Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
mpd |
|
Mindez nem az érettségi, nem a tanulás mint tevékenység hibája. Hanem pont azon hibák, hiányosságok következménye, amik ellen tüntetnek a tanarak. Egy jó iskola önmagában is nevelő hatású, de még egy rossz iskola is többet ér, mint a semmilyen. Kéne valami statisztika az erőszakos bűncselekmények elkövetőinek megoszlásáról, végzettség szerint. |
|
mamácska |
|
Gazduram!
Az intellingencia nem iskolához kötött dolog.A suli csak bizonyítványt ad, de illemre,jómodorra és általános műveltségre nem tanít. Azt otthonról kellene hozni a nebulóknak! De a mostani generáció - tisztelet a kivételnek - nem ezt látja maga körül. A tv-s csatornákból áradnak a mocskos, szennyes Való Világ jellegű műsorok,amiket tátott szájjal néz az ifjúság. A mostani híradásokban tanárok megveréséről és egyéb attrocitásáról lehet olvasni, ez nem volt a mi időnkben! És sajnos nincs következménye semminek sem!!!! |
|
fokos |
|
Persze, hogy az lenne a cél, hogy érett, művelt fők vegyenek körül bennünket! Jó, hogy jó az érettségi! Jó, hogy egy csomó oktv-s képzés ehhez van kötve! (annak a pesszimista gondolatnak adtam ezzel hangot, hogyha mindenkinek lesz,semmit, sőt pont a satuhülyeség elkerülését nem fogjuk elérni vele) |
|
mpd |
|
Mire jó egy érettségi? MIRE JÓ? Ember, hát arra jó, hogy a magyar nép ne legyen satu hülye. Ne kezdd már te is, hogy mindent számszerűsítesz! Mire jó tanulni, anyám pátyúgass, szégyellem magam helyetted is. |
|
fokos |
|
A tények ebből: - van olyan, hogy KLIK. Neve Klebelsberg Intézményfenntartó Központ - Palkovics László az új közoktatási államtitkár - van miskolci Herman Ottó Gimnázium, van igazgatója, Madarász Péter - Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere, tart sajtótájékoztatót - Mendrey László a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke
Nagyfiam azt mondaná erre: akkor most hova szarjak.
|
|
fokos |
|
8, Tanfelügyelet
Megdöbbentem, mikor kiderült, hogy nincs. Megdöbbentem, mikor kiderült, nem akarják, hogy újra legyen.
A jól működő tanfelügyeleti rendszer kétoldalú. (annak kellene lennie) - ellenőrzi a tanítók, tanárok munkáját, kiszűri a nem alkalmas pedagógusokat - segít a hiányok, hibák kiküszöbölésében, szakmai támogatást nyújt
(nyilván az egyetemeken, azoknál a szakközépiskoláknál, ahol a tanárok írják a szakkönyveket ez kevésbé szükséges)
Egy független rendszer elfogadhatóbb, hatékonyabb lenne, mint egymás feljelentgetése az amúgy is egyfolytában mindenen problémázó tantestületekben. |
|
fokos |
|
7, Konstruktív tárgyalások a fenntartókkal
Na ez a téma soha nem volt egyszerű, legyen a fenntartó önkormányzat, állam vagy egyház. (bár egyre több település örül, hogy egyházi fenntartásba adta az iskoláját, mert azokkal valamivel könnyebb szót érteni a sajátos elvárásokról) (de az egyházi iskolák egy külön téma)
- a régi GAMESZOKBAN is maximum közép szintű iskolát végzettekkel kellett tárgyalni. - a "kivagyiságot" (én vagyok a' igazgató, te meg egy szarcsimbók ügyintéző) eddig is nehéz volt kezelni. - a polgármesternek (főleg a szűklátókörűebbeknek) és az iskolaigazgatónak szerencsétleneknek folyton a pénzen kellett vitatkoznia. - a szakmai érveket egy önkormányzat nem képes figyelembe venni, még felfogni sem. - a hosszútávú, felhasználható tudás átadását szolgáló oktatási rendszer kialakításáról lehetne tárgyalni, de kiknek és kivel? (mondjuk a gimnáziumi diákönkormányzatot kihagynám belőle, mer' azér' nyúl meg puska)
|
|
fokos |
|
6, gimnázium kontra szakiskolák - mire jó egy gimnáziumi érettségi? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy semmire) - mire jó egy szakközépiskolás érettségi+szakmunkás bizonyítvány? (bekerülhess a felsőoktatásba, vagy dolgozz a szakmádban) - mire jó egy szakmunkásképzős bizonyítvány? (dolgozz a szakmádban) - mire jó a nyolc általános? (semmire)
kérdések - az érettségizettek hány százaléka diplomázik? (kis százaléka)(még jó, hogy a többi is tanult éneket, meg földrajzot) - miért kellett szétverni a szakközépiskolai rendszert? (nincs szükség képzett szakemberekre, akik a szakmájukat tekintve alaposan felkészültek) - miért baj, ha egy kevésbé tehetséges, tanulni nem sokat szerető ember 16-17 éves korában dolgozni szeretne? (ja, nincs munka, de akkor miért baj, hogy nem kell további iskolai oktatást államilag finanszírozni) - a tankötelezettség 16 évébe simán belefér a 8 osztály, ugye? (egyet veszít, kettőt ismétel) |
|
tótumfaktum |
|
"Mai formájában egészen biztosan megszűnik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik). Ezt hallani kormánypárti körökből, és tulajdonképpen erről beszélt már vasárnap Palkovics László új közoktatási államtitkár, persze politikusként úgy fogalmazott, hogy se cáfolni, se megerősíteni nem tudja, szétszedik-e a Klik-et.
