05:23:36
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Szakmai
Téma: Pedagógia
... Elejére 1. lap 
gajo
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. augusztus 12. 20:05 | Sorszám: 125
K@rva anyját mindnek!
gajo
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. augusztus 12. 20:04 | Sorszám: 124
Csak keresztény! Jézus gyilkosait ne keverjük!
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. augusztus 10. 08:02 | Sorszám: 123
Farage küzdelemre hív a nyugati civilizációt belülről fenyegető neomarxista erőkkel szemben
Nigel Farage brit politikus, a Brexit Párt alapítója, aki egykor európai parlamenti képviselőként a föderalista brüsszeli elit egyik legkérlelhetetlenebb ellenfele volt.

Farage beszéde elején arra hívta fel a figyelmet, hogy a zsidó-keresztény kultúra alapjain nyugvó társadalmaink a valaha volt legnagyobb fenyegetéssel szembesülnek napjainkban. Világossá tette: nem az egyébként szintén jelentős külső kihívásokról van szó, hanem arról a neomarxista kísérletről, amely szétzúzná a nyugati civilizáció összes fontos értékét, mindent, ami különlegessé tesz bennünket: „A legnagyobb fenyegetés, amivel szembenézünk, belülről jön: az az ötödik hadoszlop, amely megpróbálja lerombolni családi közösségeinket, zsidó-keresztény kultúránkat, alkotmányunkat, a történelmünket és büszkeségünket arra, hogy kik vagyunk és honnan jöttünk.”

Rámutatott, hogy ebben a háborúban a legfontosabb harcmező az oktatás és a felsőoktatás, melyet meghódítva a baloldali erők átnevelik gyermekeinket. Nyugaton „az egyetemek a Marxizmus szószólóivá váltak”. Másik fontos hadszíntérként a médiát említette. Farage bemutatta, hogy a baloldali erők a tömegtájékoztatás csatornáit megszerezve miként próbálják manipulálni az embereket. Utóbbit a BLM mozgalomhoz kapcsolódó kifejezések és gondolkodásmód terjesztésével szemléltette, amely a harmónia helyett éppen az ellentéteket erősítette. Farage ezt követően kijelentette, hogy a küzdelemben a baloldali erőkkel szembeni nincs helye a megalkuvásnak és a megingásnak. A gyávaság, a „cancel culture”-tól való félelem vereséghez vezet.

A genderőrület kapcsán elmondta, hogy az ilyen gondolatok csak a globalista eliten belül népszerűek. „A csendes többség még mindig a mi oldalunkon áll, és velük együtt nyerhetünk. Történelmi tanulság, hogy az inga elmozdulhat egy irányba – jóval messzebbre, mint azt sokan szeretnék – de a végén visszalendül. És azt hiszem, már látszik a józan ész előretörése.” A jobboldal sikerei mindeközben rámutatnak arra, hogy az emberek „elkezdték megérteni és felfogni, hogy mi forog kockán, hogy annyi minden, amit vér és veríték árán építettek, vagy védtek meg, veszélyben van”.

Mindez ez reményt ad a nemzeti erők nemzetközi összefogásához, amit – az amerikai elnökválasztás és az európai parlamenti választás miatt Orbán Viktor által is meghatározó jelentőségűnek nevezett – 2024-es esztendőig a konzervatív erőknek meg kell valósítaniuk. Beszéde végén Farage kiemelte: nagyszerű látni, hogy a CPAC 2022 körbejárja a világot, aláhúzva ennek üzenetértékét.
... www.facebook.com/alapjogokert/photos/a.769799143052160/5728562650509093
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. június 01. 08:32 | Sorszám: 122
Tanító-tanítvány kapcsolat
"Egy buddhista tanító helyzete egyáltalán nem bonyolult. Csak ugyanazt kell tennie és mondania. A döntést, hogy a tanítvány a tanítót minden tulajdonságával együtt kiválasztja vagy sem, már a tanítványnak kell meghozni.” Láma Ole Nydahl, Ahogy a dolgok vannak
... www.facebook.com/events/754659378897317/
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. február 10. 11:10 | Sorszám: 121
"Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, tanítja."
Ez volt a régi mondás.
Ehelyett én ezt mondom:
"Aki tudja, csinálja, aki nem tudja, az ne csinálja."
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. január 30. 08:13 | Sorszám: 120
A pedagógusok szerint az online oktatásban nincs mód a tananyag szükséges magyarázatára, és ami oly fontos: a diákok aktív bevonására.
Ki tudná megmondani?
Ha még sokáig folytatódik a mai járványhelyzet, nem akarom megérni, milyen tudású lesz a mai gyermek- és ifjúsági generáció, vagyis a jövő nemzedéke. Rémhíreket olvasok és hallok arról, mennyire lemaradnak a tanulásban a mai tanulók, diákok – a koronavírus-járvány okozta tantervi kiesések miatt.

