Téma: Tanárok - tüntetés |
|
Rendes Kis |
|
Nem csak a nomád népekre érvényes: az egyetlen hiteles pedagógiai módszer a példamutatás. |
|
mpd |
|
Ez tökéletesen megfelel nomád életmód esetén. Sőt, ez valójában így is működött. De sajnos a szülőktől nem tanulhat meg minden szükséges ismeretet a csemete. Tanulhatna autodidakta módon is, de akkor is meg kell tanulnia, HOGYAn tanuljon. Nincs mese, a pedagógust nem lehet kihagyni a folyamatból. |
|
Rendes Kis |
|
Ez az egész oktatás alapjaiban elhibázott dolog. Az embereknek a szüleiktől, még inkább a nagyszüleiktől kellene tanulniuk. Abban a ritka esetben, ha a gyerek nem a szüleje foglalkozását folytatja, a mesterségbeli fogásokat valahonnan el kell lesnie. |
|
mamácska |
|
Palkovics László: törvénysértő lesz a sztrájk
Az oktatási államtitkár szerint a jelenleg hatályos jogszabályok szerint a keddi tüntetésen bejelentett, március 30-ra vonatkozó egyórás akció esetén "a jogszerű sztrájk törvényi feltételei nem állnak fenn".
Palkovics László ezt csütörtöki online fogadóóráján közölte, Pukli István, a fővárosi Teleki Blanka Gimnázium igazgatója bejelentésére reagálva. Hozzátéve: arra kérik a keddi politikai akció szervezőit, hogy senkit ne buzdítsanak törvénysértésre.
Palkovics László elmondta azt is, hogy a köznevelési kerekasztal eddigi három ülése igazolta, hogy a diákok, a pedagógusok, az iskolák érdekét egyedül a párbeszéd és a közös munka szolgálja. A kormány és a köznevelési kerekasztalon részt vevő szakmai szervezetek közös célja, hogy a diákok versenyképesebb tudást szerezzenek, a pedagógusok munkáját és az iskolák működését javítsák. Az egy hónapja alakult köznevelési kerekasztal számos eredményt hozott, a kormány minden felvetésre nyitott.
Fotó: pixabay Fotó: pixabay EZT IS AJÁNLJUK: Az oktatási államtitkár szerint a kormány a Pedagógusok Szakszervezetének sztrájkbizottságával tárgyal a pedagógusok által kívánt változásokról, az egyeztetések a szerdán és csütörtökön is tartanak. A pedagógus sztrájkbizottság 25 pontjából 18-20 pontban
közeledtek az álláspontok. A sztrájkbizottsággal történt egyeztetések lezárását követően tájékoztatni fogják a nyilvánosságot - mondta Palkovics.
Pukli István, a Tanítanék! mozgalom egyik alapítója a Kossuth téren március 15-én tartott a demonstráción bocsánatkérésre szólította fel a kormányfőt és az államfőt, és érdemben tárgyalóképes kormányzati delegáció felállítását követelte, amelyek elmaradása esetére egyórás országos pedagógussztrájkot helyezett kilátásba március 30-ra. Orbán Viktor szerdán azt mondta: úgy vette, ez egy tréfa.
mti
|
|
mpd |
|
Persze, hogy nem csak a tanárok hibája. Az átlagos tanár olyan munkavállaló, mint a többi: amire rákényszerítik, azt megcsinálja, de a munka színvonalát nem garantálja semmi. Akiben hivatástudat van, az egy darabig csinálja lelkiismeretesen, aztán amikor látja, hogy ezt nem honorálják, ugyanúgy beleszarik az egészbe. |
|
mamácska |
|
Gazduram!
