Téma: Budapest közeledése - 4-es METRO |
|
mamácska |
|
Egymás után hullottak el péntek reggel a 2-es metróvonal új Alstom metrószerelvényei - írta Facebook-oldalán a Metróért Egyesület. A szervezet beszámolója szerint a reggeli csúcs idején ki kellett állítani a forgalomból egy elromlott szerelvényt. A helyére küldött tartalék jármű viszont nem tudott normálisan kommunikálni a pályán telepített biztosítóberendezéssel, ezért nem indulhatott el. Ezt követően egy másik szerelvénynél ugyanez a hiba állt elő, majd fél tíz körül egy negyedik vonatot is kocsiszínbe kellett küldeni. A hibák sorozatossága azt jelzi, hogy vélhetően a központi rendszerben volt probléma. Az egyesület úgy tudja, szerdán szoftverfrissítést végeztek a vonatvezérlő rendszeren, amelynek azonnali eredménye az lett, hogy sok, az előző félévben már leküzdött hiba ismét felbukkant. Így ismét rendszeresen túlfutnak a vonatok az állomásokon, és többször is előfordult indokolatlan vészfékezés. Az Örs vezér téri végállomásra pedig több szerelvényt is csak csigalassúsággal vezérelt be az automatika.
Az egyesület szerint elfogadhatatlan, hogy "utasokkal közlekedő vonatokon tesztelik a frissítést", szerintük az Alstom szerelvények gyakran jelentkező meghibásodásainak kiküszöbölésére bőségesen elegendő kellett volna legyen az elmúlt egy év. |
|
mamácska |
|
A Kálvin téri megállóban már másodszor csöpög a víz fentről.
Az Index tett közzé egy fotót az állomásról. Azon az látszik, hogy egy körbekerített részen három vödörrel próbálják felfogni az átázott födémről lehulló vizet.
Július vége felé is volt egy ilyen eset, akkor a BKK azzal indokolt, hogy a metró melletti magánépületben dugulás megszüntetésén dolgoztak és annak hatására hibásodott meg az állomás gépházában lévő csatornavíz-átemelő szivattyú - emlékeztet a lap.
Szintén július végén a Keletinél volt vizesedés a metró bejáratánál.
|
|
mamácska |
|
Három szeptemberi hétvégén nem közlekednek a 3-as metró szerelvényei a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között, helyettük pótlóbuszok viszik az utasokat – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.
A buszos pótlás 6-án és 7-én, 13-án és 14-én, valamint 20-án és 21-én lesz, minden esetben a szombati üzemkezdettől a vasárnapi üzemzárásig. A metrópótlás hétvégéire a 9-es busz Deák Ferenc tér megállóját mindkét irányban áthelyezik, és több kapcsolódó felszíni járat utolsó indulási időpontját is módosítják. A BKK 2014-ben és 2015-ben 42 kilométer sínszálat cserél ki a 3-as metró vonalán. Emlékeztettek, hogy a Fővárosi Közgyűlés augusztus végén döntött arról: kiírható a Mityisinszkij Metrovagonmas által gyártott szovjet-orosz metrószerelvények felújítására vonatkozó tender, így a 40 szerelvény felújítása 2015-ben megkezdődhet. |
|
mamácska |
|
Műszaki és nem politikai kérdésnek tekinti Tarlós István főpolgármester a 3-as metró felújítását, amit mindenképp meg akar oldani. A főpolgármester épp egy kormánygarancia megszerzéséért tárgyal. Ha nem lesz ilyen, nem fél leállítani a főváros legforgalmasabb metróvonalát.
Mik ezek? Tarlós István főpolgármester kormánygaranciát vár a 3-as metró felújítására, ez számára semmiképp sem politikai, hanem műszaki kérdés, amit meg akar oldani. A főpolgármester mindezt a Népszabadságnak nyilatkozta azzal kapcsolatban, hogy a lap információi szerint a múlt pénteken tárgyalt a kormány a 3-as metróról a főváros előterjesztése alapján, de a döntést elnapolták.
