|
Téma: Rendkívüli szinódus a Vatikánban |
|
Rendes Kis |
|
Maga - önkényesen - az Eucharisztia szóhoz a római katolikus értelmezést társította, az Úrvacsora szóhoz pedig a protestánst. Ez hiba. Ez 1 db szó, amelynek a tartalmáról a filozófusaink vitatkoznak. Ugyanez a hiba a katolikus (= egyetemes) szó értelmének leszűkítése "római katolikus"-ra. Az "egyetemes" szó jelentését nem lehet leszűkíteni. Ha megpróbáljuk leszűkíteni, attól elveszíti az eredeti értelmét és "parciális" jelentést kap. Nem mellesleg: az ortodox pátriárkák éppen azért tekintenek gyanakodva Róma püspökére, mert úgy gondolják, hogy amikor "római katolikus"-t mond, akkor valójában "jelző nélküli katolikus"-t gondol, vagyis: hegemóniára törekszik, az egész Világegyház fejének tekinti magát. |
|
fokos |
|
Várjunk csak, keverednek a dolgok. A családfő nem a Fiú, hanem az Atya.
Ezzel nem értek egyet. Ha az Atya lenne, ki lenne hatalmasabb nála? Krisztus háromszor is megtagadta a sátánt, mikor azt kérte tőle, hogy emberként tegyen úgy, mint az Atya. Emberi testben ezzel azt mutatta meg, miként kell családfőként viselkedni.
A nagyapám mind a két háborút megjárta, de hála Istennek mind a kettőből visszajött. Ő ült a vasárnapi ebédnél az asztalfőn, igen, mint a Mennyei Atya látható alakban, a Magasságbéli lelke lakott benne és azt sugározta a mi kis családi gyülekezetünkre, de ő a TEST-tel nem foglalkozott. Ráadásul református volt, nem rajzolta a keresztet. És hét közben nem volt otthon, mert a Szentkirályi utcában, a fogklinikán gyógyított.
Nem tévedtem nagyot, katolikus szempontból nézve a Nagymamád volt a családfő.
Az Eucharisztia pedig nem csak vasárnapi, hanem mindennapi ünnep. A Fiú nem csak férfitestet ölthet, ezt a magyar nyelv nagyon jól ki tudja fejezni: a nők is fiak. Semmi okunk, hogy az Eucharisztiát egyoldalúan maszkulin dolognak higgyük. Jézus az ÉLET. A kenyér. A kenyeret nem az Atya, hanem a Fiú töri meg. Igazság szerint a kenyeret nem is kell átváltoztatni Krisztus testévé, hiszen az már az.
Modjuk de. Át kell változatni. Lehet, hogy kisajátítás (ennek most nem néztem utána) de szerintem ez így van jól.
Az átváltoztatás már megtörtént az utolsó vacsorán. Sőt, Jézus sem átváltoztatta a kenyeret, hanem kinyilatkoztatta róla, hogy az az Ő teste. Mégsem hiba átváltozásról beszélni: olyankor mi változunk meg.
Az áldozás valóban más. Mindennapi csoda. |
|
rintintin |
|
Itt soha nem is a SZÓRÓL--mint hangalaki-formai-nyelvi betűsorról--beszélgettünk (egy percig sem 'arról) HANEM ANNAK TARTALMÁRÓL. Ilyeténképpen ha az EUCHARISZTIA és az ÚRVACSORAn közötti TARTALMI KÜLÖNBÖZŐSÉGET ZONGORÁZNI TUDNÁM, én lennék a Szvjatoszlav Richter.A szó betűszerinti formai alakja az--már elnézést BAKFITTY.Azon rágódhatnak a nyálas nyelvészek, engem--és a komoly teológigiai gondolkozású embereket--NEM ÉRDEKLI.Egyébként se tu'ok ógörögül, felőlem a HANGALAKJA akár azt is jelentheti FORMAILAG, hogy HAJRÁFRADI! |
|
Rendes Kis |
|
Drága bátyám, az Eucharisztia magyarul Úrvacsora. Az Eucharisztia (Úrvacsora) mibenlétéről vitatkoznak az ön által felsorolt filozófusok. |
|
Rendes Kis |
|
Drága bátyám, egyvalami elkerülte bátyám figyelmét: én NEM mondtam azt, hogy a "római katolikus" szentmise érvénytelen. Ha valaki - mint fokos olvtárs - élő hittel veszi magához a szentostyát (vagyis fölismeri Őt a kenyértörésben), akkor érvényes. Ha nem, akkor persze nem. A különbség bennünk van. (Ezért NEM protestantizmus, hanem annak pontosan az ellenkezője: communio, amit írtam). Az ön által ide beírt liturgikai gyorstalpalóból mindössze egy szót kell kihúzni: azt, hogy "kizárólag", és máris rendben van. A római parciális egyház drákói szigorral korlátozta az Eucharisztia működését, de nem tette lehetetlenné. Visszatérve a szinódushoz: a püspökök korlátok közé szoríthatják az Egyház papjait és híveit, de együttes erővel sem tudják korlátozni a Szentlélek működését: Ő ott fúj, ahol akar. Ha Neki úgy tetszik, még a szentmisére is ellátogat. |
