|
Téma: Rendkívüli szinódus a Vatikánban |
|
rintintin |
|
"Az ötödik pontban puszta kötözködés, hogy különbséget tesz az Egyház és az Egyház tagjai között." ESZEM ÁGÁBA' SINCS KÖTÖZKÖDNI, LEGFÖLLEBB MÁR NAGYON UNOM EZT A HUZAVONÁT. ÚGYHOGY MINDENRŐL TESSÉK AZT GONDOLNI AMIT AKAR, ÉN KISZÁLLOK. |
|
Rendes Kis |
|
Drága bátyám, nagyon helyesen, "Anyaszentegyház"-ról kezd beszélni és Őneki valóban nem írhatunk elő semmit, de mégcsak nem is vitatkozhatunk Vele, mert Ő lélek, az Ő sugalmazására kell odafigyelnünk. A következő pontban már "katolikus"-ságról beszél (de - nagyon helyesen - nem teszi hozzá, hogy "római"), úgyhogy ez így teljesen korrekt. A harmadik pont ennek a megfordítása, el is lehetne hagyni. A főpapok és közpapok közötti különbség eltagadása: maszatolás. Senki sem vitatta, hogy ugyanazt a szentséget, az Egyházi Rend szentségét veszik föl. A különbség nem ebben áll. A különbség ott van, hogy a hierarchiában előrejutóknak engedményeket kell tenniük az Egyház pilátusi (formális, hivatalos, ítélkező) oldala iránt. Az ötödik pontban puszta kötözködés, hogy különbséget tesz az Egyház és az Egyház tagjai között. Nem kellene lemenni dedóba, nyilván ha az Egyház belső vitáiról beszélek, akkor az Egyház tagjainak vitáira gondolok. Ugyanígy, amikor az Egyház tagjait hibáztatom (és nem sértegetem !) a hibáik miatt, akkor NEM sértegetem az Egyházat, hanem épp ellenkezőleg: az Egyház tisztaságáért és szentségéért szállok síkra. |
|
mpd |
|
Mongyuk ez esetben már az is csoda, hogy egyáltalán valamilyen világot képes volt összetákolni. |
|
mpd |
|
nincs nagyon jó véleményem a Teremtőről, ha a saját képmására teremtette kegyelmedet..... |
|
rintintin |
|
Az egész hozzászólásözön fölött VÖRÖS FONÁLKÉNT áthúzódik egy közkeletű TÁÉVEDÉS, mely része a posztkommunikációkban dívó általános vallástudatlanségnak. Mi is itt, erre a területre vonatkozóan ennek a bántó valláéstudatlanságnak-hittudatlanságnak a lényege? Az, hogy TÉVESEN AZ ANYASZENTEGYHÁZAT VALAMIFÉLE EMBERCSOPORTNAK KÉPZELIK, mint egy base ball csapatot vagy egy bélyeggyűjtő egyesületet.A dologban persze az az érthetően zavaró, és valóban nehéz,hogy azért az EGYHÁZ TÉNYLEG jelent EMBERCSOPORTOT IS--papokat, klérust, híveket, szerzeteseket--DE NEM EZ A FŐLÉNYEGÜK hanem maga az Isten ill. a közöttünk élő Jézus mint legfontosabb FŐPAPUNK.Tehát az első számú és legfontosabb EGYHÁZTAG maga Jézus Krisztus, ma holnap és mindörökké! Mi többiek pedig csak segéderők vagyunk, noha az Isten minket, a porszemeket is szeret, irgalmas hozzánk, mi több saját képére és hasonlatosságára teremtett minket--éppen, mert szeret. Ami pedig azt a cinikus megfogalmazását illeti T.R.K., hogy a hívek "füyülnek" a zsinati határozatokra meg a főpapokra, és saját fejük szerint élik a kerszténynek vélt életüket etc...etc..csak azt mondom: sok ember lop, hazudik, paráználkodik stb..stb., ám ettől még megmarad bűnnek a lopás a hazudozás meg a paráználkodás.És a sok "saját feje" szerint élő ú.n. "keresztény" pedig őnző, önfejű akarnok, s nem katolikus! |
|
rintintin |
|