Az online oktatás állítólag az elején még megfelelőnek látszott, de mára elvesztette kezdeti lendületét, egyre gyengébb előrehaladást eredményez. A pedagógusok szerint nincs mód a tananyag szükséges magyarázatára, és ami oly fontos: a diákok aktív bevonására. A tanulnivalónak csak elenyésző részét tudják átvenni. Ha mostanáig esetleges hézagokról beszéltünk a diákok műveltségét illetően, újonnan egyenesen szakadékokat emlegetünk.

A másik félelmetesen terjedő jelenség a csalás. Tudjuk, hogy nem is igazi diák, aki néha-néha nem folyamodik valamilyen csaláshoz.

Normális körülmények között persze elenyésző erre a lehetőség. Nem úgy az online tanítási módszer esetében. Ez a csaláslehetőségek tárháza. Komoly feleltetések, egyetemisták esetében írásbeli, illetve szóbeli vizsgák folynak le úgy, hogy a diákok kölcsönösen segítik egymást. A számítógép kamerája nem öleli fel az egész teret, így oldalirányból vagy a kamerával ellentétes oldalról egy jóbarát vagy barátnő odatartja a könyvet vagy a jegyzetfüzetet a vizsgázónak, aki anélkül, hogy készült volna, jó eredménnyel vizsgázhat. De vajon mit fog tudni majd az ilyen diák, amikor kikerül az életbe, és szembe találja magát egy fontos kérdéssel, amelyre ugyan jelesre vizsgázott, de a valóságban gőze sincs a megoldásról.

A szakemberek szerint a gyakori puskázás mindenképpen megbosszulja majd magát.

A diákok egyelőre csak amiatt izgulnak, mi lesz velük, ha az államvizsgát élőben kell majd letenniük. De mit mondjon az a földi halandó, akinek az ügyét ilyen felemás képzettségű emberek veszik majd kezükbe?

Még egy aggasztó jelenség uralja a tanulók és diákok körét. Ez pedig a depresszió. Az otthon ülés, a bezártság, az egyedüllét szintén megteszi a magáét. Egyre növekszik az egyetemista depressziósok száma, de a fiatalkorúak sem nagyon maradnak el mögöttük. A levertség, a letargia súlyos következményekkel jár. Az osztálytársak és az oktatók hiánya, a szinte egész napon át üres ház vagy lakás börtönként hatnak az otthonmaradottakra.

Nehezen tudnak összpontosítani, nem képesek odafigyelni a tanítás menetére.

És erről nem tehetnek, mindez önhibájukon kívül megy végbe. Az sem segít – sőt még inkább ront – a helyzeten, ha szüleik, látva a lemaradást, szidalmazással próbálják jobb belátásra bírni gyermeküket.

Hogy mi lesz ebből, senki sem tudja megjósolni. Mint ahogy azt sem, meddig tart még ez az állapot. És nincs az az ember, aki megmondaná, hogyan lehetne változtatni a tanítás-oktatás terén felmerülő nemkívánatos gondokon.
... https://ma7.sk/tollhegyen/ki-tudna-megmondani

Kommentár:
Steve Jobs már 1996-ban megmondta, hogy az "internet changes everything". Többek között az oktatást is. Jelkó (Jelenits István piarista szerzetes, művészettörténész, gimnáziumi tanár) már több mint tíz éve lemondott arról, hogy a diákjaitól önálló műelemzést kérjen, mert úgyis fölpattannak a netre, letöltenek 6 műelemzést és abból szerkesztenek 1 hetediket - és ő a műelemzések elemzését fogja kézhez kapni. A tantermi oktatás vészesen elavult XIX. századi porosz oktatási forma. Ideje volna túllépni rajta. Éppúgy, mint a felnőttek munkába járásán: home office, online suli !
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2022. január 16. 10:38 | Sorszám: 119
Reményik Sándor: Templom és iskola

Ti nem akartok semmi rosszat,
Isten a tanútok reá.
De nincsen, aki köztetek
E szent harcot ne állaná.
Ehhez Isten mindannyitoknak
Vitathatatlan jogot ád:
Ne hagyjátok a templomot,
A templomot s az iskolát!

