07:34:58
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Közélet (játék felnőtteknek)
Téma: Metro 4 - OLAF - Állami Rablók
... Elejére 1. lap 
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 10. 01:04 | Sorszám: 16
hehe, demszkáj et. luftot rúgott ...

"Ismerik a metróbotrány körözött személyét
2017. február 9. 23:31

A liberálisokat pénzelő nagypályás szélhámos is érintett a botrányban.

A Budai Központi Kerületi Bíróság 2017 januárjában T. Géza ellen adott ki európai, illetve nemzetközi elfogatóparancsot – tájékoztatta a Magyar Időket a Fővárosi Törvényszék.

Korábban megírtuk: házkutatásokat, kihallgatásokat tartott a Központi Nyomozó Főügyészség a 4-es metró korrupciógyanús ügyeivel kapcsolatban még tavaly ősszel. Egy másik ügy kapcsán a hatóságok látókörébe került egy titokzatos személy is, akit őrizetbe vettek, de a bíróság szabadon engedte, és ő elhagyta az országot.

Az akkor több sajtóorgánum által azonosított személy – mint azóta kiderült – nem Gulyás László, a DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetője."

tiszavirág
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 09. 20:08 | Sorszám: 15
OLAF jelentés – avagy visszanyalt a fagyi!

http://tutiblog.com/olaf-jelentes-avagy-visszanyalt-fagyi/

"Van egy magyar mondás, ami most nagyon igaz a szocikra nézve: szegény embert az ág is húzza."
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 09. 15:14 | Sorszám: 14
"2017. február. 09. 07:53 2017. február. 09. 08:34 Gazdaság
Metróbotrány: válaszolt az egyik megvádolt cég
hvg.hu

Akár harmincmilliárd forintnál is többet visszakérhetnek a Siemens uniós támogatásából, a cég most reagált a vádakra.

Olvasói levélben válaszolt a Siemens a Figyelőnek a 4-es metró építésével kapcsolatos vádakra. A céget, amely 31,7 milliárd forintért építette ki a metró áramellátó és vonatvezérlő rendszerét, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) azzal vádolta meg, hogy bennfentes információkhoz jutott, emiatt a teljes uniós támogatást visszakérhetik tőlük.

A Siemens kommunikációs igazgatója most azt írta: a cég már több mint tíz évvel ezelőtt vizsgálatot indított, független szakértők bevonásával – ezt egyébként elismeri az OLAF jelentése is. Ezután ügyészségi vizsgálat és nyomozás indult Magyarországon, de azt már 2013-ban megszüntették. Azóta pedig a hatóságok nem keresték meg a vállalatot az üggyel kapcsolatban.

Az ügyet évekkel ezelőtt belső vizsgálatnak vetettük alá, és a vizsgálat eredményeit kiértékelés céljára az illetékes nyomozóhatóságok rendelkezésére bocsátottuk

– írta Virágh Adrienn. Azt is megígérte, hogy ki fogják értékelni az OLAF-jelentés rájuk vonatkozó részeit. "
http://hvg.hu/gazdasag/20170209_Metrobotrany_csalas_olaf_siemens
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 09. 13:24 | Sorszám: 13

Demszky tűzbe tenné a kezét a körözött metróépítőért

Úgy tudni, hogy a DBR Metró Projektigazgatóság volt vezetője, Gulyás László ellen adtak ki nemzetközi elfogatóparancsot a négyes metró körüli korrupciós ügyek miatt. Az Atv.hu-nak nyilatkozott a volt cégvezetőről Demszky Gábor, aki szerint

„amikor a négyes metró projekt indult, Gulyás László volt az egyetlen a környezetünkben, aki korábban metrót épített, ő volt az első igazgatója a DBR metróprojektnek. Soha semmilyen szabálytalanságot nem tapasztaltam a munkájában, ő egy tiszta, kitűnő, kiváló szakember, és nem hiszem, hogy ő bujkál."

A volt polgármester hozzátette, hogy ő sem bujkál, csak nem érték el a hatóságok. Demszky a Fővárosi Bizottság meghallgatására pedig azért nem ment el, mert tíz nappal később kapta meg a levelet. Szerinte Gulyást is el lehetne ne érni. Kijelentette:

tűzbe tenné a kezét Gulyásért, és sem neki, sem Gulyásnak semmi köze nincs a visszaélésekhez.
....

tiszavirág
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 22:58 | Sorszám: 12
Tarlós: teljesen érintetlen a jelenlegi városvezetés:
http://polgarportal.hu/tarlos-teljesen-erintetlen-jelenlegi-varosvezetes/

gajo
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 17:32 | Sorszám: 11
gajo
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 16:46 | Sorszám: 10
Én sem!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 13 | Válasz | 2017. február 07. 15:41 | Sorszám: 9
http://civilhetes.net/4-es-metro-szanyi-levelet-irt-az-olaf-nak

4-es metró: Szanyi levelet írt az OLAF-nak
2017. február 07. - 13:38

A 4-es metró beruházásáról szóló vizsgálati jelentés több pontjának pontosítását kérte Szanyi Tibor szocialista európai parlamenti képviselő az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) főigazgatójának küldött keddi levelében.


Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 15:03 | Sorszám: 8
bár, hümm, mintha, a 90-es innen is hiányozna, nem találom! ..
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 14:59 | Sorszám: 7
Sikerült megtalálnom, de azt nem találom, hogy a portál főlapjáról vajonhogyansmiként lehet(ne) ide tanálni!
( http://www.valasztas.hu )

"Archiválva" vagyon, ide: http://www.valasztas.hu/hu/ovi/27/27_1.html
gajo
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 14:19 | Sorszám: 6
Rabolják itt a "demokráciát" is!
gajo
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 14:12 | Sorszám: 5
Eddig nem sikerült a 90-es közgyűlés névsorát megnéznem, ahogy látom más is kereste...
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__1207412-hol-lehet-me ...
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 14:03 | Sorszám: 4
Hát lehet, de ez a topik csak erről a jégyhegyről szól... Valszeg, büntetés az nem lesz
max. néhány takarítónőt felfüggesztenek... :-(
Na meg, kiváló kampánytéma lesz a zországgyűlés megválasztásakor...
gajo
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 13:51 | Sorszám: 3
Ez csak a jéghegy csúcsa lehet!
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 07. 03:23 | Sorszám: 2
2017. február 6. hétfő 06:19
Furcsa Siemens-ügy az OLAF-jelentésben
Baranyai Gábor - Kárpáti András

Különös tények szerepelnek a 4-es metró beruházásának gyanús ügyeit taglaló OLAF-jelentés „A Siemens-ügy” című fejezeté­ben. A német cég története kémregénybe illik: nemzetközi háttértárgyalás, alkuk, megváltozott vallomások, ellehetetlenített nyomozás.

A metró áramellátásának és vonatvezérlésének biztosítására szerződő Siemens AG tevékenységével kapcsolatban „a fontosabb ügyekben intézkedő személy által elkövetett vesztegetés bűntett gyanúja” miatt indult nyomozás 2009-ben a Fővárosi Főügyészségen, amely 2011-ben a Központi Nyomozó Főügyészségen folytatódott – olvas­ható az Európai Csalásellenes Hivatal (OLAF) jelentésében. A 4-es metróval kapcsolatos szabálytalanságokat feltáró hivatal a gyanút a munkaszerződésre és a szerződés aláírása előtt lefolytatott közbeszerzési eljárásra alapozta. ....
http://magyaridok.hu/belfold/furcsa-siemens-ugy-az-olaf-jelentesben-1386802/
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 04. 23:54 | Sorszám: 1

2017. február 3. péntek 16:53 2017. 02. 03. 16:59
Egymásra kenik az OLAF-ot az utódpárt utódpártjai
Juhász Attila

DK: „Aki lopott, annak börtönben a helye!”

MSZP: „A tolvajok üljenek és fizessék vissza a pénzt!”

Ezekkel a hangzatos kijelentésekkel van tele a sajtó, mióta nyilvánosságra került az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) négyes metró-beruházással kapcsolatos jelentésének teljes tartalma.

Ráadásul pont azok követelték leghangosabban a nyilvánosságra-hozatalt, akik „az utóbbi 13 év legsúlyosabb korrupciós ügyében”, illetve pontosítanánk: minden idők legnagyobb korrupciós ügyében leginkább érintettek lehettek és mint most egyértelműen kiderült, voltak is.
....
Felkesz Deneverr
Olvasta: 12 | Válasz | 2017. február 04. 23:44 | Sorszám: 0

Mintegy 167 milliárd forintos károkozást tárt fel a 4-es metró beruházása során jelentésében az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF), és az Európai Bizottság 76,6 milliárd forintos büntetés megfizetésére kötelezheti Magyarországot - közölte sajtótájékoztatón a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára.

Csepreghy Nándor kijelentette: Brüsszel elkészítette a szocialista és szabad demokrata kormányok, illetve a szocialista és szabad demokrata budapesti városvezetés mérlegét, és eszerint a 4-es metró beruházása Magyarország 13 éves európai uniós történetének legnagyobb fejlesztése és egyben legnagyobb korrupciós ügye is volt.

A magyar hatóságok korábbi gyanúját az OLAF több mint négyéves, 2012 februárja és 2016 novembere között folytatott nyomozása megerősítette - mondta.

Az államtitkár ismertette, a metróberuházás szerződéseinek összköltsége 452 milliárd 554 millió 224 ezer forint volt.

Az OLAF szerint a korrupcióval és szabálytalansággal érintett szerződések összege 272 milliárd 823 millió 488 ezer 215 forint. Brüsszel azt állítja, hogy 166 milliárd 998 millió 258 ezer 356 forint "elloptak vagy elcsaltak", ezért ezt a pénzt az európai hatóságoknak és a magyar kormánynak vissza kell követelnie - mondta, jelezve, hogy ebből a pénzből 76,6 milliárd forint az, amit uniós fejlesztésként fizettek ki, és ez az az összeg, amit a brüsszeli nyomozati jelentés szerint visszakövetelhetnek Magyarországtól.

Csepreghy Nándor közölte, a kormány 2016. december 14-én vette kézhez az OLAF nyomozati anyagának angol nyelvű összefoglalóját. Az OLAF nyomozása során félszáz embert hallgattak ki, többek között a BKV és a fővárosi önkormányzat akkori illetékes vezetőit. Továbbá a nyomozók teljes körűen vizsgálták az érintett magánszemélyek és jogi személyek hazai és nemzetközi pénzmozgásait.

Az OLAF-jelentés összesen 57 szerződés kapcsán tárt fel szabálytalanságokat és korrupciós bűncselekmények gyanúját. Az 57-ből öt szerződéshez kapcsolódik az okozott kár 96 százaléka. A szerződések közül 28 uniós forrásból finanszírozott, a többi 29 mögött a magyarországi költségvetés és a főváros által az Európai Beruházási Banktól felvett hitel áll.
....

Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...