|
Téma: Mi az igazság ? |
|
R.András |
|
Bocsánat, én (most éppen) nem az általában vett igazságra, hanem a #35-ben megfogalmazott kérdésre kérdeztem rá ! |
|
Walaki |
|
Nemtom. Én pragmatikus vagyok. Talán. Azt gondolom, az igazság az valamiféle abszolútum. Még akkor is, hogyha mi nem ismerhetjük meg ...
|
|
menta |
|
Isten fátyollal takarta el, ezért nem ismerik fel azok, akik nem értik szavát.
A fátyol kettős - olyan, ami egyszerre elrejt és megjelenít - mint határvonal. Alatt az üresség? akkor is a fátyol csupán az, ami mint jelenség fogható. Látni nem lehet. Szava van? Hangja van? Logosz? Az igazság hangja és a lelkiismeret hangja talán ugyanaz? |
|
|
menta |
|
202-ben csupa olyan kijelentés van, ami azt érzékelteti, te ismered az Igazságot.
Pascal csak keresésről ír. És szeretetről. |
|
Walaki |
|
na meg, akik nem értenek semmit
|
|
gajo |
|
igazság-hazugság-szeretet-gyűlölet, hm. |
|
gajo |
|
Éjjenek a cinikusok! |
|
Walaki |
|
Az igazság is csak egy szó, nem 'ismerjük' a pontos értelmét. Persze, sokan vannak, kik azt hiszik, hogy igen; pedig, még egy körbehatárolt térben sincs igazuk .. Még a saját "lógikájuknak" is ellentmondanak időnként ..
|
|
menta |
|
Korunkban oly homályossá lett az igazság, a hazugság meg oly elfogadottá, hogy csak úgy ismerhetjük meg az igazságot, ha szeretjük.
Pascal, 864 |
|
menta |
|
Nem itt van az igazság országa, az igazság ismeretlenül bolyong az emberek között. Isten fátyollal takarta el, ezért nem ismerik fel azok, akik nem értik szavát.
Versengve káromolnak mindent, még a legnyilvánvalóbb igazságokat is. Beszélnek ugyan az Evangélium igazságairól, de ellenkezőkről is, és annyira elködösítenek mindent, hogy a köznép képtelen világosan látni.
Blaise Pascal: Gondolatok, 843. |
|
R.András |
|
Senkyse tudja ? ... Walaki se tudja ? |
|
gajo |
|
Nincs vélemény, illetve néhány százezren biztos megválaszolták már. |
|
|
Rendes Kis |
|
Szent jelek
Jézus nem úgy tanított bennünket, hogy jeleket hagyjunk. Pont az ellenkezőjére tanított minket: Idézet: Ez a nemzedék gonosz nemzedék. Jelt kíván, de nem kap más jelet, mint Jónás próféta jelét. (Lk 11,29)
A farizeusok kérnek jeleket. És nem kapnak ! A papok ne végezzenek jelképes cselekedeteket. A papok tanítók legyenek. De ne szavakkal és jelekkel tanítsanak, hanem a példájukkal. Önmaguk példáján mutassák meg nekünk a szentséget. Ők maguk legyenek a jel. És mi tanuljunk tőlük: mi is legyünk szentek. Nem elég úgy tegyünk mintha. Nem elég szóban, jelzésszerűen. Szentté válni nem olyan nehéz, mint gondolnánk. Csak meg kell tennünk az Atya akaratát. Ő legyen énbennem és én Őbenne. Valósítsuk meg a szentséget. Mi magunk legyünk a szent jelek. |
|
Rendes Kis |
|
Mestereknek mestere mond meg mi az egy ! Egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a kettő ! Kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a három ! Három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a négy ! Négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi az öt ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a hat ! Hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a hét ! Hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a nyolc ! Nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a kilenc ! Kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tíz ! Tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tizenegy ! Tizenegy a szent szüzek, tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. Mestereknek mestere mond meg mi a tizenkettő ! Tizenkettő apostol, tizenegy a szent szüzek, tíz a tíz parancsolat, kilenc az angyali kar, nyolc boldogság, hét a szentség, hat pohár bor Kánaánból, igyunk egyet barátságból, most ivott ő kedvére, váljék egészségére ! Öt az egyház parancsa, négy az evangélista, három a pátriárka, kettő Mózes táblája, egy az Isten, a jó Isten, aki él örökké, mindörökké Ámen. ... http://www.nemokap.hu/nepdal/nep28.htm |
