19:39:06
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 16. 08:37 | Sorszám: 92
Igen, talán igazad van. A tendencia is megfordult, Nándiék megint lemaradóban...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 16. 08:32 | Sorszám: 91
Ez alapján, meg a jelenlegi széltérkép alapján, nekem úgy tűnik, hogy inkább az elől állók nyomvonala lehet a nyerőbb... a ződek (Pharmaton) a másik taktikát választják, úgy tűnik.. hümm..

panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 17:11 | Sorszám: 90
Hű, ez érdekes, nem egyszerű, simán lehetnek az elsőkből utolsók ...

5. 2. 2 The South Atlantic: From Equator to the Indian Ocean
http://www.youtube.com/watch?v=_x21jZE_rrw#t=95

( Benne van az is, hogy 2010-ben hogyan zajlott...
Remélem, Nándiék tanulmányozták ezt (is) )
panda
Olvasta: 3 | Válasz | 2015. január 15. 15:34 | Sorszám: 89
Nándi naplója:
" 01.14. 10 00 GMT … azt hittem, hogy ma már elérjük az egyenlítői zónát, de nem. Még egy nap. Összefolynak a napok, a teendők, az agyi váltás a szárazföldi hajsza után még nem teljesen állt át az itteni tempóra. Még nincs meg bennem az a sztoikus türelem, ami miatt részben szeretek itt lenni. Hiába megyünk az elvárható módon, az elvesztett napok az idegrendszeremben ott zakatolnak. (szerk: Fa N. a naplóíráskor még nem tudott a BOSS árbocvesztéséről)

Indulás előtt jött a Watt & Sea (hidrogenerátor) embere és rotor pengéket cserélt az összes hajó hydro generátorain, mondván, hogy az a rozsdamentes acél penge, ami volt eddig, az bármilyen ütközés esetén kárt tesz a szerkezetben. Műanyag pengékre cserélte az összeset, az letörik és kész. Na az éjszaka letört egy és azonnal olyan vibráció keletkezett, mintha a hajót akarná szétrázni. Viszont tartalékot nem hagyott sem ingyen, sem pénzért, így most visszaszereltem az eredetieket.

Már két napja ugyanazzal a taklival jövünk, nagyvitorla egy reff, reacher. Néha kicsit kevés, de mire nekiállnánk a cserének, mindig visszaerősödik és marad ami.
Naponta többször változik, hogy melyik hosszúságon érdemes az egyenlítői zónának nekimenni, most éppen a 27° 30′ perc és a 28° fok között. Ezt könnyen tartjuk, éppen arra megyünk. Ha nem nyúlunk semmihez akkor jó fele megyünk. Az már kevésbé jó hír, hogy 24 órán belül kellene ott lennünk és nem leszünk. ..."

http://spiritofhungary.hu/fa-nandor-hajonaplo-2015-01-14-level-a-spirit-of-hu ...
panda
Olvasta: 3 | Válasz | 2015. január 15. 15:21 | Sorszám: 88
http://spiritofhungary.hu/hugo-boss-arbocvesztes-nagy-tisztelet-jar-az-eddigi ...

"HUGO BOSS árbocvesztés – nagy tisztelet jár a skippereknek az eddigi óriási teljesítményükért
SAJNÁLJUK A HUGO BOSS ÁRBOCVESZTÉSÉT. NAGY TISZTELETÜNK ALEX THOMSONNAK (GB) ÉS PEPE RIBESNEK (ESP) AZ EDDIG MUTATOTT ÓRIÁSI TELJESÍTMÉNYÜKÉRT. RENDKÍVÜLI SZAKMAI TUDÁS, KIPRÓBÁLT, KORÁBBI GYŐZTES HAJÓ, GYŐZNI KÉPES, SIKERES SKIPPEREKKEL, EGY ILYEN REMEK CSAPATTAL! HA CSAK A FELKÉSZÜLÉSEN MÚLNÁNAK A DOLGOK, AKKOR EZ NEM TÖRTÉNHETNE MEG! DE AZ ÓCEÁN NEM ISMERI A TEKINTÉLYT!

A legnagyobb tisztelet a HUGO BOSS SKIPPEREI és az ALEX THOMSON RACING csapata iránt. Döbbenet ül rajtunk a hír hallatán ismerve, hogy ennél komolyabb szakmai és financiális háttér egyenlőre nem létezik ebben a versenyhajó kategóriában.

