád népekre érvényes: az egyetlen hiteles pedagógiai módszer a példamutatás. |
|
mpd |
|
Ez tökéletesen megfelel nomád életmód esetén. Sőt, ez valójában így is működött. De sajnos a szülőktől nem tanulhat meg minden szükséges ismeretet a csemete. Tanulhatna autodidakta módon is, de akkor is meg kell tanulnia, HOGYAn tanuljon. Nincs mese, a pedagógust nem lehet kihagyni a folyamatból. |
|
Rendes Kis |
|
Ez az egész oktatás alapjaiban elhibázott dolog. Az embereknek a szüleiktől, még inkább a nagyszüleiktől kellene tanulniuk. Abban a ritka esetben, ha a gyerek nem a szüleje foglalkozását folytatja, a mesterségbeli fogásokat valahonnan el kell lesnie. |
|
mamácska |
|
Palkovics László: törvénysértő lesz a sztrájk
Az oktatási államtitkár szerint a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a keddi tüntetésen bejelentett, március 30-ra vonatkozó egyórás akció esetén "a jogszerű sztrájk törvényi feltételei nem állnak fenn".
Palkovics László ezt csütörtöki online fogadóóráján közölte, Pukli István, a fővárosi Teleki Blanka Gimnázium igazgatója bejelentésére reagálva. Hozzátéve: arra kérik a keddi politikai akció szervezőit, hogy senkit ne buzdítsanak törvénysértésre.
Palkovics László elmondta azt is, hogy a köznevelési kerekasztal eddigi három ülése igazolta, hogy a diákok, a pedagógusok, az iskolák érdekét egyedül a párbeszéd és a közös munka szolgálja. A kormány és a köznevelési kerekasztalon részt vevő szakmai szervezetek közös célja, hogy a diákok versenyképesebb tudást szerezzenek, a pedagógusok munkáját és az iskolák működését javítsák. Az egy hónapja alakult köznevelési kerekasztal számos eredményt hozott, a kormány minden felvetésre nyitott.
Fotó: pixabay Fotó: pixabay EZT IS AJÁNLJUK: Az oktatási államtitkár szerint a kormány a Pedagógusok Szakszervezetének sztrájkbizottságával tárgyal a pedagógusok által kívánt változásokról, az egyeztetések a szerdán és csütörtökön is tartanak. A pedagógus sztrájkbizottság 25 pontjából 18-20 pontban
közeledtek az álláspontok. A sztrájkbizottsággal történt egyeztetések lezárását követően tájékoztatni fogják a nyilvánosságot - mondta Palkovics.
Pukli István, a Tanítanék! mozgalom egyik alapítója a Kossuth téren március 15-én tartott a demonstráción bocsánatkérésre szólította fel a kormányfőt és az államfőt, és érdemben tárgyalóképes kormányzati delegáció felállítását követelte, amelyek elmaradása esetére egyórás országos pedagógussztrájkot helyezett kilátásba március 30-ra. Orbán Viktor szerdán azt mondta: úgy vette, ez egy tréfa.
mti
|
|
mpd |
|
Persze, hogy nem csak a tanárok hibája. Az átlagos tanár olyan munkavállaló, mint a többi: amire rákényszerítik, azt megcsinálja, de a munka színvonalát nem garantálja semmi. Akiben hivatástudat van, az egy darabig csinálja lelkiismeretesen, aztán amikor látja, hogy ezt nem honorálják, ugyanúgy beleszarik az egészbe. |
|
mamácska |
|
Gazduram!
Teljesen egyetértek azzal,hogy bizony vannak problémák a mai fiatalokkal,nem is kevés. De ez nem lehet csak a tanárok hibája! Annak idején,mikor még jártam szülői értekezletre megbeszéltük a tanárokkal, hogy a szülők és az iskola EGYÜTT neveli a gyerekeket,képzi őket és neveli őket az életre! Nemcsak a tanárok képzettségével van gond- szerintem - hanem hogy most már mindent behálóz majd a politika, és ez a gyermekek fejlődésére is kártékony hatással lehet. Előfordulhat,hogy otthon mást hall,mint amit az iskolában. Kinek higgyen? És vajon miért kell kiállnia egy ilyen bohócnak a nép elé,hogy majd ők sztrájkolni fognak? Egy tanár ma már többet keres,mint egy orvos. Ez nagyon nem helyes!! |
|
|
mpd |
|
Igenigen. Erre próbáltam utalni vagy megoldást javasolni az "alapozó tárgyak" beiktatásával. Nagyon helyénvaló a felvetésed: a tanulás képességét kellene megtanítani. De ez már cihológia, ennek kidolgozása már csakugyan szakma. Mert a tanítás az olyan mint a foci: magyar ember születésétől fogva ért hozzá (sőt, jobban). Pláne, ha politikus az illető. De, ha komolyan gondoljuk a reformot, akkor oda szakemberek kellenek, akiknek a munkájába nem ugat bele se politikus, se szakszervezet. |
|
menta |
|
1. mackó - "A tanárok túlnyomó részét közel sem engedném gyermekeinkhez." ehhez kimaradt, hogy ezt kellene rendbe tenni, a tanárból nem rabszolgát csinálni, hanem szabadfoglalkozású szellemi dolgozót amit itt 251-ben írtam http://forum.vectrix.hu/index.php?f=2&t=10571&a=&q=&p=2 2. mpd e) szívszorítóan lecsökkent a képességfejlesztés, különösen a vizuális nevelés terén és ezzel együtt a d) tragikussá válik |
|
|