|
Téma: Az ima ereje |
|
keresztkem |
|
Napi Evangélium
"...Abban az időben Keresztelő János magához hívatta két tanítványát, és ezzel a kérdéssel küldte őket az Úrhoz: „Te vagy-e az Eljövendő, vagy mást várjunk?” A két férfi Jézushoz érkezve így szólt: „Keresztelő János küldött minket, és kérdezteti: Te vagy-e az Eljövendő, vagy mást várjunk?” Abban az órában Jézus sokakat meggyógyított különféle bajokból és betegségekből, megszabadított a gonosz lelkektől, sok vaknak pedig visszaadta szeme világát. Jézus tehát ezt válaszolta nekik: „Menjetek, jelentsétek Jánosnak, amit láttatok és hallottatok: Vakok látnak, sánták járnak, leprások megtisztulnak, süketek hallanak, halottak feltámadnak, a szegényeknek pedig hirdetik az evangéliumot. Boldog, aki nem botránkozik meg bennem.” Lk 7,19-23
"...Urunk, Jézus! Te mindennap, minden pillanatban jössz hozzánk. Szívünk ajtaján kopogtatsz, szeretnél belépni életünkbe. Én mégis sokszor észre sem veszem érkezésed, nem hallom hangodat, nem ismerem meg arcodat. Megfeledkezem arról, hogy szegény, rászoruló, szerencsétlen emberek alakjában érkezel. Taníts engem a türelmes, reményteli, örvendező várakozásra. Érintsd meg szívemet! Tedd boldoggá az életem jöveteleddel!" (Horváth István Sándor zalalövői plébános atya ma reggeli imája) közli: keresztkem
|
|
schlempe |
|
Ha "tovább olvasom", akkor sem jutok másra. Ami pedig a "haszon" szó "különböző értelmét illeti" ott sem jutok többre, mert számomra ez a szó szigorúan egyértelmű, képtelen vagyok beleértelmezni mást, mint amit--nekem--ez jelent.( de persze megengedem: mindez felróható a merevségemre) És akkor még: marad az Ön vicces (viccelős) kedve, ami lehetséges és megengedhető. Ilyentájt: Újévkor, még a szilveszteréji derű árnyékában különösen. |
|
menta |
|
szabad 5 szónál tovább olvasni a 487-et (valószínű a "haszon" szót használjuk különböző értelemben, azért a félreértés) |
|
schlempe |
|
"..Az imának? Nincs haszna...." ezt tetszett írni itten "alant" a #487-ben. Akkor most hogy van ez a dolog? Mármint az "éjfélre" szóló "Gyönyőrű áldáskérő imádság Himnuszunk"-kal? Vagy viccelni tetszett valamelyik h.sz.-ban a kettő közül, vagy én oly' korlátolt lennék hogy nem tok' fölfogni ily' "szellemi magasságokat és mélységeket"? |
|
|
|
schlempe |
|
Ön "így" gondolja-látja, én nem(!) "így" gondolom-látom, sőt tapasztalom. Mivel azonban senkibe semmit nem óhajtanék "belemagyarázni", pláne senkit semmiről nem óhajtok meggyőzni, ezért itt ezen a ponton--úgy vélem--meg is állhatunk. Célom hic et nunc mindössze annak fölvetése volt--nem több és nem kevesebb--hogy van ilyen lehetősége is annak aki ezt az "ügyet", tudniillik az imát hajlandó komolyan venni. Mindössze ennyi. |
|
menta |
|
Az imának? Nincs haszna. Semmi. Haszon-talan. Ha haszna van, az üzleti ügy, cserekereskedelem, nem ima. De ezt mindig tudta az ember, már az ókori kínaiak is: Hírnév, vagyon, rang? Vagy szellemi út. Amikor az Ács Fia kikergeti a kufárokat a templomból, az tartozik ide. A lelkem ne legyen piactér, a párbeszédem a Teremtő Atyaúristennel ne legyen alkudozás. Lelkem és temploma, a testem, helyet adjon a Világ világosságának, tiszta legyen, hogy ott megszülethessen Krisztus, ez a szellemi feladatom. Words without thoughts never to heaven go Test-lélek-szellem: az egész mivoltomat át kell hatnia (ezért van a testhelyzet is) Nem kell ezért „érvelni, bizonygatni” meg kell próbálni, ez annyira bensőséges dolog, hogy kívülről nem lehet, nem is kell magyarázni. Eszköz és cél egy itt. Haszna nincs, értelme van, de az Alanyban nyugszik, azt sem kell magyarázni.