Legfeljebb a kétszeres Vendée Globe győztes Michel De’j-nek van hasonlóan komoly, komplex szakmai háttér-birodalma a 60 lábasok francia világában. Ennek ellenére Mich’Dejnek is és tanítványának, a legutóbbi Vendée Globe győztes ifjú Francois Gabartnek is voltak igen veszélyes esetei a versenyeik során – együtthajózva és külön is.

Fa Nándor évek óta kiváló emberi és szakmai kapcsolatban van évek óta és Alex Thomsonnal és Pepével valamint a HUGO BOSS csapattal – akik szinte egy hadseregnyi kiváló szakemberrel dolgoznak. A Spirit of Hungary NY-BCN rajt utáni versenyfeladáskor a BOSS managere és csapata a legőszintébb, legjobbszándékú szakmai támogatásával biztosította Fa Nándort, ha a hajóval csak pár napi munka lett volna az újra-rajtolásig. Azóta is hálásak vagyunk nekik és a háttércsapatuknak, hogy az NY-i kényszertartózkodásban is önzetlenül támogatták a Spirit of Hungary-t. ...
"
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 15:20 | Sorszám: 87
Na, van ott még több szöveg, mégis feladták. Megköszönték a támogatóiknak az eddigi munkájukat, de olyan súlyos a káruk, hogy kénytelenek feladni a versenyt, pedig erre készültek évek óta, jól is mentek, s ígéretesnek tűnt a végkimenetel szempontjából is...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 15:16 | Sorszám: 86
Ezek szerint erős szervizre szorulnak, de még nem adták fel...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 15:14 | Sorszám: 85
Nem tudom, nyomát nem látni, hogy miért "hagyták el" a pályát. Figyelni kell Nándiék üzeneteit, hátha kiderül...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 15. 15:12 | Sorszám: 84
Biztos ami biztos lefordítottam magamnak guglival is:

"Leader Hugo Boss árbocát Dél-Atlanti-

Alex Thomson és Pepe Ribes, kapitányai a yacht Hugo Boss, amely vezette a Barcelona World Race ma este vesztette árboc 21.02 GMT. A IMOCA 60-ben elérte a mérsékelt körülmények között, amikor arról számoltak be, volt egy kötélzet kudarc és az árboc esett a vízbe, és eltörte.
Brit Thomson, 40, és a spanyol Ribes, 43 megszűnik versenyautó a Barcelona World Race 2014 -2015. A kapitányok és a part csapata jelenleg értékeli, hogyan lehet a hajót a legközelebbi kikötés, amely valószínűleg a Salvador de Bahia Brazília, ami jelentős távolság a hajó jelenlegi álláspontja"

panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 15. 15:09 | Sorszám: 83
http://www.barcelonaworldrace.org/en/news/news

News JAN 15, 2015 02:14
Leader Hugo Boss Dismasted in South Atlantic

Alex Thomson and Pepe Ribes, skippers of yacht HUGO BOSS which was leading the Barcelona World Race this evening lost their mast at 21.02 GMT. The IMOCA 60 was reaching in moderate conditions when it is reported there was a rigging failure and the mast fell overboard and broke.
Briton Thomson, 40, and Spaniard Ribes, 43 will cease racing in the Barcelona World Race 2014 -2015. The skippers and the shore team are currently evaluating how to get the boat to the nearest landfall, which is likely to be Salvador de Bahia in Brazil which is a significant distance from the boat’s current position
Read more »
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 15:07 | Sorszám: 82
püff neki... a 8. helyre tették őket, és azt írták oda hogy: Abandon, illetve a hajó grafikánál: Retired
Vajon mi történt?
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 12:05 | Sorszám: 81
Ja, Varadero-ról már "lecsúsztak" ..
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 12:02 | Sorszám: 80
HB 4 napot a Copacabanán tölt...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 11:54 | Sorszám: 79
Hajrááááá!

