Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
|
|
tiszavirág |
|
Ez is csak azt mutatja, hogy egyesek így látják, mások meg amúgy. Te is látod valahogy, meg én is látom valahogy, de az biztos, hogy másképp látjuk. |
|
Janne |
|
Ez egy vélemény, ismert volt eddig is, nincs benne semmi újdonság. Itt egy másik. "Ez ugyanannak az éremnek a két oldala: a kínai iskolák igen jók, amikor arról van szó, hogy felkészítsék diákjaikat a standardizált tesztekre. Ám ez az oka annak is, hogy nem készítik fel megfelelően a tanulókat az egyetemi munkára és a gazdaság megértésére" - írta Csiang Hszüe-csin, a Pekingi Egyetem gyakorló középiskolájának igazgatóhelyettese nem sokkal a kínai tesztsiker után. Magyarázata szerint a kínai iskolák annyira előtérbe helyezik a teszteket és a vizsgákat, hogy a padjaikból kikerülő diákokban nem marad elég kíváncsiság és képesség a kritikus vagy független gondolkodásra. "Szűk látókörű szakembereket nevelünk, holott Kínának ma vállalkozókra és újítókra lenne szüksége" - hangsúlyozta.
http://eduline.hu/kozoktatas/2011/1/28/20110127_sanghaj_diak_teljesitmeny_pisa
Tőkéczki pont jól összefoglalta, ami ellenszenves nekem ebben a gondolkodásmódban. Nehogy már a gyereknek jó legyen, szívjon csak, csak az "engem is vert az apám" fordulat hiányzik. Tanítsák ezek a te gyerekedet. |
|
|
|
tiszavirág |
|
2016. február 18. csütörtök 08:00 Iskolaügy és politika Tőkéczki László
http://magyaridok.hu/velemeny/iskolaugy-es-politika-385372/
"Az úgynevezett progresszív pedagógia pedig már mindenhol megbukott. A „szabadságos” iskola ugyanis sehová nem vezet. Erre elég megemlítenem azt, hogy a távol-keleti diákok laposra verik az amerikai–holland típusú szabados iskolák diákjait."
"Miért gondolják egyes baloldali politikusok azt, hogy „mindenki” bevonása iskolai ügyekbe eleve emeli az iskolák színvonalát? Elég öreg pedagógus vagyok, s tudom, hogy az okoskodó tanácskozásoknak nulla az eredménye. A kádárizmusból kinőtt „szakembereknek”, majd a „liberális” képezdékből kikerülő ifjú pedagógusnemzedéknek alapjában véve csak rendszerbomlasztó céljai vannak. Miközben a gyerekek érdekeire hivatkoznak, azok valódi érdekei ellen hatnak. A mai magyar iskola évente romló (pl. PISA) eredményei sok minden mellett igazán szociológiai eredetűek (a gyerekek összetételének változásaiból adódnak!). S szögezzünk le valamit: az iskola kényszerintézmény, vagyis az iskolakötelezettséget nem lehet megszüntetni vagy úgy fellazítani, hogy a gyerekek jól érezzék magukat! Az iskola kemény munkahely – a gyereket szeretettel, de fegyelemmel teljesítményre és munkára kell nevelni benne. Mit jelent ilyen összefüggésben a „mindenki” véleménye? Főleg a diákoké. Ha a diák tudná, hogy neki mire van szüksége, nem kellene iskolába járnia."
"...a liberális „szakmaiság” nem más, mint üres verbalizmus, politikai segédcsapatok működése."
Úgy, úgy!
|
|
Janne |
|
"Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog."
Kíváncsi lennék rá, szerinted melyik az a stratégia, amelyiket követniük kellett volna. |
|
Janne |
|
Tök jó, hogy beidézted, biztos nem olvasta még senki |
|
|
tiszavirág |
|
Itt a rettenetesen borzalmas megnyilatkozás:
"Klinghammer István felsőoktatási exállamtitkár egy lapinterjúban mondta, „olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek. Legalábbis én így gondolom.”"
Elő a kockásingekkel! Mindjárt itt lesz Gyurcsány és kijelenti, ha a kockásingeseket bántják, akkor én kockásinges leszek, ahogy volt már cigány is és zsidó is, mert akkor meg azokat "bántották".
Testvéreim! Ne hagyjuk magunkat! Öltözzünk mi is kockásingbe!
|
|
tiszavirág |
|
Jaj de jó! Úgy örülök, hogy ilyen cukiság kampány tört ki a KLIK ellen harcoló tanári-diáki és szülői seregek körében!!! Megragadták a legjobb eszközt a köznevelés előremozdításához!!!
Fegyverbe! Akarom mondani kockásingbe! Hajrá Kockásingesek!
Még több kockásinget a zembereknek!
Itt a cukiságkampány! Ettől lesz kevesebb a tanagyag és jobbak a tanárok! Hajrá! Hajrá!
http://www.origo.hu/itthon/20160219-kockasing-cunami-diak-kockas-ing-pedagogu ... |
|
menta |
|
volt egy pár perces teljes néma csönd. Szerintem a lepcsesszájúakkal szemben a legerősebb fegyver. Jó.
