15:43:24
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Blog+
Téma: Neuroscience
... Elejére 1. lap 
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 06. 17:21 | Sorszám: 52
Na, már itt is van (-::
Kellett neked, csinálhatod neki a répatortát.
Bátky János
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 06. 13:03 | Sorszám: 51
Csókolom! Jépatojta van?
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 06. 10:17 | Sorszám: 50
Idézet:
Hát szerintem úgy, hogy gyerekkorban az imprinting élmények dominálnak!


Szerinted ez összefügg azzal, h gyermekkorban olyan könnyű a nyelvtanulás?

De csak egy bizonyos, kritikus periódusban..De igy van a járással is, egy bizonyos korban könnyen, gyorsan megy, később már nagyon nehezen (pl agyműtét, agyvérzés, után ismét meg lehet tanulni beszélni, járni, de keserves erőfgeszítéssel.Persez ennek más oka is van, tudom - más agyterületeket is be kell vonni, de mivel az agy plasztikus van rá lehetőseég)

A kismadár (csóka, Lorenz) is csak egy bitzonyos időszakban képes megtanulni kitűnően repülni. Ha abban az időszakban kalitkába zárják, soha nem lesz jó repülő..

A kismacsak is csak bizonyos időszakban képes megtanulni kitűnően látni (=szemmérték a remek mozgáshoz). Ha erre az időszakra bevarrják a szemét, soha nem fog jól látni már..
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 06. 09:56 | Sorszám: 49
Szia!
Bárcsak Bátky is benézne!
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 06. 07:45 | Sorszám: 48
Anthony Smith! Az egyik kedven könyvem!

Az ébrenlét magasabb frekvenciájú hullámainak az oka az lehet, hogy ébren gyakrabban
keletkeznek események az input_felületeken. A hullámok frekvenciája érdekes módon nagyon
hasonlít arra az értékre, amit korábban saccoltam (10 Hz illetve a fölött, de max 1
nagyságrenddel).

Alvás közben nincs információfelvétel, az agy nagyrésze gátlás alatt van. A korábban
felvett információk rendezése zajlik. (tulképp szerintem ez magyarázza az alvás
szükségszerűségét - alvás közben az agy ledolgozza a restanciát.) Ezért van az, hogy
a minimális információfelvétel (szélsőségesen megnövelt ingerköszöbök??) ellenére
detektálható valami kis mozgás. Illetve a mozgás intenzitásával kapcsolatban nincs
elképzelésem, de a frekvencia (= eseménygyakoriság) mindenképp kisebb, mint ébrenlét esetén.

Hogy függhet össze ez a gyerekek alacsony frekvenciájú hullámaival? Hát szerintem úgy, hogy
gyerekkorban az imprinting élmények dominálnak! Az imprintig során NINCS feldolgozás,
tárolásuk obligát, információtartalmuk axiomatikus! Tehát sokkal kisebb terhelést
jelentenek az agy számára, mint egy zsúfolt agyban folyamatosan rendet rakni (=
a bejövő információk közötti ellentmondásokat feloldani.) Más szavakkal: Egy bejövő
eseménynek NINCS visszhangja (tehát felharmonikusok sem keletkeznek) imprinting
esetén. Lehet, hogy a gyerekek egészen kicsi korukat FÉLHIPNOTIKUS állapotban töltik,
ezért hasonlítanak az agy mérhető reakciói annyira az alvó ember agyának reakcióra,
illetve ezért olyan jó mintakövetők a gyerekek. (egy jó ellenpróbal lenne erre, hogy a
hipnotizálható egyének személyiség-analizise során milyen mennyiségben találnak
gyermeki jegyeket.)

Érdekes lenne egy arra vonatkozó adat, hogy az agyfrekvenciák felgyorsulása (illetve a
magasabb frekvenciák megjelenése) milyen dinamikával történik.


Na, ezekről meg ez jutott eszembe.
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 23:34 | Sorszám: 47

Bátky János

Idézet:
Emlékezetem szerint Jézus nagyon szerette a gyermekeket. Vajon miért tartotta őket többre a felnőtteknél? És ha igen, miért nem csak gyerekekkel foglalkozott? Van-e bármi köze ennek a hagyományhoz, vagy a Scientia Sacra-hoz? Érdemes-e ezen gondolkodni?

Természetesen semmiféle mai bűnügyi képzettársítás nem jöhet szóba. Akkor pedig? Mert romlatlanok? Mert nincsenek előítéleteik? Mennyiben sokkal több egy gyerek, mint egy felnőtt és ez miért nem kap hangsúlyt mai társadalmunkban? A kisgyermeknek a fantázia valóság.

Antony Smith: Testünk titkai (Univerzum sorozat) című könyvében az olvasható, hogy a gyermek EEG-jében a teta-hullámok (4-7 Hz) dominálnak ébren, nagyjából 8 éves korig. Később már a 10 Hz körüli rezgések.

