Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
mediator |
|
1. A pedagógus szakszervezeteknek el kellett volna dönteniük, hogy mi a fontosabb: a hiszti (a kormánybuktatás reményével), vagy a szakmaiság. 2. Ha a szakmaiság: az ólálkodó pártokat, politikusokat határozottan el kellett volna zavarniuk a környezetükből, rendszerezetten el kellett volna dönteniük, hogy mik a szakmai reform prioritásai, mik a szakmai kifogások, erről világos, átlátható proklamációt kellett volna összeállítani. 3. Az egész szakmát átfogó egyeztetést kellett volna lefolytatni az egységes szakmai álláspont kialakítása érdekében, és utána a) petíció, b) tárgyalások, egyeztetések a szaktárcákkal, elutasítás esetén: c) tüntetés, d) állampolgári engedetlenség, d) sztrájk.
És mi van az alacsony hatékonyságú nemzeti alaptantevvel? Arról pl. kevesebb szó esik, mint a kockás ingről.
(Kitűnő hasonlat volt, bárki is mondta: tanári szoba=fodrászüzlet) |
|
|
|
tiszavirág |
|
Ez is csak azt mutatja, hogy egyesek így látják, mások meg amúgy. Te is látod valahogy, meg én is látom valahogy, de az biztos, hogy másképp látjuk. |
|
Janne |
|
Ez egy vélemény, ismert volt eddig is, nincs benne semmi újdonság. Itt egy másik. "Ez ugyanannak az éremnek a két oldala: a kínai iskolák igen jók, amikor arról van szó, hogy felkészítsék diákjaikat a standardizált tesztekre. Ám ez az oka annak is, hogy nem készítik fel megfelelően a tanulókat az egyetemi munkára és a gazdaság megértésére" - írta Csiang Hszüe-csin, a Pekingi Egyetem gyakorló középiskolájának igazgatóhelyettese nem sokkal a kínai tesztsiker után. Magyarázata szerint a kínai iskolák annyira előtérbe helyezik a teszteket és a vizsgákat, hogy a padjaikból kikerülő diákokban nem marad elég kíváncsiság és képesség a kritikus vagy független gondolkodásra. "Szűk látókörű szakembereket nevelünk, holott Kínának ma vállalkozókra és újítókra lenne szüksége" - hangsúlyozta.
http://eduline.hu/kozoktatas/2011/1/28/20110127_sanghaj_diak_teljesitmeny_pisa
Tőkéczki pont jól összefoglalta, ami ellenszenves nekem ebben a gondolkodásmódban. Nehogy már a gyereknek jó legyen, szívjon csak, csak az "engem is vert az apám" fordulat hiányzik. Tanítsák ezek a te gyerekedet. |
|
|
|
tiszavirág |
|
2016. február 18. csütörtök 08:00 Iskolaügy és politika Tőkéczki László
http://magyaridok.hu/velemeny/iskolaugy-es-politika-385372/
"Az úgynevezett progresszív pedagógia pedig már mindenhol megbukott. A „szabadságos” iskola ugyanis sehová nem vezet. Erre elég megemlítenem azt, hogy a távol-keleti diákok laposra verik az amerikai–holland típusú szabados iskolák diákjait."
"Miért gondolják egyes baloldali politikusok azt, hogy „mindenki” bevonása iskolai ügyekbe eleve emeli az iskolák színvonalát? Elég öreg pedagógus vagyok, s tudom, hogy az okoskodó tanácskozásoknak nulla az eredménye. A kádárizmusból kinőtt „szakembereknek”, majd a „liberális” képezdékből kikerülő ifjú pedagógusnemzedéknek alapjában véve csak rendszerbomlasztó céljai vannak. Miközben a gyerekek érdekeire hivatkoznak, azok valódi érdekei ellen hatnak. A mai magyar iskola évente romló (pl. PISA) eredményei sok minden mellett igazán szociológiai eredetűek (a gyerekek összetételének változásaiból adódnak!). S szögezzünk le valamit: az iskola kényszerintézmény, vagyis az iskolakötelezettséget nem lehet megszüntetni vagy úgy fellazítani, hogy a gyerekek jól érezzék magukat! Az iskola kemény munkahely – a gyereket szeretettel, de fegyelemmel teljesítményre és munkára kell nevelni benne. Mit jelent ilyen összefüggésben a „mindenki” véleménye? Főleg a diákoké. Ha a diák tudná, hogy neki mire van szüksége, nem kellene iskolába járnia."
"...a liberális „szakmaiság” nem más, mint üres verbalizmus, politikai segédcsapatok működése."
Úgy, úgy!
|
|
Janne |
|
"Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog."
Kíváncsi lennék rá, szerinted melyik az a stratégia, amelyiket követniük kellett volna. |
|
Janne |
|
Tök jó, hogy beidézted, biztos nem olvasta még senki |
|
|
tiszavirág |
|
Itt a rettenetesen borzalmas megnyilatkozás:
"Klinghammer István felsőoktatási exállamtitkár egy lapinterjúban mondta, „olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek. Legalábbis én így gondolom.”"
Elő a kockásingekkel! Mindjárt itt lesz Gyurcsány és kijelenti, ha a kockásingeseket bántják, akkor én kockásinges leszek, ahogy volt már cigány is és zsidó is, mert akkor meg azokat "bántották".
Testvéreim! Ne hagyjuk magunkat! Öltözzünk mi is kockásingbe!
|
|
tiszavirág |
|
Jaj de jó! Úgy örülök, hogy ilyen cukiság kampány tört ki a KLIK ellen harcoló tanári-diáki és szülői seregek körében!!! Megragadták a legjobb eszközt a köznevelés előremozdításához!!!
