Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
tótumfaktum |
|
Ne búsujjj, a kokknitív disszonancia fájdalmasabb mint a fóbia!
|
|
tiszavirág |
|
Igen, neked súlyos Orbán-fóbiád van. Szerintem már olyan stádiumba értél, amit kezeltetned kellene. |
|
mpd |
|
Értem. Te sem szereted, de az nem baj, viszont ha én nem szeretem, az fóbia. Értem, hogyne érteném. |
|
mpd |
|
Köszi! A vastagítás az én művem.
Hazánkban a jogerősen elítélt bűnelkövetők döntő része, hattizede alacsony iskolázottságú: ezen belül 0,8% az írástudatlanok aránya, 58,8%-uk pedig csak általános iskolai végzettséggel rendelkezett.
A régiók közül az írástudatlan, valamint a csak általános iskolával rendelkező bűnelkövetők részesedése az Észak-Alföldön a legmagasabb (1,3; illetve 68,4%), ami meghaladta az országos átlagot is. Középiskolai bizonyítvány tulajdonosaként a bíróság Közép-Dunántúlon (40,7%), illetve Közép-Magyarországon (39,2%) ítélt el bűnelkövetőt a
legnagyobb arányban. Míg országosan 5,4% a diplomás bűnelkövetők aránya, |
|
tiszavirág |
|
Az Orbán-fóbiások (köztük vagy te is) egyik mantrája a sok közül, hogy ez a mucsai kis bunkó hogy meri megengedni magának, hogy mindig zsebre vágja a kezét.
Ebből a szempontból gyakran vizslatom, hogy vajon a művelt EU-ban szokás-e zsebre vágni a kezet, vagy csak a mi kis suttyónk csinálja ezt?
Képzeld, nem egyszer látom, hogy azok a nagyon művelt, elit gyerekszobával rendelkező nyugati suttyók is gyakran vágják zsebre a kezüket, viszont azt a nagyon kiművelt, bizonyára nagyon elit gyerekszobával rendelkező Putyint például még soha nem láttam zsebre dugott kézzel.
Ki érti ezt?
(Más kérdés, hogy én sem szeretem a zsebre vágott kezet és a kézcsókot sem. )
|
|
tótumfaktum |
|
http://mno.hu/oktatas_es_neveles/palkovics-nem-szerencses-a-klik-centralizalt ...
Palkovics: Nem szerencsés a Klik centralizált működése MTI, 2016. február 16., kedd 15:53, frissítve: kedd 16:27
A héten megtartják alakuló ülésüket az Emberi Erőforrások Minisztériuma által vezetett, a köznevelési kerekasztal mellett működő szakmai munkacsoportok, ekkor derül ki pontosan, kik lesznek a delegáltak – közölte az oktatási államtitkár keddi netes fogadóóráján. Az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál – jelezte. |
|
|
fokos |
|
Szívből köszönöm az olvtársak hozzászólásait a bejegyzéseimhez... |
|
mpd |
|
Dehogynem. De a csörgheőcsulis dzsentri-imidzshez jár egyféle mű-tájszólás is (lásd még Fazekas miniszter) a zsebrevágott kéz meg az előretolt pocakkal masírozás mellé, a szájnyalogatáson is túl. a művelt beszéd ANNYIRA sorosösztöndíjat idéző..... |
|
tiszavirág |
|
Még beszélni sem tud a vidéki suttyó, igaz?
|
|
mpd |
|
Affene. Gyakorolnom kell a bűnstop-ot. |
|
tótumfaktum |
|
Mer' az már a Bőség Minisztériumra tartozik. (Minibő)
|
|
mpd |
|
Akkó mijafrancér' ösztönzi a születésszám gyarapítását? (gyarapittását, ahogy OV mondja) |
|
|
tótumfaktum |
|
Az "emberi erőforrás gazdálkodás" nem szereti a "túltermelési váságokat"! |
|
|
mpd |
|
(az intelligencia az egészen más dolog: az az a valami, ami megmondja, mit tegyél, ha új helyzetbe kerülsz) |
|
mpd |
|
Mindez nem az érettségi, nem a tanulás mint tevékenység hibája. Hanem pont azon hibák, hiányosságok következménye, amik ellen tüntetnek a tanarak. Egy jó iskola önmagában is nevelő hatású, de még egy rossz iskola is többet ér, mint a semmilyen. Kéne valami statisztika az erőszakos bűncselekmények elkövetőinek megoszlásáról, végzettség szerint. |
|
mamácska |
|
Gazduram!