Egy más forrás szerint a teta-hullám jellemző lehet az alvó felnőttre is és a beteg éber felnőttre. Az éber állapotra a beta hullámok a jellemzőek, 13-25 Hz. Az alfa-állapot, amelyet a Silva-féle agykontrollban és a transzcendentális meditációban favorizálnak, 8-12 Hz, pihenő állapot. Megfigyelték, hogy ha a páciens felfelé néz akár sötétben vagy vagy világosban, a frekvencia nő(?).

Két egyéb tartományt hagytunk ki: a gammáról azt olvastam (25-90 Hz), normális esetben nincs (?). A delta a legalacsonyab frekvenciájú tartomány: 1-3 Hz, a kisgyerek mélyalvását és a mélyen alvó felnőttet jellemzi.

Természetesen, mivel sem orvos, sem fiziológus nem vagyok, nem is fűznék ezekhez az adatokhoz egyelőre semmit

http://www.fw.hu/remekm/forum/index.php?f=10&t=10014&m=348
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 21:51 | Sorszám: 46


1. First the music triggered the forebrain, as it analyzed the structure and meaning of the tune. (A tudat-elmélet központi köre - türkizzöld a 34esen)

2. Then the nucleus accumbens and ventral tegmental area activated to release dopamine, (Valuation circuit: Az értékelés központi körei - KÉK As34en)


(Tehát igazi zeneélvezés közben egy cascade-szerű folyamat indul be: először tudatosul, h zene, majd értékelés központ felizzik a gyönyörűségtől MRI adatokszerint

Azt nem említik, de nyílvánvaló, h a fülből, hallóidegen, s annak központi idegrendszeri kapcsolatain át megy az első impulzus a forebrainhez i innen tovább
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 21:36 | Sorszám: 45

A zeneélvezés mechanizmusa


Idézet:
Observing 13 subjects who listened to classical music while in an M.R.I. machine, the scientists found a cascade of brain-chemical activity. First the music triggered the forebrain, as it analyzed the structure and meaning of the tune. Then the nucleus accumbus and ventral tegmental area activated to release dopamine, a chemical that triggers the brain's sense of reward.


blog http://www.collisiondetection.net/mt/archives/2007/01/the_neuroscienc_1.html

(Valószínűleg az ilyen cascade-szerű agyi folyamatok hozna létre kellems állapotot - én ezt már régen sejtettem )
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 20:14 | Sorszám: 44
Idézet:
Elképzelésem szerint a fejben van néhány konzervatív kapcsolat (előrehuzalozott kapcsolat), a többi dinamikussa alakul ki és át. Az, hogy az emberek hasonló funkciójú központjai nagyjából ugyanott vannak, ennek geometriai okai lehetnek (azaz, egy más alakú agyban máshol lennének.)


Leirtad a synaptikus plaszticiás (bizonyított tény) egyik lehetséges magyázatát

Changing the strength of synaptic connections between neurons is widely assumed to be the mechanism by which memory traces are encoded and stored in the central nervous system. Plastic changes appear to follow a regional specialization and underlie the specific type of memory mediated by the brain area in which plasticity occurs. Thus, long-term changes occurring at excitatory corticostriatal synapses should be critically involved in motor learning.

forrás:

Research Review
Striatal synaptic plasticity: Implications for motor learning and Parkinson's disease
Mov Disord. 2005 Apr;20(4):395-402
Antonio Pisani, MD, Diego Centonze, MD, Giorgio Bernardi, MD, Paolo Calabresi, MD *
Clinica Neurologica, Dipartimento di Neuroscienze, Università di Roma Tor Vergata and Fondazione Santa Lucia, I.R.C.C.S., Roma, Italy
email: Paolo Calabresi (calabre@uniroma2.it)

Elküldöm a cikket emailben
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 19:55 | Sorszám: 43
Arra gondoltam ide csábítok 1 specialistát..
Sajnos nem boldogulok kellőképpen a kérdéseiddel (bárhogy igyekszem pedig nagyon érdekesek, és izgalmasak!
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 05. 17:36 | Sorszám: 42
Összefoglalva: a tanulás nem más, minthogy urrá leszünk a kombinatorikus káoszon.
Na, de nem akarok nagyon belekotyogni olyanba, amihez nem értek.
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 15:06 | Sorszám: 41
Idézet:
az újszülött agya, amely totipotens kapcsolatrendszerrel rendelkezik, és tanulás során
a felesleges összeköttetések kiégnek.


Igy hirtelen csak annyit tudok mondani, h Szentágothai szerint az egész kisagyi működés leglényge a gátlás..De a pontosság kedvéért utána kell néznem..Bármennyire érdekes, nem a saját területem. Gyanítom sok-sok új ismeret van ezen a téren (is)
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 15:03 | Sorszám: 40
Idézet:
Van-e arra utalás, hogy a neuronok közti kapcsolatok száma miként alakul az élet során?


