22:52:37
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Kultúra
Téma: Gondola Galéria
... Elejére 1. lap 
dejszen
Olvasta: 12 | Válasz | 2018. november 10. 20:44 | Sorszám: 419
Izé..., és kik mondták?
R.András
Olvasta: 12 | Válasz | 2018. november 09. 15:17 | Sorszám: 418
„Nem kétséges: ... a legnagyobb magyar festő” - mondták a művészről, akinek most hatalmas kiállítása nyílik Szentendrén
... https://index.hu/mindekozben/poszt/2018/11/06/a_legnagyobb_magyar_festo/
alexander
Olvasta: 15 | Válasz | 2017. március 24. 22:05 | Sorszám: 417
kár, kezdtem megkedvelni, -
láthatod, minő aktív vaok?
R.András
Olvasta: 15 | Válasz | 2017. március 24. 22:01 | Sorszám: 416
Azt nem tudom, én ezt a fórumot a gyp társalgási nívó miatt fogom bezárni.
alexander
Olvasta: 15 | Válasz | 2017. március 24. 21:11 | Sorszám: 415
És miért?
Felkesz Deneverr
Olvasta: 15 | Válasz | 2017. március 24. 14:22 | Sorszám: 414
Senki.
Lekapcsolta az üzemeltető. No nem a "gondolát", hanem a gondola portálon levő fórumot. http://gondola.hu/
alexander
Olvasta: 15 | Válasz | 2017. március 17. 23:20 | Sorszám: 413
A gondolát ki hekkelte meg?
Lehet tudni? Mondani?
R.András
Olvasta: 16 | Válasz | 2017. március 16. 08:33 | Sorszám: 412
Claude Monet: Saules au Bord de l’Yerres, 1876
... www.facebook.com/artpicturesandlife/photos/a.1429506277264486.1073741828.1422 ...
... www.facebook.com/gyarakigy?hc_ref=NEWSFEED
Felkesz Deneverr
Olvasta: 16 | Válasz | 2017. február 03. 08:55 | Sorszám: 411
Egyszer láttam hasonlót, valami tehetség-kutató műsörben. A zsűri nagyon unta, egyikük már bele is berregett a nemtetszés csengőjével... aztán meg volt nagy ámulat a végén .. ;--))
R.András
Olvasta: 16 | Válasz | 2017. február 03. 07:17 | Sorszám: 410
Itt működik !
Felkesz Deneverr
Olvasta: 16 | Válasz | 2017. február 03. 01:29 | Sorszám: 409
http://forum.gondola.hu
alexander
Olvasta: 16 | Válasz | 2017. február 03. 01:17 | Sorszám: 408
apropó, -
müködik már a gondola?
Rendes Kis
Olvasta: 17 | Válasz | 2016. november 02. 07:52 | Sorszám: 407
Mészáros Szabolcs: Úszó Tus - Suminagashi - Floating Ink
... www.facebook.com/media/set/?set=a.1313347782009720.1073741844.576078735736632 ...
Rendes Kis
Olvasta: 17 | Válasz | 2016. április 17. 07:41 | Sorszám: 406
Van Gogh: The Life
... www.facebook.com/146441978754953/photos/a.194601230605694.50200.1464419787549 ...
Rendes Kis
Olvasta: 17 | Válasz | 2014. december 16. 08:12 | Sorszám: 405
Vaszilij Kandinszkij 148. születésnapja
... www.google.com/doodles/wassily-kandinskys-148th-birthday
Rendes Kis
Olvasta: 17 | Válasz | 2014. november 20. 17:09 | Sorszám: 404

... http://ujnautilus.info/vajon-meddig-meg
mpd
Olvasta: 17 | Válasz | 2014. október 22. 11:56 | Sorszám: 403
Az "ezt nektek!" viccesebb cím!
Rendes Kis
Olvasta: 17 | Válasz | 2014. október 22. 11:34 | Sorszám: 402
Gyógyító kőfejek
Esztergom (1890)
Marco Casagrande
... www.kozterkep.hu/artpieces/index/page:5/sort:Artpiece.view_total/direction:de ...
keresztkem
Olvasta: 16 | Válasz | 2014. július 05. 17:22 | Sorszám: 401
Talán emlékszik rá talán nem.Kb. 10-15 évvel ezelőtt Óbudán a Kiscelli Galériában megrendezték Herbert Mies osztrák szobrászművész életműkiállitását.
A kiállítás egyik "darabja" egy "INSTALLÁCIÓ" volt, mely a következőképpen "nézett" ki.
Egy szabályos, hasáb alakú beton POSZTAMENSEN "helyezkedett el" a "szobor". A szobor nem volt más, mint egy normális méretű, de inkább NAGY ADAG, csavarosan föltornyozott, igazi, emberi ürülékcsomó, magyarul: KAKASZAR! Úgy ahogyan van, teljes életnagyságban, nem torzitva, nem műanyagból vagy más anyagokból "megmintázva", hanem IGAZI NATURÁLIS VALÓSÁGÁBAN.Csak éppen valamilyen rejtélyes ok folytán: nem szaglott, nem bűzlött.A mű címeként a következő textus szerepelt: A IDŐ MELLÉKTERMÉKEI.
A "KIÁLLITÁST" A NAGY FÖLHÁBORODÁS OKÁN 2 NAP MÚLVA BEZÁRTÁK.Irtam róla anno--ez talán 1998-ban volt--a Magyar Nemzetben.Irásom lényegi mondata ez volt: "Ha ez a művészet, akkor nekem nem kell a művészet!" Emlékszem még MN-beli írásomra egyetértőleg reagált Mirk István
korábbi, akkor már idős néppárti politikus bácsi--nagyon egyetértően.
k.k.
panda
Olvasta: 16 | Válasz | 2014. július 05. 01:24 | Sorszám: 400
http://www.arthomegaleria.hu/ban_tibor.html