Ti megbecsültök minden rendet,
Melyen a béke alapul.
De ne halljátok soha többé
Isten igéjét magyarul?!
S gyermeketek az iskolában
Ne hallja szülőjé szavát?!
Ne hagyjátok a templomot,
A templomot s az iskolát!

E templom s iskola között
Futkostam én is egykoron,
S hűtöttem a templom falán
Kigyulladt gyermek-homlokom.
Azóta hányszor éltem át ott
Lelkem zsenge tavasz-korát!
Ne hagyjátok a templomot,
A templomot s az iskolát!

A koldusnak, a páriának,
A jöttmentnek is van joga
Istenéhez apái módján
És nyelvén fohászkodnia.
Csak nektek ajánlgatják templomul
Az útszélét s az égbolt sátorát?
Ne hagyjátok a templomot,
A templomot s az iskolát!

Kicsi fehér templomotokba
Most minden erők tömörülnek.
Kicsi fehér templom-padokba
A holtak is mellétek ülnek.
A nagyapáink, nagyanyáink,
Szemükbe biztatás vagy vád:
Ne hagyjátok a templomot,
A templomot s az iskolát!

1925
... www.arcanum.com/hu/online-kiadvanyok/Verstar-verstar-otven-kolto-osszes-verse ...
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2021. december 31. 07:27 | Sorszám: 118
Az iskola: janicsárképző.
Ahol az állam, ez a terrorszervezet elvadítja a szüleiktől a gyerekeiket.
És a templom is.
És a cserkészet is.
R.András
Olvasta: 5 | Válasz | 2021. december 29. 20:56 | Sorszám: 117
Egy szóban meg tudtam fogalmazni, hogy mi a baja az oktatásügyünknek: proletárdiktatúra.
R.András
Olvasta: 6 | Válasz | 2021. február 15. 09:29 | Sorszám: 116
Hubay Tehetségpont
http://www.palotatehetsegmuhely.hu/tehetsegfoglalkozasok/
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2020. november 02. 12:07 | Sorszám: 115
The aim of education should be to train happy individuals who will make up a peaceful
society. It requires warm-heartedness and taking a broad-minded, holistic and far-sighted
approach that enables people to cope, whatever happens. This entails focussing not only on
self-satisfaction, but on the good of the community. Wise self-interest takes the needs of
others into account.
... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10157778314937616
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. május 22. 07:24 | Sorszám: 114
Iskola, iskola – ki a csuda fog itt tanítani?
Nem a véletlen műve, hogy lassan elfogynak a pedagógusok.
... www.facebook.com/nandor.jankovich.73/posts/167465357603632
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2019. május 21. 12:16 | Sorszám: 113
Élményekkel nevel a bakonyi erdőrengeteg
Napjainkban a természetközeli életre nevelést nem lehet elég korán kezdeni.
Erdei Iskolánkba óvodás csoportok is érkeznek, ezek a gyermekek játékos formában
ismerkednek meg munkánkkal. Az általános iskolai csoportok életkoruknak megfelelően
erdőpedagógiai foglalkozás keretében kapnak ismereteket az általunk végzett erdő-, és
vadgazdálkodásról.
... https://gondola.hu/cikkek/113173-Elmenyekkel_nevel_a_bakonyi_erdorengeteg.html
R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2017. október 31. 18:42 | Sorszám: 112
We need to improve the current education system by introducing instructions on ways
to cultivate positive emotions like warm-heartedness. Relying on religious tradition won’t
appeal to everyone. We need a more universal approach based on common experience,
common sense and scientific findings.
... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155099418837616
R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2017. október 24. 11:53 | Sorszám: 111
Today we tend to think of education as if its only purpose was to make us more inventive and resourceful.
Sometimes it even seems that those who are less educated are more honest and straightforward.
Even though our society doesn’t emphasize it, the most crucial use of knowledge and education is
to understand the importance of more wholesome action and disciplining the mind—essentially the development
of a good heart.
... www.facebook.com/DalaiLama/posts/10155081308952616
R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2017. január 27. 08:16 | Sorszám: 110
Bele lehet „szentülni” a pedagógushivatásba
... http://kepmas.hu/tarsalgo/bele-lehet-szentulni-a-pedagogushivatasba
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 21. 14:00 | Sorszám: 109
A gtk kiválása mindkét intézményt mélyen érintené

A Budapesti Műszaki Egyetem (BME) gazdaság- és társadalomtudományi karának kiválása és
beolvadása az Eötvös Lóránd Tudományegyetembe (ELTE) mindkét intézményt mélyen érintené
- mondta Mezey Barna, az ELTE rektora szerdán reggel az M1 aktuális csatornán.A rektor
szerint a diákok ebből nem sokat érzékelnének, mert arra törekednek, hogy a képzés helyileg
ugyanott maradjon, csak a diplomán szerepelne egy másik intézmény, mint most.

