Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
mpd |
|
Értem. Te sem szereted, de az nem baj, viszont ha én nem szeretem, az fóbia. Értem, hogyne érteném. |
|
mpd |
|
Köszi! A vastagítás az én művem.
Hazánkban a jogerősen elítélt bűnelkövetők döntő része, hattizede alacsony iskolázottságú: ezen belül 0,8% az írástudatlanok aránya, 58,8%-uk pedig csak általános iskolai végzettséggel rendelkezett.
A régiók közül az írástudatlan, valamint a csak általános iskolával rendelkező bűnelkövetők részesedése az Észak-Alföldön a legmagasabb (1,3; illetve 68,4%), ami meghaladta az országos átlagot is. Középiskolai bizonyítvány tulajdonosaként a bíróság Közép-Dunántúlon (40,7%), illetve Közép-Magyarországon (39,2%) ítélt el bűnelkövetőt a
legnagyobb arányban. Míg országosan 5,4% a diplomás bűnelkövetők aránya, |
|
tiszavirág |
|
Az Orbán-fóbiások (köztük vagy te is) egyik mantrája a sok közül, hogy ez a mucsai kis bunkó hogy meri megengedni magának, hogy mindig zsebre vágja a kezét.
Ebből a szempontból gyakran vizslatom, hogy vajon a művelt EU-ban szokás-e zsebre vágni a kezet, vagy csak a mi kis suttyónk csinálja ezt?
Képzeld, nem egyszer látom, hogy azok a nagyon művelt, elit gyerekszobával rendelkező nyugati suttyók is gyakran vágják zsebre a kezüket, viszont azt a nagyon kiművelt, bizonyára nagyon elit gyerekszobával rendelkező Putyint például még soha nem láttam zsebre dugott kézzel.
Ki érti ezt?
(Más kérdés, hogy én sem szeretem a zsebre vágott kezet és a kézcsókot sem. )
|
|
tótumfaktum |
|
http://mno.hu/oktatas_es_neveles/palkovics-nem-szerencses-a-klik-centralizalt ...
Palkovics: Nem szerencsés a Klik centralizált működése MTI, 2016. február 16., kedd 15:53, frissítve: kedd 16:27
A héten megtartják alakuló ülésüket az Emberi Erőforrások Minisztériuma által vezetett, a köznevelési kerekasztal mellett működő szakmai munkacsoportok, ekkor derül ki pontosan, kik lesznek a delegáltak – közölte az oktatási államtitkár keddi netes fogadóóráján. Az alternatív kerekasztal delegáltját is szívesen látják a köznevelési kerekasztalnál – jelezte. |
|
|
fokos |
|
Szívből köszönöm az olvtársak hozzászólásait a bejegyzéseimhez... |
|
mpd |
|
Dehogynem. De a csörgheőcsulis dzsentri-imidzshez jár egyféle mű-tájszólás is (lásd még Fazekas miniszter) a zsebrevágott kéz meg az előretolt pocakkal masírozás mellé, a szájnyalogatáson is túl. a művelt beszéd ANNYIRA sorosösztöndíjat idéző..... |
|
tiszavirág |
|
Még beszélni sem tud a vidéki suttyó, igaz?
|
|
mpd |
|
Affene. Gyakorolnom kell a bűnstop-ot. |
|
tótumfaktum |
|
Mer' az már a Bőség Minisztériumra tartozik. (Minibő)
|
|
mpd |
|
Akkó mijafrancér' ösztönzi a születésszám gyarapítását? (gyarapittását, ahogy OV mondja) |
|
|
tótumfaktum |
|
Az "emberi erőforrás gazdálkodás" nem szereti a "túltermelési váságokat"! |
|
|
mpd |
|
(az intelligencia az egészen más dolog: az az a valami, ami megmondja, mit tegyél, ha új helyzetbe kerülsz) |
|
mpd |
|
Mindez nem az érettségi, nem a tanulás mint tevékenység hibája. Hanem pont azon hibák, hiányosságok következménye, amik ellen tüntetnek a tanarak. Egy jó iskola önmagában is nevelő hatású, de még egy rossz iskola is többet ér, mint a semmilyen. Kéne valami statisztika az erőszakos bűncselekmények elkövetőinek megoszlásáról, végzettség szerint. |
|
mamácska |
|
Gazduram!