Na de, mi történt a vezető HugoBoss-osokkal??? Gyakorlatilag visszafelé haladnak! Ki akarnak kötni Dél-Amerikában? Ráadásul, viszonylag lassan is haladnak, és nekem úgy tűnik, hogy így a szélviszonyok mintha nem indokolnák ezt a lassúbb haladást... hmm
Valahol olvastam, hogy elvileg három "technikai megállás" lehetséges, de elég szigorú az időbeli korlát!.. A'szem, összesen 8 nap van engedélyezve úgy, hogy parthoz kikötve áll a hajó! Ha csak egy kikötőben lehorgonyoznak, akkor az nem számít, a'szem... hümm..
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 07:58 | Sorszám: 78
Lőtávolban Gelaberték!!!
~600 mérföld a hátrányuk a az élen haladókkal szemben, s 170 mérföld a 7. egység mögött.
Igen, a többiek szélcsendes etapját kellene gyorsabban teljesíteni, s a többiek a hűvös leheletüket érezhetnék tarkójukon...
Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 15:50 | Sorszám: 77
Drukkolni kell, hogy majd az 5. fok és az Egyenlítő közötti vacakabb szakaszt jobb átlagsebességgel tudják teljesíteni, mint ahogy a többieknek sikerült!
Hajrá, hajrá, hajrá! Hajrá!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 10:40 | Sorszám: 76


Araszolnak, araszolnak... Már "csak" ~300 mérföld a 7. és 680 mérföld a HB előnye Nándiékkal szemben. Kezdhetnek rettegni...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 08:23 | Sorszám: 75


mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 08:03 | Sorszám: 74
Adott az elöljárók példája, lehet választani...
Nándiék értékelhető mennyiséget faragtak a hátrányukból. Nem nagyon figyelem a többiek belső ügyeit, de úgy látom, hogy egyelőre egyikük sem küzd különösebb problémával. Kivéve minket a bőszeles vitorla elvesztésével...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 07:56 | Sorszám: 73
Hmm, látszik, hogy nem értek hozá... Nem lesz itt "cikkcakkozás", egyszerűen csak jól megkerülik a szélcsendes/szembeszeles vidéket. Valszeg, ezzel jóval kevesebbet lehet veszíteni, mint ha beragadna valaki egy nagyobb szélcsendes övezetbe...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 21:31 | Sorszám: 72
http://www.barcelonaworldrace.org/all-about-the-race/the-course

... 12 climate zones in three months

The Barcelona World Race route takes the boats through almost all of the world's macroclimatic zones and also throws in the difficult tactical sailing in the Mediterranean and through the Gibraltar Strait.

The course can be divided up into 12 clearly differentiated climate zones. These are: ...

...


mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 13:41 | Sorszám: 71
Van benne valami...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 12:54 | Sorszám: 70
Pl. a csúszkát jan 12. 5.00 UTC-re rakva látszik jól ez. A zöldet itt 2.-nak hozták ki! (11 mérföld különbséggel ) De hiába araszolt volna el jobbfelé, sosem előzte volna meg a többieket.... Arrafelé nem nagyon fúj a szél ...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 12:38 | Sorszám: 69
Korábban én is így gondoltam, de aztán amikor egyszer-kétszer már szemre sem igen stimmelt, akkor kitaláltam az előbb leírt "elméletet" .. Mer'hogy az inkább alátámasztja azt, hogy bizonyos esetekben "preferálódott" annak a hajónak a helyzete, amely az afrikai partokhoz volt közelebb... És valóban, a'szem, ha motorcsónak lett volna, akkor el is húzhatott volna, mint a villám!..

Mondjuk, találtam még egy kicsi torzító tényezőt: 14:00, 19:00, 5.00 és 9.00-kor frissítik a csuszka végén levő állapotot, de viszont nem mindegyik hajónak pontos az adata, mert ha rámész a hajóra a zegérrel, akkor látszik hogy mikori helyzetét vették fel. Pl. 14:00-kor van hajó,amelynek a 13:30-as adata van meg, és van olyan amelynek csak a 13:00-as ... Minden mozog. Még a Föld is!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 12:06 | Sorszám: 68
Én bekapcsoltam az ideális nyomvonalat, Gibraltártól egyik hajó sem követi, nyilván nyomós okokból. Valószínűleg úgy számolják az egymáshoz viszonyított távolságokat, hogy az ideális útvonal és az adott hajó legközelebbi pontjait kijelölik. Így képződik egy pont az ideális nyomvonalon minden hajóhoz, nevezzük el a WAW-hoz tartozót W-(O)rigónak. Ehhez a ponthoz a WAW W-T1 távolságra van. A Hugo Boss hasonló pontja a HB-(O)rigó, illetve az ő távolsága ehhez képest a HB-T1. A számított távolság pedig HB-(O) + HB-T1 és a WAW-(O) + WAW-T1 érték levonásából adódik. Az ideális nyomvonalra vetített (O)rigók egymáshoz viszonyított távolsága meg már egzakt.

Lehet hogy hülyeség amit írtam, de én így tudom elképzelni két hajó közötti távolságmérést.
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...