05:22:00
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Közélet (játék felnőtteknek)
Téma: Oktatmány
... Elejére 1. lap 
mpd
Olvasta: 2 | Válasz | 2014. szeptember 16. 09:08 | Sorszám: 24
OV leugatta a Parlamentben Siffert. Siffer a tudásalapú társadalom mellett érvelt (nemrég még ez volt a jelszó az Eggyazászló pártnál is, dehát változnak az idők, és a tempora is móres), OV meg visszautasította és elitista-technokratának nyilvánította ezt a felfogást.
Siffer szavaival akkor most elindulunk az Összeszerelő-Ország irányába.
Csurka annak idején Pincérországról beszélt, és most forog a sírjában a röhögéstől.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 08. 08:53 | Sorszám: 23
Van úgy, hogy 2 úrnak szolgálunk, de abban nincs sok köszönet.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 08. 08:19 | Sorszám: 22
Színekbül hányat ismersz?

Én meg kétféle embert ismerek: egyfelől olyat, aki csak két lehetőséget ismer mindenre, meg olyat aki nem.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 08. 07:59 | Sorszám: 21
Vagy szolgálunk vagy nem.
Nem jut eszembe harmadik.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 08. 07:29 | Sorszám: 20
Mer csak ez a kettő van?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 07. 21:27 | Sorszám: 19
Értem, tehát az egyetlen elfogadható magatartás az anarchia.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 07. 20:38 | Sorszám: 18
Bármilyen fajta szervilizmus - szégyen.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 06. 21:36 | Sorszám: 17
Mi ezzel a gond ?
Jó ügyet szolgálni nem szégyen.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 06. 20:21 | Sorszám: 16
Goszpogyi pamiluj.......
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 18:12 | Sorszám: 15

... www.facebook.com/photo.php?fbid=781407838546600&set=gm.824184554288848&type=1 ...

