Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Tisztelt Olvtársak, kérem, hogy személyeskedő bájcsevejüket helyezzék át valamék szaktopikba. Előre is köszönöm. |
|
|
schlempe |
|
MINDEZT JÓMAGAM IS CSAK AZÉRT KEZDEMÉNYEZTEM, HOGY ELLENŐRIZZEM, KELLŐ FIGYELEMMEL ÉS TISZTELETTEL OLVASSE-E ZSENIÁLIS SZAVAIM GYÉMÁNTKEMÉNY ARANYFEDEZETÉNEK UTÓLÉRHETETLENŰL ÉRTÉKES IGAZGYÖNGYFÜZÉREIT. EGYÉBIRÁNT: ÖN OLYAN MINT HA ITT SEM LENNE, VEGYE ÚGY, ÖN NINCS IS, ÉS NEM IS SZÁMIT SEMMIT--TERMÉSZETESEN...UGYE. |
|
Omniscient |
|
( 1. Nem is neked írtam ezeket a hozzászólásokat. Úgyhogy nem is vonatkozott rád semmi. Valamint a bábuska sem Tolsztoj elvtársra... 2. Járj iskolába, talán akkor kevesebb nehézséged lesz itt. 3. Küldj mindenkit az anyjába, ahogy szoktad. )
|
|
schlempe |
|
Talán "túlélem" azt a "bajt". De azért az értetlenség az marad ami: érthetetlenség. |
|
Omniscient |
|
Naprimér: 'Anyám, anyám, add el a házat!...' |
|
|
schlempe |
|
"AZ" lehet! De akkor viszont NEM ÉRTEM, hogy mit akart írni ezzel a "nagymamázással". |
|
Omniscient |
|
Nem, nem. Én pontosan azt akartam írni, amit írtam! :--)
|
|
schlempe |
|
Inkább talán: "bátyuska"... Mer' a "bábuska" az NAGYMAMá-t jelent, s az férfiként nehezen lennék.... |
|
|
|
|
schlempe |
|
Dosztojevszkij (DÁSZTÁJJÉÉVSZKIJ!) nem Nyikoláj Fjodorovics, vagy Fjodor Nyikolájevics? |
|
Rendes Kis |
|
135 éve, 1881. február 9-én született Fjodor Mihajlovics DOSZTOJEVSZKIJ orosz író. A világirodalom és az orosz irodalom mindmáig legnevesebb képviselőinek egyike, a 19. századi orosz irodalom felemelkedésének kulcsfigurája, az ún. filozófiai-ideológiai regény vagy eszme-regény műfajának megalkotója, a lélektani regény mestere. "A szeretet Isten adománya, benne van a mindenségben és minden egyes homokszemcsében. Szeress minden levelet, Isten világosságának minden sugarát. Szeresd az állatokat, szeresd a növényeket, szeress mindent. Ha mindent szeretsz, fel tudod fedezni a dolgokban az isteni rejtélyt. Amint egyszer felfedezted, napról napra jobban meg fogod érteni. Végül eljutsz odáig, hogy szeretetedben magadhoz öleled az egész világot." ... www.facebook.com/ArsSacraAlapitvany/photos/a.218378298175262.66330.1298627470 ... |
|
Rendes Kis |
|
Tehát itt tartunk: Esse est Deus. Deus est Unus. Deus est caritas. |
|
Rendes Kis |
|
Schlempe bácsinak ebből a gyönyörű Mária-himnuszából leszűrtem, hogy a Názáreti Mária az abszolút szeretet megszemélyesítője a Bibliában. Innen azután azonnal bevillant az unitus hitvallás harmadik sora: Deus est caritas |
|
|
|
schlempe |
|
Az, hogy "semper virgó" annyit tesz: NÁZÁRETI (SZŰZ) MÁRIA FOGANTATÁSÁTÓL KEZDVE MENNYBE VÉTELÉIG MINDENKOR SZERETETT--A LEGTÖKÉLETESEBB ÉRTELEMBEN: SZERETETT--ÉS SOHA NEM "SZERET(KE)ZETT". SZERETKEZÉSRE--ÚGYMOND--NEM VOLT SZÜKSÉGE, SEM FÉRFIVAL SEM MÁSSAL. SZERETETE A LEGTÖKÉLETESEBB ISTENSZERETET VOLT ÉS MARADT MIND A MAI NAPIG ÉLŐ SZERETETKÉNT. AMI ANNYIT TESZ: MINDENBEN ÉS MINDENKOPR ISTENT ÉS CSAK ŐT SZERETTE, A FÖLKELŐ HAJNAL HARMATCSEPPÉTŐL KEZDVE A KÁNAI MENYEHZŐN VIGADOZÓKIG. MINDENKOR ÉS MINDENKIBEN ISTENT ÉS CSAK ŐT.SZÁMÁRA MINDEZ NEM "UNALMAS" ÉS NEM ÉRTELMETLEN. AKI FÖL TUDJA FOGNI FOGJA FÖL! |
|
Rendes Kis |
|
Igaz, hogy nem tudok okosabb lenni, mint az Egyház, legföljebb ugyanolyan okos tudok lenni, hiszen ha én vagyok az Egyházban a legokosabb, akkor az Egyház okossága egyenlő az én okosságommal. Viszont az is igaz, hogy az Egyházban is kontraszelekció van, így nem mindig a legokosabb osztja az észt, tehát én az egyház hivatalos álláspontjánál okosabb lehetek. |
|
Rendes Kis |
|
Jó kérdés. Szerintem Jézus valóban élt, ugyanolyan hús-vér ember volt, mint Te vagy én vagy Petőfi Sándor vagy Marx Károly. Nagy hatású, tragikus sorsú forradalmár gondolkodó, akinek az alakja köré legendákat szőttek. |
|
mpd |
|
Jó-jó, de most akkor Jézus élt vagy sem? Ha igen, akkor csak-csak megszületett valahogy, metafóra ide vagy oda. Anyag->Idea->Ige, tiszta és világos, oké, ne is mondd többször, értettem elsőre is. De az a kérdés, a metafora másik oldala megvolt-e egyáltalán, vagy Jézus csak azért kell, hogy a suttyók is megértsék a metaforát?
|
|