Téma: Zsidók, antiszemiták, magyart gyűlölők |
|
keresztkem |
|
"..Gould egy kókler volt, csak stúdióban volt jó,.." Ezzel a megállapitásával NEM ÉRTEK EGYET! Több okból sem. 1.) Egyrészt VALAMILYEN MÉRTÉKBEN MINDEN MŰVÉSZ KÓKLER, még a legnagyobbak is.Ez--hogyúgymongyam--a "dolog"; a művészet természetéből szervesen következik. 2.) Továbbmegyek. Kell is hogy 'VALAMENNYIRE --úgymond--"kókler" legyen! Persze az igaz, hogy nagyon nem mindegy a KÓKLERSÉGÉNEK A MÉRTÉKE. Mert ha aránytalanúl "az" akkor óhatatlanúl "CSEPŰRÁGÓVÁ" válhat. 3.) Ám persze abban igaza van, vagy lehet, hogy a művészetek között a ZENEMŰVÉSZET AZ, ahol ez a kóklerségi problematika a legveszélyesebb, ill. az esetlges aránytévesztés a LEGNAGYOBBAT ÜT(-HET) VISSZA!Ami annyit tesz: a zeneművészetben helytelenűl megválasztott--nevezzük így--"kóklerségi mérték" olykor CIRKUSZI BOHÓCCÁ TEHETI az egyébként jobbra és többre hivatott muzsikust.Tessék például Eric Satie-re gondolni, de akár Pjotr Csajkovszkij-ra is netán. Mindketten borotvaélen táncoltak: Satie szerencsétlenűl, Csajkovszkij szerencsésen. 4.) És akkor más művészeti ágakról még szót sem ejtettünk, pedig lehetne és kellene is--"ezzel" összefüggésben" "elmélkedni".Elsősorban a FILMMŰVÉSZETRE gondolnék!És csak legvégsősorban az irodalomra, mert ott a dolog túlontúl nyilvánvaló. keresztkem |
|
mpd |
|
Meglepő módon Mozart-tal nemigen boldogulnak a "nagyok". Richter reménytelenül próbálkozott vele egy ideig, aztán fel is hagyott vele. Van egy lemezem Aldo Cicciolinitől, a C-moll fantáziát és a C-moll szonátát játssza rajta, és szerintem nagyon jól megfogta a lényeget. Egyébként, meglepő, de Gulda is jól játssza Mozartot, főleg idősebb korában. És Uchida mama. Gould egy kókler volt, csak stúdióban volt jó, ott is csak a hangmérnökeinek köszönhetően. |
|
keresztkem |
|
Ismerem Perahia játékát is Kissin-ét is meg a többi--nekem--"mai" jabronc-ét is, a MEZZO-n naponta hallgatom Öket.Jók, de nem jobbak, mint Richter--aki Beethoven-t is, Schubert-et is Chopin-t is sőt, Liszt-et és Bartók-ot is zseniálisan játszik. És! Nekem Bach zongorajáték-ban--mondjon akárki akármit--Glenn Gould a csúcs. Fischer Annie ma már igenis NINCS AGYON AJNÁROZVA, de az igaz, hogy VOLT(!) egy időben.Viszont azt, hogy hibásan, s nem kottahűen játszik, azt MÁR AKKOR is, 'azidőben is elismerték, még azok is akik ezenközben "agyonajnározták".Mindennek ellenére KIVÁLÓ VOLT A MOZART JÁTÉKA, ha "hangügyileg" pontatlan is--olykor--de átsütött rajta A JELENTŐS MUZSIKUSEGYÉNISÉG SÚLYA! Még olyankor is, amikor a művésznő BEPÁLYINKÁZVA kezdte el a koncertet, és ez stúdiófölvételeken is, élőkoncereken is egyre gyakrabban előfordult..Vele. Magyarok közül viszont számomra Ránki Dezső Mozart és --IGENIS--Kocsis Zoltán Beethoven játéka a kedvenc.Beethoven-től is az Op.111-es Kicsis-sal. Egyébként pedig hogy egy zongorista "piacra dolgozik-e" vagy "szívszerelemből"...tkp. NEM ÉRDEKEL! keresztkem |
|
mpd |
|
Fischer Annie..... agyon van ajnározva, szinte félistenként emlegetik. Belehallgattam egy Beethoven-szonátájába, de bár ne tettem volna. Vérgagyi. A Beethoven-szonátákat Richtertől kell hallgatni. Ő, hasonlóan a szerzőhöz, pont az a vívódó alkat volt, aki bele tudta élni magát azokba. |
|
mpd |
|
Nem egyszerű ellenszenv. Ezekre a zongoristákra jellemző, hogy a piacnak dolgoznak. Fiatalabb korukban transzcendens etűdöket, komolyabb Bach-darabokat tartanak műsoron, majd idősödve, befutott művészként áttérnek Chopinre, Schumannra.... és alibiznek. Nézze csak meg Kissint. Fiatal korában, szinte gyermekként, a legvirtuózabbak egyike volt, csuda darabokat játszott kiválóan. Most idén volt Mo.-on, és elkeseredve néztem, mi lesz a műsora..... találja ki, mi. Mielőtt antiszemitizmussal vádolna valaki, szerintem a No.1 Bach-játékos az Murray Perahía aki szefárd zsidó. (Transzcendenseket, szégyen és gyalázat, Berezovszkij ad elő a legjobban) |
|
keresztkem |
|