Teljesen egyetértek azzal,hogy bizony vannak problémák a mai fiatalokkal,nem is kevés. De ez nem lehet csak a tanárok hibája! Annak idején,mikor még jártam szülői értekezletre megbeszéltük a tanárokkal, hogy a szülők és az iskola EGYÜTT neveli a gyerekeket,képzi őket és neveli őket az életre! Nemcsak a tanárok képzettségével van gond- szerintem - hanem hogy most már mindent behálóz majd a politika, és ez a gyermekek fejlődésére is kártékony hatással lehet. Előfordulhat,hogy otthon mást hall,mint amit az iskolában. Kinek higgyen? És vajon miért kell kiállnia egy ilyen bohócnak a nép elé,hogy majd ők sztrájkolni fognak? Egy tanár ma már többet keres,mint egy orvos. Ez nagyon nem helyes!! |
|
|
mpd |
|
Igenigen. Erre próbáltam utalni vagy megoldást javasolni az "alapozó tárgyak" beiktatásával. Nagyon helyénvaló a felvetésed: a tanulás képességét kellene megtanítani. De ez már cihológia, ennek kidolgozása már csakugyan szakma. Mert a tanítás az olyan mint a foci: magyar ember születésétől fogva ért hozzá (sőt, jobban). Pláne, ha politikus az illető. De, ha komolyan gondoljuk a reformot, akkor oda szakemberek kellenek, akiknek a munkájába nem ugat bele se politikus, se szakszervezet. |
|
menta |
|
1. mackó - "A tanárok túlnyomó részét közel sem engedném gyermekeinkhez." ehhez kimaradt, hogy ezt kellene rendbe tenni, a tanárból nem rabszolgát csinálni, hanem szabadfoglalkozású szellemi dolgozót amit itt 251-ben írtam http://forum.vectrix.hu/index.php?f=2&t=10571&a=&q=&p=2 2. mpd e) szívszorítóan lecsökkent a képességfejlesztés, különösen a vizuális nevelés terén és ezzel együtt a d) tragikussá válik |
|
mpd |
|
Egyszóval, manapság a rendelkezésre álló ismeretek sokkal nagyobb tömegűek, mint amit el lehet sajátítani. Nincsenek már a tudományos életben sem polihisztorok, mindenki szakosodik apró részletekre. Szükségképpen kudarcra van ítélve az az oktatási rendszer, amely mindent meg akar tanítani a gyerekekkel. Egyszerűen lehetetlen. Annyira le kell egyszerűsíteni minden tantárgyat, hogy az már érthetetlen. És ilyenkor mi történik? Csökkentik a..... természettudományok oktatására szánt időt. De ez marhaság. A tananyagot kéne megrostálni. Miért is tartozik az általános műveltséghez a 12 arcideg nevének megtanulása? Miért kell Burkina Faso könnyűiparáról két mondatnál többet tudni? Miért kell a parciális deriválást tudni? (Remélem van ilyen) Verseket bemagoltatni matek tagozatos nebulókkal?
|
|
mpd |
|
My Dear Mamácska,
nézzük tágabb optikával a kérdést.
1. Manapság senki sem tudja, mit kéne tanítani az alap- a közép- és a felsőfokú oktatásban. Ez paradigma. Rengeteg a párhuzamosság, a középiskolában újratanulják a történelmet, a földrajzot egy az egyben, csak "magasabb szinten". Használható tudás kéne, mondja mindenki, nade manapság mi is az? Talán az lenne a helyes, hogy ALAPOZÓ tárgyakat tanulnának a nebulók. Általánosban anyanyelvet, ideértve az olvasás- és íráskészséget, fogalmazást - papíron és elektronikusan egyaránt! Nagyon hasznos lenne visszatérni a "környezetismeret" nevű tárgyhoz, ami azt tanítaná, ami a neve: ökológiával nyakonöntött földrajzot (de NEM gazdaságföldrajzot), biológiát (de NEM anatómiát meg genetikát), fizikát (igen, nem tévedés: némi csillagászat, általánosabb fizikai törvények amúgy Öveges professzorosan). A matematika alapjait, de azt alaposan, hogy lehessen rá építeni később. Történelmet, általánosságban (NEM évszámokat, hanem olvasmányosan). Művészetet alapfokon,testnevelést. Bizonytalan vagyok a nyelvoktatásban, de talán lenne valami módja, hogy valami hasznosítható alapokat megtanuljanak a csemeték egy-két idegen nyelven. Középiskolában már kicsit szakosodva ráépíteni ezekre, plusz állampolgári ismeretek (a mai gyerekek nem tudnak egy csekket befizetni, menetrendet megnézni), benne alap közgazdaságtan (ami az önálló élethez kell manapság), szerezhetnének tananyagként jogosítványt. (Itt nem szóltam a szakimukikról, az egy külön sztori)
A jelenlegi tananyag a) nem hasznos b) nem mindenki számára elsajátítható c) nehezen tanulható (és tanítható) d) túl sok, nincs idő alaposan elsajátítani
2/A. A pedagógusok nincsenek pozicionálva. Jogaik, kötelességeik lógnak a levegőben. Ki kell találnia, hogyan tartson fegyelmet, fegyelmezési eszközök híjján. Értelmetlen marhaságokra kényszerítik, amik az oktatástól veszik el az időt. Szívatják őket baromságokkal: pl. az iskolafogászat nem számít munkaidőnek, azt LE KELL DOLGOZNIA később. E-napló: van, de nincs, párhuzamosan vezesd. Szabadsága nincs, a nyári szünet egyre szűkül, és ne feledjük, kredit-alapon továbbképzésekre kell járnia, mikor ha nem nyáron. Béremelést kaptak, mondjuk 30%-ot, 40% munkaidő-emeléssel. megbecsülésük a béka segge alatt.