Hasonlat lehet, talán: ima, ahogy az egy év körüli ember néz, figyel. Az a csöpp 'mihaszna' kölyök. Meg is tanul egy nyelvet, hatalmas szellemi tevékenység, merengjünk el az ötödik újrakezdő angol nyelvtanfolyam szünetében ezen. A figyelme 'onnan' jön, ahova az ima tart! Abból a világ világosságából, a Logoszból, melyet fogantatásunkkor ajándékba kapunk – ettől vagyunk emberek, Isten gyermekei. (és ez szabad erő, nem függ a génektől, minden egészségen született embergyerek pontosan azt a figyelem-sugarat küldi a világba, egy-forma ez, és azt a nyelvet tanulja, amit az emberek közvetítenek neki, génektől függetlenül) Ha nem úgy vesszük Isten országát, mint a kisgyermek, nem jutunk el oda, a kisgyermekek angyalai mindenkor látják az Atya arcát – mondja az Ács Fia. Az ő létük maga az ima ezek miatt, és teljesen hiányzik az első évekből a gyermek intenzív, veleszületett megismerési folyamatából a „haszonlevűség”. Az egy év körüli gyermek alázattal és szeretettel fordul a világ felé. És később, hosszú, nehéz életút után, ha nagyon magas szintre ér az imádkozó, olyan lesz az ima, mint ahogy Henri Boulad atya mondta: „imádkoztam evés előtt, majd később az evés maga lett az ima.” (szabad kipróbálni: 'Uram, ez étel jóságod ajándéka' - és első kanalak alatt magunkban mondani) Az ima hálaadás, és érzi az imádkozó a kegyelem áradását, mindez ingyenes. A régiek ezt hosszú magyarázkodás helyet egyszóval fejezték ki: 'kharis' (gör), 'gratis' (lat)– szó jelentése: kegyelem, hála, (ingyenesség, nem üzlet), vagyis egyszerre jelenti a kifelé és a befelé ható erőt, csak az irány más, az erő egy és ugyanaz. |
|
Rendes Kis |
|
Csatlakozom mpd kolléga kéréséhez: kérem, említsen rá legalább 1 példát, hogy az ima az imádkozón kívül még kire/mire hat. |
|
mpd |
|
És ha imádkoznál annak érdekében, hogy legyen? |
|
schlempe |
|
"..Mit szólsz az örökmozgóhoz?" Semmit. Pontosabban: nem sokat. Van aki 'aszongya van és vannak akik 'aszongyák nincsen. Jómagam inkább az utóbbiakhoz csatlakoznék. |
|
mpd |
|
Aha.Szóval semmi. Hát így nehéz valamiről nemhogy vitázni, de még társalogni is. Mit szólsz az örökmozgóhoz? Ki lehet próbálni, kinek-kinek személyre szabottan ott van az elméjében, csak meg kell csinálni. |
|
schlempe |
|
Nyugodtan tessék látni-meglátni! Senki és semmi nem gátolja a dolog látását. Konkrétan nem. |
|
mpd |
|
Akkor mostmár lássuk, mi lehet MÉG a haszna? Konkrétan. |
|
schlempe |
|
"Max annyi haszna lehet,.." valóban. Annál, aki nem tud imádkozni( vagy nem eléggé vagy nem jól tud). Ám aki tud, annál más--lehet-- a helyzet. Nem véletlenül indítanak imaiskolákat szerte e honban. |
|
mpd |
|
Max annyi haszna lehet, mint egy mantrának, hogy az imádkozó ember kicsit lenyugszik, kisímulnak a gondolatai, relaxál és meditál kicsit. De, hogy EREDMÉNYE van-e, na az izgalmasabb kérdés. |
|
|
|
mpd |
|
Na ja, ilyen valóban leheccség. Hajrá Békás Junior!! (Én Odinhoz intézek kérést, jobb több vasat tartani a tűzben) |
|
Felkesz Deneverr |
|
Nem egészen. Csak egy példa: bekopogok egy céghez, ezt és ezt tudom ajánlani, biztosan jól járnának önök is, tutira.
