|
Téma: Hagyomány |
|
keresztkem |
|
Szegény, szegény vén hülye! Szegény szerencsétlen KLAPANCIA FARAGÓ-CSASZTUSKATERMELŐ nagymester. Hagyja a francba a klapanciagyártást, oszt' próbáljon meggyógyulni! És főleg a zsidófóbiát, mer' az árt önnek a legtöbbet. ÉZT EGY OLYAN EMBER MONDJA-TANÁCSOLJA ÖNNEK, AKINEK TELI VAN A TÖKE A ZSIDÓKKAL. keresztkem
|
|
alexander |
|
A BÁRÁNY BŰNE
Hideg napok jöttek, börtön éjszakák, A nép mégis az önkényre szavazott - Majd eljöttek a vészterhes hajnalok És megköpdösték a vérző Messiást.
Nagy Heródes és a kufár társaság Partit adott sok, csókos, jó barátnak – Így adták tudtára a nagyvilágnak Elárulta Saulus a messiást.
A vad tor után a nép élni akart - Énekelt, rettegve az ébredéstől – „Taníts meg nagy Isten túlélni a bajt És mentsd meg a Várost Nagypéntekétől”: „Kiálts reánk, hogy ne feledjük Júdást, A hazug kort, és a tamási csodát…„
|
|
keresztkem |
|
Ez a miskolci--felső-hámori--sírkőcirkusz tipikus példája a MESTERSÉGESEN FELFÚJT KOMMUNISTA BALHÉKELTÉSNEK.Mert. 1.) Igaz ugyan, hogy a Kovács doktor által csináltatott-rendbehozatott "új" sírkő RANDA és IZLÉSTELEN....volt.De! 2.) Gyakorlatilag AZONNAL ELBONTOTTÁK, amint a föntiek nyilvánvalóvá váltak.És az is biztos: 3.) Akkor is UGYANEZ(!) lett volna, ha a komcsi maszoposok nem kezdik fújni a passzátszelet. 4.) A dolog "mögöttes lényege" az, hogy at eredeti, rusztikusan elhanyagolt siremlék egy kommunista vadember szobrászművész--Varga Miklós-nak hívják--műve.Nem állítom hogy e lenne szép, akár egyszerűségében is.De azt állitom: 5.) Kovács doktor úr tiszta "szívjóságból"-jóindulatból tette, amit tett, s nem politikai szándékkal.Igaz, botcsinálta szakszerűtlensáéggel.Azt mondom SZERENCSÉRE. 6.) Mert Ő az itt is dívó szóhasználattal ellentétben--NEM(!) Fidesz-KDNP-s politikus, hanem gyakorló, gyógyító, kiváló HÁZIORVOS--s mellesleg önkormányuati képviselő valóban. 7.) S méginkább mellesleg a barátom. keresztkem |
|
Rendes Kis |
|
... Nemrégiben Herman Ottó síremlékére került fel egy miskolci fideszes politikus neve. A Felső-Hámor temetőben helyreállíttatott gránit sírkő talapzatán az a felirat volt, hogy a „síremléket állíttatta Dr. Kovács László önkormányzati képviselő 2013". A botrány kipattanása után a miskolci önkormányzat elnézést kért, és visszaállították eredeti állapotába a síremléket.
... http://www.erdely.ma/kultura.php?id=153062&cim=morbid_emlektablat_kapott_toro ... |
|
keresztkem |
|
".."Előkészületek Herman Ottó halálának 100. évfordulójára" címmel tartott ma sajtótájékoztatót Molnár Péter, Miskolc Megyei Jogú Város Köznevelési, Kulturális, Turisztikai, Ifjúsági és Sport Bizottságának elnöke.
Erről így számol be a minap.hu miskolci hírportál:
Méltóképpen készül Miskolc városa a Herman Ottó halálának századik évfordulójával kapcsolatos megemlékezésre. Erről Molnár Péter tájékoztatott hétfőn." keresztkem
P.s.: Tudom, "nem jó helyen van" ez az idézet, de az általam nyitott "Herman Ottó" topic, nem hozzáférhető, ezért raktam--kínomban--ide. k.k.