Íme, egy kis kontraszelekciós nyomás ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 18:04 | Sorszám: 14
Jó gondolat, hogy a szervilizmus megítélésénél egyáltalán nem lényegtelen, hogy a muki jó vagy rossz ügyet szolgál ki !
tiszavirág
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 16:24 | Sorszám: 13
Ha így van, ahogy te is és a libernyákok is mondják, akkor mégis csak jó a helyzet, mert a mostani szervilizmus biztosan más előjelű, mint a cucializmusban dívó, ami azt jelenti, hogy nemsokára elérünk az origóhoz, azaz a nulla ponthoz, és akkor onnantól fogva már lehet építkezni. Mózesnek is 40 évig tartott a pusztai vándoroltatás.....
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 12:05 | Sorszám: 12
Akkor nincs mese: nem halasztható tovább (hiába próbáltuk elbliccelni) a forradalom.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 12:01 | Sorszám: 11
Eftássam, ki foglak ábrándítani.
a mindenható KLIK megjelenésével többszintesre bővült az addigi kontraszelekció. Immár a leghülyébbek a KLIK berkeiben teszik a kárt. Nyilvánvalóan az általuk kinevezett igazgatók olyanok, akik seggnyaláson kívül nem sok mindenre alkalmasak. és akkor ott vannak az iskolák egy semmirevaló igazgatóval, akinek még plusz nyalják a seggét iskolán belül is.
Illiberalizmus ide vagy oda, ez tökéletes melegágya a kontraszelekciónak. A jó fizu reményében ugyebár sokan tolonganak a Húsosfazék körül, és ezredrangú kérdés a szakmai alkalmasságuk.
Hűség, lojalitás, gyenge akarat, irányíthatóság, szervilizmus - ezek a kívánatos tulajdonságok.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 11:20 | Sorszám: 10
Ez a posztkádári életünk 1ik fő jellemvonása: a konzumidiotizmus.
Ennek a visszafordítása is része kell legyen a delumpenizációnak.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 11:18 | Sorszám: 9
Nyilván: az oktatás nem légüres térben működik, hanem az általános kulturális (kulturálatlansági)
környezetben.
Tehát az illiberalizmus szellemét nem csak az oktatásban kell érvényesíteni, hanem az élet minden
területén.
Úgy is mondhatnám, hogy a kádári és posztkádári kontraszelekciót visszafordítani.
Ezt nevezhetjük delumpenizációnak.
mamácska
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 10:41 | Sorszám: 8
Sajnos ezt látom a környezetemben, a gyerekeim környezetében is.
Mindegyik a másikat figyeli,milyen cuccban jár, milyen kocsija van,hová mentek nyaralni stb? Megy a rivalizálás,a sznobizmus keményen.
Az iskolai oktatás a mi időnkben szigorú volt ugyan,de megtanultuk,belénk verték a tudást.Most nem kell szégyenkeznünk. Ha néztek bármiféle vetélkedőt,amiben a kvízkérdések az általános tudást vizsgálják,szinte csak azok tudnak győzni,akik a
mi korosztályunkhoz tartoznak.A fiatalokat vagy nem érdekli,vagy nem törődnek vele.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 05. 10:26 | Sorszám: 7
Egyetértek, de van egy bökkenő, amit Mamcsika igen jól kifejt később: a környezet. Lehetetlen egy ilyen komplex valamit, mint az oktatás, a környezet változásainak figyelembevétele nélkül vizsgálni.
A középiskolai oktatás már csak azért is undorító előttem, mert TELJESEN leépítik a biológiát. az, hogy hogyan működik az ember, hogyan nélkülözhető tudás egy mai ember esetében? Miféle intelligencia lehet enélkül?
Békáscity
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 04. 10:21 | Sorszám: 6
stimt
mamácska
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 04. 10:13 | Sorszám: 5
Én úgy gondolom,hogy a környezet is sokat ront a mai fiatalok világnézetén.
Addig,amíg már az óvodákban elkezdődik a márkás cuccba öltöztetés és rivalizálás a szülők között,a gyerekek tv és számítógép előtti több óra hosszúságú "elfoglalása" amíg
a szülő dolgozik, nem mozognak,eltunyulnak teljesen. Aztán a sorkatonaság megszüntetése is probléma. Ha másért nem is volt jó, de a 6 hónap kiképzés alatt sportoltak és megtanították őket együtt élni másokkal, valamint a bajtársiasságot, a mások melleti kiállást,egymásra figyelést is.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 04. 08:07 | Sorszám: 4
A megoldás kulcsszava alighanem az illiberalizmus.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 04. 08:02 | Sorszám: 3
A hatvanas években, a komcsi pedagógia fellegvárában a Tanítóképző Intézet Gyakorló Általános Iskolájában engem még olyan
tanarak oktattak, akik a Horthy-korszakban szocializálódtak.
A rendszerváltozás után, a gyerekeimet az egyházi iskolában olyan tanarak oktatták, akik a komcsi érában szocializálódtak.
Az unokatestvérem gimnazista korában néhány évet az Egyesült Államokban végzett.
Osztálymásodik volt, az osztályelső 1 Dél-Koreából érkezett ifjonc volt, akit odahaza reggel 9-től este 9-ig okítottak.
Egy kortársam ifi korában NB1-es kosárlabdázó volt, később edzőként működött idehaza, majd az USÁ-ban.
Aszondja, a 10 éves magyar gyerek toronymagasan jobb a hasonló korú usák gyereknél.
Viszont: nálunk a gyerekből 18 éves korára 1 életunt, fásult konzumidiótát faragnak, az usákokból pedig addigra kihozzák
az ambíciót, hogy vigye valamire, nem kell bíztatni, hajtani, csak technikai tanácsokkal ellátni, hogyan csinálja.
Nejem, aki pedagógosz, is megerősítette, hogy a magyar középiskolák outputja: a tragédiák.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 04. 07:35 | Sorszám: 2
Tuggya a fene. Én ott kezdeném, hogy voltak idők (szerintem ez független a politikai berendezkedéstől), amikor még az iskolában oktatás és nevelés folyt. Ami ma ott folyik, arról kicsit más véleményem van. De mondom, asszem ez világszerte így van, szétválik a tömegoktatás és a kevés elit iskola ahol valóban tanulnak is valamit.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 03. 22:53 | Sorszám: 1
Van ennek mérésére objektív módszer?
Egyáltalán világos-e mi a cél?
Időszakos Állat
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. szeptember 03. 16:01 | Sorszám: 0
Vannak emlékeim arról, hogy még az átkos idején mintha sokkal jobb lett volna a közoktatásunk, akár még viláxínvonalnak is számított állítólag. Vót valami felmérés erről akkor? Vagy mi alapján?
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...