Téma: Magyar Unitus Teológiai Intézet ! |
|
mpd |
|
Az ember nem ismerheti meg önmagát, ez képtelenség. |
|
Rendes Kis |
|
„A vallás nem az igazat és a valódit keresi, hanem védelmet az erőtlenségre. Nincs vallástalan ember, mert védelemre mindenkinek szüksége van. De az ember meg akarja ismerni Istent, és ott keresi, ahol a legközelebb van önmaga valódiságához. „Minden tanítás között a legfőbb, hogy az ember ismerje meg önmagát. Mert ha valaki önmagát megismeri, abból meg kell ismernie Istent.” (Alexandriai Kelemen) „Aki ismeri az Urat, az ismeri önmagát” (al-Halládzs). Ezért ha erőtlen vagyok is és magamban nem tudok megálni, keresem azt, ahol a legtöbb vagyok. A vallás nem keres, hanem megnyugszik a fennsőbb hatalom árnyékában, és elrejtőzik Istenben. A rejtőzés annyit jelent, mint elrejtőzni önmagam és a valóság elől, védelmet keresni és elbújni.”
(Hamvas Béla: Naplók II. – 1960?) ... www.facebook.com/HamvasBela/posts/953125128113009 |
|
mpd |
|
Mondja már meg valaki, miséken és istentiszteleteken miért szükséges az a kitétel Mária emlegetésekor, hogy "a mindenkor szeplőtelen"? Hogyhogy és miért "mindenkor?" |
|
Rendes Kis |
|
Kivételesen igaza van: ha én tagja vagyok az Egyháznak, akkor nem tudok okosabb lenni, mint az Egyház, mert az én okosságom egyúttal az Egyház okossága is. |
|
schlempe |
|
Itt talán nem érdemes belemennünk abba a már időtlen idők óta ezekben a topicocban IS(!) folyó huzavonákba'--áldatlan marakodásokba--hogy MI IS VOLTAKÉPPEN AZ EGYHÁZ? Nyilván Önök HISZNEK-VÉLELMEZNEK valamit róla, s mi katolikusok is ugyanezt tesszük, csak másképpen, pontosabban: másfajta tartalmat tulajdonitva az Egyháznak magának, s másfajta gondolkodásmetodikával megközelitve a kérdést. Úgy persze, hogy a két "hívés" tartalma "nem jön össze", mert nem is jöhet. Ámde! Szerintem NEM IS EZ A LÉNYEGES--hogy tudnillik az Egyházról vallott, kétféle HITMÓD nem esik egybe! Hanem az, hogy miért nem teccenek tudni elfogadni--már ha tényleg NEM(?!)--"azt", hogy mi katolikusok SOHA NEM fogjuk azt hinni amit Önök? Miközben Önöket, mint keresztényeket inkább többé, mint kevésbé ELFOGADJUK. Annak és mindannak ELLENÉRE, hogy tudjuk, ebben az EGYHÁZDOLOGBAN soha nem fogunk egyetérteni, ám szerintünk ez nem akkora tragédia, hogy egymást összevissza sértegessük. |
|
Rendes Kis |
|
Tegnap azt mondja a pap úr a szószékről, hogy "vannak emberek, akik okosabbnak képzelik magukat Istennél, az Egyháznál". Ez bizony, fórumnyelven szólva: csúsztatás. Mert Isten =/= Egyház. |
|
Rendes Kis |
|
Egy kis adalék ehhez a kis eszmecseréhez a II. Vatikáni zsinat írásából:
Az üdvösség terve azokat is átöleli, akik elismerik a Teremtőt, köztük elsősorban a muzulmánokat, akik azt vallják, hogy Ábrahám hitén vannak és velünk együtt imádják az egy Istent, aki irgalmas és az utolsó napon megítéli az embereket. Isten azoktól sincs távol, akik árnyékokban és képekben keresik az ismeretlen Istent, mivel Ő ad mindennek életet, lélegzetet és mindent (vö. ApCsel 17,25--28), s mint Üdvözítő azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön (vö. 1Tim 2,4). Akik ugyanis Krisztus evangéliumát és az ő Egyházát önhibájukon kívül nem ismerik, de őszinte szívvel keresik Istent, és a kegyelem hatására teljesítik a lelkiismeretük szavában fölismert akaratát, elnyerhetik az örök üdvösséget. Az isteni Gondviselés azoktól sem tagadja meg az üdvösséghez szükséges segítséget, akik önhibájukon kívül nem jutottak el Isten kifejezett ismeretére, de -- nem az isteni kegyelem nélkül -- iparkodnak becsületesen élni. Mert ami jó és igaz van náluk, azt az evangéliumra való előkészületnek értékeli az Egyház és Isten adományának tartja, aki megvilágosít minden embert, hogy végül élete legyen.
... www.katolikus.hu/zsinat/zs_03.html#LG16 ... www.facebook.com/andras.barat.10?fref=ufi |
|
|
Rendes Kis |
|
Lajtha László: Mária-ének Közzététel: 2012. júl. 24.