Az intellingencia nem iskolához kötött dolog.A suli csak bizonyítványt ad, de illemre,jómodorra és általános műveltségre nem tanít. Azt otthonról kellene hozni a nebulóknak! De a mostani generáció - tisztelet a kivételnek - nem ezt látja maga körül. A tv-s csatornákból áradnak a mocskos, szennyes Való Világ jellegű műsorok,amiket tátott szájjal néz az ifjúság. A mostani híradásokban tanárok megveréséről és egyéb attrocitásáról lehet olvasni, ez nem volt a mi időnkben! És sajnos nincs következménye semminek sem!!!! |
|
fokos |
|
Persze, hogy az lenne a cél, hogy érett, művelt fők vegyenek körül bennünket! Jó, hogy jó az érettségi! Jó, hogy egy csomó oktv-s képzés ehhez van kötve! (annak a pesszimista gondolatnak adtam ezzel hangot, hogyha mindenkinek lesz,semmit, sőt pont a satuhülyeség elkerülését nem fogjuk elérni vele) |
|
mpd |
|
Mire jó egy érettségi? MIRE JÓ? Ember, hát arra jó, hogy a magyar nép ne legyen satu hülye. Ne kezdd már te is, hogy mindent számszerűsítesz! Mire jó tanulni, anyám pátyúgass, szégyellem magam helyetted is. |
|
fokos |
|
A tények ebből: - van olyan, hogy KLIK. Neve Klebelsberg Intézményfenntartó Központ - Palkovics László az új közoktatási államtitkár - van miskolci Herman Ottó Gimnázium, van igazgatója, Madarász Péter - Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere, tart sajtótájékoztatót - Mendrey László a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke
Nagyfiam azt mondaná erre: akkor most hova szarjak.
|
|
fokos |
|
8, Tanfelügyelet
Megdöbbentem, mikor kiderült, hogy nincs. Megdöbbentem, mikor kiderült, nem akarják, hogy újra legyen.
A jól működő tanfelügyeleti rendszer kétoldalú. (annak kellene lennie) - ellenőrzi a tanítók, tanárok munkáját, kiszűri a nem alkalmas pedagógusokat - segít a hiányok, hibák kiküszöbölésében, szakmai támogatást nyújt
(nyilván az egyetemeken, azoknál a szakközépiskoláknál, ahol a tanárok írják a szakkönyveket ez kevésbé szükséges)
Egy független rendszer elfogadhatóbb, hatékonyabb lenne, mint egymás feljelentgetése az amúgy is egyfolytában mindenen problémázó tantestületekben. |
|
fokos |
|
7, Konstruktív tárgyalások a fenntartókkal
Na ez a téma soha nem volt egyszerű, legyen a fenntartó önkormányzat, állam vagy egyház. (bár egyre több település örül, hogy egyházi fenntartásba adta az iskoláját, mert azokkal valamivel könnyebb szót érteni a sajátos elvárásokról) (de az egyházi iskolák egy külön téma)
- a régi GAMESZOKBAN is maximum közép szintű iskolát végzettekkel kellett tárgyalni. - a "kivagyiságot" (én vagyok a' igazgató, te meg egy szarcsimbók ügyintéző) eddig is nehéz volt kezelni. - a polgármesternek (főleg a szűklátókörűebbeknek) és az iskolaigazgatónak szerencsétleneknek folyton a pénzen kellett vitatkoznia. - a szakmai érveket egy önkormányzat nem képes figyelembe venni, még felfogni sem. - a hosszútávú, felhasználható tudás átadását szolgáló oktatási rendszer kialakításáról lehetne tárgyalni, de kiknek és kivel? (mondjuk a gimnáziumi diákönkormányzatot kihagynám belőle, mer' azér' nyúl meg puska)
|
|
fokos |
|
6, gimnázium kontra szakiskolák - mire jó egy gimnáziumi érettségi? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy semmire) - mire jó egy szakközépiskolás érettségi+szakmunkás bizonyítvány? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy dolgozz a szakmádban) - mire jó egy szakmunkásképzős bizonyítvány? (dolgozz a szakmádban) - mire jó a nyolc általános? (semmire)
kérdések - az érettségizettek hány százaléka diplomázik? (kis százaléka)(még jó, hogy a többi is tanult éneket, meg földrajzot) - miért kellett szétverni a szakközépiskolai rendszert? (nincs szükség képzett szakemberekre, akik a szakmájukat tekintve alaposan felkészültek) - miért baj, ha egy kevésbé tehetséges, tanulni nem sokat szerető ember 16-17 éves korában dolgozni szeretne? (ja, nincs munka, de akkor miért baj, hogy nem kell további iskolai oktatást államilag finanszírozni) - a tankötelezettség 16 évébe simán belefér a 8 osztály, ugye? (egyet veszít, kettőt ismétel) |
|
tótumfaktum |
|
"Mai formájában egészen biztosan megszűnik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik). Ezt hallani kormánypárti körökből, és tulajdonképpen erről beszélt már vasárnap Palkovics László új közoktatási államtitkár, persze politikusként úgy fogalmazott, hogy se cáfolni, se megerősíteni nem tudja, szétszedik-e a Klik-et.
De a Klik megmarad, igaz, levágnak róla ezt-azt, és egy torzó lesz belőle, csak hát a teljes megszüntetés a vereség beismerése lenne, olyat pedig egyetlen politikai erő se szokott csinálni.
Mindenesetre a mai köznevelési kerekasztalt a pedagógusok tiltakozáshullámát elindító miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója is pozitív eseményként értékelte, szóval valami tényleg elindult. Hogy mi, azt viszont csak sokára láthatjuk majd teljes egészében. Addig is itt vannak az MTI tudósításának legfontosabb részei: ....." |
|
tótumfaktum |
|
Ja, én is úgy emlékszem. A nemzet makogánya! :--D |
|
|