A lap csütörtöki számában Tarlós István úgy fogalmazott: "azt senki nem mondhatja, hogy vegyünk elő 160 milliárd forintot a semmiből. Kormányzati engedély kellene egy körülbelül 60 milliárdos hitelfelvételhez. De ha nem lesz uniós forrás, akkor meg tudjuk oldani egy kormányzati hitelfelvétel segítségével a felújítást, ehhez további 100 milliárdra lenne szükség, mert a fővárosnak nincs rá kerete." Kiemelte: a főváros vagy kap valamilyen segítséget, vagy nem tudja lebonyolítani a felújítást - írja az origo.hu.
Tarlós István hozzátette, nem tudja, hogy a 3-as metró ügyében ki milyen szándékkal politizál vagy nem politizál, de ha nem lesz megoldás, kénytelen lesz ennek érdekében igen markánsan kiállni. "a 3-as metró ügyét nem tudom semmilyen politikai érdekeknek alávetni" - fogalmazott. Hozzátette: "aki ismeri a problémát, és ennek ellenére akadályozza a 3-as metró felújítását - ha van ilyen -, arra nem tudok mást mondani, csak azt, hogy súlyosan felelőtlen".
Tarlós István elmondta, a fővároson a 3-as metró ügyében már semmi sem múlik, ha a kormány fölemeli a sorompót, már holnap el tudják kezdeni. A politikus megismételte: ha ellehetetlenülne a felújítás feltételrendszere - amire ő nem számít -, akkor bárki bárhogy értelmezi, gondolkodás és félelem nélkül leállítaná a metrót - olvasható a Népszabadságban - írja az origo.hu. |
|
mpd |
|
Hát ez nagyszerű. Nem is volt ennek a szarnak a megépítése mögött más indok, mint a remek pénzlenyúlási lehetőség. |
|
mamácska |
|
Elismerte a volt szocialista főpolgármester-helyettes, hogy nem költöttek a 3-as metró felújítására a Demszky-korszakban. Horváth Csaba, a szocialisták fővárosi frakcióvezetője ennek ellenére a jelenlegi városvezetést okolja azért, hogy nem kezdték meg 2010 után rögtön a munkálatokat a vonalon. Az MSZP budapesti frakcióvezetője azt mondta, aláírásgyűjtésbe kezdenek a 3-as metró felújításáért. Szerintük ugyanis a BKV esetleges állami kézbe vétele nem oldja meg a műszaki problémákat, ezért nem is támogatják azt. „Semmi akadálya nem lett volna, hogy 2011-ben megkezdődjön a 3-as metró felújítása, ezt garanciákkal tudom állítani… Ha 2010 őszén átvették, 2011-ben már megkezdhették volna a munkálatokat egészen odáig, hogy vasúthatósági engedélyekkel is rendelkezett a beruházás” – mondta Horváth Csaba.
Tarlós: Hallgatnia kellene az MSZP-nek
Tarlós István szerint az MSZP-nek inkább hallgatnia kellene a hármas metró ügyében. A főpolgármester közleményében azt írta: a szocialista vezetés 20 éven keresztül még problémafeltárás szintjén sem foglalkozott a kék metróval, most viszont hasznot szeretnének húzni belőle. A főpolgármester kiemelte: a Demszky-korszak egy elszegényedett és eladósodott BKV-t és egy lerongyolódott M3-as metrót hagyott örökségül. |
|
mamácska |
|
Alig ötöde a 4-es metró forgalma az elvártnál és a Brüsszelnek ígértnél – ez derül ki abból az adatsorból, amelyet a BKK közölt az MTI kérdésére múlt hét végén. Ráadásul a metrót sokkal drágább fenntartani, mint a 2-est vagy a 3-ast. A jelek szerint nincs esély arra, hogy a metróberuházás valaha megtérüljön. Mivel nincs elektronikus mérőeszköz a vonalon, így a százezres napi felszálló utasszám csak becsült érték lehet – mondta lapunknak Dorner Lajos. A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) elnöke szerint ugyanakkor ez a szám lényeges tényekről nem árulkodik: nem tudható, hányan szállnak metróra csúcsidőben és mikor kihalt teljesen a vonal.