Finnországban nehéz bejutni a tanárképzőre, erős a túljelentkezés és a szűrés. Erős a képzés. De utána a tanító, tanár gyakorlatilag szabad foglakozású szellemi dolgozó. Nem ülnek a nyakába politikusok, ellnőrök, és hozzá nem értő klikesek, ő dönt, hogy tanít, mikor meddig, milyen segédeszközökkel, könyvekkel. A nevelő integritása az egyik legfontosabb a nevelési folyamatban. Ha olyat és úgy KELL tanítania, amit ráerőltetnek idióták - a gyerek ezt megérzi, elzárja magát a megismeréstől. (emlékezzünk csendben, hányszor próbálták így a erőltetni szegény jó tanítókkal a lenini dolgokat - és mi maradt meg? az Auróra cirkáló? Arról meg nem nagyon hallottunk, hogy Lenint lepecsételt vagonban szállították a 'dicsőséges' helyszínre - Svájcból...)
A szülő joga a kisgyereknél dönteni, hogy hozzáadja, vagy nem. Látja, hogy szépen fejlődik vagy nem. Az ifjú meg maga dönt: tud tőle tanulni, haladni -.akkor kialakulhat egy nagyon szellemi mester-tanítvány kapcsolat. A nevelés művészet. Amit nem is lehet 8-16 óráig csinálni, nem csak azért, mert roppant fárasztó, hanem mert ihletetten, szabad-lelkűen kell áramoltatni a gyermekek felé. És a gyerek ihletetten, szabad-lelkűen dolgozó/alkotó felnőtt lesz, aki boldogul az életben.
Működik.
|
|
mpd |
|
Nem értenek hozzá Tanítani szeretnének, mert ahhoz értenek (a többségük). |
|
mediator |
|
Mert sz@rul építették fel a stratégiájukat. Azt hitték, hogy utcai gerillahrcosokként majd menni fog. |
|
mpd |
|
Hát, nagyon sajnálom a tanarakat, rájuk esett a lakájmédia teljes erővel. |
|
mpd |
|
Na ja. Ezt írja az újság, azaz, ez a színtiszta igazság. legalább angolul írták? |
|
mpd |
|
Mi lenne a dolgozók tömegeivel, ha tanítaniuk kellene? |
|
tiszavirág |
|
"A munkaidő percre pontos nyilvántartása bérmunkássá degradálja a tanárt, aki addig hivatásszeretetből, lendületből számolatlanul töltötte a gyerekek között az órákat, bőven többet, mint heti 32-t. Nem használ az értelmiségi munkakedvének, ha a háta mögött állva noszogatják, ellenőrizgetik, mert feltételezik, hogy egyébként nem dolgozna."
Mi lenne ezekkel a tanárokkal, ha mondjuk olyan helyen dolgoznának, ahol dolgozók tömege kénytelen blokkoló órás nyilvántartással ledolgozni a 42 órás munkahetet, amiben a napi 20 perces ebédidő is benne van? |
|
tótumfaktum |
|
A "barom" az inkább te vagy, aki még azt sem tudja értelmezni/kiszámolni, hogy a kevéssel több mint 1000 Ft-os nettó órabér, az mennyi havi bérnek felel meg. (Orvosoknál.)
|
|
tiszavirág |
|
Olvasom a Heti Válaszban, hogy az alaptanterv kidolgozásánál ezek az idióta tanárok összeültek, hogy csökkentsék a tananyagot, és ezt a feladatot olyan ügyesen oldották meg, hogy mire a tanácskozás végére értek, a tananyag több lett, mint volt.
Hát ezért nem megy ezekkel a barmokkal.
|
|
tótumfaktum |
|
Töröld le a szájad szélét, egy kicsit még kakkis. |
|
mpd |
|
Minden nap igazolod, hogy Orwell mekkora látnok volt. Huxley a Szép, új világ-gal, Bradbury a Fahrenheit 451-gyel meg a Marsbéli krónikákkal tisztán meglátta a jövőt. Az 1984 meg feltette a pontra az i-t.
Gyakorlod-e mindennap a Bűnstop-ot?
Idézet: Hozzálátott, hogy gyakorolja magát a bűnstop-ban. Tételeket állított fel magának: „a Párt azt mondja, hogy a föld lapos”, „a Párt azt mondja, hogy a jég melegebb, mint a víz” - s aztán azt gyakorolta, hogy ne lássa vagy ne értse meg az ezeknek ellentmondó érveket. Nem ment könnyen. Nagy gondolkodási és rögtönzési képességet igényelt. A számtani problémák, például az olyanféle állítások, mint a „kettő meg kettő öt”, meghaladták értelmi felfogóképességét. Valamilyen agytornafélére is szükség volt hozzá, képesnek kellett lenni arra, hogy az egyik pillanatban a legfinomabb logikai műveleteket végezze, a másikban a legdurvább logikai tévedéseket se vegye tudomásul. Ostobaság éppúgy kellett hozzá, mint értelem, s az ostobaságot éppoly nehéz volt elsajátítani.
|
|
|
tótumfaktum |
|
Ne búsujjj, a kokknitív disszonancia fájdalmasabb mint a fóbia!
|
|
|