Téma: Méhes Akadémia |
|
Rendes Kis |
|
Drága rintintin bácsi, ha a Bibliában az van, hogy BOR, akkor mi alapján tetszik azt mondani, hogy MINDEGY, hogy erjesztett vagy nyers szőlőlé az a folyadék, amelyet Jézus valóságos vérévé változtatunk ? A BOR egyértelműen erjesztett szőlőlé. |
|
fokos |
|
Bocs, félreértettem az első beírásodat. A katolikus fordítások következetesen bort írnak. Az átváltoztatás légyege pedig tényleg nem kérdés. Sarokkő. |
|
rintintin |
|
Az EUCHARISZTIÁBAN az oltáron JÉZUS VALÓSÁGOS TESTE ÉS VALÓSÁGOS VÉRE VAN JELEN(!!!)--a kenyér és bor SZINÉBEN! Ez a katolikusok egyik legfontosabb HITTÉTELE! |
|
rintintin |
|
A Bibliában az van, hogy az Utolsó Vacsorán Jézus "Kezébe vette a Kegyeret és így szólt...." majd "Kezébe vette a BORT is és...." A katolikus liturgiában a Kenyér is és a BOR is KONFIGURÁLTATIK (konszekrálódik) Jézus TESTÉVÉ és VÉRÉVE.Tehát az Úrfelmutatást és ÁTVÁLTOZTATÁST követően az OSTYA(KENYÉR) MÁR JÉZUS TESTE, ill. ugyanigy a SZŐLŐLÉ vagy BOR--mindegy--JÉZUS VÉRÉVÉ VÁLT(!!!) VALÓSÁGOS TESTTÉ ÉS VALSÁGOS VÉRRÉ. ÉS TELJESEN MINDEGY(!) hogy a szőló erjesztett volt-é avagy az erjesztésből bárhogyan is visszafogott."AZ" akkor már TEST és VÉR!A lényeg EGY: SZŐLŐBŐL SZÁRMAZZÉK AZ A FOLYADÉK! Persze lehet, hogy valaki EZT(!) NEM "IGY" HISZI, nem baj, higgye, ahogyan akarja.Mi katolikusok igy hisszük és kész.Slussz! |
|
|
fokos |
|
Hát tudd meg, mit élek át áldozáskor. Pontosan azt, amit leírtál. Egy szín alatt is. (csak azért nem teszek vicces jelecskéket, ami az örömömet mutatja, mert nincs ilyen) |
|
fokos |
|
A frissen préselt szőlőlé (és más gyümölcslé) tartósítószerek nélkül két-három nap alatt erjedni kezd. Kizárt, hogy a Biblia benzoesavval vagy nátriumcitráttal tartósított gyümölcsléről írjon (persze cukorral, (ami akkor nem is volt) forralva is lehet tartósítani, ez is tök realisztikus). Különösen azt figyelembe véve, hogy húsvétkor nem érik a szőlő, tehát frissen préselt ökobiót sem ihattak az utolsó vacsorán. Lehet itt minden szándékokat széjjelteologizálni, de aki teljes egészében ismeri a Bibliát, annak nem kérdéses, hogy a mértéktelenség bűn, a mértékletesség erény, ismeri Noé intő példáját és tudja, hogy Keresztelő Szent János az utolsó vacsora előtt meghalt, tehát nem részesülhetett ebben a szentségben. (hirtelen elolvastam pár vonatkozó teológiai eszmefuttatást, de ezek távol vannak a realítástól és nyelvészkedésbe fulladnak bele) |
|
Rendes Kis |
|
De ez nem biztos, hogy jól van így. Ez azt mutatja, hogy a szertartás csak mímelés és nem realizálás. A valódi szakrális lakoma egyszerre csillapítaná a testi és a lelki éhséget-szomjúságot. |
|
fokos |
|
A katolikus és a görög katolikus liturgiában a két szín alatti áldozáskor kb, két csepp mennyiségű bort tartalmaz a kenyér. A reformátusoknál, evangélikusoknál meg ritkán van úrvacsora, és bár kehelyből isznak bort, de igen szigorú ítélettel szembesül, aki méltatlanul teszi.
