|
Téma: Teremté tehát az Isten az embert az ő képére... |
|
|
rintintin |
|
Nem igazán értem milyen tartalmat hordoz(-na) e terminus: "didaktikai érték"? |
|
rintintin |
|
"..A semmit a görögök létezhetetlennek tartották (horror vacui)." No, hosszú idő óta mostanába' EZ AZ EGYETLEN ÉRTELMES LEIRT GONDDOLATA.Faszikám. Mondjuk a "görögöké" e gondolat, s nem az öné, de hogy ideidézi, már ezt is egyfajra érdeméül könyvelem el. |
|
Rendes Kis |
|
Jó-jó, persze-persze, tagadhatatlan didaktikai értéke van az érdemek szerint szentítő Atyáról szóló tanításnak. Én is ezt tanítottam a gyerekeimnek. Nincs is köztük rablógyilkos.
--------------------------------------- Figyelem, ez alatt a vonal alatt 18+ tartalom következik, gyerekek lapozzanak át másik topikra. ---------------------------------------
Ha szemügyre vesszük a rideg valóságot, azt találjuk, hogy az Atya nem érdemek szerint válogat. Nem válogat. Pontosan ugyanúgy keblére öleli a hétpróbás gazembert, mint a szentet. Gondoljunk csak bele abba a tanításba, hogy Ő a képére és hasonlatosságára teremtett minket: Ő láthatatlan és kívül áll a téridőn. Valljuk be őszintén: mi akkor hasonlítunk legjobban Őrá, amikor már meghaltunk. Úgy is mondhatjuk, hogy ha Ő a képére és hasonlatosságára teremtett minket, akkor arra teremtett, hogy meghaljunk. Ha még jobban szemügyre vesszük ezt a valóságot, meglátjuk, hogy ez nem is annyira rideg. Az, hogy Ő nem válogat közülünk érdemeink szerint: az irgalmas szeretet. |
|
|
mpd |
|
Az Univerzumon belül lehet számos világ-buborék, de ezt szükségképpen csak találgatni tudjuk, hiszen kívülesnek az információs horizontunkon, nem kapunk és soha nem is fogunk kapni tőlük semmiféle információt.
NA ez a lényeg. A mi Univerzumunkon belül lévő más univerzumokat sejtető világ-buborék KÍVÜL van a mi világunkon. Ahogyan az emésztő-csatornád is tulajdonképpen KÍVÜL van a testeden, holott hajlamosak vagyunk a testünk részének tekinteni. |
|
Rendes Kis |
|
Nice try, drága mpd barátom, de hiába: Univerzumból definíció szerint csak 1 van, nincs és nem is lehet több. Mindegy, hogy az időbeli vagy a térbeli távolságokat nézzük, márcsak azért is, mert ebben a léptékben már nem külön térről és időről, hanem téridőről illik beszélni. A téridőnkben van 1 határ, aminél távolabbra nem látunk, az az eseményhorizontunk. Ott végetér a mi világunk, de az Univerzum folytatódik. Az Univerzumon kívül nincs semmi. Nem lehet, mert az Univerzumnak csak belseje van. Ahhoz, hogy legyen külseje, az kellene, hogy legyen 1 határ, amin belül van a bent és kívüle a kint, de nincs ilyen, az Univerzum határtalan. Még a semmi - luk, űr - is az Univerzumon belül van, ha van. Amiből több is lehet, azok a világok. Világ lehet a gyerek számára egyetlen szoba, amíg föl nem éri az ablakpárkányt. Az az ő eseményhorizontja. Az Univerzumon belül lehet számos világ-buborék, de ezt szükségképpen csak találgatni tudjuk, hiszen kívülesnek az információs horizontunkon, nem kapunk és soha nem is fogunk kapni tőlük semmiféle információt. A semmit a görögök létezhetetlennek tartották (horror vacui). A zsidók szerint van, vagy legalábbis volt semmi, abból lett a valami a teremtéskor. A modern fizika szerint nem tudjuk (elméletileg sem tudjuk) eldönteni, hogy van-e semmi (olyan tér, amiben nincs anyag), mert nem tudjuk a végtelenségig fokozni a méréseink pontosságát, nem tudjuk kizárni, hogy az üresnek mért térben nem maradt-e félkvantumnyi anyag.
|
|
rintintin |
|
EGYÉBIRÁNT HA "FÁRASZTOM" ANNAK ÖRÜLÖK ÉS CÉLT ÉRTEM.... |
|
rintintin |
|
Milyen általam nem ismert elmebajosokra hivatkozik?Én--hálisten--kiestem a TV kviz műveltségből, úgyhogy nem tudom mit hablatyol itten összevissze mindenféle mucsai parasztokról. Én csak Szirmabesenyőről tudok, de az egy falu itt Miskolc mellett--egyébiránt FOGALMAM NINCS--'hálisten--miről beszél. |
|
mpd |
|
Ne fárasszon öreg. Besenyő Pista bácsitól ez még viccesnek számított, de maga plagizál itten és ez már nem tréfa. |
|
rintintin |
|
"Mi itt, ezen a bolygón véletlenszerűen kialakultunk, megjelentünk és lassan el is fogunk tűnni, mielőtt még a Napunk vörös óriássá válna." UTÁNNA BELEÉR A KEZE A BILIBE OSZT' FÖLÉBRED.HA-HA-HA! |
|
rintintin |
|
"a semmi van," Ez logikai képtelenség! Ha már VAN akkor ott a SEMMI ÉRVÉNYTELEN, tehát NINCS.Persze a "semmi" nem is van meg nem is nincs.Ha már beszélünk róla akkor "az" már NEM SEMMI, hanem valami.Akkor is valami ha--"átverve" önmagunkat meg a másik embert--erőszakoskodunk. |
|
rintintin |
|
Per definitionem: NEM LEHET "AZ"! Mert az ú.n. "majomszeretet" NEM SZERETET, hanem nyalizás. |
|
negyven rabló |
|
Te kis te!