|
rintintin |
|
Egyébként az idecitált Katolius Lexikon is EZT írja: "..Luther vallja Krisztus valóságos jelenlétét az ~ban, legalábbis a vétel pillanatában, de a kenyérrel és a borral együtt, azaz nem átlényegülés szerint. Zwingli számára az ~ csak emlékeztető jel arra, hogy Krisztus feláldozta magát értünk. Kálvin középutat keresett Luther és Zwingli között, ezért megtartotta a test és a vér vételére vonatkozó reális kifejezésformát, de elvetette Krisztus lényegi jelenlétét a színek alatt, mert az ilyen megjelenés ellene mondana az égi test dicsőségének; mivel az egy Krisztus nem lehet mindenütt jelen, azért a lelki kapcsolat a Szentlélek által alakul ki vele. A szentség tehát úgy hat, mintha Krisztus valóban jelen lenne, a szentségi színek csak jelképek, az egész úrvacsora csak a Krisztussal való egyesülés jelszerű alakja. - A katolikus teológia igyekszik az ~ról szóló tanítást is rendszerbe foglalni és tartalmi gazdagságát lehetőleg egy átfogó vezérgondolatból levezetni. Korábban külön tárgyalták a valóságos jelenlétet, a szentségi és az áldozati jelleget. De a jelenlét és az áldozati jelleg csak a szentségi jelből érthető. Az Egyh. hite itt is a lit-ban fejeződött ki, azért legjobb azt alapul venni. Az igazi összefüggéseket akkor látjuk, ha rámutatunk a mise áldozati jellegére, amennyiben megjeleníti Krisztus üdvszerző művét, s ebből következik a valóságos jelenlét. De az egész cselekmény az áldozásra, a Krisztussal való egyesülésre mutat." |
|
rintintin |
|
Aki nem tiszteli mások szent hitét, az elkészülhet arra, hogy az övét sem fogják tisztelni. Ha önnek a katolikus hit tanítása "szabálygyűjtemény", és maga a katolicizmus "parciális excrementum", akkor készüljön föl arra, hogy hasonló módon fogják aposztrofálni az ön hitét is. Az Eucharisztia NEM Úrvacsora - írjon akármilyen brosúra amire hivatkozik bármit is - ezt megtanulhattuk az 1938-as budapesti Eucharisztikus Kongresszuson is - ha máshonnan nem is. (... Füstölgés ...) |
|
Rendes Kis |
|
Idézet: rintintin | 2014. október 28. 20:22 | Sorszám: 137
Katolikus szempontból teljes butaság-- HÜLYE RABLÓMESE-- az amit ide skribált, azt is mondhatnók, egy beteg és önhatalmú elme torz agyszüleménye. Amiről Ön beszél az nem Eucharisztia! Hanem Úrvacsora és A KETTŐ NEM EGY ÉS UGYANAZ! Az átváltoztatás (transfiguratio) az CSAKIS ÉS KIZÁRÓLAG a SZENTMISE KERETÉBEN LEHESÉGES és csakis és kizárólag FÖLSZENTELT KATOLIKUS ÁL-DO-ZÓ-PAP SZAVÁRA történhet meg: az Úrfölmautatásban.Ezt tanitja az egyik legfontosabb teológiai disciplina: a LITURGIKA TU-DO-MÁ-NYA!!! Az EUCHARISZTIA csak a Szentmisében létezik, ezért viszik el a kórházba a "beteg katolikus hívő SZENTSÉGI ELLÁTÁSÁRA" a direkt erre a célra készült SZENTSÁGTARTÓBAN A MISÉN TRANSFIGURÁLT ÚR SZENT TESTÉT a papok vagy diakónusok.(mellesleg diakónus NEM VÁLTOZTATHAT ÁT ,csak fölszentelt áldozópap)Az EUCHARISZTIA SZENTSÉG, az Úrvacsora NEM--csaak emlékeszköz az utolsó vacsorára: BAMMEG! Az kenyér CSAK melyben a protestáns hívő az utolsó vacsorára em-lé-kezik--frankón.Az EUCHARISZTIA AZ VISZONT JÉZUS ELEVEN ÉS SZENT TESTE: VA-LÓ-DI test, s a BOR: VALÓDI IGAZ VÉR! A katolicizmus ott kezdődik hogy a fentieket HISZEM és VALLOM. Ön persze mondhat-mesélhet amit csak akar, Andersen is azt tette--ő is protestáns vót--szabad annak lenni.A KATOLIKUSOK KIRÖHÖGIK ENNYI MARHASÁGA KIÖTLÉSÉÉRT--amit ideböfögött faszául. Lényeg.Az Eucharisztia ünneplése a SZENTMISE és CSAK "AZ": Amiről Ön beszél az evilági csiribí-csiribá: azaz evilági hókuszpókusz!