|
|
mpd |
|
Dehát a megbízást meg fogja kapni valaki. Választás az, szerintem tutira. |
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Szerintem, az nem derül ki a kérésből, hogy az Úrnak választásos döntést kellene hoznia... Csak egyszerű figyelem-felhívás, vagy nem? |
|
mpd |
|
Én drukkolok a fiadnak, de gondoljuk csak végig az egészet, van-e értelme az Úr segítségét kérni ilyen helyzetben? Először is, mi van, ha a többi jelölt is Hozzá fohászkodik? Ha nincs ellenérdekelt fél valami ügyben (pl. "add, hogy ne essek hasra a jeges járdán"), akkor az Úr gondolom szívesen segít. De ha öt, egyformán istenes életű hívő ember kéri ugyanazt a tábla csokit, mi alapján dönt a kedvezményezett személyéről? Nem eredményezi-e egy ilyen döntés a négy, nem nyertes hívő hitének meggyengülését? Én az Úr helyében tartózkodnék az efféle választásos döntésektől. És mikor dől el, megkapta-e? |
|
mpd |
|
A új lelkész annyira lámpalázas volt amikor az első szentbeszédét tartotta, hogy alig tudott megszólalni. Második szentbeszédje előtt felkereste a feljebbvalóját, és megkérdezte, hogyan tudná leküzdeni idegességét. Azt a választ kapta, hogy tegyen egy kis vodkát a vízbe, és néhány korty után már mindjárt lazábban fogja tudni folytatni. A következő vasárnap a lelkész gyakorlatba ültette a tanácsot, és úgy érezte, hogy még hatalmas égzengés közepette is tudna beszélni, egyáltalán, pompásan érezte magát. Amikor visszatért a plébániára, talált egy levelet a feljebbvalójától, amely a következőket tartalmazta: "Kedves Testvérem! 1. Legközelebb kortyokat igyon, és ne döntse le egyben az egészet 2. Nem teszünk jégkockát és citromkarikát a misekehelybe 3. A misekönyv nem poháralátét 4. Az oltár terítőjét nem használjuk szalvétának 5. Tíz parancsolat van és nem tizenkettő 6. Tizenkét tanítvány volt és nem tíz 7. Nem utalunk a keresztre mint arra a "nagydarab T-betűre" 8. Nem konferáljuk be Jézust és tanítványait mint "DJ JC-t és bandáját" 9. Dávid Góliátot egy parittyával győzte le és nem "lőtte szitává a rohadt seggét egy Magnum 357-essel" 10. A kígyó tekergett az almafán nem pedig az "Isten fasza" 11. Nem utalunk Júdásra mint arra "a faszfej"-re 12. A Pápa szent, nincs kigolyózva és nem nevezzük "Keresztatyának" 13. Az Atya, a Fiú és a Szent Lélek nem a Fater, a Kiccsávó és a Kriptaszökevény 14. Júdás harminc ezüst pénzen adta el Jézust és nem két fillérért, az Olajfák hegyén és nem a kínai piacon. És egyébként is, a bűnösök a pokolra mennek és nem a büdös picsába |
|
|
Tovább ... |
|