Téma: Fa Nándor újra tengerre szállna |
|
Late Devonian |
|
17 skippers to compete in the New York-Vendée Sunday 21 February 2016, 21h45
No fewer than 17 solo sailors representing seven nationalities will be lining up at the start of the new transatlantic race between New York and Les Sables d'Olonne at the end of May. A real warm-up 5 months before the Vendée Globe, the 17 skippers including most of the leading lights of the IMOCA class, will be able to judge the improvements they have made to their boats. 6 of the 7 new foilers will be lining up at the start on 29th May at the foot of the Freedom Tower. ...
- Fabrice Amedeo - NEWREST MATMUT (France) - Jérémie Beyou - MAITRE COQ (France) - Conrad Colman - NC (New-Zealand - USA) - Bertrand de Broc - MACSF (France) - Tanguy de Lamotte - INITIATIVES COEUR (France) - Sébastien Destremau - FACE OCEAN (France) - Jean-Pierre Dick - STMICHEL VIRBAC (France) - Yann Eliès - QUEGUINER-LEUCEMIE ESPOIR (France) - Nandor Fa - SPIRIT OF HUNGARY (Hungary) - Pieter Heerema - NO WAY BACK (Netherlands) - Morgan Lagravière - SAFRAN (France) - Armel Le Cléac'h - BANQUE POPULAIRE VIII (France) - Stéphane Le Diraison – N/a (France) - Paul Meilhat - SMA (France) - Vincent Riou - PRB (France) - Alex Thomson - HUGO BOSS (GB) - Ari Huusela – N/a (Finland)
|
|
|
negyven rabló |
|
Ez a Fa Nándi pont olyan elmebeteg, mint mondjuk Erőss Zsolt volt, aki annak érdekében vágatta le az elfagyott lábfejét, hogy megint mehessen a hegyekbe! Hétköznapi emberként még elélhetett volna mondjuk 85 éves koráig! Felesége, gyereke volt. Van ilyen régi barátom, aki hétezreseket mászott, extrémsízett, az elsők között csinált magának sárkányrepülőt egyszerű háztartási varrógéppel Ment, mert ez neki ez olyan volt, mint más embernek a punci, vagy a vörösbor. Kellett és kész! Sok baleset érte Seggtől nyakig rögzített, összecsavarozott gerinccel (ez azt jelenti, hogy hajolni, lépcsőzni nem tud.) Hónapok után kerékpárra ült és qrvára nem érdekelte, hogy mi lesz, ha elesik. No, elkezdte olvasni az egyetemi jegyzeteit, hogy ne hülyüljön el agyilag...
Ja, 72 éves. |
|
|
gajo |
|
Ezek a hajók, óriási vitorlafelületet hordoznak, hála az elektromos kütyüknek, no meg a mindenféle új strapabíró anyagoknak.
|
|
Felkesz Deneverr |
|
illetve még azok sem, mert nem mennek le olyan mélyre... talán az ámbrás cetek... ha jól emlékszem ők lemennek 3000 méter alá is, néha .. |
|
|
gajo |
|
Ez inkább a boom-nak tűnik. |
|
|
|
gajo |
|
Egy fénykép sincs arról a törött árbocról? |
|
|
|
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Ez már vagy volt, vagy nem is volt igazán tervben, hiszen december 6.-án akarta megtenni, egyedül, a visszautat Itajaí-ból... A #59-beli cikkben az van, hogy a " május 29-én rajtoló Transat New York - Vendeé elnevezésű verseny a következő, amelyen indulni szeretne. Bár egyszemélyes viadalról van szó, Perényi is a csapat tagja marad, hiszen rendkívül hasznos munkát végez a technikai felkészülés során. " Hajráááá Spirit!!! |
|
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Én egyébként már rájöttem, hogy mi okozta!! Egy UFO volt, mely telibetalálta a töréspontnál az árbocotot!! :-)) |
|
mackó |
|
Sajnos most már megint aktuális. Nézzük a jó oldalát: reméljük igaz is ...
|
|
Felkesz Deneverr |
|
(( Egyébként, most már tök jó lett a topikcím! Mackó, te voltál a hibás !!!! )) |
|
Felkesz Deneverr |
|
Na, végleg feladta még egy: az O Canada ... Az IMOCA 60-as hajóknál ezzel 9-re csökkent a versenyben maradottak száma. A 20-ból!!
" Fa: Előjel és magyarázat nélküli a törés 2015.11.05. 18:29
A május végén rajtoló Transat New York - Vendeé egyszemélyes vitorlásversenyen indulna legközelebb Fa Nándor, akinek hajója múlt szombaton árboctörést szenvedett a Transat Jacques Vabre (TJV) elnevezésű kétszemélyes viadalon. Írta az MTI.
A 62 éves, négyszeres földkerülő elmondta: a teljes mezőny 42 hajójának már nagyjából a fele a partra kényszerült, vagy külső segítségre, mentésre szorult. A 60 lábasok (IMOCA hajóosztály) között húsz vitorlás rajtolt el Le Havre-ből, de 11 nap után már csak kilenc van úton a brazíliai Itajaí városában lévő cél felé.
Fa Nándor szerint mindez részben annak a 20 éves tendenciának tudható be, hogy kispórolják a szükséges anyagmennyiséget a hajók többségéből, amelyek ezáltal nem felelnek meg a szabályoknak, követelményeknek. "Az illetékesek szemet hunynak a jelenség felett, mert olyan érdekekkel mennének szembe, amelyekkel nem mernek" - jegyezte meg. Az ő hajójuk, a Spirit of Hungary (SOH) minden szabálynak megfelel, tehát az árboctörésük biztosan nem ezért történt, ám az okokkal kapcsolatban továbbra is csak találgatni tudnak. A felkészülés során Barcelonában leszerelték az árbócot, valamint a teljes kötélzetet, és elküldték ellenőrzésre a gyártónak, amely a visszaküldéskor azt üzente, hogy újabb 70 ezer mérföldet vitorlázhatnak vele.
A hajó a baleset előtt hetekig a lehető legnagyobb terhelésnek volt kitéve, és tökéletesen vizsgázott. "Az incidens minden előjel és magyarázat nélkül történt, azóta is próbáljuk megfejteni, mi történt. Egyikünk sem látott semmit, csak a nyomok, illetve a felidézett zajok alapján próbáljuk összerakni a képet, de semmi sem bizonyítható" - magyarázta Fa Nándor." ... http://index.hu/sport/2015/11/05/fa_elojel_es_magyarazat_nelkuli_a_kieses/
|
|
Felkesz Deneverr |
|
Még nem csekkeltem le, de a'szem minden hajó kiesett, amely nem kerülte meg nyugat felé azt a bizonyos ciklont... Úgy látszik, nagyon megviselte a hajókat a "szembeszeles" küzdelem.. A 20 IMOCA60-as hajóból csak 10 maradt versenyben! |
|
mackó |
|
Az a "spirit" elhagyott minket. |
|