A BKK-tól lapunk úgy értesült, hogy a százezres szám egy előzetes, szúrópróbaszerűen végzett számítás első adata, amit áprilisban mértek a cég szakemberei. A metró indulásának első napjaiban éppen kétszer ennyien, 200 ezren utaztak, de erre az utasmennyiségre még a közlekedési társaság sem számított hosszú távon. Ugyanakkor hosszú távon a központ lassú emelkedésben reménykedik: szerintük a korábbi, optimista utasforgalmi várakozások számos olyan kapcsolódó intézkedéssel is számoltak (pl. dugódíj), amelyek nem vagy csak később esedékesek, ezért a kezdeti néhány hónap után hosszú távú felfutás várható. „A beruházás eredményét ilyen szempontból megítélni csak néhány év múlva, 2020 környékén lehet” – közölték lapunkkal. Az M2 vonalán átlagosan 350 ezren, az M3 vonalán pedig 500 ezren közlekednek naponta a hivatalos adatok alapján, az uniónak készített előzetes tanulmány körülbelül az M3 forgalmát prognosztizálta az M4-re is. Így látták 1996-ban Az első megvalósíthatósági tanulmány, ami alapján a metróépítést elkezdte a főváros, 1996-ban készült. Ez az anyag – ami aztán a Brüsszeli vállalás alapja is lett – napi 474 ezer utazással számolt, ami évi 12,2 millió eurós megtakarítást eredményezett volna az akkori számítások alapján. A metróberuházás megtérülése az időnyereséggel számítható ki: minél több ember spórol időt az adott útszakaszon, annál gyorsabb a megtérülés a mindenkori átlagos órabérrel számolva. Ez a szám 1996-ban 6,4 perc volt átlagosan. A metróprojekt mérnökei így 32 évre előre 134 százalékos megtérüléssel számoltak (a 330-500 milliós beruházással, évi 4 százaléknyi GDP-emelkedés mellett). A BKK is inkább az utazóidő-megtakarításra helyezné a hangsúlyt az utasok számának méricskélése helyett. Tíz évvel később, 2006-ban a VEKE is készített egy tanulmányt, újraszámolva az adatokat. Az ő mérnökeik túlzásnak tartották a 6,4 percnyi időspórolást és a 474 ezres becsült utasszámot is, de még ők is 260-300 ezres számmal kalkuláltak. Így viszont 32 év alatt csak – a legoptimistább verzió szerint is – 70-80 százaléka térülhetett volna meg a beruházásnak, az akkori pesszimista becslések viszont 40 százalékról szóltak. De a nyolc évvel ezelőtti számok is túlzónak bizonyulnak. A BKK (Budapesti Közlekedési Központ) a százezres számot eredményként akarja eladni, de a pohár csak 20 százaléknyira van tele – adott nemtetszésének hangot Dorner. Egyáltalán nincs annyi ember a vonalon, amennyivel ez a projekt számolt, a 4-es metró vonalán legfeljebb annyian közlekednek majd hosszabb távon, mint a kisföldalattival vagy az 1-es villamossal. A 4-6-os villamost naponta 150-200 ezer ember használja, kétszer annyian, mint ma a 4-es metrót. Dorner szerint az M4 jelenlegi vonala nem is tud többet, sőt, ha kibővítenék, a számok még rosszabbul festenének. Mivel a Móricz Zsigmond körtér és a Kálvin tér között használják legtöbben a metrót, az útvonal meghosszabbítása sem hozna megoldást, magyarázta lapunknak. Azon kívül nincs is rá pénz, sőt, ha kiderül, hogy megszegtük az unióval kötött szerződésünket, az súlyos pénzbírsággal is járhat. Elképesztően drága Azt az állítást, hogy a metróberuházás várhatóan nagyon hosszú távon sem térül meg, tovább erősíti, hogy az üzemeltetési költségek is jóval a megengedhető felett járnak. Többe kerül ugyanis a 4-es metró üzemeltetése, mint a másik két, összesen naponta 850 ezer embert szállító metróé együttvéve. Dorner számításai szerint 8-9-szer drágább a 4-es metrót üzemeltetni, mint a 2-es vagy 3-as metrót. A földfelszíni közlekedés radikális átalakításával sem lehet változtatni a helyzeten, mert az autósokat ezzel a vonallal nem lehet átcsábítani a tömegközlekedésre – erről egy korábbi VEKE tanulmány értekezik. Nincsenek ugyanis P+R parkolók és nincsen olyan ösztönző (mint például a dugódíj volt), ami miatt változtatnának az utazási szokásaikon a környéken lakó budapestiek. |
|
mamácska |
|
Műszaki hiba miatt leállt a 4-es metró; a teljes vonalon pótlóbuszok járnak - értesült a Pénzcentrum.hu a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Facebook oldalán közzétett bejegyzésből.