Szerkesztett változat: Idézet: A katolikusnak nevezett parciális "egyház" szabálygyűjteményének nem felel meg az, amit ide skribált, az egy autonóm elme alkotása. Az Eucharisztia magyar neve Úrvacsora: http://lexikon.katolikus.hu/E/Eucharisztia.html Az átváltoztatás (transfiguratio) a katolikusnak nevezett parciális "egyház" szabálygyűjteménye szerint kizárólag a szentmise keretében lehetséges és csakis fölszentelt katolikus ál-do-zó-pap szavára történhet meg: az Úrfölmutatásban. Ezt tanitja az egyik legfontosabb teológiai disciplina: a liturgika tév-tu-do-má-nya !* ** Az Eucharisztia Jézus eleven és szent teste.*** A katolicizmus ott kezdődik hogy ezt hiszem és vallom.****
*) Itt egy kivonat következett a liturgika TAN-KÖ-NYV-BŐL, elég lett volna 1 kapocs, pl.: http://liturgika.htk.ppke.hu/leirasok/liturgika_jegyzet_I_fv_2007.pdf **) Itt egy vitairat következett a protestáns felfogással, fölösleges, mert én NEM a protestáns álláspontot fejtettem ki, hanem a jézusit. ***) Ámen, én is ezt mondtam. ****) Ámen, ezt hiszem és vallom. (A Szerk.) |
|
rintintin |
|
Katolikus szempontból teljes butaság-- HÜLYE RABLÓMESE-- az amit ide skribált, azt is mondhatnók, egy beteg és önhatalmú elme torz agyszüleménye. Amiről Ön beszél az nem Eucharisztia! Hanem Úrvacsora és A KETTŐ NEM EGY ÉS UGYANAZ! Az átváltoztatás (transfiguratio) az CSAKIS ÉS KIZÁRÓLAG a SZENTMISE KERETÉBEN LEHESÉGES és csakis és kizárólag FÖLSZENTELT KATOLIKUS ÁL-DO-ZÓ-PAP SZAVÁRA történhet meg: az Úrfölmautatásban.Ezt tanitja az egyik legfontosabb teológiai disciplina: a LITURGIKA TU-DO-MÁ-NYA!!! Az EUCHARISZTIA csak a Szentmisében létezik, ezért viszik el a kórházba a "beteg katolikus hívő SZENTSÉGI ELLÁTÁSÁRA" a direkt erre a célra készült SZENTSÁGTARTÓBAN A MISÉN TRANSFIGURÁLT ÚR SZENT TESTÉT a papok vagy diakónusok.(mellesleg diakónus NEM VÁLTOZTATHAT ÁT ,csak fölszentelt áldozópap)Az EUCHARISZTIA SZENTSÉG, az Úrvacsora NEM--csaak emlékeszköz az utolsó vacsorára: BAMMEG! Az kenyér CSAK melyben a protestáns hívő az utolsó vacsorára em-lé-kezik--frankón.Az EUCHARISZTIA AZ VISZONT JÉZUS ELEVEN ÉS SZENT TESTE: VA-LÓ-DI test, s a BOR: VALÓDI IGAZ VÉR! A katolicizmus ott kezdődik hogy a fentieket HISZEM és VALLOM. Ön persze mondhat-mesélhet amit csak akar, Andersen is azt tette--ő is protestáns vót--szabad annak lenni.A KATOLIKUSOK KIRÖHÖGIK ENNYI MARHASÁGA KIÖTLÉSÉÉRT--amit ideböfögött faszául. Lényeg.Az Eucharisztia ünneplése a SZENTMISE és CSAK "AZ": Amiről Ön beszél az evilági csiribí-csiribá: azaz evilági hókuszpókusz! |
|
fokos |
|
A válaszon töprengen4em kell. |
|
Rendes Kis |
|
