Téma: Vectrix |
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Európa első dunai elektromotoros átkelőhajója Szentendre és Szigetmonostor között |
|
Rendes Kis |
|
... De elkezdtem a napelemek kiépítését a házon, a lakásba elhelyezhető különleges szelektív hulladékgyűjtőt megrendeltem, sokkal jobban vigyázok a környezetre, stb. Ugyanezt tapasztalom a többi Teslás tulajnál is. A környezetvédelem az autóval kapcsolatos beszélgetések alkalmával mindig előkerül! Az a kép nincs meg az emberben, hogy egy Teslából valaki éppen kihajít az aszfaltra egy üres dobozt...
Mi történik ha egyszercsak teljesen lemerül? Nagyon sok érdeklődő első kérdése: de mi van akkor, ha elfogy minden energia és hirtelen teljesen lemerül. Erre mindig azt felelem, amit már írtam is itt a blogon, hogy annyira nem lehet béna valaki, hogy amikor 0-nál van, nem talál egy konnektort kb. 40 kilométeren belül. De ez a szám csak egy szájhagyomány útján terjedő szám volt, gondoltam kísérletet teszek, és megtudom mit bír az autó, hogy pontosan mennyire lehet lemeríteni, hol van az a pont amikor leáll, mert elfogyott az energia teljesen.
Amikor visszafelé pörög a kilométer számláló (mivel mindig azt írja ki a műszerfal közepén, mennyit lehet még az autóval elmenni), és eléri a 0-t, akkor az ember azt gondolná itt a vég, ám az autó ekkor írja ki először: „most akkor gyorsan tessék menni tölteni, és az alacsony energiaellátás miatt a hűtést és fűtést korlátozom, vége a légkondizásnak”.
Nem voltam rest nem adtam fel, és tovább folytattam az utam. Ahogyan már az előző írásomban is említettem, ha fogy az energia, nem engedi az autó a maximális energiafelhasználást, ilyenkor egy sárga szaggatott vonal jelzi, mi az a maximum energiafelhasználás, amit még enged a számítógép. Az ezelőtti bátorságpróbáim alkalmával az volt tapasztalható, hogy 240 és 90 kW között szép lassan megy lefelé a sárga csík (eddig én csak 90-ig mertem lemenni). Ám most itt nem álltam meg, és folytattam az energia teljes fel- és elhasználására tett kísérletemet. Egészen 60-ig egy lassú és egyenletes csökkenés tapasztalható. Ezzel szemben 60 és 30 között hihetetlen gyorsasággal esik a mutató, kb. 8 kilométeres táv alatt. Gondoltam, hogy lemegy még 10-ig is, vagy egészen 0-ig, de nem ez történt. Számítva a nem kiszámítható történésekre, ekkor már a házunk körül köröztem, hogy ne legyek nagy bajban. 30 alá épphogy bement a mutató, ahogyan a képen látszik, kiírta hogy "Game Over" és leállította az autót úgy ahogy volt az út közepén
Kiszálltam mert nem tudtam újraindítani, mindent levettem előtte: hűtés, fény, stb. Picit vártam, ezalatt újrarendezte magát az akksisor, majd az újbóli indításra reagált és így már be tudtam állni a 10 méterre levő garázsba. Végül -6% volt az a szint, amíg le tudtam meríteni az autót.
A konklúzió az lett, hogy igazán nagy lúzernek kell lenni ahhoz, hogy valaki teljesen lemerítse az autót, úgy hogy nem ér el vele egy 220-as konnektorig. ... www.facebook.com/TeslaMotorsMagyarorszag/posts/1635083583414187 |
|
tiszavirág |
|
Azért van stílusa.....látszik, hogy nem akárkik tervezték.... |
|
|
Rendes Kis |
|
Magyarországon az e-mobilitás terjedését a Jedlik Ányos Terv keretében támogatja a kormány, a program elkészültét június elején jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter. A kormány a közeljövőben tárgyalja a dokumentumot, ami ösztönzőket és szabályozási feladatokat tartalmaz az elektromos közlekedés elterjesztésének segítésére. A tervek szerint engedélyezik például az elektromos autók számára a buszsávok használatát, útdíj- és parkolási, illetve adókedvezményeket nyújtanak.