|
|
Rendes Kis |
|
Kétségtelen, hogy a hagyománynak van tisztelhető és nem tisztelhető része. Protestáns testvéreink részéről tiszteletreméltó törekvés volt, hogy igyekeztek a megkövült hagyományoktól megszabadulni. Sajnos, ebbe a törekvésbe kissé belekövültek. |
|
keresztkem |
|
Protestáns testvéreink--sajnos--nem kevésszer, és ma már nem kevés helyen azzal vádolnak minket katolikusokat, hogy a VALLÁSI HAGYOMÁNYT, amibe' ők--kóros(?!)-- beidegződéseket, szokásokat-megszokásokat és ilyesmit értenek,TÖBBRE BECSÜLJÜK, mint az ÉLŐ Isten Szavát, a Megtestesült Igét, a Második Isteni Személyt: magát a SZENTIRÁST.Ráadásul hagyománytiszteletünkket nem kevéssszer és nem kevesen--protestánsok--EMBERI BEAVATKOZÁSNAK minősítik a szerintük egyedül igazán tiszta keresztyén HIT-"TAN"-ba, horribie dictu: BÁLVÁNYIMÁDÁSNAK vélik ártatlan jóságunkat--természetesen buzgóságuk tévedésében. Korábban jómagam--aki önmagamat kultúrkatolikusnak gondoltam-gondolom--álmomban sem tudtam volna elképzelni azt, hogy létezik olyan magyar protestáns testvér, aki például Erdélyi Zsuzsanna archaikus apokrif imagyüjtéseit HALÁLOS ÖRDÖGI VESZEDELEMNEK VÉLELMEZVÉN az 'olyanféle HAGYOMÁNYTISZTELETET --ráadásul tiszta-szűzi népi hagyománytiszteletet--BÁLVÁNYIMÁDÁSNAK(!?) bélyegzi. Mára már tudom: sajnos van ilyen, s a "dolog" VÉRESEN KOMOLY. keresztkem |
|
Rendes Kis |
|
Buji Ferenc: A görögségtől a kereszténységig. A hamvasi hagyományértelmezés stádiumai
A tradicionális iskola a XX. század talán legmerészebb intellektuális kísérlete, mert teljes egészében a kortendenciákkal – Hamvas kifejezésével élve a „korszenvedélyekkel” – való szembefordulás jegyében jött létre. Az iskola a modern világ- és emberértelmezést radikálisan elutasítva a régi ember – a homo religiosus – szemléletét tette magáévá, nemcsak annak vallási-spirituális, hanem társadalmi-politikai vonatkozásaiban is. A tradicionális iskola tehát bizonyos értelemben idegen test a mai világ kulturális-intellektuális közegében, ám éppen kívülállása miatt egyúttal az egyetlen olyan irányzat, amely teljes rálátást kínál a modernségre. A létében és kultúrájában is megalázott, elnyomott, eltiport régi ember a tradicionális iskolában találta meg azt a magasan intellektuális ágenst, amelyen keresztül képes volt szembenézni és szembefordulni – nem túlzás! – halálos ellenségével, a modernitással.[1]
... http://ujforras.hu/?p=2751&fb_action_ids=636360509720663&fb_action_types=og.l .... www.facebook.com/attila.botar.1 |
|
Rendes Kis |
|
Fejkendő
Ott ültünk esténként – fejés után – a padon, néztük a fecskéket, amint elülni készültek a tornác eresze alatt, s közben eszébe jutott egy-két régi történet. Legtöbbjét a tanulság miatt mondta el, a többit csak úgy, emlékidézésre. Arcán mintha kisimultak volna a ráncok, ha szeretteiről – egykori és jelenlegi családjáról beszélt.
Szerette számon tartani a rokonságot, s tőlem is elvárta, hogy megjegyezzem: ki kinek a testvére, apja, anyja, sógora, menye, apósa s így tovább. Hogy tudjad, ha mi nem leszünk – mondta.
Valahányszor útra keltünk, egymás után sorolta, hogy melyik házban ki lakik. Ez es rokon – apámnak, anyámnak, papódnak unokatestvére, sógora, komája... S előjöttek történetek: kinek kije veszett el a háborúban, kinek hány gyermeke lett, s hol élnek, milyen mesterember élt itt, mivel csúfolták egyiket, hogyan ment férjhez innen egy leány, hol varrtak székelyruhát, hogy tud kaszálni ennek az apja, milyen ház volt itt a mostani helyett... és így tovább. A mezőn, ha leültünk pihenni az árnyékba, rögtön mesélni kezdett. Mutatta a szemközti dombokat, földeket: melyik kié, hol volt mi a helyünk, melyik a kollektívé, kiktől vették el, melyik helyet, hogy hívják, s honnan ered a neve... Általában elsőnek kelt fel a pihenésből, hogy folytassuk a takarást.
