Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
mpd |
|
Őszintén szólva, én azt nem értem, MIÉRT KELL a Bibliát megfejteni? Meg kell mondanom, szerintem inkább utólagos belemagyarázásról van szó, maga a Biblia egy az ókorban keletkezett zagyva szövegek közül. Pont az értelmetlensége miatt kedvelte meg az alakulófélben lévő egyház, hisz bármit bele lehet magyarázni. |
|
Rendes Kis |
|
Nem. Ez a megfejtése a Biblia számos enélkül érthetetlen, talányos mondatának. |
|
mpd |
|
Azért ez még skizofréniából is túlzás, nem? |
|
Rendes Kis |
|
Tegnapig én is így hittem. Mindenki így hiszi, akik nem értik az Evangéliumot. |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Jézus nem egy ember. Jézus az ember. Minden ember. |
|
Rendes Kis |
|
"Hazugságra egészséges társadalom nem épülhet"
(A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia nyilatkozata, Keresztény Élet, 2006. szeptember 29.) |
|
|
dejszen |
|
...de a teremtményt ez nemigen érdekelte, mert tudta, hogy azok az őrült tudósok hamarosan újra "feltalálják". |
|
|
mpd |
|
A Polfizika Atyja írta, természetesen. |
|
|
mpd |
|
McPróbálom.
A kutató talált egy vöröshangyát, amely véletlenül új környezetbe kerülve azonnal tökéletes alkalmazkodásra volt képes, illetve hát majdnem tökéletesre. ezen a nyomon elindulva kísérletezett, és kiderítette, az evolúció miért nem tudott eljutni az eredendő tudásig. Rájött, hogy a folyamat optimuma egy hajszálnyival a fehérjék pusztulását okozó körülményeken TÚL van. Ezután addig dolgozott, míg meg nem oldotta a kérdést, és létrehozta a tökéletes tudással rendelkező anyagot, amelynek a tudata a fény sebességével kezdett tágulni. Ekkor rájött, hogy pusztulásba sorolta a világot, és az utolsó pillanatban elpusztította teremtményét. |
|
Rendes Kis |
|
1ébként: nem kell a tanulást kizárni. Azáltal férünk hozzá a kollektív tudatalattihoz. |
|
|
mpd |
|
Ajánlott novella a Lymphater utolsó képlete. Nevezett tudósember a tanulás nélküli, eredendő (default) tudást kutatta. És érdekes eredményre jutott. |
|
Rendes Kis |
|
A hit forrása a Kinyilatkoztatás. Napjainkban közkeletű nézet, hogy Isten szólt az Ószövetség népéhez. Majd eljött az "idők teljessége" és Jézusban tökéletessé vált a Kinyilatkoztatás. Jézus tanítását kb. 100 évbe tellett, mire lejegyezték. Később ezt már csak rostálni kellett. És mi már csak a semmi ágán üldögélhetünk didergő szívvel és böngészhetjük ezeknek a nagy időknek az emlékeit. Nagy tévedés. Isten semmivel sem szólt jobban vagy kevésbé a régiekhez, mint hozzánk. A Kinyilatkoztatás éppúgy árad mihozzánk is, a tudatalattinkból, mint eleinkhez. Ha valami sorscsapás az összes szent iratot elpusztítaná, újraírhatnánk. Ez nem mond ellent annak, hogy Jézusban teljessé vált a Kinyilatkoztatás. Isten mindig ugyanazt mondja: Önmagát. |
|
|
|
tótumfaktum |
|
Te nem érted ezt a szöveget? "..a vesémmel vagy a szívemmel nem sok mindent tudok érzékelni." |
|
Rendes Kis |
|
A hagyományos elképzelés szerint az érzelmek lakhelye a szív, az igaz gondolatoké pedig a vese. Lehet, hogy a modern anatómia pontosabban el tudja helyezni a tudatalattinkat. |
|
schlempe |
|
"..a vesémmel vagy a szívemmel nem sok mindent tudok érzékelni." Ezexerint ha extrasystolésan ver a szive valakinek, vagy fáj a veséje, azt ő csak képzeli és nem érzékeli. Vagy a "hasgat a derekam, alighanem IDŐVÁLTOZÁS GYÜN" is merő hypochondria és képzelgés? |
|
mpd |
|
A megismerés eredménye a tudás.
Egy fenét. Ezt mondtad:
Idézet: A tudást nem gondolati úton érjük el, hanem a tudatalattiból merítjük: a szívből vagy a veséből.
Namármost a vesémmel vagy a szívemmel nem sok mindent tudok érzékelni. |
|
Rendes Kis |
|
A megértés egészen más, mint a megismerés. A megismerés kontempláció. Az érzékszerveimmel (hit alias tudatalatti inkluzíve) megismerem a valóságot, Istent. A megértés kommunikáció. Két vagy több beszélgetőtárs eljut arra a spirituális élményre, hogy értik egymást. Az olvasott szöveg megértése is kommunikáció: beszélgetés egy távollévő emberrel. Persze, a két jelenség fölfogható egymás határeseteiként: A megismerés Isten megértése. A megértés a beszélgetőpartner megismerése. |
|