Ha NEM HALLGATJA, ez az Ön baja, nem az enyém.Én legföljebb Alfred Brendel Schubert játékát nem nagyon hallgatom, de azt se' azér', mert Brendel zsidó, hanem mert NEKEM NEM TETSZIK az ő érzelemmentes, kvázi "fatökű" zongora-klimpirozása--súbertben. Továbbá például, bár Schiff-et mint embert--és nem mint zsidót--nagyon útálom, azért Bach zongorajátékát zseniálisnak hallom-tartom-vélem. Nekem-nálam az esztétikai szépséget NEM ÜBEROLJA az emberi-politikai ellenszenv.Sőt! Hasonló a helyzet nálam Horowitz Chopin játékával kapcsolatban. keresztkem |
|
mpd |
|
Barenboim Horowitzcal, Brendellel, Schiffel, Schnabellel, Fischer Annieval és másokkal együtt azok közé tartozik, akiket SOHASEM hallgatok. Ha kívánja, majd megindoklom miért. |
|
mpd |
|
Hát azért volt ott egy Barna Könyv is. Abban persze igaza van Magának, hogy a Wagner és Liszt által meghirdetett Neue Deutsche Musik mozgalomnak nagy ellenségei, a Lipcsei Fafejűek (Schumannék, Joachim, Brahms stb.) történetesen éppen vagy maguk is zsidók, vagy egy táborba kerültek velük. Liszt az idősebb korára jellemző sztoicizmussal viselte a kritikákat (Gerelyemet a jövő homályába hajítom, volt ez a csodálatos, prófétikus mondása); Wagner azonban más habitus volt, és nemhogy felvette, de az érintettek pofájába vágta a kesztyűt. Liszt ekkoriban már a Vatikán köreiben forgolódott, ő úgymond már nem szorult rá, hogy antiszemita legyen. Wagner viszont sok üldöztetésnek volt már kitéve, és úgy érezte, ez az a pont, ahonnan most pedig visszatámad. És, ha támadni kellett, ahhoz volt neki tehetsége |
|
keresztkem |
|
Helyesbítés-kiegészítés: "Elég ezzel kapcsolatban a zseniális zsidó muzsikus: Daniel Barenboim--zongoraművész és karmester--"... Mert a TÉNYLEGES NEVET(!) LEFELEJTETTEM, az előző írásomban. keresztkem |
|
keresztkem |
|
"..Wagner mélységesen antiszemita volt." Ugyanis. EZ EGY KÖZKELETÚ TÉVHIT! NEM(!!!) VOLT "MÉLYSÉGESEBBEN" ANTISZEMITÁBB, mint a korabeli német átlagember! Amivel nem azt akarnám mondani, hogy különösebben "kedvelte" volna a zsidókat.De azt igen, hogy a zsidók igenis előbb kezdték Őt bántani, mint Ő a zsidókat. Ugyanis amikor a zsidó Meyerbeer Párizsban--Wagner pályájának kezdetén--azzal adta Neki vissza a kész Bolygó Hollandi-t, hogy a szövegkönyvet (librettó-t) megveszi Tőle, a zenét meg vigye ahova akarja, ÉS a megalázottságában Wagner NEM ADTA ODA se' a zenét se' a librettó-t, nos "EZT"(!) az ellene irányuló aktust ugyan mi másnak lehetne elkönyvelni, mint egy zsíros székben ülő--nem annyira tehetséges zsidó BASÁSKODÁSÁNAK? Ráadásul szakértelem híján. Talán JÓINDULATÚ CSELEKEDET VOLT EZ a pályakezdővel szemben--Ön szerint? Úgyhogy amit itt Wagnerrel kapcsolatban írni tetszett--kedves R.K.--bocsásson meg érte: ÉPÜLETES, ÁMDE VALÓBAN KÖZHIEDELEMKÉNTÉNT ÉLŐ SZAMÁRSÁG! Akárhonnan is 'vette, akárhol is olvasta: AKKOR IS SZAMÁRSÁG. EZT A LEGNYUGODTABBAN KI MEREM JELENTENI! Mentségéül szolgáljon, hogy olyan sokan, sokszor zenei szaktekintélyek-professzorok is állitják ezt a NYILVÁNVALÓ VALÓTLANSÁGOT, hogy "mindez" meggyőzheti azt-Önt--akinek sajnios nincs e kérdésben önálló ás megélt véleménye és tiszta HATÁSÉLMÉNYE! Szumma-szummárum: ma kijelenthető: WAGNER NEM VOLT ANTISZEMITA.Elég ezzel kapcsolatban a zseniális zsidó muzsikus--zongoraművész és karmester--egész életművére hivatkoznunk ÉS hagyatkoznunk--aki életének utolsó, mostani éveit gyakorlatilag TELJES EGÉSZÉBEN Wagner művészetének Izraelben való(!) megismeretésére és 'annak elfogadtatására szenteli. keresztkem
|
|
|
Cirus |
|
A Tett és Védelem Alapítvány - melynek célja: "...a romló minőségű közbeszéd, a kirekesztés és az antiszemitizmus táptalaját adó ismerethiány, valamint az atrocitások és törvénytelenségek elleni erélytelen jogi fellépéssel szemben kíván új alternatívát nyújtani a pozitív zsidó identitás és a közösségi szerveződés stratégiája mentén." - mint ismeretes, több, mint 42 millió forint állami támogatást kapott. A szervezet eddigi látványos eredménye: kilenc, májusban történt "antiszemita gyűlöletcselekmény" azonosítása; azaz darabonként több, mint 4 és félmillió forint. Ennyiért még én is azonosítom magamat, mert - amint az közismert - antiszemita, rasszista és neonáci vagyok. Az összeget sékelben is elfogadom, mert annak most magas az árfolyama - a minap is agyonlőttek egy öt éves palesztin terroristát. |
|
|
|