mpd
Olvasta: 16 | Válasz | 2014. július 04. 09:39 | Sorszám: 399
A "KERGÉK" KÉPKIÁLLITÁSA

(Végre rájött a kezdő iró, hogy az érvényesülés egyetlen módja nem a műirás, hanem a műbirálat.)



Művészi egyesületeink között nagyon szimpátikus helyen áll ez a fiatal társaság. Csupa feltörekvő fiatalember, bohémek. Igy nevezi őket elnyaggatott murgeri reminiscenciával a közönség, amelyet azonban - bocsánat a görögös erejü szóhasználatért - mi lepökünk. Ma már minden kissé beavatottabb intellektus érzi, hogy a festőművészet többé nem térbeli tényeknek vallomása, - hanem egészen egyszerüen és szimplán: a lelki megvadulások szintétikus felületjelzése, mely a szin-pamatok vászonitása által adódik. Aki ezt nem akarja bevenni, aki makacsul ragaszkodik hozzá, hogy a vásznon a dédanyja térdkalácsának a többi részeivel való összefüggését keresse: - avval mi nem törődhetünk tovább. A közönség menjen a maga utján, mi is megyünk a magunkén. Punktum.

Ezután a bevezetés-féle után térjünk az egyes művészek méltatására, helyesebben megértésére. Megérteni, megérteni. Ez a mi hivatásunk, szándékunk, hitvallásunk. De a közönség nem akar érteni, tehát le van fujva.

Itt van mindjárt az első teremben a mesternek, Fringia Ferencnek egypár keményen átérzett, erős marokkal megmázolt vászna. Fehér valeurök lágy tusakodása letartott szinfoltok között. A világitási szempontok tragikus erővel érvényesülnek: diszkrét lógás a rajz és tónus között. Ennyi. Különösen 3. számu képe a »Férfi Nizzában, fekete alsónadrágban« - merész megoldása a szinek és kontrasztok problemájának. Az ég (vagy tenger?) velőtrázó kékségébe bizonyos irónikus ecsetlendülettel rajzolódik bele egy halványszürke folt. Merész, hatalmas ötlet! Ezt a képet egyenesen oda merjük állitani dr. Gaugin vásznai mellé. (Na még majd félünk! Fringia Ferenc széljegyzete.) Valami belső differenciálódás nem tagadható meg a mestertől, - de végre is, szinek, szinek és szinek. Ő a szinek ura. És ez nem szinekura. Haha, milyen jó vicc. Ez is képzőmüvészet. Valeur, valeur. Letarlás, differenciál, integrál. Gummi Reisner, Harisbazár. De hát a közönség...

Hanem itt van Ferdei. Borongó, hedonisztikus lélek, - talán beardsleyskedés? Nem. Puritán, fázós láng huzódik meg erotikus vonalaiban, valami kacsázó görcs, lidérces vitustánc. Lemondó tombolása a lélek hideg sarának. Gondolatok, őrületek. Zokogások. Halk, átszellemült böfögés. Méla bárgyulás. És nagy, nagy, nagy. Röviden szólva: itt egy letartott, igen, letartóztatott egyéniséggel állunk szemben, (Pardon, »letartóztatott« talán erős, - Ferdei széljegyzete.) mely dadogva, diadalmasan tör előre. Ez is jelenség: folt. A közönség dögöljön meg.

A kakszigetmonostori kolónia egyik legtehetségesebb tagja mutatkozik itt be nekünk bélkorogi Gicspancs Jenőben. Tisztán emlékszünk még a párisi »Indépendant« egyik külső helyiségében kiállitott képére: »Fiatal leány a tükörben képmását homlokon csókolja« - mely akkor feltünést keltett. Mostani foltjaiban a felület lemezes, kapargált megdolgozására törekszik, és néha meglepő hatásokban domborodik ki. Kép-cimeiben is ujitó, természetességre törekszik. »Fehér fal, üresen« igen értékes darab, valamint a »Nagynéném ruhában, egyik ujját bedugva« cimü is. Az »Ülő férfi szándékosan elrajzolt fülekkel« cimü kép tónusában erős. Szimbolisztikus vásznai közül még a »Látomások az emésztés világából« érdemel emlitést.

