Téma: Vectrix |
|
mackó |
|
Szériagyártású hidrogéncellás autó Japánból. Toyota.
Kiragadom a technikai lényeget:
Idézet: A technológia óriási előnye az akkumulátorokkal operáló villanyautókkal szemben, hogy a hidrogént a hagyományos üzemanyagokhoz hasonlóan, speciális kutakon percek alatt tankolhatjuk, így a töltés nem órákat vesz igénybe, ráadásul a potenciális hatótáv is jóval nagyobb.
...a japánok 480 km-es hatótávot ígérnek, korrekt menetteljesítmények mellett.
2015 őszétől Európában is kapható.... 15 millió forint...
A ajánlom a cikk közepén található rövid videót is, egy-két "apróság" abból is kiderül...
|
|
|
|
|
|
orosz_hussalata |
|
Szerintem a közeljövő egyik legfontosabb energetikai kérdése az akkumulátorok fejlesztése.
http://www.origo.hu/techbazis/20141014-uj-generacios-akkumulator-20-ev-eletta ...
A szingapúri Nanyang Technológiai Egyetem kutatói az akkumulátorok két leggyengébb pontját erősítették meg: a lassú töltést és a rövid élettartamot. Mindkettő az elektromos autókat sújtja leginkább, de a fejlesztés érezhető változást hozhat a mobileszközökben is. Néhány perc alatt feltankolunk árammal
Átlagosan egy elektromos autó töltése minimum 4 óra, ez jócskán megnehezíti a nagyobb távolságok megtételét. Amikor pedig elhasználódnak, akkor roppant költséges a cseréjük. A szingapúri egyetem kutatóinak a negatív érintkező, az anód csatlakozásának fejlesztésével sikerült javítaniuk a lítium-ion akkumulátorokat - úgy tűnik ez az egyik szűk keresztmetszet. Az új technológiával 5 perc alatt 70 százalékosra tölthető majd fel az akkumulátor.
....
Nagyon könnyű előállítani
Az új érintkező gyártása nem ütközik technológiai nehézségekbe, nincs szükség nagy átalakításokra, csak az érintkezők változnak. "Nagyon könnyű előállítani a gélt." - magyarázza Chen Xiaodong professzor, az új érintkező feltalálója - "Az akkumulátor gyártók könnyen beépíthetik majd az új gélt a gyártási folyamatba." A professzor még a nagy méretű prototípuson dolgozik, de az ipar szereplői már most érdeklődnek a technológia iránt. |
|
|
orosz_hussalata |
|
Nem pont autó, de energia meg zöld.
http://www.extremetech.com/extreme/191754-cold-fusion-reactor-verified-by-thi ...
This new report [PDF] on the E-Cat was carried out by six (reputable) researchers from Italy and Sweden. While the new E-Cat looks very different from previous iterations, the researchers say that it uses the same “hydrogen-loaded nickel” and additives (most notably lithium) as a fuel. The device’s inventor, Andrea Rossi, claims that the E-Cat uses cold fusion — low-energy nuclear reactions, LENR — to fuse nickel and hydrogen atoms into copper, releasing oodles of energy. The researchers, analyzing the fuel before and after the 32-day burn, note that there is an isotope shift from a “natural” mix of Nickel-58/Nickel-60 to almost entirely Nickel-62 — a reaction that, the researchers say, cannot occur without nuclear reactions (i.e. fusion). |
|
|
Rendes Kis |
|
Minden eddiginél több jármű versenyzett a negyedik MVM Energia Futamon Hét kategóriában a szénhidrogén-meghajtást nélkülöző több mint hatvan jármű állt rajthoz szombaton Budapesten, a Lánchíd pesti hídfőjénél a negyedik MVM Energia Futamon, amelynek célja, hogy ráirányítsa a figyelmet az üvegházhatású gázok kibocsátása nélküli energiatermelésre és -felhasználásra. ... www.alternativenergia.hu/minden-eddiginel-tobb-jarmu-versenyzett-a-negyedik-m ... |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Hát igen, az érdek pontosan olyan nehézkedés, mint a gravitáció. De, ahogy arra anno glens barátunk kiválóan rámutatott: hálistennek fölfelé húzó érdek is van ! |