Alapvetően csak a semmi van, ami egyébként a mindenség!
Mi itt, ezen a bolygón véletlenszerűen kialakultunk, megjelentünk és lassan el is fogunk tűnni, mielőtt még a Napunk vörös óriássá válna.
Volt néhány tízezer évünk tanulni, fejlődni, szerszámot fejleszteni, házat építeni és volt időnk megtanulni, hogy a társainkat átdobjuk a palánkon.
Ezt tesszük ma anélkül, hogy végiggondolnánk a valóságot, ami ma minket nem érint. Születünk, felnövünk, élünk, utódokat nemzünk, megöregszünk, meghalunk, oszt annyi. Végül kipusztulunk, mint a dinók, amik vagy 150 millió évig uralták ugyanazt, amiről mi azt hisszük, hogy a miénk a nyomorult párszázezeréves múltunk!
Jöttünk, láttunk, veszítünk. |
|
jojoba |
|
...és ha a szeretet majomszeretet? |
|
Békáscity |
|
Ahhoz képest elég szarul érezzük magunkat - momentán. |
|
rintintin |
|
Mert Isten=SZERETET.Szt. János apostol Evangéliumának Prológusa szerint. Ennélfogva HA(!) elfogadjuk, hogy "valaki" a SZERETET-ből indittatva teremtette az UNIVERZUMOT, akkor már implicite elismertük: VAN ISTEN! Mert: "Az Isten SZERETET!" Jn (1.1.) |
|
|
rintintin |
|
"Idő nélkül csak a Semmi van." "Semmi van." EZ KÉPTELENSÉG! Mert ami "van" "az" már nem lehet "semmi" s pláne nem "A" Semmi.A semmi 'olyan, amiről BESZÉLNI SEM LEHET, mert ha már kimond a semmi-ről egy "a" betűt, a semmi abban a pillanatban MEGSZŰNIK semminek lenni! Ön ÖSSZEKEVERI A semmit a "0"-val vagy a ZÉRUSHALMAZZAL. Zérushalmaz ugyanis VAN ugyan de --mondjuk igy leegyszerűsitve--ÜRES.Filozófialiag a ZÉRUSHALMAZ a létezhetőség KERETE! Ám az van már, s ami van, azt valami vagy valaki létrehozta-megteremtette.AKÁR AZ IDŐN KIVÜL IS.Merthogy az IDŐ sem magától van, azt is meg köllött teremteni! Viszont a SEMMI-ről idővel vagy anélkül NEM MONDHATÓ SEMMI.Még ennyi SEM(!) amennyit ideírtam.Mert ez már a "VAN" kategóriája. |
|
mpd |
|
Jó, legyen szeretet. Mit változtat? semmit. |
|
rintintin |
|
"Mi indíthat BÁRKIT arra, hogy teremtsen egy világot? Kísérletező kedv? Unaloműzés? Kényszer? (pl. a teremtő büntetésből kapott egy feladatot a tanítónénijétől) Véletlen? (elejtett egy kémcsövet és lám, mi lett belőle)" A SZERETET URAM! A SZERETET! PONT ÉS ÉPP "AZ", AMI ÖNNEK ESZE ÁGÁBA NEM JUT.Ámde ez sajnos nem(!!!) véletlen.Az ön-féléknél TÖRVÉNYSZERŰ! |
|
rintintin |
|
"A halálunk pillanatában megtérünk a Mennyei Atya kebelére !" Háát! Jó vóna ha "így" lenne de azért, de azér nem feltétel nélküli ez a dolog. Mert ha például a rablógyilkosokra is vonatkozik ez a megállapitása--amúgy: ukk-mukk-fukk--akkor életünkben miért kéne "istenes" módon élni? És akkó'minek lenne a 10 parancsolat, ha automatikusan és gépiesen mindenki a Mennyei Atya kebelére jut(-na) előéletétől függetlenűl? |
|
mpd |
|
Naná, hogy az idő kitüntetett fontosságú. Idő nélkül csak a Semmi van. (vagy izé, nincs) |
|
mpd |
|
Csak annyit, hogy ha minden Univerzumnak saját ideje van pl. akkor egymástól tökéletesen függetlenek, és a lakóik számára csak a sajátjuk létezik. |
|
Rendes Kis |
|
Szerintem a jelenidejű teremtés elképzelésnek több értelme van, mint a történetinek. Ha történeti eseménynek tekintjük a teremtést, az azt jelenti, hogy az "idő"-t valami kitüntetett, minden másnak fölötte álló princípiumnak tekintenénk, és erre hirtelen nem találok semmiféle okot. |
|
|
Tovább ... |
|