Fegyverbe! Akarom mondani kockásingbe! Hajrá Kockásingesek!
Még több kockásinget a zembereknek!
Itt a cukiságkampány! Ettől lesz kevesebb a tanagyag és jobbak a tanárok! Hajrá! Hajrá!
http://www.origo.hu/itthon/20160219-kockasing-cunami-diak-kockas-ing-pedagogu ... |
|
menta |
|
volt egy pár perces teljes néma csönd. Szerintem a lepcsesszájúakkal szemben a legerősebb fegyver. Jó.
Finnországban nehéz bejutni a tanárképzőre, erős a túljelentkezés és a szűrés. Erős a képzés. De utána a tanító, tanár gyakorlatilag szabad foglakozású szellemi dolgozó. Nem ülnek a nyakába politikusok, ellnőrök, és hozzá nem értő klikesek, ő dönt, hogy tanít, mikor meddig, milyen segédeszközökkel, könyvekkel. A nevelő integritása az egyik legfontosabb a nevelési folyamatban. Ha olyat és úgy KELL tanítania, amit ráerőltetnek idióták - a gyerek ezt megérzi, elzárja magát a megismeréstől. (emlékezzünk csendben, hányszor próbálták így a erőltetni szegény jó tanítókkal a lenini dolgokat - és mi maradt meg? az Auróra cirkáló? Arról meg nem nagyon hallottunk, hogy Lenint lepecsételt vagonban szállították a 'dicsőséges' helyszínre - Svájcból...)
A szülő joga a kisgyereknél dönteni, hogy hozzáadja, vagy nem. Látja, hogy szépen fejlődik vagy nem. Az ifjú meg maga dönt: tud tőle tanulni, haladni -.akkor kialakulhat egy nagyon szellemi mester-tanítvány kapcsolat. A nevelés művészet. Amit nem is lehet 8-16 óráig csinálni, nem csak azért, mert roppant fárasztó, hanem mert ihletetten, szabad-lelkűen kell áramoltatni a gyermekek felé. És a gyerek ihletetten, szabad-lelkűen dolgozó/alkotó felnőtt lesz, aki boldogul az életben.
Működik.
|
|
mpd |
|
Nem értenek hozzá Tanítani szeretnének, mert ahhoz értenek (a többségük). |
|
mediator |
|
Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog. |
|
mpd |
|
Hát, nagyon sajnálom a tanarakat, rájuk esett a lakájmédia teljes erővel. |
|
mpd |
|
Na ja. Ezt írja az újság, azaz, ez a színtiszta igazság. legalább angolul írták? |
|
mpd |
|
Mi lenne a dolgozók tömegeivel, ha tanítaniuk kellene? |
|
tiszavirág |
|
"A munkaidő percre pontos nyilvántartása bérmunkássá degradálja a tanárt, aki addig hivatásszeretetből, lendületből számolatlanul töltötte a gyerekek között az órákat, bőven többet, mint heti 32-t. Nem használ az értelmiségi munkakedvének, ha a háta mögött állva noszogatják, ellenőrizgetik, mert feltételezik, hogy egyébként nem dolgozna."
Mi lenne ezekkel a tanárokkal, ha mondjuk olyan helyen dolgoznának, ahol dolgozók tömege kénytelen blokkoló órás nyilvántartással ledolgozni a 42 órás munkahetet, amiben a napi 20 perces ebédidő is benne van? |
|
tótumfaktum |
|
A "barom" az inkább te vagy, aki még azt sem tudja értelmezni/kiszámolni, hogy a kevéssel több mint 1000 Ft-os nettó órabér, az mennyi havi bérnek felel meg. (Orvosoknál.)
|
|
tiszavirág |
|
Olvasom a Heti Válaszban, hogy az alaptanterv kidolgozásánál ezek az idióta tanárok összeültek, hogy csökkentsék a tananyagot, és ezt a feladatot olyan ügyesen oldották meg, hogy mire a tanácskozás végére értek, a tananyag több lett, mint volt.
Hát ezért nem megy ezekkel a barmokkal.
|
|
tótumfaktum |
|
Töröld le a szájad szélét, egy kicsit még kakkis. |
|
mpd |
|
Minden nap igazolod, hogy Orwell mekkora látnok volt. Huxley a Szép, új világ-gal, Bradbury a Fahrenheit 451-gyel meg a Marsbéli krónikákkal tisztán meglátta a jövőt. Az 1984 meg feltette a pontra az i-t.
Gyakorlod-e mindennap a Bűnstop-ot?
Idézet: Hozzálátott, hogy gyakorolja magát a bűnstop-ban. Tételeket állított fel magának: „a Párt azt mondja, hogy a föld lapos”, „a Párt azt mondja, hogy a jég melegebb, mint a víz” - s aztán azt gyakorolta, hogy ne lássa vagy ne értse meg az ezeknek ellentmondó érveket. Nem ment könnyen. Nagy gondolkodási és rögtönzési képességet igényelt. A számtani problémák, például az olyanféle állítások, mint a „kettő meg kettő öt”, meghaladták értelmi felfogóképességét. Valamilyen agytornafélére is szükség volt hozzá, képesnek kellett lenni arra, hogy az egyik pillanatban a legfinomabb logikai műveleteket végezze, a másikban a legdurvább logikai tévedéseket se vegye tudomásul. Ostobaság éppúgy kellett hozzá, mint értelem, s az ostobaságot éppoly nehéz volt elsajátítani.
|
|
|
|