Téma: Vectrix |
|
|
Rendes Kis |
|
A kormány célja, hogy hazánk az elektromos közlekedés fejlesztése és elterjesztése terén Közép-Európa vezető országa legyen a közeljövőben – hangsúlyozta Varga Mihály. A nemzetgazdasági miniszter a Dunaújvárosi Főiskola konferenciáján arról beszélt, hogy az elektromos közlekedés térnyerésével nemcsak az ipari termelés kaphat lendületet, hanem a felsőoktatási intézmények és vállalatok kutatás-fejlesztési munkája is. Részletek: ... www.facebook.com/kormanyzat/photos/ms.c.eJw9zdsNwDAIQ9GNqvAwOPsvVhUKn0fXIReAM ... |
|
mackó |
|
Volt szerencsém egy nemzetiségivel tömegközlekedni vagy három éve. Körülötte volt szabad hely ... Mindenki óvta értékeit és a higiéniáját.
|
|
fokos |
|
Budapest nem Ausztria! Reggel meg délután tömve vannak a járatok. A régebbi modelleken két ember elfért egymásnak háttal, ha összehúzták magukat, meg el is lehetett köztük menni az ajtóig. Most nem. |
|
Rendes Kis |
|
Ausztriában már 1987-ben azt tapasztaltam, hogy a buszon több ülőhely volt, mint utas. Igaz, a buszjegy jó drága volt ... |
|
fokos |
|
A komfortosabb, kényelmesebb dologgal az baj, hogy ötször annyi ilyen jármű kellene hozzá. Ezeket az új cuccokat arra tervezték, hogy mindenki üljön rajta. Állni alig lehet(fürtökbe a kapaszkodókra tapadva) közlekedni benne, ha tömött, csak közelharc árán lehet. |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Eltemeti a benzines és dízelautókat a Toyota
A világ egyik legnagyobb autógyártója, a Toyota közzétette hosszú távú stratégiáját, amiben egyre kevesebb szerepe lesz a belsőégésű motorokkal hajtott autóknak.
A Toyota vezetése úgy látja, hogy 2050-re az eladásaik döntő többségét a hibridek, üzemanyagcellás és elektromos autók adják majd, a tisztán benzines vagy dízeles autók gyakorlatilag eltűnnek a cég kínálatából. ... www.portfolio.hu/vallalatok/eltemeti_a_benzines_es_dizelautokat_a_toyota.2210 ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Öt év múlva elektromos lesz a következő autója 2017 fordulópont lehet az elektromos járművek hazai elterjedésében, amit elsősorban a Jedlik Ányos Terv kedvezményeinek bevezetésére és a töltőpontok számának jelentős növekedésére alapoz. Az autósszakma már tűkön ülve várja szeptember 30-át, amikor az államnak nyilatkoznia kell arról, hogy milyen kedvezményekkel számolhatnak majd a zöld rendszámos autók tulajdonosai. ... www.origo.hu/auto/20150918-elektromos-autok-magyarorszagon.html |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Európa első dunai elektromotoros átkelőhajója Szentendre és Szigetmonostor között |
|
Rendes Kis |
|
... De elkezdtem a napelemek kiépítését a házon, a lakásba elhelyezhető különleges szelektív hulladékgyűjtőt megrendeltem, sokkal jobban vigyázok a környezetre, stb. Ugyanezt tapasztalom a többi Teslás tulajnál is. A környezetvédelem az autóval kapcsolatos beszélgetések alkalmával mindig előkerül! Az a kép nincs meg az emberben, hogy egy Teslából valaki éppen kihajít az aszfaltra egy üres dobozt...
Mi történik ha egyszercsak teljesen lemerül? Nagyon sok érdeklődő első kérdése: de mi van akkor, ha elfogy minden energia és hirtelen teljesen lemerül. Erre mindig azt felelem, amit már írtam is itt a blogon, hogy annyira nem lehet béna valaki, hogy amikor 0-nál van, nem talál egy konnektort kb. 40 kilométeren belül. De ez a szám csak egy szájhagyomány útján terjedő szám volt, gondoltam kísérletet teszek, és megtudom mit bír az autó, hogy pontosan mennyire lehet lemeríteni, hol van az a pont amikor leáll, mert elfogyott az energia teljesen.
Amikor visszafelé pörög a kilométer számláló (mivel mindig azt írja ki a műszerfal közepén, mennyit lehet még az autóval elmenni), és eléri a 0-t, akkor az ember azt gondolná itt a vég, ám az autó ekkor írja ki először: „most akkor gyorsan tessék menni tölteni, és az alacsony energiaellátás miatt a hűtést és fűtést korlátozom, vége a légkondizásnak”.
Nem voltam rest nem adtam fel, és tovább folytattam az utam. Ahogyan már az előző írásomban is említettem, ha fogy az energia, nem engedi az autó a maximális energiafelhasználást, ilyenkor egy sárga szaggatott vonal jelzi, mi az a maximum energiafelhasználás, amit még enged a számítógép. Az ezelőtti bátorságpróbáim alkalmával az volt tapasztalható, hogy 240 és 90 kW között szép lassan megy lefelé a sárga csík (eddig én csak 90-ig mertem lemenni). Ám most itt nem álltam meg, és folytattam az energia teljes fel- és elhasználására tett kísérletemet. Egészen 60-ig egy lassú és egyenletes csökkenés tapasztalható. Ezzel szemben 60 és 30 között hihetetlen gyorsasággal esik a mutató, kb. 8 kilométeres táv alatt. Gondoltam, hogy lemegy még 10-ig is, vagy egészen 0-ig, de nem ez történt. Számítva a nem kiszámítható történésekre, ekkor már a házunk körül köröztem, hogy ne legyek nagy bajban. 30 alá épphogy bement a mutató, ahogyan a képen látszik, kiírta hogy "Game Over" és leállította az autót úgy ahogy volt az út közepén
Kiszálltam mert nem tudtam újraindítani, mindent levettem előtte: hűtés, fény, stb. Picit vártam, ezalatt újrarendezte magát az akksisor, majd az újbóli indításra reagált és így már be tudtam állni a 10 méterre levő garázsba. Végül -6% volt az a szint, amíg le tudtam meríteni az autót.
A konklúzió az lett, hogy igazán nagy lúzernek kell lenni ahhoz, hogy valaki teljesen lemerítse az autót, úgy hogy nem ér el vele egy 220-as konnektorig. ... www.facebook.com/TeslaMotorsMagyarorszag/posts/1635083583414187 |
|
tiszavirág |
|
Azért van stílusa.....látszik, hogy nem akárkik tervezték.... |
|