Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
mpd |
|
Jó-jó, de most akkor Jézus élt vagy sem? Ha igen, akkor csak-csak megszületett valahogy, metafóra ide vagy oda. Anyag->Idea->Ige, tiszta és világos, oké, ne is mondd többször, értettem elsőre is. De az a kérdés, a metafora másik oldala megvolt-e egyáltalán, vagy Jézus csak azért kell, hogy a suttyók is megértsék a metaforát?
|
|
vanna17 |
|
igen, azzal tökéletesen egyetértek... |
|
vanna17 |
|
a szüzesség, szeplőtlenség alatt nem konkrétan a szűzhártya léte vagy nemléte értendő....de a sötétség már oda fajult, hogy szűzhártya vissz-plasztikázásokra vállalkoznak egyesek ( konkrét magyar esetet is tudok, de közel keleten ebből dokik megélnek)
további ződségek,: "egy nő már nem "tiszta," ha férfivel szeretkezett"...talán ettől tisztább lét nincsen..kivel szeretkezzen? egy másik nővel? ..akkor szűz marad? ..na neee |
|
Rendes Kis |
|
Ismétlem: szerintem Mária szűzen szülésének legendája metafora: annak a természetfölötti igazságnak, hogy "Az anyagot az idea termékenyíti meg, abból születik az Ige" ábrázolása természeti képpel. A természeti képnek természetes eseménykénti elemezgetése jó szórakozás ráérő bulvár- materialista filozófusoknak. |
|
|
mpd |
|
(...császárral szült....??) |
|
mpd |
|
Bocs, kerülték egymást a levelek. |
|
mpd |
|
Azt értem, de miért "mindenkor"? Vagy, egyet ugorva, miért "semper"? |
|
|
vanna17 |
|
és miért ne őrizte volna meg ...nem tudom, van e az életben ártatlanabb, tisztább ember egy frissen szült anyánál...ő a babája( szentje) védelmében áll |
|
Rendes Kis |
|
Konkrétan a "semper virgo" valószínűleg arra utal, hogy Mária Jézus megszülése után is megtartotta a szüzességét. |
|
|
Rendes Kis |
|
A #453-ban eljutottunk oda, hogy megértsük, mit akar elmondani Mária szűzen szülésének legendája: "Az anyagot az idea termékenyíti meg, abból születik az Ige." Mi eljutottunk ide, de 2000 év alatt sokan leragadtak Mária szűzen szülésének bulvár- materialista elemezgetésénél. |
|
vanna17 |
|
nem térnék rá a latinra..már csak azért sem, mert egy iszonyúan torz összelopdosott nyelv..persze ő is a médet vette alapul, azaz az ősi magyart |
|
|
vanna17 |
|
nem ismerheti ki..de egyre jobban megismeri....Hófehérke is egyszer csak üvegkoporsóba került..üvegen át átlátni, de ugyanakkor védelem alatt állni..én úgy értelmezem, hogy Hamvas is erről a védelemről beszél--az ébredés adta védelemről.. |
|
mpd |
|
Jó-jó, de a semper virgo mit jelent latinul? Miért így van a szövegben? És miért van ez az állandósult szókapcsolat? |
|
|
Rendes Kis |
|
Az nem baj. Az elérhetetlen cél az igazán jó cél. Az [elért] cél halál, az élet küzdelem. |
|
vanna17 |
|
ezt én úgy értelmezem, hogy bármely kor embere, nője ártatlan tiszta m ária..
ez különösen cáfolja azon kijelentéseket.." a mai fiatalok romlottak"..( bezzeg mi korunkban) vagy a mai lányok mind kurvák...stb |
|
mpd |
|
Az ember nem ismerheti meg önmagát, ez képtelenség. |
|
Rendes Kis |
|
„A vallás nem az igazat és a valódit keresi, hanem védelmet az erőtlenségre. Nincs vallástalan ember, mert védelemre mindenkinek szüksége van. De az ember meg akarja ismerni Istent, és ott keresi, ahol a legközelebb van önmaga valódiságához. „Minden tanítás között a legfőbb, hogy az ember ismerje meg önmagát. Mert ha valaki önmagát megismeri, abból meg kell ismernie Istent.” (Alexandriai Kelemen) „Aki ismeri az Urat, az ismeri önmagát” (al-Halládzs). Ezért ha erőtlen vagyok is és magamban nem tudok megálni, keresem azt, ahol a legtöbb vagyok. A vallás nem keres, hanem megnyugszik a fennsőbb hatalom árnyékában, és elrejtőzik Istenben. A rejtőzés annyit jelent, mint elrejtőzni önmagam és a valóság elől, védelmet keresni és elbújni.”
(Hamvas Béla: Naplók II. – 1960?) ... www.facebook.com/HamvasBela/posts/953125128113009 |
|
mpd |
|
Mondja már meg valaki, miséken és istentiszteleteken miért szükséges az a kitétel Mária emlegetésekor, hogy "a mindenkor szeplőtelen"? Hogyhogy és miért "mindenkor?" |
|
Rendes Kis |
|
Kivételesen igaza van: ha én tagja vagyok az Egyháznak, akkor nem tudok okosabb lenni, mint az Egyház, mert az én okosságom egyúttal az Egyház okossága is. |
|
schlempe |
|
Itt talán nem érdemes belemennünk abba a már időtlen idők óta ezekben a topicocban IS(!) folyó huzavonákba'--áldatlan marakodásokba--hogy MI IS VOLTAKÉPPEN AZ EGYHÁZ? Nyilván Önök HISZNEK-VÉLELMEZNEK valamit róla, s mi katolikusok is ugyanezt tesszük, csak másképpen, pontosabban: másfajta tartalmat tulajdonitva az Egyháznak magának, s másfajta gondolkodásmetodikával megközelitve a kérdést. Úgy persze, hogy a két "hívés" tartalma "nem jön össze", mert nem is jöhet. Ámde! Szerintem NEM IS EZ A LÉNYEGES--hogy tudnillik az Egyházról vallott, kétféle HITMÓD nem esik egybe! Hanem az, hogy miért nem teccenek tudni elfogadni--már ha tényleg NEM(?!)--"azt", hogy mi katolikusok SOHA NEM fogjuk azt hinni amit Önök? Miközben Önöket, mint keresztényeket inkább többé, mint kevésbé ELFOGADJUK. Annak és mindannak ELLENÉRE, hogy tudjuk, ebben az EGYHÁZDOLOGBAN soha nem fogunk egyetérteni, ám szerintünk ez nem akkora tragédia, hogy egymást összevissza sértegessük. |
|