... http://erdely.ma/publicisztika.php?id=149290&cim=fejkendo |
|
keresztkem |
|
"..(vannak NAGYON lemaradott körzetek, onnan állandó az elvándorlás), meg a megyék közti is." Bizonyos ssszempontból én örülök annak, hogy az én lakóhelyem-szülővárosom környezetének--Miskolc-nak --megyéje;ám talán pontosabb úgy írnom MEGYÉ-I ilyen "lemaradottak". Ugyanis több ilyen helyeken a "természetesség"--nem találok jobb szót rá, de valami 'ilyesmi.... keresztkem
|
|
mpd |
|
Na ja, persze aki asszimilálódott, az voltaképpen magyarnak tekinthető. És az a két eredendően magyar település is tele van tót meg sváb nevű betelepültekkel mára már. Mert a megyén belüli migráció igen erős (vannak NAGYON lemaradott körzetek, onnan állandó az elvándorlás), meg a megyék közti is.
|
|
keresztkem |
|
ENNYIRE PONTOSAN NEM TUTTAM--hogy csak kettő. Viszont, hogy Csabán sok a tót, meghogy Gyulán a román, meghogy svábok "es vagynak", aztat úgy nagyjábul hallottam. Ám én mán' magyarnak számítom 'meg üket es! Ha persze ők magyarnak tarcsák magikat. keresztkem |
|
mpd |
|
Békés megyében két magyar település van. Tutta eztet kigyelmed? |
|
keresztkem |
|
1.) Halovány gőzöm nem volt arról, hogy Ön Békés megyé-BŐL "ír be"! 2.) Ennélfogva a megelőző h.sz.-ban általam írottakat ABSZOLÚTE OBJEKTIVNEK lehet vélelmezni--talán(!)-- ami itt annyit akar jelenteni, hogy NEM A "TETSZENI AKARÁS" és pláne nem a hízelgés SZÁNDOKA implikálta. 3.) És itt viccként hadd' meséljek el egy ÁNEKDOT'-ot. Két fiatalasszony ül egy kispadon a JÁTSZÓTÉREN--kisgyermekeiket "legeltetve" Aszongya a 'zeggyik: "Te néézd mán' Juci! Hogy MEKKORA HATALMAS NAGY VIZFEJE VAN OTTAN ANNAK A KISGYEREKNEK!" Mire Juci: " Deháát az az én kisfiam!!!?" Mire az első fiatal mama "korrigál", IMIGYEN: " ÉÉS MILYEN 'JÓL ÁLL NEKI!!!" 4.) Hogy a békési kolbász miért olyan, amilyen, azt én nem tudom. DE NEKEM "NYERSEN" is nagyon jó! Mindegyik békési és békés megyei kolbász nagyon jó! keresztkem |
|
mpd |
|
Köszönöm, köszönöm. De, hogy Békés megyében miért éppen a madzagosokat szúrta ki főkedvencnek, azt nem értem. A békési kolbásznak egy baja van: félig nyers. Ha megveszi az ember és megpróbálja eltartani míg kiszárad, kéreg képződik a felszínén és belül ugyanúgy nyers marad. A tótkomlósi (azok is tótok mint a békésiek, sőt még tótabbak) szerintem jobb. A tótok asszem nem raknak borsot a kolbászba, ők azt mondják, ettől jó. Szerintem nem ettől jó, inkább ennek ellenére. |
|
keresztkem |
|
Kedves R.K.!
