Téma: Oktatmány |
|
mpd |
|
Az oktatásba történő beruházás a legjobb befektetés, amely megtérül - mondta Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szerdán Budapesten, a Képmás című családmagazin díjátadóján.
|
|
mpd |
|
Magad mondtad ki. Miért baj, ha egy segédmunkás műveltebb mint a tégla amit farigcsál? Miért baj, ha egy társadalom általános műveltsége emelkedik? Muszáj a kertésznek kőhülyének lenni? csak akkor tudja megfelelően nyesegetni a sövényt? Az oktatásnál nincs jobb beruházás, ezt már sokan, köztük sok OV-nál is bölcsebb ember megmondta. (Bizony!!!! vannak és voltak olyanok, még ha nehéz is ezt elképzelni!!!) |
|
Rendes Kis |
|
Sajnos, Mpd kollégánál a pont: a fehér köpeny jobban áll az emberen, mint a kék. |
|
mamácska |
|
Gazduram! Az én véleményem szerint a legfontosabb a munkahelyteremtés. Lehet,hogy sok kiművelt emberfő diplomájával együtt nem azt tudja végezni,ami képzettségének leginkább megfelel, de legalább dolgozni tud!Az én fiam esete a példa erre: 2008.óta diplomás munkanélküli,nyelvvizsgával. Most tudott elhelyezkedni az építőiparban,mint segédmunkás. Nem ez vágyai netovábbja,de legalább dolgozik! |
|
mpd |
|
OV leugatta a Parlamentben Siffert. Siffer a tudásalapú társadalom mellett érvelt (nemrég még ez volt a jelszó az Eggyazászló pártnál is, dehát változnak az idők, és a tempora is móres), OV meg visszautasította és elitista-technokratának nyilvánította ezt a felfogást. Siffer szavaival akkor most elindulunk az Összeszerelő-Ország irányába. Csurka annak idején Pincérországról beszélt, és most forog a sírjában a röhögéstől. |
|
Rendes Kis |
|
Van úgy, hogy 2 úrnak szolgálunk, de abban nincs sok köszönet. |
|
mpd |
|
Színekbül hányat ismersz?
Én meg kétféle embert ismerek: egyfelől olyat, aki csak két lehetőséget ismer mindenre, meg olyat aki nem. |
|
Rendes Kis |
|
Vagy szolgálunk vagy nem. Nem jut eszembe harmadik. |
|
mpd |
|
Mer csak ez a kettő van? |
|
Rendes Kis |
|
Értem, tehát az egyetlen elfogadható magatartás az anarchia. |
|
mpd |
|
Bármilyen fajta szervilizmus - szégyen. |
|
Rendes Kis |
|
Mi ezzel a gond ? Jó ügyet szolgálni nem szégyen. |
|
mpd |
|
Goszpogyi pamiluj....... |
|
|
Rendes Kis |
|
Jó gondolat, hogy a szervilizmus megítélésénél egyáltalán nem lényegtelen, hogy a muki jó vagy rossz ügyet szolgál ki ! |
|
tiszavirág |
|
Ha így van, ahogy te is és a libernyákok is mondják, akkor mégis csak jó a helyzet, mert a mostani szervilizmus biztosan más előjelű, mint a cucializmusban dívó, ami azt jelenti, hogy nemsokára elérünk az origóhoz, azaz a nulla ponthoz, és akkor onnantól fogva már lehet építkezni. Mózesnek is 40 évig tartott a pusztai vándoroltatás..... |
|
Rendes Kis |
|
Akkor nincs mese: nem halasztható tovább (hiába próbáltuk elbliccelni) a forradalom. |
|
mpd |
|
Eftássam, ki foglak ábrándítani. a mindenható KLIK megjelenésével többszintesre bővült az addigi kontraszelekció. Immár a leghülyébbek a KLIK berkeiben teszik a kárt. Nyilvánvalóan az általuk kinevezett igazgatók olyanok, akik seggnyaláson kívül nem sok mindenre alkalmasak. és akkor ott vannak az iskolák egy semmirevaló igazgatóval, akinek még plusz nyalják a seggét iskolán belül is. Illiberalizmus ide vagy oda, ez tökéletes melegágya a kontraszelekciónak. A jó fizu reményében ugyebár sokan tolonganak a Húsosfazék körül, és ezredrangú kérdés a szakmai alkalmasságuk. Hűség, lojalitás, gyenge akarat, irányíthatóság, szervilizmus - ezek a kívánatos tulajdonságok. |
|
Rendes Kis |
|
Ez a posztkádári életünk 1ik fő jellemvonása: a konzumidiotizmus. Ennek a visszafordítása is része kell legyen a delumpenizációnak. |
|
Rendes Kis |
|
Nyilván: az oktatás nem légüres térben működik, hanem az általános kulturális (kulturálatlansági) környezetben. Tehát az illiberalizmus szellemét nem csak az oktatásban kell érvényesíteni, hanem az élet minden területén. Úgy is mondhatnám, hogy a kádári és posztkádári kontraszelekciót visszafordítani. Ezt nevezhetjük delumpenizációnak. |
|
mamácska |
|
Sajnos ezt látom a környezetemben, a gyerekeim környezetében is. Mindegyik a másikat figyeli,milyen cuccban jár, milyen kocsija van,hová mentek nyaralni stb? Megy a rivalizálás,a sznobizmus keményen. Az iskolai oktatás a mi időnkben szigorú volt ugyan,de megtanultuk,belénk verték a tudást.Most nem kell szégyenkeznünk. Ha néztek bármiféle vetélkedőt,amiben a kvízkérdések az általános tudást vizsgálják,szinte csak azok tudnak győzni,akik a mi korosztályunkhoz tartoznak.A fiatalokat vagy nem érdekli,vagy nem törődnek vele. |
|
mpd |
|
Egyetértek, de van egy bökkenő, amit Mamcsika igen jól kifejt később: a környezet. Lehetetlen egy ilyen komplex valamit, mint az oktatás, a környezet változásainak figyelembevétele nélkül vizsgálni. A középiskolai oktatás már csak azért is undorító előttem, mert TELJESEN leépítik a biológiát. az, hogy hogyan működik az ember, hogyan nélkülözhető tudás egy mai ember esetében? Miféle intelligencia lehet enélkül? |
|
|
mamácska |
|
Én úgy gondolom,hogy a környezet is sokat ront a mai fiatalok világnézetén. Addig,amíg már az óvodákban elkezdődik a márkás cuccba öltöztetés és rivalizálás a szülők között,a gyerekek tv és számítógép előtti több óra hosszúságú "elfoglalása" amíg a szülő dolgozik, nem mozognak,eltunyulnak teljesen. Aztán a sorkatonaság megszüntetése is probléma. Ha másért nem is volt jó, de a 6 hónap kiképzés alatt sportoltak és megtanították őket együtt élni másokkal, valamint a bajtársiasságot, a mások melleti kiállást,egymásra figyelést is. |
|
Rendes Kis |
|
A megoldás kulcsszava alighanem az illiberalizmus. |
|
|