Téma: Magyar (és rokon) zeneszerzők |
|
Rendes Kis |
|
Vecsey Ferenc: Caprice #2, "Cascade" in F#! Franz von Vecsey plays his Caprice #2 Közzététel: 2013. szept. 5.
Franz von Vecsey (Hungarian: Vecsey Ferenc, March 23, 1893 -- April 5, 1935) was a Hungarian violinist and composer.
He was born in Budapest and began his violin studies with his father, Lajos Vecsey, and at the age of eight he entered the studio of Jenő Hubay. Two years later, aged ten, he played for Joseph Joachim in Berlin and subsequently became known as a stellar child prodigy virtuoso.
He became one of the pre-eminent violinists in Europe in the 1910s and '20s, at one point touring with Béla Bartók as his piano accompanist. Aged only 12, he became the re-dedicatee of Jean Sibelius's Violin Concerto in D minor in 1905, after the original dedicatee, Willy Burmester, refused to play the work after he was unable to appear at the premiere of the revised version and it was premiered by Karel Halíř instead. Vecsey championed the Sibelius concerto, first performing it when he was only 13, although he could not adequately cope with the extraordinary technical demands of the work. He was also the dedicatee of Hubay's Violin Concerto No. 3. He also spent time composing, and wrote a number of virtuosic salon pieces for the violin.
His career faltered somewhat after the First World War, as he grew tired of the constant touring involved in the life of a concert artist. He hoped to take up conducting, but he died suddenly in 1935 at the age of 42, in Rome. |
|
Rendes Kis |
|
Ludwig-Wilhelm Tepper de Ferguson: Variations on a Romance Közzététel: 2013. jan. 26.
Original composition by Natalya Ivanovna Kurakina
"The Western listener will hardly be aware of any Russian composers from this period, let alone of any women composers. In fact, these Russian women composers of the 18th century were also rather thoroughly forgotten in their home country. Only rarely do they make it onto the pages of music history textbooks. This is somewhat surprising, since some of these composers left music of extremely high quality that would decorate any recital of 18th-century music." - Oleg Timofeyev, Moscow, October 2001
Guitar - Dr. Oleg Timofeyev Violin - Etienne Abelin Harpsichord - Irina Rees Vocals - Anne Harley
Kép: http://en.wikipedia.org/wiki/Ludwig-Wilhelm_Tepper_de_Ferguson |
|
Rendes Kis |
|
Aulis Sallinen: A Solemn Overture (King Lear) (1997) Közzététel: 2014. okt. 4.
Aulis Sallinen (*1935): A Solemn Overture (King Lear) (1997).
Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz diretta da Ari Rasilainen.
Cover image: painting by Nandor Mikala. |
|
Rendes Kis |
|
Wilhelm Paul Richter: Variations for Piano and Orchestra Op.121 Feltöltés: 2011. dec. 31.
Adrian Stoica/Moldova Iasi PO/Ilario Ionescu-Galati
Wilhelm Paul Richter (1875-1950) Work composed in 1943 |
|
Rendes Kis |
|
Dora Pejačević: Cello Sonata in E minor, Op. 35 Közzététel: 2012. jún. 5.
Cello Sonata in E minor, Op. 35
I. Allegro moderato [0:00] II. Scherzo: Allegro [7:16] III. Adagio sostenuto [14:27] IV. Allegro comodo [21:34]
A sonata for cello and piano by Croatian composer Dora Pejačević (1885-1923).
Cello: Christian Poltéra Piano: Oliver Triendl |
|
Rendes Kis |
|
Alba Regia TE ... Olsvai Imre Feltöltés: 2011. jún. 21.