|
|
Rendes Kis |
|
Because past environmental destruction was the result of ignorance, we can easily forgive it. Today, we are better informed. Therefore, it’s essential that we make an ethical examination of what we have inherited, what we are responsible for, and what we will pass on to coming generations. Ours is clearly a pivotal generation. We have global communication and yet confrontation is more common than dialogue. ... www.facebook.com/DalaiLama?fref=nf |
|
Rendes Kis |
|
A bűnt nem szabad elfelejteni. Ellenkezőleg, nagyon pontosan kell rá emlékezni: mi az amit nem szabad még egyszer elhibázni. De a bűnt nem kell tiltani. Nem kell a visszaeséstől tartani. Régebben olyan tudatlanok voltunk, hogy elkövettük a bűnt, mert abban a tévhitben voltunk, hogy jót teszünk. Amióta tudjuk, hogy az bűn volt, azóta - hiszen mi eredendően jók vagyunk ! - eszünk ágában sincs újra elkövetni ! Amióta megtudtuk, hogy mi az a magasabbrendű jó, amióta felnyílt a szemünk, azóta csak arra vágyunk, hogy azt a jót tegyük ! |
|
Rendes Kis |
|
J.S. Bach: Liebster Jesu, wir sind hier (BWV 731) performed by Bine Katrine Bryndorf |
|
Rendes Kis |
|
A tekintetünket Jézusra kell függesztenünk. |
|
Rendes Kis |
|
Vannak nagy bűnbánók, nekünk is van: Pilinszky. Nem szabad. A bűnbánatot nem felszítani kell, hanem begyógyítani. Jelenits úr megdöbbentő fölismerése, hogy a bűn nem az elkövetőre, hanem az áldozatra ró terhet: neki kell segítenie a bűnöst lelki fölépülésében. Nagyon fontos a bölcs, szentéletű lelki vezető, aki segít a lelkiismeretünk kifinomításában, a tudatlanságunk elűzésében, hogy fölismerjük az igazságot, az igazi jót. A tekintetünket nem a bűnre kell függesztenünk. Bármennyire föltolakszik is egykori tudatlanságunk miatti bánatunk, azt el kell fojtanunk. Nem a bűnt kell utálnunk, hanem az igazi jót kell vágynunk. Szentté kell válnunk. |
|
Rendes Kis |
|
Keserves érzés, amikor kinyílik a szemünk és ráébredünk, hogy tudatlanságunk miatt a mi kezünk által "követődött" el a bűn. Szent Longinus, aki megölte Istent Ilyenkor igen erős késztetést érzünk a bánatra. Szent Ágoston még amiatt is keserű önváddal illeti magát, mert az édesanyja halálakor kis híján könnyekre fakadt - mintha nem hitt volna eléggé az ő megboldogulásában. A bánatot le kell küzdeni. Fáj, nagyon fáj, legjobban az fáj, hogy nem lehet jóvátenni. Hogy lehettem ilyen ostoba ? De a bánat mit sem ér. Az ajtókat bezárták, a balga szüzek kint rekedtek, a menyegző nélkülük lezajlott. Ezen már nincs mit keseregni. A teendő: meg kell okosodni. Fáradhatatlannak kell lenni a lelkiismeret-vizsgálatban. Szentté kell válni. Júdás az önvádban megtébolyult, Longinus százados szentté lett. |
|
Rendes Kis |
|
Bűn, bánat, szentség
Félreértés ne essék: Jézus nem törölte el a bűnt. A bűn megtörtént: Isten keresztre feszíttetett és meghalt. De ennek a bűnnek nincs elkövetője. A katonák munkaköri kötelességüket teljesítették. Pilátus mossa kezeit. A népből bárkit megkérdeznénk: ő és a körülötte állók mind Jézust szerettek volna kiáltani, de nem merték a lincshangulatban ordítozó többség, vagy talán nem is a többség, csak egy hangos kisebbség (bizonyosan fizetett ügynökök !) miatt. A főpapok "személy szerint" talán még el is gondolkoztak volna Jézus tanításán, dehát a Törvény ... ! A Törvény pedig személytelen. Vagyis istentelen. A Törvény az Antikrisztus. A bűn megtörtént.
*
Keserves érzés, amikor kinyílik a szemünk és ráébredünk, hogy tudatlanságunk miatt a mi kezünk által "követődött" el a bűn. |
|
hümér |
|
Az igazság létezik. Csak a hazugságot találják ki. – Georges Braque |
|
|
Tovább ... |
|