Téma: Boldogság |
|
dejszen |
|
Idézet: A filozófus mindig mindent megmagyaráz, a költő (a tehetséges költő,meg szépen leírja és kész!)
Azért ez nem egészen így van! A filozófus próbál gondolati választ adni a teljes világra, a költő viszont inkább az érzelmi, lelki húrok megpendítésére próbálja összerakni a világot. A költők talán többet elmondtak ez idáig a világról mint a filozófusok. |
|
|
|
schlempe |
|
Mert pl. József Attila írhatja, hogy "A Semmi ágán ül szívem/ kis teste hangtalan vacog..." Pedig az emberi szív sem "ülni" pláne "vacogni" NEM TUD. Mégis IGAZ az, amit J.A. leírt--ugye. |
|
schlempe |
|
Mellesleg. Azt mondják: mindkettő, a filozófus is meg a költő is a VALÓSÁGOT mondja-írja. Csak: a KÉTFÉLE VALÓSÁGOT. |
|
|
negyven rabló |
|
Ááá, nem! Nem filozófus, nem! Született költő! Képes leírva láttatni, amit a hétköznapi ember elképzelni sem képes! Sztem ettől költő! |
|
|
|
menta |
|
- vagy ahogy Hamvas írja: Poeta sacer. A régiek versben írták elmélkedéseiket. Parmenidész még hexameterben kozmogóniát és ontológiát ír. Az ősnyelv a nyelvészek szerint énekbeszéd lehetett. |
|
rafiki |
|
Filozófus, aki gondolati rendszerét versben mondta el. |
|
negyven rabló |
|
...A semmi ágán ül szivem, kis teste hangtalan vacog, köréje gyűlnek szeliden s nézik, nézik a csillagok. Vas színű égboltban...
Ez egy zseni volt! |
|
|
|
|
mamácska |
|
Íme a boldog házasság három titka: – Mindig védd a szíved! Ahogy a párodnak megfogadtad, hogy megvéded, úgy saját magadat is meg kell óvnod! Szeresd magad, nyiss a világ felé, ám legyen a szívednek egy olyan szeglete, amibe csak a párodat engeded be. Ebbe a részbe soha ne engedj be mást rajta kívül! – Soha ne hagyj fel az udvarlással és a randevúzással! Ne kezeld tárgyként a párod, hanem mindig udvarolj neki. Sose felejtsd el, hogy téged választott! Ne lustulj el, és ne hidd, hogy most már pihenhetsz, mert meghódítottad. – Ess szerelemben megint, megint és megint! A párod mindig változni fog, és már most sem az az ember, aki akkor volt, amikor összeházasodtatok. Öt év múlva már te sem leszel az az ember, aki most voltál. A változások jönnek, de a változás mértéke csakis rajtad múlik. A szerelmed nem fog mindig melletted maradni, ezért jegyezd meg, hogy mindig küzdened kell a szerelméért úgy, mint akkor, amikor meg akartad hódítani. (Forrás: twice) |
|
hümér |
|
Az édesanyám sosem volt a haverom.
|
|
Rendes Kis |
|
Destructive thoughts and emotions undermine the very causes of peace and happiness. If you think clearly about it, it makes no sense to think you’re seeking happiness, if you do nothing to restrain angry, spiteful, and malicious thoughts and emotions. ... www.facebook.com/DalaiLama?fref=nf |
|
|
hümér |
|
remélem, Rendes Kis, neked él az édesanyád, s jól van
|
|
küssszvágócsér |
|
Jó egyedül sétálni is. Egyképpen jó. Jó valakivel sétálni is. Másképpen jó.
Nagyon jó Teilhard de Chardin gondolataival ismerkedni; azokban elmélyülni igen-igen jó. |
|
|
|
negyven rabló |
|
Kérem tisztelettel:
Idézet: Vagyis a testi érintkezés, testkontaktus, megtartás, ringatás.
Ha ezek valamelyikét sem képes felismerni legalább az egyik szülő, akkor bukott az egész "projekt"! A mai politika mindenképpen ezt akarja! A (számára)könnyű vonalat követi, azt ami csak az anyagi haszonra tör, a célja pedig az, hogy: Legyen egy lakása, kocsija mindenkinek!
Gyerek nem kell, mert az bajt okoz, akadályozza az anyagi gyarapodást!
Ez a tipus nekem elfogadhatatlan, de lássuk be, hogy az EU ezt akarja! (Biztosan egy idióta vagyok), mert nem vagyok képes felfogni az ő "bifidus efensis" módszerét! Khm... Kösz, ha valaki egyetért velem! |
|
katáng |
|
"Él benned egy bárány és egy oroszlán. A szellemi érettséget az a képesség mutatja, hogy hagyod a bárányt és az oroszlánt egymás mellé heveredni. Az oroszlán a felnőtt, agresszív éned, az a részed, amely kezdeményez és döntéseket hoz. Ott van azonban a félős, sebezhető bárány is benned, akinek szeretetre, támogatásra, megerősítésre és táplálásra van szüksége. Amikor csak az oroszlánnal törődsz, hamar túl feszíted a húrt, és kimerülsz. Ha csak a bárányra figyelsz, könnyen áldozatává válhatsz a vágynak, hogy mások segítségére várj. A spirituális élet művészete abból áll, hogy a benned élő oroszlánt és bárányt teljes mértékben felvállalod. Ekkor határozottan cselekedhetsz, anélkül, hogy megtagadnád saját szükségleteidet. Ugyanakkor kifejezheted azt is, ha törődésre és gondoskodásra vágysz; ezzel sem követsz el árulást vezetői tehetséged ellen. Annak tudatosítása, hogy Isten gyermeke vagy, semmi esetre sem jár a felelősség elhárításával. Ugyanígy felnőtt éned elfogadása sem jelenti azt, hogy nem lehetsz egyre inkább Isten gyermeke. Éppen ellenkezőleg: minél nagyobb biztonságban érzed magad Isten gyermekeként, annál jobban fel tudod vállalni a világban azt a küldetésedet, hogy felelősségteljes ember légy. És minél inkább elfogadod azt, hogy egyedülálló feladatot kaptál Istentől, annál nyitottabb leszel legbensőbb vágyaid beteljesedésére. A béke országa, melynek megalapítására Jézus eljött közénk, akkor veszi kezdetét, amikor belső oroszlánod és bárányod szabadon, félelem nélkül heverhet le egymás mellé." |
|
|