Téma: Méhes Hagyomány Szerviz |
|
Rendes Kis |
|
Ildikó azt mondja, nem evolúció van, hanem involúció (hanyatlás, korcsosulás - minden a keletkezése pillanatában a legjobb).
Én azt mondom, mégiscsak evolúció az: a hagyományból "kivetkezés", vagy - Czakó Gábor szavával, a beavatás ellentéteképpen - "kiavatás" ... |
|
Rendes Kis |
|
Hallottatok a "szív-csakrá"-ról ?
Az a sejtésem, hogy ez keresztény-hindu közös hagyomány !
Ha megfigyelitek a Jézus Szíve (és a Mária Szíve) ábrázolásokat: a lángló szívük a szív magasságában, de középen van.
Az a "szív-csakra" helye ! |
|
Rendes Kis |
|
Hagyomány lesz-e a Méhes ? Vagy a hagyományok szintetizációja ? A Méhes-belieket meg kell-e különböztetni a "Méhesen kívüliek"-től - (egyáltalán: lesznek-e ilyenek ?) |
|
Rendes Kis |
|
A kilépés a hagyományból: a kivetkezés. Ennek ellentéte, a belépés 1 hagyományba: a beöltözés. |
|
Rendes Kis |
|
Olvastam 1x1 könyvet, valami Hallenschweiler vagy Hottentrotter írta (alighanem az ellopott autóm csomagtartójában maradt) valami olyasmi, igen izgalmas címe volt, hogy "Városi népi kultúra".
Azt a választ olvastam ki belőle arra a húsbavágóan fontos kérdésre, hogy: Miért vetközik ki "a nép" a hagyományos kultúrából, miért hat "a nép"-re olyan erősen a divat ?
hogy "a nép"-re pontosan ugyanakkora felszólító erővel bír az időbeli ("mert minden ősöm így csinálta") hagyomány, mint a térbeli ("mert mindenhol így csinálják"). |
|
iszalag |
|
Szerintem csak akkor, ha Te is továb adod! /De, lehet, hogy félreértek valamit.) |
|
Rendes Kis |
|
Nekem a magyar népzene - szó szerint - zenei anyanyelvem: Anyukám nekem a bölcsőm fölött azt dúdolta. De Anyukám a magyar népdalt nem az Ő Anyukájától - hanem (a 30-as években, a vadonatúj Kodály-módszer szerint) az iskolában tanulta.
Ezzel én magam, személy szerint, élő példa vagyok 1 "hagyomány-újraélesztés"-re. |
|