De a Klik megmarad, igaz, levágnak róla ezt-azt, és egy torzó lesz belőle, csak hát a teljes megszüntetés a vereség beismerése lenne, olyat pedig egyetlen politikai erő se szokott csinálni.
Mindenesetre a mai köznevelési kerekasztalt a pedagógusok tiltakozáshullámát elindító miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója is pozitív eseményként értékelte, szóval valami tényleg elindult. Hogy mi, azt viszont csak sokára láthatjuk majd teljes egészében. Addig is itt vannak az MTI tudósításának legfontosabb részei: ....." |
|
tótumfaktum |
|
Ja, én is úgy emlékszem. A nemzet makogánya! :--D |
|
tótumfaktum |
|
cca 5 éves! (papíron: három és fél) többször volt már vele probléma nem én vagyok a "szóvivő"! az egész topikból viszont azt vagyok kénytelen leszűrni, hogy úgy xar az egész, ahogy van :-(
|
|
fokos |
|
Nincs egy éves sem. Vagy kettő. Hatalmas tapasztalatokat lehet levonni ennyi idő alatt.
Ja: konkrétumok!
Te mit szűrtél le tételesen a levélből? |
|
fokos |
|
5, Tananyag, tankönyvek, kiegészítő eszközök a, - mi legyen a minimum? - kihez igazítsuk a minimumot? - kinek kell meghatároznia a tananyag összetételét? - ki döntse el, milyen időközönként kell frissíteni az átadandó tudásmennyiséget? - (stb) b, - a speciális képzéshez van speciális tankönyv? (a fogyiknak, a vakodában van, de nem ez a kérdés) - lehet-e létrehozni egy konszenzust a standard tankönyvek hosszútávú használatáról? c, - tényleg minden iskolában szükséges-e az informatikai alapú oktatási, tájékoztatási rendszer bevezetése (az a szülő, akinek nincs komputtere, nem tudja megnézni az e-ellenőrzőt stb) - tényleg minden iskolát akadálymentesíteni kell-e, mert esetleg 2 tanuló mozgássérült? (diáktársaik "integrálódását" nem segítené-e jobban, hogy maguk cipelik fel az osztályterembe?)(baromi szívesen megteszik egyébként) - tényleg minden iskolába gigakivetítő és hangosító berendezés kell, hogy a látás és hallássérült esetleges osztálytárs a tanulásban ne szenvedjen hátrányt? - és persze tudja-e koordinálni a KLIK az iskolák különböző tanszerigényét, mert van, ahol kosárfonást és nemezelést tanítanak a gyakorlati foglalkozásokon, van, ahol meg nem? |
|
|
tótumfaktum |
|
Jó neked. Amúgy, már nem itt tart a történet. Mint ahogy a topikban elhangzottak is mutatják... A KLIK ki lesz herélve. Sosem működött jól...
