Téma: Minden a halálról. Végállomás vagy átszállás? |
|
negyven rabló |
|
Nem vagyok egy nagy gondolkodó, de azért elméleti oldalról is muszáj kételkednem néhány következtetésedben: -Soroljam, hogy hány mérnöki következtetést lehetett bebizonyítani az ellenkezőjével is? -Czakó nem művész, Czakó józan gondolkodó. Bármennyi páleszt fizetek, ha cáfolod bármelyik következtetését! - Az élet és a halál között tényleg nem kell útlevél. Visszaút nincs! - Kühlewind biztos elmés dolgokat írt. Kalergi gróf miket vizionált? A Mutti miért kapott Kalergi díjat? http://titokterminal.com/lopakodo-nepirtas-zajlik-europa-civilizacioi-ellen-a ... - Tudjuk-, hogy van-e szellem? (Sztem nincs) Ha van, akkor tudjuk, hogy gondolkodik-e? - Pitagorasz tétel. Nem illik ide. Van, Létezik. Használjuk, működik, de természetesen nem él, hanem részt vesz az élő, gondolkodásban! - A Pitagorasz tétel nem idea. - Nem. Isten nem ilyen. Ő idea. Szükséges idea! - Isten Jézus óta még sosem testesült meg. - A lélek csak az anyaggal együtt élhet. Ezt nevezik HIT-nek!
Ne felejtsük, hogy minél primitívebb egy társadalom, annál inkább magasabb a hit szintje! Ebből persze következik, hogy minél fejlettebb, annál inkább veszít a hitéből. Az IT társadalomnak teljesen mindegy, hogy kivel "kommunikál a neten" a nap minden percében! Na, innen kezdődik a baj! Eltűnik a tisztelet a tanárok, a szülők iránt, eltűnik a "kérem", a "bocsánat", marad az átlépek rajtad mert én megvalósítom magam, én vagyok én és rajtam kívül mindenki le van szarva! Itt tartunk! Nincs hit! Arc nélkül nem lehet mosolyogni! (Nem is mosolyognak!) |
|
R.András |
|
Igen, kétfajta logika van: bölcsészi és mérnöki. A bölcsészi logika komolytalan: bármit és bárminek az ellenkezőjét is be lehet vele bizonyítani. A legnagyobb csalódásom ezen a téren Czakó Gábor: mint kiderült, ő is művész, és bár olyan tudósokat idéz, mint Hamvas Béla, ezt csak játékból teszi, bölcsész logikával, és nem vonja le a levonható következtetéseket. A halállal is lehet játszani, miért is ne. A baj csak az, hogy ezt a határvonalat csak egyszer lehet átlépni és csak abban az irányban. A tudatállapotokkal is lehet játszani. A baj csak az, hogy az eredményeket nem lehet átadni vagy összehasonlítani. Georg Kühlewind is írja a "Figyelem és odaadás" c. könyve előszavában, hogy közzéteszi ugyan, hogy ő milyen módon milyen eredményekre jutott, de fogalma sincs, hogy ezeket a leírásokat az olvasó majd mire tudja használni. A szellem nem él. Egy klasszikus szellemi létező a Pitagorász-tétel. Létezik, de nem él. Isten is ilyen. Idea. Az ideának meg kell testesülnie ahhoz, hogy életre keljen. Lelket kell lehelni az anyagba. A lélek csak az anyaggal együtt élhet. Ez nem materializmus. Ez dualizmus. Egyszer már megállapodtunk abban, hogy az ember duális meg nem is. Test nélkül nem lehet élni. Élettelen test van, testtelen lélek nincsen. Arc nélkül nem lehet mosolyogni. |
|
pandala |
|
KÉSZ A LELTÁR Magamban bíztam eleitől fogva - ha semmije sincs, nem is kerül sokba ez az embernek. Semmiképp se többe, mint az állatnak, mely elhull örökre. Ha féltem is, a helyemet megálltam - születtem, elvegyültem és kiváltam. Meg is fizettem, kinek ahogy mérte, ki ingyen adott, azt szerettem érte. Asszony ha játszott velem hitegetve: hittem igazán - hadd teljen a kedve! Sikáltam hajót, rántottam az ampát. Okos urak közt játszottam a bambát. Árultam forgót, kenyeret és könyvet, ujságot, verset - mikor mi volt könnyebb. Nem dicső harcban, nem szelíd kötélen, de ágyban végzem, néha ezt remélem. Akárhogyan lesz, immár kész a leltár. Éltem - és ebbe más is belehalt már. |
|
menta |
|