"Én azt gondolom, hogy ha mind a két oldalon felkészülünk és következetes a fenntartó
álláspontja ebben a kérdésben, akkor meg lehet úgy oldani a kérdést és le lehet úgy vezetni
a tárgyalásokat, hogy a legkisebb fájdalommal és a legnagyobb nyereséggel záruljon"
- mondta a rektor a kar kiválásáról.
... http://gondola.hu/hirek/198124-A_gtk_kivalasa_mindket_intezmenyt_melyen_erint ...
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 21. 13:58 | Sorszám: 108
Merre mozdulsz, Műegyetem?
Az azért mégiscsak sajátos, hogy egy intézmény rektora az egyetemi
honlap vezércikké­ben szólja le a saját karát.
... http://gondola.hu/cikkek/103647-Merre_mozdulsz__Muegyetem_.html
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 19. 18:08 | Sorszám: 107
A BME szenátusa megtartaná karát

Egyértelműen a gazdaság-és társadalomtudományi kar megtartása mellett foglalt állást a
Budapesti Műszaki Egyetem (BME) szenátusa hétfői ülésén, amelyen erre vonatkozó intézkedési
tervet is elfogadott.
... http://gondola.hu/hirek/198044-A_BME_szenatusa_megtartana_karat.html
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 13. 11:44 | Sorszám: 106
Az ELTE befogadja a BME gazdaságtudományi karát

Az ELTE támogatja a fenntartó azon kezdeményezését, hogy az intézménybe integrálják a
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem gazdaság- és társadalomtudományi karát
jövő augusztustól. Az ELTE szenátusának döntéséről kedden tájékoztatták az MTI-t.
... http://gondola.hu/hirek/197734-Az_ELTE_befogadja_a_BME_gazdasagtudomanyi_kara ...
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 03. 10:15 | Sorszám: 105
Meg kell becsülni azokat, akik a gyermekekkel és a fiatalok oktatásával foglalkoznak.
Jövőre folytatjuk a pedagógusok és a felsőoktatási oktatói bérek emelését - nyilatkozta
Palkovics László. A pedagógusoknál átlagosan 50%-kal, az oktatóknál átlagosan 27 %-kal
nőnek a bérek.
... www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/oktatasert-felelos-allamti ...
R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. november 30. 09:42 | Sorszám: 104
Megszűntek az iskolák finanszírozásának gondjai
A Klik költségvetése idén 91,5 milliárd forinttal nőtt, az iskolák finanszírozásával
kapcsolatos "ügyek" megszűntek.
... http://gondola.hu/cikkek/103403-Megszuntek_az_iskolak_finanszirozasanak_gondj ...
R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2016. november 27. 18:38 | Sorszám: 103
"Az iskolában mindig valami csoda
történik: interakció, személyek kapcsolata.
Embert csiszolnak emberrel, ember formálódik.
Fontosabb az az ember, akit tanítunk, mint az
a tananyag, amit tanítunk – s úgyis elfelejtjük."
Korzenszky Richárd bencés szerzetes, pedagógus,
a Magyar Művészeti Akadémia tiszteletbeli tagja
Fotó: www.parokia.hu
... www.facebook.com/magyarmuveszetiakademia/photos/a.374681045942573.87179.27820 ...
Rendes Kis
Olvasta: 11 | Válasz | 2016. augusztus 23. 09:02 | Sorszám: 102

... www.facebook.com/adhdmagyarorszag/photos/a.427380500667491.100679.42265510447 ...
Rendes Kis
Olvasta: 11 | Válasz | 2016. július 30. 07:59 | Sorszám: 101
Hogyan növeljük a gyerek tudásszomját?
És azt hogyan érhetjük el, hogy kitartó és hatékony legyen?
Milyen készségek segítik gyerekeinket, hogy jól teljesítsenek? A Child Trends kutatása erre
a kérdésre kereste a választ. A képességek közül ezúttal a kitartással, a tudásszomjjal és
a hatékonysággal foglalkozunk.
... http://kepmas.hu/hogyan-noveljuk-a-gyerek-tudasszomjat.html
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...