Téma: kerékpár |
|
|
|
negyven rabló |
|
Ez egy trendi, kifejezetten propagandisztikus cikk sztem.
Amúgy nagyon jó, hogy egyre többet bringázunk, de azért vegyük észre, hogy egyrészt a tradíciók, másrészt a körülmények némileg gátat szabnak ennek az egyébként támogatandó tevékenységnek! Pont ezen a párizsi képen jól látható a mosolygó kerékpáros karácsonyfával a Notre Dame mögött. Szép, vállalható, követendő! Hurrá! Fejlődünk! Ők sem különbek, ez is a turistáknak szól! Itthon elintézzük, hogy a buszsávban menjenek a kerékpárosok. Jó. Ezzel a buszsofőrt és a kerékpárost is kitesszük a napi sajtó okos, megmondóembereinek, akik sem buszt, sem kerékpárt nem vezettek soha, de tudják, hogy mit kellene tenni! Pl. Rákóczi út, Kossuth Lajos utca. A Múzeum krt-on van ugyan sáv és számláló is, de mi van, ha a nyomorult át akar menni a Bajcsyról a Váci útra a Nyugati mellett? Saját naplómból tudom, hogy bringáztam székesfővárosunkban akkor, amikor tiltott volt a Körúton belüli kerékpározás a nagy gépjárműforgalom miatt, úgy '68-70körül! (Mongyuk, akkor minden más volt. A forgalom, a kocsik és a bringák is, de ez most nem számít.) Tilos volt és kész! Mostanra fejlődtünk. Sokezerszer több a bringa és sokezerszer több a kocsi is, a szabályozást meg nem tudjuk megoldani! Pl: Az Andrássy úton ugye megcsináltuk a kerékpársávot a járda és a parkolósáv között. No, ez nem jött be, erre a járda mellett lett a parkolósáv és mellette a bringaút mondjuk 5-8 éven belül. Mennyiért is? |
|
|
|
|
glens |
|
Én se szoktam megállni bringával a piros lámpánál, ha a helyzet jól átláthatóan veszélytelen. De ehhez tényleg nagyon alaposan körül kell nézni. |
|
Rendes Kis |
|
Az USA Idaho államában 1982 óta a kerékpárosokat a STOP-tábla nem kötelezi megállásra, csupán elsőbbségadásra, de ha a bringás a kereszteződéshez érve megállás nélkül meg tud bizonyosodni róla, hogy nem érkezik gyalogos, vagy másik jármű, amely számára elsőbbséget kell adnia, akkor a STOP-tábla mellett megállás nélkül elhaladhat. Ugyanezzel a logikával a piros lámpa a kerékpárosok számára a STOP-tábla jelentésével bír, vagyis a pirosnál mindig meg kell állni, de ha nincs keresztező forgalom, a piros alatt is át szabad haladni.
Tovább: http://kerekparosmiskolc.net/2015/05/bringaval-a-tilosban-vagy-megsem ... www.facebook.com/MagyarKerekparosklub?fref=nf |
|
|
|
|
|
jojoba |
|
Környezetbarát! HA-HA-HA |
|
jojoba |
|
Biztos valami műanyag szemét! Most szép, és trendi, mert meghökkentő! Ezekbe fullad bele a világ! |
|
|
|
|
|
panda |
|
Hoverbike a horizonton 27/08 14:43 CET
A brit Malloy Aeronautics kifejlesztett egy újfajta helikoptert: a quadcoptert. Ez a modell az igazi méretének csak harmada, de máris nagy népszerűségnek örvend a drónrajongók körében. A mérnökcsapat azt mondja, ez még csak a kezdet. Biztosak benne, hogy hamarosan kipróbálhatják az „emberszabású” változatot is. A fejlesztők azt állítják, hogy a quadcopter biztonságosabb, mint a hagyományos helikopter. http://hu.euronews.com/2014/08/27/hoverbike-a-horizonton/
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Pesten, a Petőfi hídról lehajtásnál van olyan lámpa, amit még az én 240 kilós (velem együtt 320 kilós) motorom sem "szólaltat meg" ... ... és ott még zebra sincsen ... |
|
keresztkem |
|
Agárdon a vasúti átjáró előtti kerékpár áthaladtára NEM "SZÓLAL MEG" az az útpályába beépitett érzékelő, amelyik a jelzőlámpa zöldre történő átváltását kellene hogy kapcsolja. Csak ha jön egy--minimum-személygépkocsi, akkor vált zöldre a fénysorompó. Ezért a szegény kerékpáros 3 dolgot tehet: 1.)Átmegy a biciklijével a piroson; 2.) Megvár egy személygépkocsit, amelyik véletlenszerűen jön vagy nem jön; 3.) Leszáll a bicajról és áttólja azt az átjárón a gyalogosoknak fönntartott járdán. Sajátos. k.k. |
|
katáng |
|
A berliniek szemléletét képviselem. |
|