Botos József - Olsvai Imre, Kneifel Imre, Brükler Tamás: Változó hangulatok (Kitáncolás című tétel). Előadja: Alba Régia Táncegyüttes, Székesfehérvár.. Az 1981. évi X. fesztivál első fokozatú együttesi nívódíjas, szerkesztő-rendezői és zeneszerzői díjas táncművének tétele. XXI. Szolnoki Néptáncfesztivál (2011) - Múltidéző (Válogatás az elmúlt fesztiválok emlékezetes alakításaiból) |
|
Rendes Kis |
|
Massányi Viktor ... Nevéhez fűződnek kortárs magyar zeneszerzők – Németh Amadé, ... – műveinek ősbemutatói és lemezfelvételei. |
|
Rendes Kis |
|
Melis László: Cellomania Budapest Cello Orchestra Közzététel: 2015. jún. 17. |
|
Rendes Kis |
|
Lehár Ferenc: A mosoly országa Simándy József Feltöltés: 2011. febr. 23.
Operett Operetta |
|
mpd |
|
Jelzem, a pécsi koncertre már alig van jegy. És csak a drágábbikból (6900). De annyit is megér. Hétkor kezdődik, éjfélre otthon vagy.... |
|
mpd |
|
Ott a környékeden elég sokan köhécseltek végig. Ha jobbra felnéztél volna a másodikra, láthattál volna. A MÜPA-ban sosincsen konferansz? Másutt szokott lenni. |
|
Rendes Kis |
|
Földszint hátul. Már a kamera mögött, úgyhogy vszleg nem közvetítettek. Hacsak a színpadi kamera nem fordult felém ...
|
|
mpd |
|
Te is ott voltál? Hol ültél? |
|
Rendes Kis |
|
Ott láttam Kocsár Miklóst, Párkai Istvánt, Dubrovay Lászlót, Fekete Györgyöt is ... |
|
mpd |
|
Voltam tegnap a MÜPA-ban a Szokolay emlékkoncerten.
Először a MÜPA. Nem voltam még ott, kíváncsi voltam. Kívülről egy rettenetesen ronda monstrum. Összehányt stíluskatyvasz. Belülről normális, szép és kellemes. A személyzet kedves. Na most, a sokat ajnározott akusztika nincs olyan, mint a pécsi Kodály-központé. Mondjuk úgy, hogy a MÜPA akusztikája a normál hangversenytermekhez mérten nagyon jó; a Kodály ellenben egyedülálló és különleges. Talán az adja az egyik eltérést, hogy a Kodályban minden ülőhelyen ugyanazt hallod, MERT ahol nem ugyanazt hallanád, oda nem tettek széket! A MÜPA-ban viszont olyan helyeken is van ülőhely, ahol fizikai képtelenség jól hallani. (A színpad oldala fölötti pódiumerkélyek például). Meg a színpaddal szembeni, harmadik emeleti nézőtér, na onnan garantáltan nem lehet élvezni a műsort. Én a második emeleti oldalerkélyen ültem, úgy 45 fokban ráláttam a színpadra. Jól hallottam, de nem volt meg az az élmény, mint a Kodályban (akárhol ülsz): becsukod a szemed, és a füled megmondja, hogy a kürtös baloldalt ül a brácsások mögött. Ezt ki kell próbálni, majd a végén ajánlok valamit. A műsor. Kocsis, persze, garancia a minőségre. A három Szokolay-darab sok volt, a Nyitány-fantáziát kihagytam volna, jellegtelen mű, kicsit fészkelődik alatta az ember. A Trombitaverseny kiváló volt, remek trombitással. A Vérnász meg, hát az Vérnász, figyelni kell rá, de élvezhető a maradibbaknak is. (Mint én) Ellenben! Bartók Tánc-szvitje az tökéletes volt, na ja, Kocsisnál jobban szerintem nem érti ma Bartókot senki. A Psalmus Hungaricus is jó volt, egy tehetséges, de sajnos nem elég erős hangú tenorral, és kiváló kórussal. A befejezés, ami basszushang + bőgő, az annyira hatásos volt, fél percig tapsolni is elfelejtett a majdnem teltház.