2/B. A pedagógusok képzetlenek, nem rátermettek, alapból bunkók, nem szeretik a gyerekeket, csak kényszerből vannak a pályán (máshova nem jók). Kontraszelektáltak. Utóbbi éppenséggel nem az ő hibájuk: ha ők nem mennek erre a pályára, akkor TANÁRHIÁNY LENNE, nem is akármekkora. Látjuk az agyonszajkózott kolosszális béremelést: annyira azért nem vonzó, hogy tóduljanak a tanári pályára azok, akik máshová is megfelelnek. 30 év munkaviszonnyal bruttó 260-ért ki megy el kitenni magát a jelenlegi állapotoknak? Németországban takarítónőként többet keres.
2/C. A szülők is köcsögök, úgy általában. Elvárnak mindent, de semmiben sem segítik az iskolát. Legtöbbje azt a nevelést is az iskolától várja (de egy ujjal se nyúljanak a kis Mórickához!!!), amit neki, otthon kellett volna megadnia. Kapjon a gyerek mindenből ötöst oszt jónapot. Hogy emellett tök kotu marad, az nem baj, minek nyaggatni azzal a hülye tananyaggal.
2/D. A KLIK kb. olyan károkat okozott, mint egy közepes cunami. A kormányzat ennek ellenére ragaszkodik hozzá, ami nem kis köcsögség, és mással, mint a sértett hiúsággal nem is magyarázható.
Azaz, valahogy komplexen kéne szemlélni a kérdést, és eldönteni, egy átfogó reformot hol érdemes elkezdeni. Ehhez hozzáértő, szakmailag perfekt szakemberek kellenek. Az oktatást jelenleg uraló KDNP-s majmokat ostorral kéne elkergetni a szakma környékéről.
|
|
mackó |
|
Röviden: Elöljáróban tisztelet a kivételnek, mert még található a szó szoros értelmében vett pedagógus kis hazánkban. Egyre kevesebb. A mai magyar közoktatás nem a fejétől bűzlik, hanem magából a belsejétől. Puklistól, "szakszervezetestől" és "pedagógusostól" együtt. Saját tapasztalat, ahogy a gyermekem az óvodától az egyetemig eljutott: A tanárok túlnyomó részét közel sem engedném gyermekeinkhez. Általános műveltségük a nullához közelít. Problémamegoldó képességük szintén. Mondom ezt egy olyan környezetben, ahol állítólag az ország top 5-ös iskoláit volt szerencsém megtapasztalni, s közel sem azért lehetek elégedett, mert az oktatás színvonala kimagasló volt. Ma mindenki diplomát akar a kezében tudni. Ezért bármit képes megtenni (a szülő). Az osztályzatok réges-rég elvesztették értéküket, kezdve az általánostól a középiskoláig. A teljesítmény a lényeg, az érettségi és a hozott osztályzatok, lehetőleg 450 ponttal, kismillió pluszpont a részeges szülőtől kezdve a sport- és tanulmányi versenyek, valamint a nyelvvizsgák utáni kapkodásig bezárólag. Hogy ezek mögött milyen teljesítmények vannak? Nagyon sekélyes. Egy kis adalék: amikor azt látom, hogy a szülő győzködi (sikerrel) a tanárt, hogy gyermeke szerinte legalább két osztályzattal jobbat érdemel, kérdem én, hol élünk? Ennek minden erkölcsi- és társadalmi vonzatát átgondolva egyenesen következik a puklis „pedagógus” tüntetés, amelynek résztvevői között a legkevesebb a pedagógus volt. De vissza a lényegre: számomra az a döbbenetes, hogy olyan komoly