Várjunk csak, keverednek a dolgok. A családfő nem a Fiú, hanem az Atya. A nagyapám mind a két háborút megjárta, de hála Istennek mind a kettőből visszajött. Ő ült a vasárnapi ebédnél az asztalfőn, igen, mint a Mennyei Atya látható alakban, a Magasságbéli lelke lakott benne és azt sugározta a mi kis családi gyülekezetünkre, de ő a TEST-tel nem foglalkozott. Ráadásul református volt, nem rajzolta a keresztet. És hét közben nem volt otthon, mert a Szentkirályi utcában, a fogklinikán gyógyított. Az Eucharisztia pedig nem csak vasárnapi, hanem mindennapi ünnep. A Fiú nem csak férfitestet ölthet, ezt a magyar nyelv nagyon jól ki tudja fejezni: a nők is fiak. Semmi okunk, hogy az Eucharisztiát egyoldalúan maszkulin dolognak higgyük. Jézus az ÉLET. A kenyér. A kenyeret nem az Atya, hanem a Fiú töri meg. Igazság szerint a kenyeret nem is kell átváltoztatni Krisztus testévé, hiszen az már az. Az átváltoztatás már megtörtént az utolsó vacsorán. Sőt, Jézus sem átváltoztatta a kenyeret, hanem kinyilatkoztatta róla, hogy az az Ő teste. Mégsem hiba átváltozásról beszélni: olyankor mi változunk meg. |
|
fokos |
|
drozofila melanogaster |
|
fokos |
|
Köszönöm, hogy nem kritizálja néha vulgáris fogalmazásmódomat. |
|
fokos |
|
Ő az ÉLETET (kenyér) szentelte meg. A mindennapi kenyerünket. Ha megkérdezhetnéd, bizonyára nyakon csapna. (ne haragudj, hogy ezt leírom, de a Nagypapád biztos elesett valamelyik háborúban, ezért maradt a Nagymamád a családfő. Nálunk is így volt, ezért tette Ő nem egy férfi (aki a család PAPJA is)) |
|
rintintin |
|
Nagyon lényeges dolgokat tetszik írni, melyek NAGYON IGAZAK. |
|
Rendes Kis |
|
Szerintem az átváltoztatás jogát a papok illegálisan sajátították ki. Amikor az én drága, szent nagymamám keresztet rajzolt a kenyérre, ott tökéletesen jelen volt az Eucharisztia. |
|
fokos |
|
Vannak eberközvetlen püspökök, akik nem felejtették el, hogy plébánatosként a hívek dobták össze a mindennapi betevőjét, pl Bíró László, akinek nem derogál keresztelni egy unokát a régiek közül, meg vannak mások. Nem az Erdőn keresztül kell elbírálni a bíborosi testületet. (valami elkeserítően következetesen nem akarom szinódusnak titulálni őket)
Lenne még egy dolog, amit fontosnak tartok. (ha nem a legfontosabbnak) Ez az ÁLDOZÁS. - Átváltoztatás nincs pap nélkül. (legyen az buzi, alkoholista, vagy hetyegjen a házvezetőnőjével) - Pap nincs püspök nélkül (legyen az a fentiek mellett még karrierista, opportunista, despota) - Püspök nincs Pápa nélkül (legyen az eretnekűldöző szadista, háborúkirobbantó egyházszakadár, vaskalapos méregkeverő)
Akkor is rájuk van bízva. ... Amit tettek, tesznek azzal nem nekem kell elszámolnom. Nekem létszükség Krisztus testének magamhozvétele. Hogy ez a hierarchia miféle ágain-bogain át jut el hozzám bővebben leszarom. (bocs a jelzőért, de tényleg nem érdekel)
|
|
Rendes Kis |
|
Sajnos, ezt ugyanaz a túlzott optimizmus mondatja veled. A szenttéavatás procedúrája a heródesi receptet követi:
|
|
rintintin |
|