EZT AZ INFORMÁCIÓT KÜLÖN KÖSZÖNÖM ÉS NAGYON-NAGYON MEGKÖSZÖNÖM!MIÉRT? Azért mert Békés megye--s benne kiemelten Békés városa--A SZIVEM CSÜCSKE! És komoly lelkiismeretfurdalást okoztam sajátmagammnak azzal, hogy a "Vidéki Magyarországról" szóló másik topic-ban egyszerűen elfelejtettem megemliteni Békés megyét és Békés városát, mint szintén elhanyagolt, méltánytalanúl elhallgatott MAGYAR VIDÉKET! AMELY GYÖNYÖRŰ, és ráadásul nagyon aranys és kedves igaz magyar emberek lakják.Ráadásul van még egy nagy-nagy érdeme: OTT ÉS ARRAFELÉ CSINÁLJÁK A LEGFINOMABB ÉS A LEGTÖBFÉLEKÉPPEN FINOM, NAGYON FINOM KOLBÁSZT! sE STERI SE SZÁMA AZ OTT ELÉRHETŐ KOLBÁSZFÉLESÉGEKNEK SZINTE MINDEN ÜZLETBEN SŐT: MINDEN HÁZNÁL.És! Olcsóbban adják mint bárhol másutt ezeket a finomságokat. AZ ISTEN ÁLDJA MEG BÉKÉS-T ÉS A BÉKÉS MEGYEIEKET! keresztkem |
|
Rendes Kis |
|
A hagyományok megtartanak, és előre visznek
A Békés megyei, a dél-alföldi soknemzetiségű Szarvason, a történelmi Magyarország földrajzi központjában (ezt a Hármas-Körös holtágának mentén felállított emlékmű tudatja) 16. alkalommal rendezték meg szombaton az aratónapot, amely egyben Kárpát-medencei nemzetiségi fesztivál is.
Magam úgy gondolom, a már hagyományos ünnepség elsősorban a Kárpát-medencében élő magyarság egyik találkozóhelye, az aratónap inkább csak ürügy arra, hogy az anyaországi, kárpátaljai, felvidéki, erdélyi, délvidéki magyarok egy napon összejöjjenek, és érezzék: ha a történelem vihara más-más országokba sodorta is őket, egy nemzettestből származnak és összetartoznak.
... http://erdely.ma/kultura.php?id=145368&cim=a_hagyomanyok_megtartanak_es_elore ... |
|
Rendes Kis |
|
Böjte Csaba - Bölcsességben mondom a magamét 2013. 07. 11. Jézus növekedett bölcsességben: Felületesen szemlélve azt láthatjuk, hogy Jézus nem szólt hozzá tudományos kérdésekhez, nem hozott újat a természet - tudományba, fizikába, kémiába, de még politikai, közgazdászati tanításai sincsenek.
Történelmi, irodalmi alkotásokkal sem lepte meg az emberiséget, mert Jézus csendes názáreti életével nem tárgyi tudást közvetít, hanem ennél sokkal mélyebb kérdéseinkre ad választ. A csendes názáreti életével, példájával Ő a boldogságra vágyó ember legfontosabb kérdéseire válaszol! Kétezer évvel ezelőtt, háborúk, krízisek, katasztrófák közepette a gyermek Jézus szavak nélkül, azzal, hogy vállalta a gyermeki létet pont Názáretben, arra szeretne megtanítani, hogy a boldogságra vágyó ember helye a vérszerinti rokonai közepette a szülőföldjén van, és hivatása az alkotó, becsületes munka!
... http://www.flagmagazin.hu/mondom_a_magamet/bojte_csaba_bolcsessegben |
|
|
|
|
|
keresztkem |
|
Amikor kedves jó protestáns testvéreink azért ostoroznak bennünket katolikusokat, hogy túlságosan nagy szerepe van hitéletüniben a "hagyománynak" és ennek következményeként az ELLUSTITÓ MEGSZOKÁSNAK, akkor azért "valamit" nekik--protestáns testvéreinknek is(!)--meg kellene gondolniuk ill. fontolniuk.Tudniillik AZT, hogy az Ő életükben ma már HAGYOMÁNNYÁ és ELLUSTITÓ MEGSZOKÁSSÁ "CSONTOSODOTT" MINDEZ A VÁD , ÉS KRITIKA, jószerével a mi "modern" katolikus életünk vizsgálata és általuk történő valóságos ismerete NÉLKÜL(!)! Tudnillik a mi, EZZEL A VÁDDAL VALÓ OSTOROZÁSUNK! Mert Ők mintha figyelmen kívül hagynák azt--amit pedig sokszor mondunk és láthatják is köreinkben(!)--hogy mi katolikuok ma már éppen úgy IGECENTRIKUS BIBLIAOLVASÓ ÉS BIBLIATISZTELŐ emberekké-hívekké lettünk, mint amennyire "ilyenek"--JÓ ESETBEN--ŐK, protestáns hittestvéreink. keresztkem |
|
|
|
|
Tovább ... |
|