Az intellingencia nem iskolához kötött dolog.A suli csak bizonyítványt ad, de illemre,jómodorra és általános műveltségre nem tanít. Azt otthonról kellene hozni a nebulóknak! De a mostani generáció - tisztelet a kivételnek - nem ezt látja maga körül. A tv-s csatornákból áradnak a mocskos, szennyes Való Világ jellegű műsorok,amiket tátott szájjal néz az ifjúság. A mostani híradásokban tanárok megveréséről és egyéb attrocitásáról lehet olvasni, ez nem volt a mi időnkben! És sajnos nincs következménye semminek sem!!!! |
|
fokos |
|
Persze, hogy az lenne a cél, hogy érett, művelt fők vegyenek körül bennünket! Jó, hogy jó az érettségi! Jó, hogy egy csomó oktv-s képzés ehhez van kötve! (annak a pesszimista gondolatnak adtam ezzel hangot, hogyha mindenkinek lesz,semmit, sőt pont a satuhülyeség elkerülését nem fogjuk elérni vele) |
|
mpd |
|
Mire jó egy érettségi? MIRE JÓ? Ember, hát arra jó, hogy a magyar nép ne legyen satu hülye. Ne kezdd már te is, hogy mindent számszerűsítesz! Mire jó tanulni, anyám pátyúgass, szégyellem magam helyetted is. |
|
fokos |
|
A tények ebből: - van olyan, hogy KLIK. Neve Klebelsberg Intézményfenntartó Központ - Palkovics László az új közoktatási államtitkár - van miskolci Herman Ottó Gimnázium, van igazgatója, Madarász Péter - Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere, tart sajtótájékoztatót - Mendrey László a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke
Nagyfiam azt mondaná erre: akkor most hova szarjak.
|
|
fokos |
|
8, Tanfelügyelet
Megdöbbentem, mikor kiderült, hogy nincs. Megdöbbentem, mikor kiderült, nem akarják, hogy újra legyen.
A jól működő tanfelügyeleti rendszer kétoldalú. (annak kellene lennie) - ellenőrzi a tanítók, tanárok munkáját, kiszűri a nem alkalmas pedagógusokat - segít a hiányok, hibák kiküszöbölésében, szakmai támogatást nyújt
(nyilván az egyetemeken, azoknál a szakközépiskoláknál, ahol a tanárok írják a szakkönyveket ez kevésbé szükséges)
Egy független rendszer elfogadhatóbb, hatékonyabb lenne, mint egymás feljelentgetése az amúgy is egyfolytában mindenen problémázó tantestületekben. |
|
fokos |
|
7, Konstruktív tárgyalások a fenntartókkal
Na ez a téma soha nem volt egyszerű, legyen a fenntartó önkormányzat, állam vagy egyház. (bár egyre több település örül, hogy egyházi fenntartásba adta az iskoláját, mert azokkal valamivel könnyebb szót érteni a sajátos elvárásokról) (de az egyházi iskolák egy külön téma)
- a régi GAMESZOKBAN is maximum közép szintű iskolát végzettekkel kellett tárgyalni. - a "kivagyiságot" (én vagyok a' igazgató, te meg egy szarcsimbók ügyintéző) eddig is nehéz volt kezelni. - a polgármesternek (főleg a szűklátókörűebbeknek) és az iskolaigazgatónak szerencsétleneknek folyton a pénzen kellett vitatkoznia. - a szakmai érveket egy önkormányzat nem képes figyelembe venni, még felfogni sem. - a hosszútávú, felhasználható tudás átadását szolgáló oktatási rendszer kialakításáról lehetne tárgyalni, de kiknek és kivel? (mondjuk a gimnáziumi diákönkormányzatot kihagynám belőle, mer' azér' nyúl meg puska)
|
|
fokos |
|
6, gimnázium kontra szakiskolák - mire jó egy gimnáziumi érettségi? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy semmire) - mire jó egy szakközépiskolás érettségi+szakmunkás bizonyítvány? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy dolgozz a szakmádban) - mire jó egy szakmunkásképzős bizonyítvány? (dolgozz a szakmádban) - mire jó a nyolc általános? (semmire)
kérdések - az érettségizettek hány százaléka diplomázik? (kis százaléka)(még jó, hogy a többi is tanult éneket, meg földrajzot) - miért kellett szétverni a szakközépiskolai rendszert? (nincs szükség képzett szakemberekre, akik a szakmájukat tekintve alaposan felkészültek) - miért baj, ha egy kevésbé tehetséges, tanulni nem sokat szerető ember 16-17 éves korában dolgozni szeretne? (ja, nincs munka, de akkor miért baj, hogy nem kell további iskolai oktatást államilag finanszírozni) - a tankötelezettség 16 évébe simán belefér a 8 osztály, ugye? (egyet veszít, kettőt ismétel) |
|
|