csak egy vers, nem vita... a húgod mond valamit... a szellem ugyan miért nem élő? az a legélőbb, a halhatatlan örökhöz tartozik. De a halandó rész leránthatja magával (milyen gyakori ez a materialista életvitel miatt), "a test föltámadása" pedig ha a halandó részt magához emeli. Az összes tradicionális vallás és tradicionális létszemlélet azon vívódik és keresi: hogy lehet tudatosan átlépni a halál küszöbét? A középkori az Ars moriendi - a meghalás művészete is erről szól (nem a szép, esztétikus megöngyizésről). Vagyis miként lehet a halandót a halhatatlanhoz emelni. Ennek lényege már nem elmélet, hanem praxis. A világvallások, egyetemes tradíciók praxisa. Automatikusan nem történik meg. Dolgozni kell(ene) rajta...egy életen át. Nem bántom a munkádat- az élet meghosszabbítása ugyan merőben más téma, de hasznos. De az nem is érinti a fentieket. Az nem meghosszabbításról szól, hanem a tudatállapotok hierarchiájáról - miként lehet emelni a tudatállapotot? Buddha, Szókratész, Plótinosz, Krisztus - és még sokan, a nagy Tanítók tanították. +még egy vers, csak egy vers, ne ugorjunk rá tudományos tézisekkel mert "A líra: logika; / de nem tudomány"
Pilinszky János Átváltozás Rossz voltam, s te azt mondtad, jó vagyok. Csúf, de te gyönyörűnek találtál. Végig hallgattad mindig, amit mondtam. Halandóból így lettem halhatatlan.
|
|
R.András |
|
A húgom azt mondja, materialista vagyok, mert nem hiszek a halál utáni életben. Szerintem (ezt nem mondtam neki) az szamár, aki hisz benne. A halál per definitionem az élet vége. Azt mondja, halhatatlan lelkünk van. Ez csacsiság. Ami élő, az halandó. A szellemünk halhatatlan, de az nem él. Az létezik, mint az Isten. Isten nem él. Halhatatlan, tehát élhetetlen. Esse est Deus. |
|
R.András |
|
Én már csak 7 évvel vagyok fiatalabb, mint Fodor Ákos, amikor meghalt. De semmi örömöt sem találok abban a gondolatban, hogy meghalhatok. Keresztfiam azt mondja, azért dolgozom az élethosszításon, mert félek a haláltól. Ez nem igaz. Azon már túl vagyok. 20 éves koromban még féltem a haláltól, majd beleőrültem, annyira. Aztán vállat vontam és kijöttem az őrületből. Azóta játszom. Alapvetően nem érdekel, hogy meg fogok-e halni vagy sem. Ha muszáj, akkor meghalok. De ha nem muszáj, akkor inkább nem. |
|
pandala |
|
"Egy gondolat bánt engemet: Ágyban, párnák közt halni meg! Lassan hervadni el, mint a virág, Amelyen titkos féreg foga rág; Elfogyni lassan, mint a gyertyaszál, Mely elhagyott, üres szobában áll. Ne ily halált adj, istenem, Ne ily halált adj énnekem! Legyek fa, melyen villám fut keresztül, Vagy melyet szélvész csavar ki tövestül; Legyek kőszirt, mit a hegyről a völgybe Eget-földet rázó mennydörgés dönt le... - " (Petőfi Sándor) |
|
menta |
|
„Két bánatom van: egyik, hogy meg kell halnom; másik, hogy addig élnem kell. Két örömöm van: egyik, hogy meghalhatok; másik, hogy addig élhetek.” (Fodor Ákos) |
|
|
negyven rabló |
|
Idézet: Nos azért, amit a bevezetőben írtam. Mert ezek senkik. Nincs arcuk, nincs hangjuk, semmijük sincs. Nyomorultak, akik szeretnék, ha mindenki hozzájuk hasonlóan nyomorult lenne. Nem jók, nem tehetségesek semmiben, de elönti őket a sárga irigység, ha népszerű, tehetséges emberbe botlanak. Esetleg annyira megmérgezte a lelküket a gyűlölet, hogy képtelenek rendszerszintű okádás nélkül fogadni egy gyászhírt.
|
|
|
|
malom |
|
Tényleg nem. De azé' jobb lenne már 'odaát'. Nincs már kedvem itt tartózkodni 'ideát', ebben az idióta virtuális és nem virtuális világban.
|
|
|
malom |
|
Valamér' az odafele út nem hoz lázba! .. |
|
|
malom |
|
Kérek egy retúrjegyet. Csak vissza!!
|
|
|
|
|
|
|
panda |
|
Vajon, van odaát Internet?... |
|
|
|
|