egyetemek, mint pl. a BME, vagy az ELTE azon gondolkozik, hogy nulladik évfolyamot indít, mert hiába a csilivili eredmény, maximális pontszám, mégis olyan tudatlan a gólya, mint a tök. Egyrészt azért, mert nem képesek az emberek belátni, hogy egy felsőoktatási intézményben nem a szorzótáblát kell megtanulni, s lássuk be, egy társadalomban nem lehet mindenki professzor. Másrészt – és ez a legfőbb bűne a „pedagógusoknak” – semmi tudással, ám papíron remek eredményekkel engedik útjára az iskolákból a diákokat. Miért? Mert sok a tanulnivaló? Frászt! Mert (állításuk szerint) túl sokat vannak a munkahelyükön a tanárok? Frászt! Mert a csúnya állam nem engedi a szabad tankönyvválasztást? Frászt! (Ezeket a tanárok által mostanában divatos és előszeretettel használt lózungokat sorolhatnám napestig, s amennyiben valakinek bővebb kifejtésre van szüksége igazam bizonyítására, szóljon,a fentiek igazságtartalmát szívesen kicsomagolom, s még élő példákat is hozok … Sajnos elég szomorú és sommás végkövetkeztetést hozok: az oktatás színvonala nagyon alacsony. Ez elsősorban a mostanra már évtizedekre visszamenő tanári pályát választók minősége miatt adódik. A divatos, ám igaz állítás: „a mi időnkben” az ment tanárnak, aki érettségi írása közben megkérdezte: „Mondd mackó, a Dózsa győzött, vagy veszített?” S ez sajnos nem egyedi eset … Hogy vannak problémák a jelenlegi rendszerben? Nyilván. Meg kell oldani? Nyilván. Mint minden hatalmas átalakítás és új rendszer, évek hosszú sora alatt idomul és fejlődik. De addig, amíg ilyen Pukli-félék elsősorban szakmai (sőt, kizárólag) kérdést saját politikai céljaira használnak, s az idétlen „pedagógusok” – mivel a kezdet el volt rontva azáltal, hogy nem a szellemi krém kerül erre a pozícióra – föl is ülnek erre a vonatra, addig megoldás nem lesz. Ha képes a pedagógusréteg csöndes többsége megálljt parancsolni ennek az idétlenségnek, s kizárólag szakmai alapon, a politikát lefejtve magukról fellépni, akkor nagyon rövid időn belül össze lehet csiszolni a kényes és érdes részeket. És ne feledjük a lényeget: ma Magyarországon az úgynevezett szakszervezeti tagsággal rendelkező tanárok aránya nem éri el a 20%-ot. Ezen tanárok túlnyomó többsége viszont politikai alapon szakszervezeti tag. Ezeket a krétahiányokat, meg fűtési számlák és hasonló okos demagóg benyögéseket meg tessék mellőzni, mert abban a pillanatban komolytalanná válik az egész.
|
|
mamácska |
|
Arra gondoltam, megkérdezlek benneteket,hogy mi a véleményetek a tanárok tüntetéséről és követeléseiről? A magam részéről komolytalannak tartom az egészet, olyan,mint egy cirkusz.Ha az én gyermekem járna a Teleki Blanka Gimnáziumba, bizony azonnal kivenném onnan, mert az igazgatót hiteltelen,komolytalan,pojáca embernek tartom. Mire tanítja ez az ember a gyermekeinket? Szintén saját véleményem,hogy először az egészségügyi dolgozóknak adtam volna béremelést,mintsem a tanároknak!
|
|
|