Az biztos, h az idegsejtek száma folyamatosan csökken kb 4-5 éves kortól kezdve..
A kapcsolatokat sokkal nehezebb vizsgálni, ezért nem tudom mennyire pontos adatok van erre, de utánanézek.
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 15:01 | Sorszám: 39
Idézet:
Én azt jósolom - legalábbis a saját rendszeremben - hogy a tanulás nem újabb kapcsolatok építését, hanem bizonyos kapcsolatok megszűnését jelenti!


Azt hiszem, eddigi tudásom alapján, h ebben nagyon igazad van. De pontosan utánanézek, és hozok adatokat! Szentágothai szerint az agy legfőbb működése a gátlás.
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 05. 14:44 | Sorszám: 38
Bocsika, a 2. és 3. bekezdésben nem ugyanolyan értelemben használtam a "kapcsolat" szót,
ezért úgy tűnik, mintha ellentmondanának egymásnak. Mig a 2.-ban inkább kapcsolatRENDSZERRŐL
beszélek, addig a 3.-ban elemi kapcsolatról.

Konzervativ kapcsolat = oldhatatlan kapcsolat.

rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 05. 14:40 | Sorszám: 37
Ami érdekes, az az, hogy az alap_elemek száma nagyon kicsi, ezekből jönnek létre
a legkülönbözőbb differenciált struktúrák. Egy kicsit olyan ez, mint a fehérjekódolásra
használt elemek viszonya a fehérjék számához.

Elképzelésem szerint a fejben van néhány konzervatív kapcsolat (előrehuzalozott kapcsolat),
a többi dinamikusa alakul ki és át. Az, hogy az emberek hasonló funkciójú központjai
nagyjából ugyanott vannak, ennek geometriai okai lehetnek (azaz, egy más alakú agyban
máshol lennének.)

Van-e arra utalás, hogy a neuronok közti kapcsolatok száma miként alakul az élet során?
Én azt jósolom - legalábbis a saját rendszeremben - hogy a tanulás nem újabb kapcsolatok
építését, hanem bizonyos kapcsolatok megszűnését jelenti! Más szavakkal: egy ok-okozati
összefüggés jelrendszere egyre rövidebb úton küzlekedik! Ez magyarázza azt, hogy az
ismétléssel csökken a válaszidő. Ha durva akarok lenne, akkor azt mondanám, hogy van
az újszülött agya, amely totipotens kapcsolatrendszerrel rendelkezik, és tanulás során
a felesleges összeköttetések kiégnek. Ez magyarázná többé-kevésbé az öregkori hülyülést
is (melynek a kapujában állok), tudniilik a kapcsolatok felszámolódása folyamatos.


Meg ilyesmik (-::
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 11:54 | Sorszám: 36
Nézzétek, mennyire minden mindennel összefügg!!
/Ezért nem lehet 2x ugyanabba a folyóba lépni!
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 11:53 | Sorszám: 35
Visual recognition circuit: A vizuális felismerések központi körei
Expectation and motivation circuit: A várakozások és motivációk központi körei
Theory of mind circuit: A tudat-elmélet központi körei
Valuation circuit: Az értékelés központi körei

(egyszerűen fantasztikus!
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 11:48 | Sorszám: 34
De találtam egy nagyon érdekes neuroscience blogot:



Az emberi agy érzelmi központjai (150 fMRI kép öszegzése alapján)
Idézet:

ONE neuroscientist.. . has gathered together every fMRI study of emotion that he can lay his hands on—a total of some 150—and performed what statisticians call a meta-analysis. The result, illustrated below, is as close as anyone has yet come to producing an emotional map of the brain.

http://uberdionysus.livejournal.com/377875.html
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 11:46 | Sorszám: 33
Nem találok pontos adatot a synapticus transzmisszióra
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 05. 11:27 | Sorszám: 32
Nem baj.
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 05. 10:54 | Sorszám: 31
Nem tudtam megszerezni
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 04. 11:22 | Sorszám: 30
Izgalmas! Folyt köv
iszalag
Olvasta: 3 | Válasz | 2007. február 04. 11:21 | Sorszám: 29
Szerintem jó a modelled: az a 20 000 peptid/fehérje a szerkezet kialakításhoz is kell, sőt főleg ahhoz, szerintem!
A neurotranszmisszióban - eddigi tudás szerint kb 80 peptid/fehérje vesz részt -ezt irják, ez igaznak tűnik

(Remélem jól értelmezem, délután pontosan utánanézek és le is fordítom, pontosan, amit kell. De szerintem jól értelmezted. Kendall cikkét beszerzem: nagyon-nagyon jó kutató, Nobel-dijas, ráadásul ismerem személyesen - konferenciákról. Az adatai biztosan megbízhatók.)
rafiki
Olvasta: 2 | Válasz | 2007. február 04. 11:06 | Sorszám: 28
Sejtettem, hogy van miről beszélgetni (-::
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...