Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
Rendes Kis |
|
Amikor egyedül maradt, tanítványai a tizenkettővel együtt megkérdezték, mi a példabeszédek értelme. Ezt felelte nekik: "Megkaptátok az Isten országa titkát, a kívülállók azonban mindent példabeszédben kapnak, hogy: Nézzenek, de ne lássanak, halljanak, de ne értsenek, nehogy megtérjenek, s bocsánatot nyerjenek." Aztán így folytatta: "Nem értitek ezt a példabeszédet, Hogy értitek meg akkor majd az összes példabeszédet? A magvető a tanítást veti. Akikben útszélre hull a tanítás, meghallgatják ugyan, de rögtön jön a sátán, s kitépi szívükből az elvetett igét. Ugyanígy, akikben köves talajra hull a mag, amikor hallják a tanítást, szívesen fogadják, de ... Mk 4,10-17 Régóta töröm a fejem, hogy mit jelenthet ez a meghökkentő mondás. "Kétsebességes" társadalom ? Kasztrendszer ? A beavatottak megvilágosodhatnak, a kívülállóknak elég a rítus ? |
|
Rendes Kis |
|
"... A harmadik a valóság leváltása. Filmmel, regénnyel, ..."
(Czakó Gábor: Istenszédelgés - Keresztény Élet, 2009. március 15.)
Ilyen alapon a Bibliát sem volna szabad olvasni, hiszen az sem a valóság. Az indiánok Bibliája: a Természet. |
|
Rendes Kis |
|
Nicolaus Cusanus (Kövesi Miklós ?): A hit békéjéről
Ma is aktuális üzenet az egyetemesség mibenlétéről. A hagyományhű vallásosság mély átélése miként vezethet el más vallások elfogadó megértéséhez és ezáltal a valódi békéhez. A kinyilatkoztatások transzcendens egysége Nicolaus Cusanus szerint.
... http://forum.vectrix.hu/?f=4&t=10157&m=456 |
|
Rendes Kis |
|
"... A második az élet leválasztása a Létről, Istenről, minden dolgok lemetszése szellemi alapjukról..."
(Czakó Gábor: Istenszédelgés - Keresztény Élet, 2009. március 15.)
Czakó Gábor olvasta Duns Scotust ? |
|
Rendes Kis |
|
Akkor most itt tartunk: A Szentháromság - az Atya = a Lét, - a Fiú = a Tudat, - a Szentlélek = a Megvilágosodás. Eddig OK ? |
|
|
Rendes Kis |
|
1566. március 1-jén fogadták el a svájci kantonális egyházak Bullinger Henrik magánhitvallását. A II. Helvét Hitvallást a németalföldi és angolszász protestánsok mellett a magyar reformátusok is sajátjuknak ismerték el az 1567-es debreceni zsinaton. Hitvallási iratunk az elmúlt 450 évben hol háttérbe szorult, hol újra előtérbe került, a jubileumra már készül annak új, mai nyelvezetű fordítása. ... www.reformatus.hu/mutat/12155/ |
|
Rendes Kis |
|
Az özönvíz előtt
- Alighanem akkor is voltak eretnekek. Ha Káin oly borzalmas bűnbe nem hullott volna, ha nem vált volna saját fivérének gyilkosává, megszédítette volna jó ré- szét az embereknek, és öntelt eretnekséget oltott volna beléjük, azért rendelkezett Isten úgy ővele, hogy Ábelt agyonüsse. Ezzel végzi minden eretnek, hogy végül kardot rán- tanak, gyilkossá válnak, amint ez meg is mutatkozott az ariánusokban és a pápaságban és manapság Mün- zerben, Zwingliben, az újrakeresztelőkben, stb. Az is- tenfélelem látszatával kezdik, hazugságaikat a Szent- írással tarkítják és cifrázzák, amely módon sokat kár- tékonykodnak, sok embert megszédítenek; amikor pedig hazugságaik napvilágra derülnek és megfeddet- nek, akkor kardot rántanak. |
|
Rendes Kis |
|
Az Úristen kártyája
- Istennek szépséges, pompás és igen erős kártyajátéka van, csupa hatalmasságokból: császárból, királyokból, fejedelmekből van összeszedegetve s az egyiket a má- sikával üti: leszurdalja vagy lemészárolja, vagyis ki- szaggatja, ledönti másikával az egyiket. X. nagyúr az alsó, a pápa a fölső, a török a király, a császár a tízes. Végül az Úristen kiosztja a lapokat, s a pápát a Lu- therral üti, mert Isten kezében Luther az ász.
Martin Luther: Asztali beszélgetések |
|
negyven rabló |
|
Hawking az, aki bármit bármit mondhat az ő állapotában! Persze nem ezért nagy koponya! |
|
negyven rabló |
|
Idézet: A római jog szerint Jézus nem volt bűnös, a zsidó szerint igen - de a zsidók meg nem akarták elítélni.
