|
Téma: Rendkívüli szinódus a Vatikánban |
|
rintintin |
|
"..nem szabadna bíróként ítélkezniük házasság és válás kérdésében." NEM IS TESZI! Vagy föl tetszik fogni vagy nem:a SZENTSÉG NEM EVILÁGI(!!!) DOLOG! A HÁZASSÁG...SZENTSÉG. Az EGYHÁZI REND szintén szentség..egy másik.EGYIK SZENTSÉG SEM EVILÁGI--legföljebb a katolicizmust nem értők-nem ismerők vagy iránta rosszindulattal viseltetők EZT SZERETNÉK BEMESÉLNI! NEM FOG SIKERÜLNI! Hogy NEM EVILÁGI DOLOG az nem csak annyit jelent, hogy ISTENI! Még annyit is: minden elképzelhetően értékesnél is értékesebb: "SZENTEBB"! Tehát az ANYSZENTEGHYHÁZ--mely szintén NEM EVILÁGI ATTRIBÚTUM (LD.ECCLESIOLÓGIA TUDOMÁNYA!)--nem "itélkezik" és semmibe nem "avatkozik be" vagy "bele".Viszont ISTENI IRÁNYT MUTAT OTT ÉS ABBA, AMI ILLETÉKESSÉGI TERRITÓRIUMA! S ezt MINDEN HATÁRON TÚL, minden értelmesnek s logikusnak tűnő emberi logikán és okoskodáson TÚL és FELÜL: HATALMASAN(!) MEGTEHETI! És! MEG IS KELL HOGY TEGYE! |
|
Rendes Kis |
|
Ha jobban megnézzük: én a házasság teológiáját nem kérdőjeleztem meg, a teológusprofesszor urak felőlem nyugodtan alhatnak, nem fogom átírni a hittankönyveiket. Nézzük csak: "A házasság szentség, amelyet a házasuló felek szolgáltatnak ki egymásnak". Ez tiszta, mint a csiszolt gyémánt, hibátlan, tökéletes. A bibi csak annyi, hogy az Egyház hibás gyakorlata nem követi ezt a hibátlan elméletet. Az Egyházi Rend nem házasodik és ez így van jól: ők komolyan veszik azt a mondást, hogy "az én országom nem evilágból való", és hogy "a mennyek országában nem házasodnak", ők már most e világban úgy élnek, mint a házasok majd csak a haláluk után. Még az is rendben van, hogy azon a jeles közéleti eseményen, amikor a házasulók esküvel bizonygatják házassági szándékukat, tanúskodnak. De: nem szabadna bíróként ítélkezniük házasság és válás kérdésében. Az Egyház tanítson, a pap hirdesse az Egyház tanítását, pont. Majd a Mennyei Atya, aki ismeri a házasulók titkos gondolatait is, ítélkezik. |
|
rintintin |
|
Sajnos amit ide tetszik írni, az NEM KATOLIKUS GONDOLKODÁSMÓD! Ettől függetlenűl Ön vélheti igaznak DE MI KATOLIKUSOK NEM!"Más srófra jár az agyunk"--szokták volt mondani, s az okos ember ebbe belenyugszik.Az izgága és férhetetlen ember persze nem nyugszik mindebbe bele--de ez az ő baja.Vagy az is lehet hogy "nem baja", de ennek eldöntési mindket BIZTOSHITŰEKET nem érint és meg NEM(!) ÉRINT.ETŐL MÉG NEKÜNK KOMOLY KATOLIKUSOKNAK LELKI BÉKÉNK ÉS BIZTOS LELKI BÉKÉNK VAN, s a többi nem számít.Higgye bárki a saját hitének igazságát úgy ahogyan az neki jólesik, semmi bajunk véle.DE NEM KÖVETJÜK! ET TÖBB, MINT BIZTOS! |
|
jojoba |
|
Mivan??? A békepapok átmentek a Vatikánba?
