Téma: Mi az igazság ? |
|
rafiki |
|
sötétség + fény = fény fény + anti_fény = sötétség Mind a két állítás fizikai valóság, kísérletesen igazolható.
Ebből: fény = (+1), anti_fény = (-1), sötétség = (0)
|
|
|
Walaki |
|
"A fény az 1, a sötétség a 0."
Há', ha már matekozunk, akkor inkább: a fény az 1, a sötétség a -1. A 0 az pedig a fény és a sötétség együtt! Azaz, a SEMMI.
|
|
Walaki |
|
Szerintem, azé' arra ügyelni kell, hogy matematikáról van e szó, vagy valami fifilozófiáról. ... A nagybetűs írásmód nem sokat változtat a lényegen, márha a terminológiába az nincs beépítve .... De, elnézést kérek, hogyha ez utóbbi itt már megtörtént.
|
|
R.András |
|
A fény az 1, a sötétség a 0. Minek ide tükör ? Ide egy érzékelő kell, aki/ami elnyeli a fényt. Mi az hogy információ ? Az információ az, ami nem az, ami ? Jel ? Dehát a jel az az, ami.
|
|
rafiki |
|
A tükör nem nulla. Ha a fény az EGY, akkor a tükör az a KETTŐ, mert kölcsönhatásba lépnek. Azt kell megérteni, hogy kölcsönhatás nélkül nincs információ, információ nélkül nincs egzisztencia tudat. |
|
R.András |
|
Ha a tükörkép valós, akkor a tükör képzetes. Ha a tükör valós, akkor a tükörkép képzetes. A tükör a 0. Nem ? |
|
gajo |
|
Persze, a valami meg a semmi... |
|
rafiki |
|
A tükörkép lehet, de a tükör nem. |
|
|
rafiki |
|
Az EGY individuum. A KETTŐ egy másik individuum. Ha KETTŐ létezi, akkor a HÁROM is ... stb (indukció). Az EGY nem tévesztendő össze az EGÉSZ-szel!
A 2. és 3. axioma tulajdonképpen ugyanannak a dolognak a két oldala, nem teljesen függetlenek. Úgy is mondhatnánk, hogy katamarán-axiomák. Tehát a rendszer áll egy mester-axiomából és egy katamarán-axiomából. A kettős megközelítésre azért van szükség, hogy megérthessük, miként szerzünk tudomást saját létezésünkről. (Hiába fürösztöd önmagadban, csak másban moshatod meg arcodat!)
A létezésről tudomással bírni annyit tesz, mint kölcsönhatásba lépni és az ezzel kapcsolatos információt kicsatolni a kölcsönható rendszerből. A katamarán-axioma kettős jellegét az EGY értelmező volta okozza, ha az EGY passzív lenne, az információnak nem lenne jelentősége, az tulajdonképpen csak melléktermék. Ha EGY is és KETTŐ is passzív, a kölcsönhatás létrejöhet ugyan, de az egzisztenciatudat nem.
|
|
R.András |
|
Az EGY mellett csak a NULLA létezik. De ez a kettő nem KETTŐ, hanem EGY. |
|
R.András |
|
Szerintem a KETTŐ nem létezik. Az EGY a létezés, a KETTŐ a nemlétezés. De a nemlétezés nem létezik ! |
|
R.András |
|
Kissé terjengős axióma-rendszer ! Úgy emléxem, Platónnak csak 2 axiómája volt ! |
|
R.András |
|
Scotus úr munkásságára menta olvtárs hívta föl a figyelmemet. (Kb. 3 évvel ezelőtt). Azóta észrevettem, hogy a pesti ferences templom folyosóján ki van rakva a dicsőségtáblára. Sajnos, csak a neve van ott, a gondolatai nem kerültek bele a katekizmusba. Vagy inkább a helyébe: ez az egy mondat "Esse est Deus", a teljes katekizmust kiváltja.
|
|
rafiki |
|
Saját rendszerem 3 axiómát tartalmaz:
1. Az EGY létezik (ez a egzisztencia-mesteraxióma, vagy, ha úgy tetszik az abszolút igazság). 2. A kölcsönhatás attribútumok összefonódása. 3. Az információ a kölcsönhatás vetülete.
[A]-> (egy súlyos következmény) :: ha az EGY létezik, akkor a KETTŐ is! [B]+- (sejtés) :: az információ visszacsatolása felszámolja a kölcsönhatást (vetület-interferencia). [C] ? (kérdés) :: Állandóak-e a természeti törvények?
|
|
rafiki |
|
Egyetértek ezzel a számomra eddig ismeretlen úrral. (-:: Ugyanakkor fenntartom az emberi Isten fogalom korlátozottságának lehetőségét.
|
|
R.András |
|
John Duns Scutus szerint Isten az egyetlen nem relativizálható igazság: a létezés ! |
|
rafiki |
|
lehet, hogy Isten nem szerencsejátékos, de játékos kedvű, az bizonyos. És az is lehet, hogy csak az egyik szint a hierarchiában, mint ahogy az az izé is, akit jobb híján embernek nevezünk.
|
|
R.András |
|
Einstein azt mondta, hogy "Isten nem szerencsejátékos". Hawking azt mondta, hogy "Isten igenis szerencsejátékos". Melyiküknek van igaza ? |
|
rafiki |
|
Az igazság egy-egy rendszer axióma gyűjteménye, tehát ilyen értelemben valóban valami abszolútum. A kérdés az, hogy van-e valami rendszerhierarchia, amely az igazságok közt is alá-fölérendeltségi viszonyt teremt. Az egyetlen nem relativizálható igazságnak a létezést tartom, ebből származtatható minden más. Más szavakkal a létezés egy mester-axióma. |
|
Walaki |
|
Én mindent értek. De, úgy látom, te nem igazán, különben nem kérdeztél volna ilyen ostobaságot.
|
|
gajo |
|
Mit nem értesz? |
|
|
gajo |
|
A menta illékony, árva-csalánféle. |
|