Az előrejelzések szerint 2050-re az újonnan értékesített autók 70 százaléka elektromos, hibrid, vagy plug-in típusú jármű lehet Magyarországon. ... http://index.hu/gazdasag/2015/06/15/vegre_megjelent_a_tesla_a_magyar_piacon/ |
|
Rendes Kis |
|
Teslát akarsz? Már van forintért Miért nagy szám forintért Teslához hozzájutni? Mert eddig nem lehetett; olyan mint 25 éve a nyugati autó. ... www.facebook.com/pages/Tesla-Fan-Club-Hungary/287856951366515?fref=nf Teslát akar? Már van forintért ... Ezért is lepett meg minket, mikor a BusinessLease flottakezelő tegnapelőtt egy Teslát hozott a HVG Cégautó Konferenciára, majd szépen letakarta, hogy délben leleplezhessék. Ott jelentették be először, hogy június 15-től Magyarországon csak náluk lehet hivatalosan Teslához jutni. Nem véletlenül kerüljük a vásárolni kifejezést, mert megvenni nem lehet, csak operatív lízing ügyletben bérelni.
A felállás szerint négy-öt év futamidőre, havi 420 000 nettó forintért (a pontos összeg személyfüggő) tudják adni a kocsit és a hozzátartozókat - a biztosítás, a szervizelés, a gumik, a gyorstöltő. Az ár mindig személyre szabott, az említettnél rövidebb futamidőre drágább az autó díja.
A díjkategória a belsőégésű motorral szerelt autók közül a fullos BMW 5-ösök, BMW 7-esek, Mercedes S-osztály bérszintjén áll, ők jelentik a házon belüli konkurenciát. De míg ezek fogyasztása is nagykategóriás, a Tesla üzemanyagköltsége töredéknyi. Bár vélhetően nem a takarékoskodásért választ valaki Teslát.
Így lehet honosított Teslával parádézni. Ha szervizelni kell a kocsit, az a flottakezelő dolga, majd ők lerendezik. Ha kell csereautó, akkor adnak valami hasonló kategóriájú BMW-t, Audit. Szervizbe Bécsbe viszik majd trélerrel az autókat, de erre leginkább csak a "kötelező" éves szerviz esetén lesz szükség, merthogy a Teslák, mint a többi elektromos autó is, lényegében "gondozásmentes". A belsőégésű motorral ellátott autókhoz képest nagyságrenddel kevesebb az alkatrésze, nincs hűtés, olajzás, váltó, diffi, turbó, befecskendező, és még sorolhatnánk, hogy mi minden olyan holmi nincs benne, ami a többi autóban elromolhat. Kibaráltak Murphy-vel.
Vincent van der Meijden, a Business Lease vezérigazgatója kérdésünkre elmondta, hogy idén 25-40 darab szerződéssel számolnak. ... http://hvg.hu/cegauto/20150605_Teslat_akarsz_Mar_van_forintert |
|
Rendes Kis |
|
Formatervezni tudni kell, nem csak magát az árut, de a csomagolást, a boltot és az egész körítést is. A Gogoro úgy néz ki, amilyen az Iphone lenne, ha szerelnének rá kereket, a szalon sokkolóan gusztusos, a hangulat pörgős, vidám és közvetlen, de még épp a nyomasztón innen. Ez az a fajta egyszerűség, ami nagyon sok melóba kerül; egy Wizzair-gépben sincs semmi érdekes, egyszerűen lefestik ferdén élénk rózsaszínre, valahogy mégsem jutott eszébe ez eddig másnak. És a Wizzair felfoghatatlanul sokat költött dizájnra. ... http://sebessegoltara.blog.hu/2015/05/23/az_uj_evezred_vespaja ... www.facebook.com/tibor.csokmei?fref=nf |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Ha a liftben a 3. és a 4. emelet között meggyőző érveket tudnak felhozni mellette ! |
|
panda |
|
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/02/19/egy_megawattos_sportkocsi/
Egy megawattos sportkocsi 2015.02.19. 14:55 - Andróczi Balázs
A Toroidion nevű kis cégről még nem hallhattunk, ennek ellenére elég merészen kezdenek, a világ egyik legerősebb villanyautójával. Bár a típusról csak annyit tudunk, hogy összesen egy megawattnyi teljesítményű villanymotort zsúfolnak bele, és hogy árnyékban igazán jól mutat.
|
|
mackó |
|
Steve Jobs beleegyezne? |
|
|
|