2012 End-year concert Pikéthy Conservatory |
|
|
schlempe |
|
Akkó' tessen szorgossan könyvtárba járni! |
|
Rendes Kis |
|
Drága bácsi: NEM a Biblia az Isten. A Biblia költői alkotás: ahogyan néhány Szentíró az Isten szavát hallotta és azt azután gyatra emberi nyelven leírta. Nem dokumentumregény: költészet. Példabeszédek. Az Igazság = Jézus. |
|
schlempe |
|
Mert. Biblia=IGE=Jézus=Második Isteni Személy. A biblia MAGA AZ ISTEN tulajdonképpen. S nem hinném hogy az Isten puszta meditációs objektum lenne... AZ IGAZSÁG= LÓF..sz.! |
|
schlempe |
|
Na jó. Ez a diskurzus "így" ÉRTELMETEN. Sértegetni én is tudnék, de nem teszem. |
|
|
Rendes Kis |
|
Ez annyira igaz, hogy ki is mondhatjuk: az igazság NEM a Bibliában van. Az igazság bennünk van. A Biblia csak meditációs objektum, amely abban segít, hogy fölfedezzük magunkban az igazságot. |
|
Rendes Kis |
|
Maga a disznó, aki olyan perverz dolgokat forgat a fejében, hogy a Názáreti Mária megcsalta a jegyesét a Szentlélekkel. |
|
schlempe |
|
Sz..ok főleg a disznókra, de az előttük heverő gyöngyre is--amin csámcsognak. |
|
Rendes Kis |
|
Ez egyrészt igaz, másrészt azért az Úr mégiscsak mondott olyat, hogy a gyöngyöt ne szórjátok a disznók elé. |
|
schlempe |
|
"Ezért nem szabadna a pórnép kezébe adni a Bibliát." EZ HITERŐ KÉRDÉSE! Ha nem HISZÜNK(!) a Biblia ISTENI SZÓKÉNT MEGJELENŐ erejében, akkor valóban nem szabad(NA). Ha hiszünk és igazán hiszünk, akkor ODA ADHATJUK BÁRMIKOR BÁRHOGY BÁRKINEK! Az "úgy" és csakis "úgy" fog HATNI ahogyan KÖLL! Még pontsabban: ahogyan a Jóisten azt akarja és jónak látja. Vélekedjünk arról mi emberek a FÖLSZINEN bárhogy is --első blikkre..Nekünk lóf..t a s..ünkbe, mer' a Jóisten azt(!) tudja és teszi és "úgy" ahogyan az leginkább szolgálja javunkat--amiről mi hülyék mindenféle marhaságokat vélelmezünk, s nem az igazán igazat. "ÉRTSD TE JÓL AZT, AMIT ÉN ROSSZUL MONDOK"--mondotta néhai lelkiatyám és atyai barátom Dr.Kartal Ernő OFM Conv. minorita tartományfőnök. Meg: "Isten görbe ceruzával is egyenes vonalakat ír"....Ilyesmi! |
|
Rendes Kis |
|
Drága bácsi, maga olyan mint a tanítványok, akik nem értették a példabeszédeket, mindig meg kellett nekik magyarázni. Még furcsább: érti ugyan a példabeszédet, de valami kóros szolgalelkűségtől, megfelelési kényszertől indíttatva, az első, nonszensz jelentését is hinni akarja. Ez súlyos hiba. Ezért nem szabadna a pórnép kezébe adni a Bibliát. |
|
schlempe |
|
Az, hogy Ön szerint(!!!) én milyen világnézetű vagyok annak megitélése az Ön dolga--nagyon nem érdekel. ÉN VISZONT "AZ VAGYOK AKI VAGYOK"--tudom, hogy ki vagyok--s szives engedelmével, nem értve Önnel abban egyet, hogy én materialista lennék, EZT SÚLYOS SÉRTÉSNEK VESZEM az Ön részéről. Mindenesetre világnézeti hovatartozandósággal ÉN NEM SÉRTEM ÖNT--nem is sértettem korábban sem. Mással esetleg igen de ezzel nem. Persze ha "AZ", hogy "TÉNYSZERŰEN IGAZNAK" tartom a szeplőtelen fogantatást elég(?!) ahhoz, hogy materialista legyek, akkor BOLDOGAN VAGYOK MATERIALISTA. De ha kuyafülének vagy macskafarkának tart EMIATT--Ön vagy bárki--azt is örömmel vállalom. |
|
Rendes Kis |
|
Akkor, sajnos, materialistának tetszik lenni. |
|
schlempe |
|
"..Az Angyali Üdvözlet "tényszerűen" arról számol be, hogy Názáret városában egy szűz várandós állapotba kerül, anélkül hogy férfit ismerne. Ez így, "tényszerűen" nem igaz." ÉN PEDIG AZT HISZEM(!!!) HOGY TÉNYSZERŰEN IS IGAZ. |
|
Rendes Kis |
|
A "tényszerű"-t nevezhetjük "hétköznapi" vagy "első" jelentésnek. Az Angyali Üdvözlet "tényszerűen" arról számol be, hogy Názáret városában egy szűz várandós állapotba kerül, anélkül hogy férfit ismerne. Ez így, "tényszerűen" nem igaz. Ez a történet "átvitt értelemben" igaz: Az anyagot az idea termékenyíti meg, abból születik az Ige. |
|
|