|
|
fokos |
|
A must maga is erjedt, ezért alkoholt tartalmazó szőlőlé. |
|
Rendes Kis |
|
Drága rintintin bácsi, a két kérdés egyáltalán nem független egymástól. Mert ha meg akarjuk érteni, hogy mi van a Bibliába leírva, akkor a legfontosabb támpontunk, hogy megértsük, mi is volt a szentíró (vagyis az őt sugalmazó Lélek) szándéka. Akarja-e hogy a tudatunkat erjesztett szőlőnek a levével jó irányban módosítsuk, vagy, ahogy a kovásztalan kenyérrel sem az étvágyunkat csillapítjuk, úgy az alkoholmentes szőlőlével csak emlékeztessünk 1 lakomára, de közben őrizzük meg a színjózanságunkat. |
|
rintintin |
|
"..A tudatmódosító szerek használatát sokan aggályosnak tartják, nem is ok nélkül." EZ(!) nyilván "így" van, vagy fogyasztott MENNYISÉGTŐL FÜGGŐEN lehet így--is.Ez egy dolog, egy téma. Ám hogy valójában BOR-ról vagy MUST-ról ír a Biblia, az--úgy gondolnám--egy másik "téma". |
|
Rendes Kis |
|
A tudatmódosító szerek használatát sokan aggályosnak tartják, nem is ok nélkül. Egy szerzetes lelkendezve újságolja a testvérének: - Képzeld, látomásom volt. - És mondd csak, testvérem, mikor ettél utoljára ? - Tegnap reggel. - Ja, úgy könnyű ! Valljuk be, a bor hátrányos irányban tudatmódosító hatására hosszan lehetne sorolni a példákat. De, hitünk szerint a filozofikus borfogyasztás jó irányban befolyásolja a tudot. |
|
rintintin |
|
Érdekes, hogy bizonyos fundamentalista protestáns felekezetek még Úrvacsora esetére SEM(!)engedik meg a kiforrasztott-kierjesztett szőlőlé használatát (ilyen pl. a Hetednapi Ádventista Egyház) Ezért ők vallási célokra ERJEDÉSÉBEN VISSZATARTOTT SZŐLŐLÉ-t, tkp. MUSTOT használnak.Ez idáig még rendben is lenne. Az azonban már elgondolkodtató, hogy AZT IS MONDJÁK, hogy--valójában-- maga a Biblia SEM(!) BORRÓL, hanem SZŐLŐLÉ-ről ír.Mivel nem vagyok Bibliaszakértő, ezt a felfogást sem cáfolni sem megerősíteni nem tudom.Viszont meglehetősen furcsának találom magát a gondolkodásmódot és felfogást--a borról és annak keresztény liturgiabéli szerepéről, ill használatáról. |
|
Rendes Kis |
|
Igen, ezt a plébánosunk (nyugodjék) is mondta, hogy a bor a közösség itala ! |
|
|
hulot |
|
„Ember tervez, kocsma végez.” Ki is mondta?
|
|
negyven rabló |
|
"Végül is ketten maradnak, Isten és a bor."
Hamvas Béla. |
|
hulot |
|
Az az igazi, ha megosztjuk azt, amit megihatunk.
|
|
mackó |
|
Az a bor akkor egy nagyon jó szer. A gátlásoktól megszabadít. |
|
Rendes Kis |
|
Realizálás !
A bor filozófiája nem azt jelenti, hogy filozofálunk a borról. Azt jelenti, hogy megisszuk a bort, akkor és úgy és olyat és annyit, ahogy illik. |
|
|
Rendes Kis |
|
Arisztotelész azt mondta: "az vagy amit megeszel".
Szerintem: "az vagy amiről beszélgetsz". |
|
hulot |
|
"Vesd ki azt a lomot, ember! Hadd legyen életed csónakja könnyű. Ne hordozd, csak amire szükséged van: lakályos otthonodat, egyszerű örömöket, egy vagy két olyan barátot, aki ezt a nevet meg is érdemli, valakit, akit szeretsz, és aki téged szeret, egy macskát, egy hű ebet, egy-két pipát, elegendő ételt és ruhaneműt, s az italból egy kicsit többet a szükségesnél, mert a szomjúság veszedelmes dolog."
J.K.J.
|
|
Rendes Kis |
|
"Az alapállás nem vallás, nem filozófia, nem tudomány, mert valamennyi alapja. Az alapállás értelemteremtő tevékenység. Semmi sem marad meg, csak amit az ember saját életében és életével realizál."
H. B. ... www.facebook.com/HamvasBela?fref=nf |
|
|