1.) Mindent be "merek vallani" és el "merek" mondani--e Világban.De a SZENT és APOSTOLI ANYSZENTEGHÁZNAK NEM IROM ÉS NEM IS IRHATOK ELŐ semmit. 2.) És más sem teheti ugyanezt, aki katolikusnak vallja önmagát. 3.) Persze 'megteszik sokan, de épp 'ettől válnak "heretikussá" azaz NEM KATOLIKUSSÁ! 4.) Főpapság meg alsópapság között csak a KOMMUNISTÁK tesznek különbséget, mert a papság, mint tudjuk az EGYHÁZIREND SZENTSÉGÉT --az ordo eclesiensis-t jelenti--ami tehát szintén SZENTSÉG. 5.)Az pedig tévedés, hgy az "EGYHÁZ--úgymond "önagával vitatkozna" legföllebb az egyik egyháztag vitatkozik a másikkal, de az nem ugyanaz amit Ön mond. Mert az Egyház--úgymond--nem tud vitatkozni, sőt, horribile dictu: beszélni sem tud.Különbség teendő tehát EGYHÁZ és EGYHÁZ TAGOK között! 6.) A SZENT és APOSTOLI EGYHÁZAT CSAK HÓDOLAT ÉS IMÁDAT illeti meg--MINT ISTENI ALKOTMÁNYT.Önt pedig T.R.K. elmarasztalás, hogy sérteget! (Sületlenség?!) 7.) Itt jegyzem meg egy másik levelezőtárs--"fokos"-- számára: az Egyház nem(!) azonos a hívek és papok számbeli összegével! Attól jóval több. |
|
mpd |
|
Na háromlábú lovat se láttam még. Ez jó, mert nem billeg. |
|
|
mpd |
|
Ilyesvalamire gondolok:
|
|
mpd |
|
Keresztkém bácsi amint prófétaként prédikál! |
|
Rendes Kis |
|
Eddig azt hittem, hogy ez Segesdi György "Gondolkodó"-ja, de lehet hogy tévedtem ! Hogy ne lehetne lecserélni ! Mi legyen helyette ? |
|
|
fokos |
|
Bocs Rendes bácsi de most ébredtem rá, hogy a téma főfotója egy urukháj orkra emlékeztet. Lehet, hogy ő néger Hégelben, nem lehetne lecserélni? |
|
mpd |
|
És még Munkácsy is megföstötte. |
|
fokos |
|
Az Egyház a klérus és a hívek közössége. Ezt a klérus és a hívek is hajlamosak elfelejteni. Pap nélkül nincs mise, hívek nélkül nincs mise. A hierarchia fontos részét képezi az Egyházról elképzelt felfogásunknak, de a Pápa csalhatatlansága hit és erkölcs dolgában nem egyenlő a klérussal. Pláne nem az Egyházzal. |
|
Rendes Kis |
|
Hát ezaz, és így pechjére belekeveredett és most benne van a Credoban és önálló tenorszólam a Passióban ! |
|
mpd |
|
Nemigen tehette meg, hogy ne keveredjen bele, mert lázadás tört volna ki és abba ő is belebukik. meg hát, őszintén, mit érdekelte őt a zsidók házi purparléja. Gondolom, minden hétre jutott egy ilyen, miből szúrhatta volna ki, hogy ez most komolyabb. |
|
Rendes Kis |
|
Pilátus felesége is szerette volna őt meggyőzni arról, hogy ne keveredjék bele ebbe az ügybe, de hiába. |
|
mpd |
|
OFF: Pilátust kár ebbe belekeverni szvsz |
|
Rendes Kis |
|
Azért sületlenség, amit mondani tetszik, hogy az Egyházzal nem lehet vitatkozni, mert az Egyház önmagával is vitatkozik. Én sem kívülről vitatkozom az Egyházzal, hanem belülről, hiszen ez a szent és csalhatatlan és megkérdőjelezhetetlen Egyház engem a keresztség útján a tagjai közé felvett, amitől a mi csalhatatlan és bírálhatatlan Egyházunk vitathatatlan tanítása szerint a Szentlélek olyan eltörölhetetlen pecséttel megjelölt engem, amit ha akarnék, sem tudnék magamról levakarni. Az Egyházban nem egyszerűen vita: hatalmas törésvonal van. Egyfelől van a hatalmas, ítélkező, formális, pilátusi főpapság és az őket vakon követő, nemgondolkodó, nemérző, betű szerint hívő nyáj, másfelől van a Jézushoz hű, alázatos (az igaz Isten iránt alázatos, a farizeusi főpapsággal szelíden dacos) közpapság* és élő hitű nyáj, akik csöndben asztalfiókba lökik a szinódusi határozatokat és a saját fejükre és szívükre hallgatva követik Jézust, az Urat. ________________ *) Ezt keresztkem bácsi is tisztán látja, csak önmagának sem meri bevallani. |
|
rintintin |
|
AZ EGYHÁZNAK IGENIS FELADATA HOGY "TURKÁLJON A HÁLÓSZOBÁMBAN" ÉS EGYÁLALÁN: FELADATA, HOGY MINDEN EMBERI ÜGYEMBEN "TURKÁLJON"!ÉS EGYÁLTALÁN: ÉN A PORSZEM(!)--A BUTA TÖKFEJEMMEL-- NEM IRHATOM ELŐ AZT, HOGY MI IS AZ EGYHÁZ FELADATA! |
|
rintintin |
|
Lényeg.A Szent és Apostoli Anyaszentegyház BIRÁLHATALAN! Ezért az Ön bárminő megállapitásai CSAK TÉVESEK LEHETNEK az Egyház 'fölött!