Volt tévé is, valahol majd adnak belőle gondolom részeket. Velem átellenben, egy szinttel lejjebb a páholyban ült Balogh miniszter Marton Évával (ha jól láttam).
És a végére egy ajánlat. Nem akartam elhinni, de Kocsis még fellép zongoristaként!!! Hol másutt, Pécsen a Kodályban, április 29-én. És amit játszik, na most fogódzzatok meg: Rachmanyinov 2. zongoraversenyét. Ezt nem szabad kihagyni, remélem, van még jegy. http://www.kodalykozpont.hu/kodalykozpont_program/MAV_Szimfonikus_Zenekar/201 ... |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Kurtág György: ... concertante ... op. 42 (2003) Közzététel: 2012. júl. 11.
György Kurtág (* 1926): ...concertante..., per violino, viola e orchestra op. 42 (2003) --- Hiromi Kikuchi, violino; Ken Hakii, viola -- BBC Symphony Orchestra diretta da Jukka-Pekka Saraste (dal vivo: Londra 16 dicembre 2011)
--- cover image by Henry Moore ---- |
|
Rendes Kis |
|
Jeney Zoltán: Something Found (1981) Közzététel: 2015. szept. 19.
Zoltán Jeney (*1943): Something Found (1981)
Imago Sonora Ensemble Andrea Ceraso, direttore
Registrazione live dal concerto "SOMETHING FOUND" - Festival "SHE LIVES incontra l'Ungheria" Roma, 15 giugno 2014, Accademia d'Ungheria in Roma, Sala Liszt
Cover image: particolare della partitura "Yantra" (1972) di Zoltán Jeney (foto: Claudio Morandini); ritratto di Zoltán Jeney (foto: István Huszti); Sala Liszt Accedemia d'Ungheria in Roma (foto: Lorenzo Marquez)
WWW.SHELIVESMUSIC.IT |
|
Rendes Kis |
|
Illés Lajos: Szózat Közzététel: 2015. máj. 28.
A Greenzero által készített 15 perces animációs rövidfilm előzetese, most (a második felében) Illés Lajos szózat feldolgozásával. Énekel: Varga Miklós, Nagy Feró, Balogh Márton, Szvorák Kati
Az eredeti zene második fele lett kicserélve. Az első fele változatlan. Eredeti zene alkotói: Zeneszerző: Weil András Ének: Okos Viola Dob: Okos Gergely Hangmérnök: Sohajda Péter Zenei producer: Weil András, Magyar Ádám |
|
Rendes Kis |
|
Holló Aurél: José / beFORe JOHN5 (2000) Feltöltés: 2011. nov. 20.
Performed by Amadinda Percussion Group |
|
Rendes Kis |
|
Gémesi Géza: Rögök (orchestral version) Közzététel: 2015. jún. 10.
Géza Gémesi - Rögök (orchestral version) (Szombathelyi Szimfonikus Zenekar, vez - Gemesi Geza) // All rights to the composer and performers. |
|
|
Rendes Kis |
|
Fusz János: Quartet for flute, Viola, Cello and Guitar Közzététel: 2012. ápr. 20.
Fusz, János (1777-1819) won early repute as an organist and pianist having taught piano in Tolna before Pozsony. He composed his first opera "Pyramus es Thisbe" while in Pozsony whereupon he moved to Vienna to study with Albrechtsberger. Traveling between Vienna and Pozsony, Fusz composed a number of operas and melodramas including "Watwort," "Romulus und Remus" and "Das Medaillon" among others. He made contact with both Haydn and Beethoven, composed a quartet for a guitar and string trio, and wrote a number of overtures, and chamber works including a violin sonata and sonatinas for violin and piano; he was highly popular during his lifetime for his many songs, earning recognition from Beethoven among others. Although Hungarian, Fusz represents the German element in Hungarian music. |
|
mpd |
|
Vagy inkább szubtrópikus? |
|
|