/Ja, bocsánat, már zsudeokereszténység van. / |
|
Rendes Kis |
|
Talán a katolikus(nak nevezett) Egyház számára sem reménytelen a megtérés Jézushoz. Nem könnyű, hiszen az ítélkező, pilátusi Egyház könyörtelenül lesöpri az ellenvéleményeket: - "Nem megmondtam, hogy 7 szentség van ? - Nem tudsz olvasni ? - Ott van leírva, többmillió példányban kinyomtatva a hittankönyvekben !" Ilyen ellenszélben a Názáreti hiába suttogja az inkvizítor teológusprofesszoroknak: - "Node drága helytartó urak: az én Országom nem evilágból való !" |
|
rintintin |
|
Talán igen. Én úgy gondolom, hogy túl sok itteni "rágódásnak" márcsak azért sem lenne igazán értelme, mert a katolikus fölfogás a házasság-ot és az eucharisztiát a SZENTSÉGTAN nevű disciplina--teológiai tudományág--körébe utalja, mely a 7 SZENTSÉGET tanitja, "vesézi", elemzi 6 féléven keresztül a szemináriumokban.Ez a katolikus-akadémikus megközelitésmód persze nagyon távol áll az Ön ilyen 'tématerületi "megközelítésmódjától", amennyire itteni, megelőző hozzászólásából is ki tudtam olvasni.Viszont a zsinati atyák nyilvánvalóan nem az Ön gondolati premisszáiból indulnak ki, hanem a KATOLIKUS TEOLÓGIA TUDOMÁNYÁGÁBÓL; A SZENTSÉGTANI-ból. Természetesen az Ön számára mindezt lehet nem elfogadni, leminősiteni, kritizálni etc...etc...mindent lehet, csak egyet nem: EZT A GONDOLKODÁSMETODOLÓGIAI HELYZETET MEGVÁLTOZTATNI! Ami annyit tesz, hogy azért nincs értelme ABBAN A MEDERBEN elkezdeni vitatkozni vagy csak akár beszélgetni is erről a támáról, mert az Ön "útja" e kérdés megvitatására NEM KATOLIKUS ÚT, s az a KATOLIKUS HIVŐ és pláne egyházi ember számára elfogadhatatlan.S ha így van--márpedig így van--akkor minek gyötörjük egymást? |
|
|
rintintin |
|
Ezekben a dolgokban én nem óhajtanék vitatkozni sem Önnel sem mással.Mindenesetre: NEM ÉRTEK EGYET azzal, amit itt írni tetszett. |
|
Rendes Kis |
|
Ez az ügy ragyogóan megvilágítja, hogy az Egyház letért a jézusi útról és a pilátusi utat járja: ítélkezik. Úgy tesz, mintha az Eucharisztia jutalom lenne, a bűntelenség jutalma. Pedig az gyógyszer, amelyre a bűnösöknek van a legnagyobb szüksége. Júdás is résztvett az utolsó vacsorán. És Jézus a házasságtörő asszonyt sem büntette. Eleve: az Egyháznak az egészséges szexszel sem szabadna foglalkoznia. Nem feladata ! A mennyek országa nem evilágból való. A szex meg igencsak evilági foglalatosság. A házasságkötés - az Egyház által is deklaráltan - a házasodó felek magánügye. Akkor nem értem, hogy az Egyház a válásba ugyan mi alapon szól bele ? A házasság - ez Jézus szava - fölbonthatatlan. Tehát, ha fölbomlik, azzal automatice bizonyítja, hogy az az együttélés nem volt házasság. |
|
rintintin |
|
Tegnap, 2014. október 19-én befejezte munkáját a Vatikánban az a rendkívüli szinódus, melynek munkatémája a CSALÁD ill. a családpasztoráció mai problematikája volt.A rendkivüli szinódus egy ú.n. "relációt"--munkadokumentumot--fogadott el, mely alapját képezi a jövü évi Rendes Szinódusnak. A relációt többen, mi "konzervativ katolikusok" nagy megnyugvással nyugtáztuk, mert az méltó és tartalmi összefoglalását adja a LÉNYEGI KATOLIKUS FÖLFOGÁSNAK--szilárd, állhatatos és "izgágaságmentes" formában. Két kérdés kivételével minden vitatémát 2/3-os többséggel fogadott el a bíborosokból álló grémium, de egyébként ezeket is egyszerű többséggel elfogadták.Ez a két kérdés: 1.) Az elvált és újraházasodott katolikusk eucharisztiában való részesedése,ill. az ezzel kapcsolatos nehézség megoldása; ill. 2.) Az "azons neműek" ú.n. "házassága" körüli huzavonák megoldás. Rövid és tömör összefoglalásként közölném ez utóbbi két kérdés zsinati-határozati lényegét. 1.) A házasság változatlanul fölbonthatatlan, tehát elvált-újraházasodotak NEM(!) részesedhetnek az EUCHARISZTIA SZENTSÉGÉBEN.DE! Egyszerűsitett-könnyíett formában, egyházmegyei szinten lehetővé teszik annak bizonyitását--már ha ez emberi ésszel egyáltalan lehetséges--hogy az elvált-újraházasodottak házassága MÁR ELEVE ÉRVÉNYTELEN(!)...VOLT. Merthogy "látszólagos megkötése" nem felelt meg a házasságkötés iránti minden katolikus egyházjogi követelménynek--már a házasság (látszólagos-virtuális) megkötésekor SEM! Ezekután a válásban főleg a "vétlen" fél áldozhat majd nagy valószinűséggel, de esetleg a "vétkes" is--ha a fönti föltételezés, tudniillik a házasság tényleges "megkötetlensége" bebizonyosodik.Az itt elmondott lényegileg jelenleg is létező eljárás, ám csak magasabb szinten, nehézkesebb formában és lassabban lebonyolitható.Ez a jövöben egyszerűsödhet. 2.) NINCS SEMMILYEN ALAPJA AZ EGYNEMŰEK Ú.N. "HÁZASSÁGÁNAK" IGY EZ VÁLTOZATLANUL LEHETETLEN!De az Egyháznak szeretettel és megértéssel kell "kezelnie" az "ilyen" emberek érzéseit is, megfelelő pasztorácciós gyakorlatot kiépitve...irányukba is.Nem elriasztva és kirekesztve őket sem az Anyaszentegyházből.Természetesn alapvető fegyelmi és egyházfegyelmi szempontok figyelembevtelével.Ami kb, annyit tesz, hgy a homoszexuális ember NEM GYAKOROLHAT --katolikusként legalábbis--homoszexuális jellegű szexuális életet. |
|
|
Tovább ... |
|