Ez tetszik! Ilyen közelítést még nemigen hallottam. Mindenesetre:
Idézet: „Mit csináljak hát azzal az emberrel, akit ti a zsidók királyának mondotok?” (Mk 15,12) Ezek után az események a tömeglélektan szabályai szerint gyorsultak föl: A főpapnak nem kellett tovább rejtegetnie szándékát, kimondta azt a nép: „Feszítsd meg őt!” Pilátus kilátástalan kérdéssel próbálkozott: „De hát mi rosszat tett?” A tömeg egyre inkább tömegként működött és ismételte: „Feszítsd meg, feszítsd meg őt!” (Mk 15,14); hiszen régóta ebben az irányban manipulálták a Názáreti ellen. A bűnvádi perből politikai összecsapás lett, melynek végét Márk tömören összegzi: „Pilátus eleget akart tenni a tömeg kérésének, szabadon bocsátotta Barabást, Jézust pedig megostoroztatta” (Mk 15,15). - Pilátus utolsó kísérletként Jézus fölmentésére részben szánalmat akart kelteni a népben iránta, részben arra számított, hogy →Jézus megostorozásával kielégítheti a mesterségesen felkorbácsolt indulatokat. Vsz. maga is végignézte az ostorozást, a kigúnyolást és a tövissel koronázást. Teljesen veszélytelennek találva ezt az állítólagos trónkövetelőt, kiment a néphez és kijelentette: „Nézzétek, kihozom őt nektek, hogy lássátok, én semmi vétket sem találok benne!” (Jn 19,4) Az őrség kivezette Jézust a vállára dobott katonaköpennyel, fején töviskoronával: Pilátus szavai: „Íme, az ember!” vsz. ezt jelenthette: 'Nézzétek ezt az embert! Ez volna a királyotok?' „Mihelyt a főpapok és a szolgák meglátták, elkezdtek kiabálni: Keresztre vele, keresztre vele!” (Jn 19,6) Mire Pilátus megismételte: „Vigyétek el, és feszítsétek meg ti! Én nem találom bűnösnek!” A zsidók pedig ismét az isteni törvényre hivatkoztak: „Nekünk törvényünk van, és a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten Fiává tette magát!” (Jn 19,7). Ezzel Pilátus előtt is világossá tették, hogy tulajdonképpen mivel is vádolják Jézust. A politikai vádak után most kimondták a vallási természetűt is. Most már megtehették, hiszen a helytartónak a császár képviseletében tekintettel kellett lennie Izrael vallási érzületére: „Ennek hallatára Pilátus még jobban megijedt. Visszament a praetoriumba, és újra megkérdezte Jézust: Honnan való vagy? Jézus nem válaszolt neki. Pilátus megkérdezte tőle: Nekem nem felelsz? Hát nem tudod, hogy hatalmam van rá, hogy szabadon bocsássalak, de hatalmam van arra is, hogy keresztre feszíttesselek? Jézus csak ennyit mondott: Nem volna hatalmad felettem, ha onnan felülről nem kaptad volna. Ezért annak, aki a kezedre adott, nagyobb a bűne.” (Jn 19,8-11) Pilátus azzal az elhatározással ment vissza a vádlókhoz, hogy szabadon bocsátja a Názáretit. A főpapok azonban most kimondták az utolsó érvet, mellyel a római hivatalnokot személyében támadták meg: „Ha ezt elbocsátod, nem vagy a császár barátja! Mert mindaz, aki királlyá teszi magát, ellene szegül a császárnak!” (Jn 19,12) Pilátus ekkor megadta magát.
|
|
mpd |
|
Megnéztem a honlapját, rendes csávónak tűnik ez a pispek. |
|
|
Rendes Kis |
|
Szemerei János aszondja, amit én is olvastam (vagy írtam) valahol: "Hawking nem hisz Istenben ... Szerencsére Isten hisz Hawkingban". |
|
mpd |
|
Ilyenre gondolsz? |
|
mpd |
|
Hanem komolyan!
Ma reggel negyed hétkor, a napi imádságban egy luteránus püspök szólt. És nagyon jót mondott, abszolúte ateista-kompatibilisen! Akit érdekel, hallgassa meg a hangtárban, mindenféle idézés csak rontana rajta. Tehát: Kossuth, április 1., reggel 6.15. |
|
|
mpd |
|
És óragyárat alapított!!
|
|
|
mpd |
|
Nem volt hatásköre az ügyben. Vegyük észre, puszta hatásköri vita folyt Heródes, Pilátus meg Kajafásék között. Mindenki igyekezett a másikra passzolni a felelősséget, mert azt azért szerintem látta mindenki, hogy nem tiszta ügy ez, nem szokványos, és lesz még visszhangja. Pilátus volt a legszarabb helyzetben, mert a zsidók megzsarolták: ha nem viszi el a balhét, zavargások lesznek, márpedig az Pilátus állásába került volna. Így, ha kelletlenül is, de bevállalta a dolgot. Mindenesetre jogfenntartó (illetve, nemfenntartó) nyilatkozatot tett, mintegy záradékként: csak kényszerből ítélkezett, külső nyomásra. A római jog szerint Jézus nem volt bűnös, a zsidó szerint igen - de a zsidók meg nem akarták elítélni.
Ez a "mosom kezeimet", ez gyakorlatilag azt jelenti: a csürhe a halálát akarja, muszáj kivégezni mert különben kitör a lázadás. És innentől valóban igaz, hogy Jézus feláldozta magát........ a provincia békességéért!! Bizony. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Pilátus ismét kiment, és így szólt hozzájuk: "Nézzétek, elétek vezetem. Értsétek meg: nem találom semmiben sem bűnösnek." Jézus töviskoronával, bíborpalástban jött ki. Pilátus rámutatott: "Ecce homo" ("Íme, az ember!") (Jn 19,4-5) Kommentár: Pilátus megértette azt, amit a tanítványok nem: hogy Jézus nem "egy ember", hanem "az ember". Pilátust szentté kellene avatni. |
|
|
Rendes Kis |
|
Nem csak üdvhozó önfeláldozás van. Júdás is eldobta magától az életet. Semmiért. Pénzért, amit már vissza is adott. |
|
|