|
negyven rabló |
|
Na igen! Természetesen nem vagyok ellene az ilyen előremutató, környezetkímélő és eszméletlenül zöld megoldásoknak, de azért vegyük tudomásul, hogy ezek a fejlesztések ma még csak azért történnek, hogy az EU által meghatározott normának megfeleljenek az egy autógyár által összesen gyártott modellek károsanyag-összkibocsátási teljesítményei! Ma még van olaj a föld és a tenger alatt - lesz még vagy 2-3 évszázadig, vagy tovább-, tehát ezeket a villanyautó-, kerékpár-, robogó és egyéb fejlesztéseket nem tudom komolyan venni, mert pillanatnyilag csak azért ölnek bele eszméletlen pénzeket, hogy pl. egy autógyárnak meglegyen a normának megfelelő össz. károsanyag kibocsátása! Vagyis: Továbbra is gyártja a bevált, kedvelt benzines és dizel modelljeit, de emellett fejleszt mondjuk egy hibrid, vagy villanyos modellt is, Idézet: ezért aztán a rárótt kvótát tudja teljesíteni.
Mondjuk ez tényleg sokba kerül nekik, de az eszméletlen nyereségük mellet simán belefér, mert a fejlesztés költségei ugyebár levonhatók az adóalapból! Qrva nagy buli! |
|
negyven rabló |
|
Nem kizárt, de a csőd egy kicsit megnehezíti a túlélést. |
|
mackó |
|
Ugyan ennek vajmi kevés köze van a Vectrixhez, de ide préselem:
Idézet: Az újfajta pneumatikus hibrid technológiának köszönhetően pedig a Peugeot szerint a kis 208-as mindösszesen 2 liter benzint fogyaszt el 100 km-en, ami kiváló érték. Ráadásul az elektromos rásegítés helyett praktikusabb a levegős megoldás, hiszen olcsóbb és ami még fontosabb, jóval könnyebb is. Az első levegős hibrid rendszerrel hajtott Peugeot 2016-ban érkezik.
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Energica Ego: Új e-Superbike Modenából
A majd’ 140 lóerő és 200 Nm már álló helyzettől rendelkezésre áll, így három másodperc alatt gyorsulhatunk 100 km/órára, ráadásul az akkuk feltöltése sem több 3,5 óránál. Az 1200 feltöltési ciklusra hitelesített, 11,7 kWh-s lítium akkupakk utcai használat közben 100-200 km-es távra képes energiát biztosítani Egód számára attól függően, hogy mennyire bánsz könyörtelenül a „gyorsítókarral”, de versenypálya használat során ez tovább csökkenhet, egészen ötven kilométerig. Viszont éppen a pályanapozók kedvéért kifejlesztettek egy opcionális gyorstöltőt is a motorhoz, melynek segítségével alig fél óra alatt 80%-os töltöttség érhető el, tehát amíg a másik csoport van fent a pályán, addig a boxban újra teljesen bevethető állapotba hozható merülő Egód. A teljes töltöttség egyébként maximum 3,5 óra alatt elérhető még 110 voltos hálózatról is. Az olaszos jellegnek megfelelően kétféle kiadásban készül az Ego: a kilencmillió forintos alapváltozat mellett egy limitált, sorszámozott kiadással, az Ego 45-tel is készülnek Modenában, amivel az Energica mögött álló CRP Group 45 éves fennállását ünneplik. ... http://www.sportmotor.hu/motoros_hirek/motor/energica-ego-esuperbike.html ... www.facebook.com/tibor.csokmei?fref=nf |
|
|
Rendes Kis |
|
A túlélés csőd nélkül könnyebb, de azzal együtt sem kizárt ! |
|
negyven rabló |
|
Mostan akkor abban bízol, hogy párszor még azér' csődöt jelent? Ez a túlélés alapvető követelménye? |
|
|