Mellesleg, MONDJA AZ IRÁS: "GYÜMÖLCSEIRŐL ISMERSZIK MEG A JÓ FA"! Az én "gyümölcseim" (mindenféle "gyümölcseim") jók.Az Ön életének "gyümölcsei" mik, s s ugyan milyenek? De meg is forditható a gondolat: vajon JÓ GYÜMÖLCSÖT TEREMHET-É "ROSSZ FA"? Erre tessék válaszolni s ne a SZAMÁRSÁGAIT-KAPITÁLIS ÖKÖRSÉGEIT MANTRÁZZA! Ön egyetlenegy lényegi kérdésemre nem válaszol soha! Miért? Ha Ön olyannyira "rendben van" a hitével? Ugyan már miért nem tetszik válaszolni lényegi kérdésekre? Mert Önnek minden ú.n. válasza az, expressis verbis és kinyilatkoztatásszerűen-fenomenologikusan--bizonyitás nélkül(!) és ráadásul ANÉLKÜL, HOGY ISMERNE ENGEM AZ EMBERT--hogy én--"keresztkem"."rintinin"-- "ilyen vagyok", meg olyan vagyok, meg amolyan vagyok.Ha én ugyanúgy gondolkodék mint Ön, akkor azt mondanám: ÖN HÜLYE! És kész.Én azonban ilyet nem mondok. |
|
|
Rendes Kis |
|
Drága bácsi, Muhi, Mohács meg Trianon a magafajta gyávák miatt esett, akik vonakodtak kardot rántani, amikor a Szent Haza veszélyben forgott. A magafajta szájkeresztények miatt, akik a tuskó önkényúr Ferenc Józsefet apostoli királynak nevezik, mert holmi korrupt állam- és egyházfiak a Szent Koronát a homlokára illesztették. |
|
fokos |
|
Szent Pápák. Az utolsó négyet biztosan választották. |
|
fokos |
|
I–XV. század (3) 76. 152. IX. Leó 1048–1054 77. 157. VII. Gergely 1073–1085 78. 192. V. Celesztin 1294 XVI–XXI. század (4) 79. 225. V. Piusz 1566–1572 80. 257. X. Piusz 1903–1914 81. 261. XXIII. János 1958–1963 82. 264. II. János Pál 1978–2005 |
|
rintintin |
|
Ha én "álszent" "szájkeresztény" lennék--amint ahogyan Ön itt engem aposztrofál--akkor: 1.) Nem áldott volna meg engem az Úr annyi jóval és széppel: a.) a családi életben; b.) a munkámban; c.) A KDNP-s és KÉSZ-es elismertségeimmel, s az 'ottaniak élő elismerésével és szeretetével. 2.) A "külalakkal", ilyen-olyan szabályok betartásával kapcsolatban joggal érheti szó a "ház elejét", de az azért talán mégiscsak másodlagos. Mindenesetre én leéltem már eddig is boldog házasságban az okl. matematikus feleségemmel majd' 40 évet, fölneveltem DIPLOMÁS férfivá 2 fiúgyermeket és 5 unokám nevelését segítem--szeretteim szerint--hathatósan.És ők engem szeretnek becsülnek, nemkülönben jezsuita szerzetesbarátaim és pap ismerőseim. Ön mi 'ilyesmit tud--akárcsak részleteiben is-- "fölmutatni" T.Uram? S ha Muhi meg Mohács meg iyen baromságok jutnak az eszébe rólam(!)--RÓÓÓLAM(?!)-- a nagy-nagy keresztyén eszibe', akkor még ajánlanáma az is, hogy a Magyar Futball is MIATTAM hanyatlik...Meg miattam vót' nedves és hűvös az idei nyár is ugyi'--ergo: VERJEN ENGEM VÉRESRE A GUMIBOTJÁVAL(!) a rendőrszelleisége jegyében és okén, meg még egy füst alatt szurkáljon is össze a kisbicskájával--a nagy nagy hazamentése jegyében! "AZT" érdemlem én--Ön szerint.Meg Ön mweg teheti ezt mán csak azéé' is, mer' nem olyan pacifista, mint én, akinek Trianon is a lelkin szárad.... |
|
Rendes Kis |
|
Fogalmazás: 1-es alá (terjengős rágalmazás); Helyesírás: 5; Külalak: 1 (nagybetűk). A magafajta álszent szájkeresztények okozták nekünk Muhit, Mohácsot, Trianont. |
|
|
Tovább ... |
|