09:34:46
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kaszinó
Téma: Antikvárium
... Elejére 1. lap 
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 00:07 | Sorszám: 84
"1947-ben valóságos Pente-láz tört ki, még az is felvetődött, hogy a Weiss Manfréd Művek előfizetések gyűjtését kezdi meg (vö. WV-bogár, harmincas évek), sőt a kocsi ára is szóba került. A kisautó 5.000 forintot kóstált volna, ami ahhoz képest, hogy például a hasonló kategóriájú Topolino 22.721 forintba került akkoriban, igen baráti összegnek látszott. 1947 végén még arról lehetett olvasni, hogy “olcsó népautók kerülnek forgalomba”, de 1948-ban egyre ritkábban írtak róla. A történet 1949-ben ért véget, amikor megalakult a KGST, és szinte “megtiltotta” Magyarországnak a személyautó-gyártást. Pentelényi János, a tervező a Csepel Autógyár főkonstruktőre lett, a “csőrös” teherautó megalkotásában szerzett múlhatatlan érdemeket, ám azért mégis a Pente volt a főműve.
Vannak, akik azt állítják, ha beindul a Pente sorozatgyártása, Magyarország ma autógyártó nagyhatalom lenne. Ami biztos: a II. világháborút követően ez volt az egyetlen olyan magyar konstrukció, aminek valóban lehetett volna jövője."
onogur
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 00:01 | Sorszám: 83
Egy Fiat csinkvecsentóhoz képest ebben az autóban fergeteges panoráma tárult a hátsó ülésen ülők elé!

Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:45 | Sorszám: 82

... www.facebook.com/photo.php?fbid=642404052449642&set=a.152441728112546.23371.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:44 | Sorszám: 81
... de a legjobb, ha magyarul "kocsiszekrény"-nek írjuk ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:43 | Sorszám: 80
Igaz, hogy nem is karos, nem is széria, viszont a hosszú "sz"-t úgy írjuk, hogy s+s+z ...
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 22. 03:52 | Sorszám: 79
bezony, a karosszéria az csak a jól karbantartott autók megjelölésére szógál!
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 14:18 | Sorszám: 78
Helyesen: Karoszszéria, mert nem karos, hanem a francia "carosserie" szóból származik.
Hibáztam. Mentségemre szolgáljon, hogy szinte minden szótár karosszériának írja, holott sem nem karos, sem nem széria.
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 14:05 | Sorszám: 77
Ez azért lehet, mert a Zündapp inkább motorokat gyártott.

Őszintén örülök, hogy megtalálta az emlegetett kocsit.

A "Nesze semmi, fogd meg jól szöveg"-re pedig annyit jegyeznék meg, hogy az autókat régebben is és ma is több célra tervezik. Van pl. teherautó és személyautó, mindkettőnek vannak különböző karosszériaformái. Pl. platós, nyerges, zárt, ponyvás, billencs stb. valamint szedán, kupé, limuzin, kombi stb.
Vannak olyan elvetemült autógyártók, amik egyszerre gyártanak ötüléses szedánt, kombit és kétüléses kupét. Sőt! Gyártanak olyan autót is, aminek csak vászonteteje van!
Szerintem ez már a vég kezdete, de törődjünk bele!
http://wiki.bigblock.hu/Karossz%C3%A9ria_form%C3%A1k
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 13:16 | Sorszám: 76
Hát lehet, hogy "mind Zündapp", de én Zündapp AUTÓKRÓL(!) beszéltem korábban és csak(!) autókról. Jó, hogy abból sem csak 1 azaz egy db. van itt 'közölve--az Ön által küldött képek között-- ámde NEM OLYAN SOK! Merthogy az Ön által küldött képek elsöprően nagy %-a MOTOR és nem autó. Mindazonáltal mégis köszönöm, mert sárga színben MEGTALÁLTAM AZT A KOCSIT, melyet emlegettem.
Az pedig , hogy:
"Ha egy autónak kicsi a hátsó utastere, vagy egyáltalán nincs, az azért lehet, mert így tervezték." az amolyan nesze semmi fogd meg jól szöveg.Mert persze, hogy "úgy tervezték" --hátpersze és nyilván: mi másért--ámde MIÉRT(?) TERVEZTÉK "ÚGY"? Ez a lényeg.
keresztkem
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 02:56 | Sorszám: 75
Mosmá' mindegy, ezzel az eggyel is meg kell dolgozni !

A fenének kell egy ilyen hatalmas autó!
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 01:59 | Sorszám: 74


És, ekkora nőből nem fér be hátulra kettő, csak egy!
negyven rabló
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 01:35 | Sorszám: 73
Hát ez a csíkos harisnya...
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 01:03 | Sorszám: 72
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 21. 00:59 | Sorszám: 71
negyven rabló
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. október 20. 23:49 | Sorszám: 70
Ez itt mind Zündapp: https://www.google.hu/search?q=Z%C3%BCndapp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&e ...