|
|
rintintin |
|
Már azzal is IGENIS "ellent mond", ha ki meri jelenteni, hogy "én nem mondok ellent" mert...ez és ez és ez...van, vagy lenne--az ön okoskodása szerint.TOTÁL ÖNHITTEN ÉS ALÁZATHIÁNYOSAN--biztos igaza tudatában! Tessék tudomásul venni: ÖN NEM TUD, és NEM IS TUDHAT SEMMIT! ÉS PERSZE ÉN SEM. Ameddig ennyire "frechten" önhittnek és nagyképűen alázathiányosnak tetszik lenni ADDIG ÖN NEM KATOLIKUS! És addig minden amit saját gondolkodásának biztos tudatában mond: CSAK HIBÁS LEHET!AKÁR OLVASATLANÚL--AB START-- IS HIBÁS MINDEN SZAVA!!! Az meg azután az alázathiány csúcsa, hogy expressis verbis ILYET ki mer jelenteni, hogy: "Az Egyház hitgyakorlata mond ellent az Egyház saját tanításának." Mert 'ilyet egy igazi katolikus még akkor sem mondhatna 'ki SZENT ÉS APOSTOLI ANYASZENTEGYHÁZUNKRÓL, ha valóban "így" lenne.Ráadásul szerencsére NINCS IGY! Porszemek vagyunk T.Uram!!! AKIK SEMMIT NEM TUDHATUNK ÉS NEM IS TUDUNK--és ráadásul NEM IS OKOSKODHATUNK oly' csacsiságokat, amiket ide tetszett skríbálni! Ha "EZT" aaaz alapvető ALÁZATIGÉNYT nem tetszik érteni, akkor persze akár okoskodhat is, AZ LÉGVÁR, semmit nem mondó szofisztika. Amit nem katolikusoknak persze lehet, ám igazi katolikusoknak NEM! Nagyon-nagyon NEM! Mert mi katolikusok nem "gondolkozhatunk" csaak úgy "ukk-mukk-fukk" a saját tévesen tökéletesnek hitt logikánkkal a SZENT ÉS APOSTOLI ANYASZENTEGYHÁZ FÖLÖTT!!! MI ostobák és buták vagyunk mind! Ön is én is egytől-egyig mind! Ha EZT és csakis ezt képtelen fölfogni--kicsinységünk és fölismert kollektiv ostobaságunk jegyében, akkor NINCS MIRŐL sem beszélnünk sem gondolkoznunk. AKKOR CSAK ÉLVEZZE KI A SAJÁT igazának NAGYSZERŰSÉGÉT ÉS NEKÜNK KOMOLY ISTENHíVŐKNEK MEG TESSÉK BÉKÉT HAGYNI--a magunk SZENT EGYÜGYŰSÉGÉBEN! Kérem! |
|
Rendes Kis |
|
Bocsánat, én nem mondok ellent az Egyház tanításának. Én pontosan ugyanazt mondom, amit az Egyház: a házasság szent és felbonthatatlan. Ennyi a tan. Plusz még annyi gyakorlati útmutatás, hogy: a házasság szentségét a házasulandó felek szolgáltatják ki egymásnak. Kész, snitt. Az Egyháznak az a feladata, hogy ezt a tanítást híven megőrizze, továbbadja nemzedékről nemzedékre és hirdesse a szószékekről és a hittantermekben meg a jegyespárokkal folytatott házasságra felkészítő beszélgetéseken. Az Egyháznak NEM feladata, hogy túrkáljon a hálószobámban és megszámlálgassa, hogy a hitvesi nyoszolyám lepedőjén vagy éppenséggel a lelkiismeretemen hány és milyen alakú folt van és fölöttem ez alapján ítélkezzen. Az ítélet a Mennyei Atyánál van. Nem én mondok ellent az Egyház hitgyakorlatának. Az Egyház hitgyakorlata mond ellent az Egyház saját tanításának. Botrányos és égbekiáltó bűn, hogy az Egyház a legszentebb szentségét, az Eucharisztiát fenyítőeszköznek használja a házastársak megrendszabályozásában. |
|
|
|
Tovább ... |
|