Téma: Pedagógusok nyílt levele |
|
fokos |
|
3, Nem lehet megkerülni (sajnálom) cigánykérdés - mit tehet(ett) egy kistelepülési önkormányzat az iskolájával, ha oda 100%-ban cigánygyerekek jártak? (ha az önkormányzat bevételei a nemcigányoktól származtak objektív okokból, bezárta a francba) - hogyan változott ez a helyzet, hogyha márt nem az önkormányzatot terheli a fenntartás terhe? - mi az, hogy szegregáció, ha egyszer történelmileg úgy alakult, hogy nincs másfajta gyerek a faluban? - mi az, hogy integráció, mikor ezek a szerencsétlen kölkök SPECIÁLIS oktatásra (leánykori nevén felzárkóztatásra) szorulnak? (első osztályos tananyag nem az abc, hanem a kés-villa, kézmosás, ne szarj a zuhanyba) - a sokat emlegetett felméréseken, miszerint szarul állunk, hány százalékot rontott a tanulásra igen kevéssé motivált cigánygerekek egyre növekvő száma, gyatra tanulmányi eredménye? |
|
mpd |
|
Hát nem tudom, de nem is akarok igazságot tenni. Marxnak bizonyosan nem tetszett volna a sztalini rendszer, de ha továbbgondolja a saját elméletét, rájöhetett volna, hogy rossz vége lesz. Sajna nem értette - bár legalább olvasta - Darwint, és lefikázta Malthust, azaz, fingja nem volt az emberről mint biológiai lényről. Így aztán el se tudta képzelni, mi minden mozgathatja az egyes emberek cselekvését. |
|
fokos |
|
2, Bolognai rendszer, liberális kontra poroszos oktatási modell, alternatív tanítási rendszerek
- lehet, hogy a számunkra némileg értelmezhetetlen Bolognai rendszer kritikátlan átvétele okozza a problémák nagy részét? - lehet, hogy a politikusok egysíkú, betájolt, a másik felet idiótának vélő, csak a saját beszűkült gondolati rendszerét üdvözítőnek tartó felfogásának köszönhető a kialakult káosz? - lehet, hogy a saját helyén, meghatározott tanulói körben mindegyik módszernek van létjogosultsága?
|
|
fokos |
|
Végigolvastam. Azon kívül, hogy "aggyatok még péct" nem tudtam mást kihámozni belőle. |
|
fokos |
|
Vannak valódi problémák: 1, Iskolaigazgatók alkalmassága (tapasztalataim szerint kevés igazgató képes jól irányítani, szervezni, átlátni, tárgyalni, rugalmasan alkalmazkodni a változásokhoz) (ez egy külön szakma, volt olyan próbálkozás, hogy továbbképzéshez, iskolamenedzseri diplomához kössék a betöltését, nem tudom, hol tart az ügy) (minden nyilatkozat ellenére tudom, hogy az egyszemélyű teljes felelősségtől rettegnek az igazgatók, nem is bánják, hogy "csorbították" ilyen irányú kötelezettségeiket) (az "autokrata" típusú igazgatók semmilyen feladatot, döntést nem tudnak kiszervezni, a "beleszarósak" meg nem döntenek semmiben) Azt kellene tisztázni, mire való az iskolaigazgató! - a tantestületet irányítja, vezeti, válogatja, tutujgatja, a lehető legjobbat hozza ki az órarendből mindenki számára stb. - az iskola gazdálkodását menedzseli, pénzt szerez, források elosztásáról dönt, egyensúlyban tartja a fizetési igényeket, (akinek nagyobb szüksége van rá, az túlórázzon stb.) - a gyerekanyaggal foglalkozik, kezeli a szülők problémáit, intőket és dicséreteket osztogat, esetleg a folyosón razziázik - adminisztratív feladatokat végez, tantervet, óravázlatot, hiányzók kiértesítését intézi stb. |
|
|
|
fokos |
|
A KLIK önmagában nem lehet a bűnbak. Gazdálkodó szervezet. Eddig is volt ilyen ott, ahol több iskolát működtetett egy önkormányzat. GAMESZnak hívták, bizonyos szempontból az is rosszul működött.
|
|
fokos |
|
Valaki írja már le, hogy konkrétan mi a problémájuk a pedagógusoknak! Azon kívül, hogy hol van a lóvé, nem látok mást. |
|
negyven rabló |
|
Idézet: MAGA A FORRADALOM, amely diktatúrához vezet.
...ett és ma is ezt éljük. |
|
tótumfaktum |
|
Ne vicceljetek már. Van itt egy topik, melyben RK mindent lesöpör, ami nem az ő szája íze szerint van... Erre te is prófétaságot emlegetsz RK-val és Marxal kapcsolatban, aki a proletárdiktatúrában látta a "jót", és amit végül Lenin elvtársék sikeresen meg is valósítottak... Marx is vért akart, akár tetszik, akár nem. Az összefüggések felismeréséhez nem kell Marx. Csak a proletárdiktatúrához kellett.
|
|
Janne |
|
Nincs itt akkora kakofónia, csak nem a kormánypárti médiából kéne tájékozódni. Orbán elképesztően unfair módon ma is arról beszélt, hogy a tanárok a többszöri fizetésmelés után megint pénzt akarnak, ami ebben a formában egyszerűen hazugság. Fel nem tudom fogni, hogy egy ekkora bukta után, mint a klik hogy beszélhet valaki arról, hogy a pedagógusok ilyenek meg olyanok. Döbbenetes. Egyébként lehetett volna jól is csinálni, nézd meg Hadházy anyagait, egy cég többszáz millát akasztott azzal, hogy a gyerekek kompetencia tesztjeit számítógépre rögzítette, de persze 10 milláért előbb irodát bérelt 3 hónapra, mert a minisztériumban nyilván nincs.És akkor nem sül ki a szemük - meg a tiéd sem - a tanárokat basztatni.
|
|
mpd |
|
Ebben történetesen igaza volt. Ha nem Marksz mondta volna, Diktumfaktum is elismerné, hogy így van. |
|
|
Rendes Kis |
|
Én is úgy emléxem, hogy a Marksz azt mondta, hogy a kapitalizmus rossz rendszer. És ezt most látjuk is. |
|
tiszavirág |
|
Ne részletezd! Te egy betájolt őrült vagy.
|
|
mpd |
|
HITTEL nem lehet vitatkozni. |
|
tótumfaktum |
|
Rendben, akkor prófétatársadat is győzd meg... |
|
|
mpd |
|
Kurrrrrvasokat tudsz a pedagógusokról, látom. A 11 hét nyári szünet az NEM a tanarakra, hanem a gyerekekre vonatkozik. Részletezzem? |
|
|
mpd |
|
Betojok, én eddig nem ajnároztam, világéletemben egy parazita féregnek tartottam. De ezek után Marx rulez |
|
tótumfaktum |
|
Én értem, te nem érted. Ajnározzátok csak Markszot, megérdemlitek.
|
|
mpd |
|
Na most meg Te nem érted: a kapitalizmus MAGA A FORRADALOM, amely diktatúrához vezet. |
|
|
|