Ezek pedig mind Fiat Topolinok:https://www.google.hu/search?q=Z%C3%BCndapp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&e ...

Ha egy autónak kicsi a hátsó utastere, vagy egyáltalán nincs, az azért lehet, mert így tervezték.
Példa: https://www.google.hu/search?q=messerschmitt+kabinenroller&source=lnms&tbm=is ...

Megj: Topolino egy p!
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 18. 04:15 | Sorszám: 69
Kíváncsi vagyok, hogy járnak-e még valahol "Zündapp" márkájú autók? Ezekre a 40'-es, 50'-es években azt hiszem Svájcban gyártott autókra többek között az is jellemző volt, hogy a hátsó két ülés MENETIRÁNYT TEKINTVE ELLENIRÁNYBA', tehát: "HÁTRAFELÉ NÉZETT". Hogy ezt MIÉRT tartották jónak, nem tudom--talán utastér kihasználási okokból. Dehát jártak akkoriban FIAT Toppolino-k is, melyeknek hátsó ülésük EGYÁLTALÁBAN NEM VOLT! A vezető-n kivül 1, azaz egy db. utast lehetett szállitani, oszt' jónapot.
keresztkem
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 17. 07:26 | Sorszám: 68
100 éve épült az Óbudai Gázgyár

... http://obuda.hu/hirek/100-eve-epult-az-obudai-gazgyar/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 22. 14:04 | Sorszám: 67

Most vasárnap, azaz augusztus 25-én egy napra ismét nosztalgiajáratok veszik birtokba a Széll Kálmán teret. A járatok a Széll Kálmán térről Farkasrétre, Hűvösvölgybe, a Batthyány térre és a Deák Ferenc térre közlekednek.
A részletes indulási időpontokért klikkelj: http://www.hegyvidek.hu/nosztalgia-csomopont
... www.facebook.com/photo.php?fbid=541546995901176&set=a.151565021566044.42522.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 20. 16:35 | Sorszám: 66

1888. augusztus 17-én indult meg a helyiérdekű vasút - 16,3 kilométeren - Szentendre és Filatorigát között.
... www.facebook.com/photo.php?fbid=595377257151025&set=a.185831954772226.39638.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 17. 22:16 | Sorszám: 65

... www.facebook.com/photo.php?fbid=693806527300177&set=a.113724545308381.19230.1 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 16. 12:54 | Sorszám: 64

Moszkva Tér valamikor a 80' évek nagyon elején.
"Találkozunk az óránál"
... www.facebook.com/photo.php?fbid=692610507419779&set=a.113724545308381.19230.1 ...
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 07. 09:50 | Sorszám: 63
Én valami lovarda vagy Tattersaal féle csarnoknak gondoltam, merthogy 'régebben a Vérmező ilyen lovagló-, meg párbajtér, meg Marsmező féle helynek számított--legalábbis azt mondják.Ámde ez a MOZDONY KOCSISZIN ez MINDENT FELÜLIR, mert ez a leginkább logikus funkció.
keresztkem
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 06. 14:14 | Sorszám: 62
A negyedkör épület a mozdonyok kocsiszíne.
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 06. 09:58 | Sorszám: 61
A kép baloldalán a Krisztina körút van ugye? És onnan a "délivasút" főbejárata, de legalábbis indulási oldala egy EMELTEN MAGASITOTT BEJÁRATON VOLT KIKÉPEZVE.
Baloldalon fönt a Vérmező, fölötte valami "stadionféle", mi "az"?
Harmadrészt.Nem jártak akkoriban a Krisztinán a 63-as vagy 64-es villamosok? Mert nem nagyon látok villamosokat--pedig azt mondják: voltak, már akkor is.A 44-esről meg a 60-as, 60/a-s-ról már nem is beszélek, mert azok valószinűáleg csak az Erzsébet híd újjáépitésével jöttek 'erre.
Köszi a képet, nagyon jó, bár jobboldalt az Alkotás utcára nem igazán ismernék rá.
keresztkem
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. augusztus 05. 17:59 | Sorszám: 60
Emelkedik a Trabantok és Wartburgok ára

Esetenként már többe kerülnek a jó állapotú Trabantok és Wartburgok a gyártás több mint két évtizeddel ezelőtti leállítása előtti új áruknál – írja a német Die Welt lap online kiadása.

A német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a flensburgi Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) adatai szerint 32 ezer 485 forgalmi engedéllyel rendelkező Trabant rója a német utakat, holott számuk 20 évvel ezelőtt, 1993-ban még 920 ezer 162 volt.

... http://erdely.ma/mozaik.php?id=146763&cim=emelkedik_a_trabantok_es_wartburgok ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...