"Pótlóbuszok járnak az M4-es metró teljes vonalán egy vonat meghibásodása miatt. A pótlóbuszok a metró valamennyi állomását érintik, a II. János Pál pápa tér kivételével. Utóbbi helyett a 7-es buszok Huszár utca és Blaha Lujza tér megállóiban állnak meg. Kérjük utasaink türelmét és megértését!" - olvasható a BKK Facebook oldalán.
|
|
|
|
|
|
mpd |
|
Akkor mostmár közeledik Budapest? |
|
Rendes Kis |
|
Elindult a 4-es metró 2014. január 23. 09:30 A mai napon kezdetét vette az M4-es metró sötétüzemi, azaz még utasok nélkül zajló tesztidőszakának NKH által ellenőrzött szakasza, melynek keretében a teljes automata rendszernek és a szerelvényeknek is valamennyi, a magyar a hatóság által előírt és a nemzetközi gyakorlatban is alkalmazott biztonsági kritériumnak meg kell felelniük annak érdekében, hogy a március végére tervezett utasforgalmi próbaüzem megkezdődhessen, adta hírül a Főváros.
Ez alatt a hozzávetőleg kéthónapos időszak alatt is lehetnek még kisebb fennakadások, finomhangolások, de már semmi olyan rendellenesség nem történhet, ami a leendő utasok biztonságát veszélyeztethetné, csak ebben az esetben kaphat ugyanis a teljes vonal használatbavételi engedélyt.
... http://www.portfolio.hu/ingatlan/varoskep/elindult_a_4-es_metro.3.194360.html ... ... www.facebook.com/MutatoBlog |
|
Rendes Kis |
|
A 4-es metró tíz állomásából nyolcnak már megvan a használatbavételi engedélye, a Fővám téri és a Kelenföldi pályaudvari január közepén, legkésőbb végén kapja meg. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által ellenőrzött tesztüzemmód január 20-án kezdődik és március 20-ig tart. A metró átadását 2014 márciusára tervezik.
... az új metró elindulásához kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével az elmúlt évtized egyik legnagyobb felszíni forgalomátszervezését hajtja végre. Ez közvetlenül tíz fővárosi kerületben, valamint Budaörsön és Törökbálinton mintegy negyven autóbusz-, négy villamos- és három trolibuszvonalon jelent hálózati vagy nagymértékű menetrendváltozást.
A változások véglegesítése előtt azonban az utasok véleményét is szeretné megismerni a főváros. Ezért: www.facebook.com/photo.php?fbid=3778326274629&set=gm.693920253981946&type=1&t ... |
|
Rendes Kis |
|
Nekem tetszik, hogy diszkréten visszafogott a kinézete, nem akarja elnyomni a Műegyetemet. Arról nem is beszélve, hogy mellette nem felvonulási terület, hanem út van ! |
|
Cirus |
|
A választásokig kész lesz az összes megálló, még ha közmunkások tolják is végig a szerelvényeket az alagútban |
|
mpd |
|
Azannya. Ezért a pocsékságért gondolom jó sok pénzt fizettek valakinek.... |
|
|
|
|
|