|
|
tótumfaktum |
|
Hű ez milyen ismerős ... "Egy ország úgy működik, mint egy bank"... |
|
fokos |
|
Kérlek, fejtsd ki bővebben. Tényleg nem értettem meg többet ebből az írásból. |
|
fokos |
|
Mármint a sokat emlegetett felmérések téma? - a fasisztoid énem azt sugallja: hozzunk létre bentlakásos iskolákat a probléma kezelésére, ahol a gyermekek a negatív társadalmi környezet hatásaitól elzárva pozitív módon fejlődhetnek. - a nem fsisztoid énem szerint is. |
|
|
fokos |
|
4, Központosított kontra önálló gazdálkodás - nyilvánvaló, hogy most elsősorban azok az iskolák lázadoznak, akiket a saját önkormányzatuk jobban támogatott. (több pénzből gazdálkodhattak, mint más iskolák) - kérdés, hogy a gazdasági vezetők milyen döntési helyzetben voltak eddig, mennyire hagyták a likviditás menedzselését, tartalékok képzését, esetleg a tartalékok kamatoztatását. (bővebben: iszonyatosan szűk mozgástere volt eddig is a GV-nek) - kérdés, hogyan dönthetett volna másképp, minthogy elsősorban kifizeti a béreket, aztán ...) - kérdés, hogy a KLIK létrejöttével egyáltalán szükség van-e erre a munkakörre. - kérdés, hogy képes-e a KLIK átvenni, átlátni, egyeztetni, irányítani a helyben adódó anyagi jellegű problémákat.
|
|
mpd |
|
Egyébként az ifjútörökök szemlélete annyiban különbözik a csekáétól, hogy utóbbi maga is elismerte, hogy "az emberi nyersanyaggal nehezebb bánni". Az ifjútörökök meg az oktatást, a közigazgatást és az egészségügyet is ugyanúgy akarják hatékonnyá tenni, mint egy autógyárat. A 3 M jegyében stopperrel nézik az okmányirodai ügyintézőt, kilóra mérik a tananyagot, orvos-beteg találkozásnak nevezik a gyógyítást. Elfelejtik, hogy itt a folyamat mindkét végén EMBER van, és az emberek nem egyformák, pláne nem könnyen formálhatók. |
|
mpd |
|
Sokat. És még többet az, hogy nem vagyunk hajlandók nevén nevezni a problémát, hanem elvárjuk a tanártól, hogy zárkóztassa fel a rajkókat, amellett, hogy a többi gyerekkel szokványos módon foglalkozik. |
|
fokos |
|
3, Nem lehet megkerülni (sajnálom) cigánykérdés - mit tehet(ett) egy kistelepülési önkormányzat az iskolájával, ha oda 100%-ban cigánygyerekek jártak? (ha az önkormányzat bevételei a nemcigányoktól származtak objektív okokból, bezárta a francba) - hogyan változott ez a helyzet, hogyha márt nem az önkormányzatot terheli a fenntartás terhe? - mi az, hogy szegregáció, ha egyszer történelmileg úgy alakult, hogy nincs másfajta gyerek a faluban? - mi az, hogy integráció, mikor ezek a szerencsétlen kölkök SPECIÁLIS oktatásra (leánykori nevén felzárkóztatásra) szorulnak? (első osztályos tananyag nem az abc, hanem a kés-villa, kézmosás, ne szarj a zuhanyba) - a sokat emlegetett felméréseken, miszerint szarul állunk, hány százalékot rontott a tanulásra igen kevéssé motivált cigánygerekek egyre növekvő száma, gyatra tanulmányi eredménye? |
|
mpd |
|
Hát nem tudom, de nem is akarok igazságot tenni. Marxnak bizonyosan nem tetszett volna a sztalini rendszer, de ha továbbgondolja a saját elméletét, rájöhetett volna, hogy rossz vége lesz. Sajna nem értette - bár legalább olvasta - Darwint, és lefikázta Malthust, azaz, fingja nem volt az emberről mint biológiai lényről. Így aztán el se tudta képzelni, mi minden mozgathatja az egyes emberek cselekvését. |
|
fokos |
|
2, Bolognai rendszer, liberális kontra poroszos oktatási modell, alternatív tanítási rendszerek
- lehet, hogy a számunkra némileg értelmezhetetlen Bolognai rendszer kritikátlan átvétele okozza a problémák nagy részét? - lehet, hogy a politikusok egysíkú, betájolt, a másik felet idiótának vélő, csak a saját beszűkült gondolati rendszerét üdvözítőnek tartó felfogásának köszönhető a kialakult káosz? - lehet, hogy a saját helyén, meghatározott tanulói körben mindegyik módszernek van létjogosultsága?
|
|
|