Egészen uj a társaságban Cumpli Armand. Fiatalság, ifju motivumok, a meglátásnak valami atavisztikus dühe árad ki ebből a fiatal mesterből - mindössze tizéves, ugy mondják, de agg lelke van. Ecsetjével valósággal ostromolja a vásznat; szin-örvényeket köpdös, szikrázó melankóliával. Nobilis plasztika liheg a kezevonásában. És mennyi finom, hogarthi humor van például abban, hogy hol négy, hol hat lábujjal rajzolja alakjait. Mennyi raffinált primitivség! Néhol keresztet rajzol a grafikailag ábrázolt emberek hasára. Csak vonalak, vonalak - és primitivség! Ez magában zsenialitás. Egyik vászna előtt csodálkozva állott a naiv közönség, merész, érdekes tanulmány, egész primitiv őserejében ideállitva. Szürkés, puha vásznon egy sárgásbarna folt, elfolyva. Cime: »Ezt nektek«. A kép technikájának, ujszerüségének, témájának bonyolultságával annyira meglepett, hogy behatóbban akartam tanulmányozni, de valami olyan penetráns szag áramlott, hogy abba kellett hagynom. A közönség is orrát fintorgatva ment tovább. A közönség sajnálatra méltó, nem ért, nem ért.

Utoljára hagytam a kiállitás fénypontját. Pökökrá Imre »Köd« cimü képe a legkészebb, legerősebb munka a kiállitáson. Itt tisztán tompitási eszközökkel sikerült egy teljesen egységes, éterien finom felületet kapni, mely nüánszokban folyik össze. A szuperlativusoknak nem vagyunk barátja: de ez a kép határkövet jelent hazai képzőmüvészetünkben. A szinek, valeurök, foltok önállósága, a kontrasztok szőrös, prerafaelisztikus visszaverése - mindez mély, belső müvészet. Letompitása a szinskálának - abszolut letompitás, - átérzett, mély tompaság, tompa fejjel készült. E képről külön fogunk mégegyszer beszélni - most csak annyit jegyzek még meg, hogy a Pökökrá névvel még találkozni fogunk Filippinél!!!...

(Lapzárta után kapjuk a jelentést, hogy az emlitett »Köd« cimü képet a szolgák tévedésből befelé a falnak akasztották volt fel - és igy kritikusunk látogatása alkalmával csak a kép háta volt látható, amelyen a müvész családjával ebédelni szokott, kirándulások alkalmából. Miután kritikusunk már elment a szerkesztőségből, azt hisszük, az ő nevében visszavonhatjuk a fenti kritikának erre a képre vonatkozó részét.)
keresztkem
Olvasta: 16 | Válasz | 2014. május 25. 17:27 | Sorszám: 398
P.s.: Elnézést kérek.Nem CSAK a "korcsolyás kép" jött, hanem az egész stósz. talán nem oly' nagy baj.
k.k.
keresztkem
Olvasta: 13 | Válasz | 2014. május 25. 17:24 | Sorszám: 397

Régi miskolci képek I.

Jégkarnevál 1926 körül Lillafüreden a Palotaszálló mellett

http://www.boon.hu/regi-fotok-a-regi-miskolcrol/news-20101019-08555627

k.k.
panda
Olvasta: 13 | Válasz | 2014. április 10. 21:00 | Sorszám: 396
http://hu.euronews.com/2014/02/17/nanotechnologiaval-az-ido-ellen
Rendes Kis
Olvasta: 13 | Válasz | 2014. április 03. 07:28 | Sorszám: 395
Tandori Dezső - Paul Cézanne: Az akasztott ember háza
(A verébfélék katedrálisa)

I.

Van itt még néhány évvel korábbról, 1872-1873, egy
másik Cézanne-kép, háza és fa, ahol a térviszonyok
a térelemek tiszteletbentartásával, ahogy
mondani szokás, kiéleződnek;
mert mintha egy színeiben is csupa-tér-síkú házfelület
tagolása épülne eggyé a továbbra is agitáns fa
ágaival és törzsével, és ez együtt lenne
az építészet;
és körülöttük a tájjal csak az van, hogy ehhez
ott van, hogy ehhez van ott, de ez az együttes,
a már-nem-külön-ház-és-fa mintha lerázná magáról,
ám ezzel békén is hagyná az egészet.
Van-e ilyen helyzetünk nekünk magunknak a térben,
térek rá a legfontosabbra azonnal, mint ennek
a fának és háznak;
... www.facebook.com/photo.php?fbid=10152714822293219&set=a.414082773218.211533.4 ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...