20:40:20
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Sport (2)
... Elejére 1. lap 
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 15. 07:58 | Sorszám: 78
Lőtávolban Gelaberték!!!
~600 mérföld a hátrányuk a az élen haladókkal szemben, s 170 mérföld a 7. egység mögött.
Igen, a többiek szélcsendes etapját kellene gyorsabban teljesíteni, s a többiek a hűvös leheletüket érezhetnék tarkójukon...
Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 15:50 | Sorszám: 77
Drukkolni kell, hogy majd az 5. fok és az Egyenlítő közötti vacakabb szakaszt jobb átlagsebességgel tudják teljesíteni, mint ahogy a többieknek sikerült!
Hajrá, hajrá, hajrá! Hajrá!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 10:40 | Sorszám: 76


Araszolnak, araszolnak... Már "csak" ~300 mérföld a 7. és 680 mérföld a HB előnye Nándiékkal szemben. Kezdhetnek rettegni...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 08:23 | Sorszám: 75


mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 08:03 | Sorszám: 74
Adott az elöljárók példája, lehet választani...
Nándiék értékelhető mennyiséget faragtak a hátrányukból. Nem nagyon figyelem a többiek belső ügyeit, de úgy látom, hogy egyelőre egyikük sem küzd különösebb problémával. Kivéve minket a bőszeles vitorla elvesztésével...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 14. 07:56 | Sorszám: 73
Hmm, látszik, hogy nem értek hozá... Nem lesz itt "cikkcakkozás", egyszerűen csak jól megkerülik a szélcsendes/szembeszeles vidéket. Valszeg, ezzel jóval kevesebbet lehet veszíteni, mint ha beragadna valaki egy nagyobb szélcsendes övezetbe...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 21:31 | Sorszám: 72
http://www.barcelonaworldrace.org/all-about-the-race/the-course

... 12 climate zones in three months

The Barcelona World Race route takes the boats through almost all of the world's macroclimatic zones and also throws in the difficult tactical sailing in the Mediterranean and through the Gibraltar Strait.

The course can be divided up into 12 clearly differentiated climate zones. These are: ...

...


mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 13:41 | Sorszám: 71
Van benne valami...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 12:54 | Sorszám: 70
Pl. a csúszkát jan 12. 5.00 UTC-re rakva látszik jól ez. A zöldet itt 2.-nak hozták ki! (11 mérföld különbséggel ) De hiába araszolt volna el jobbfelé, sosem előzte volna meg a többieket.... Arrafelé nem nagyon fúj a szél ...
panda
Olvasta: 2 | Válasz | 2015. január 13. 12:38 | Sorszám: 69
Korábban én is így gondoltam, de aztán amikor egyszer-kétszer már szemre sem igen stimmelt, akkor kitaláltam az előbb leírt "elméletet" .. Mer'hogy az inkább alátámasztja azt, hogy bizonyos esetekben "preferálódott" annak a hajónak a helyzete, amely az afrikai partokhoz volt közelebb... És valóban, a'szem, ha motorcsónak lett volna, akkor el is húzhatott volna, mint a villám!..

Mondjuk, találtam még egy kicsi torzító tényezőt: 14:00, 19:00, 5.00 és 9.00-kor frissítik a csuszka végén levő állapotot, de viszont nem mindegyik hajónak pontos az adata, mert ha rámész a hajóra a zegérrel, akkor látszik hogy mikori helyzetét vették fel. Pl. 14:00-kor van hajó,amelynek a 13:30-as adata van meg, és van olyan amelynek csak a 13:00-as ... Minden mozog. Még a Föld is!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 12:06 | Sorszám: 68
Én bekapcsoltam az ideális nyomvonalat, Gibraltártól egyik hajó sem követi, nyilván nyomós okokból. Valószínűleg úgy számolják az egymáshoz viszonyított távolságokat, hogy az ideális útvonal és az adott hajó legközelebbi pontjait kijelölik. Így képződik egy pont az ideális nyomvonalon minden hajóhoz, nevezzük el a WAW-hoz tartozót W-(O)rigónak. Ehhez a ponthoz a WAW W-T1 távolságra van. A Hugo Boss hasonló pontja a HB-(O)rigó, illetve az ő távolsága ehhez képest a HB-T1. A számított távolság pedig HB-(O) + HB-T1 és a WAW-(O) + WAW-T1 érték levonásából adódik. Az ideális nyomvonalra vetített (O)rigók egymáshoz viszonyított távolsága meg már egzakt.

Lehet hogy hülyeség amit írtam, de én így tudom elképzelni két hajó közötti távolságmérést.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 11:13 | Sorszám: 67
Érdekes lesz a játék, úgy látom. Rájöttem már hogy mi volt az oka annak, hogy nem régen a zöld hajót még másodiknak "hozták ki", kis különbséggel, pedig a valós távolság nagy volt az első helyen álló hajóhoz képest... Mindig kiszámolják valami ravasz módon, hogy mennyi van még hátra ideális körülmények között, és annak a különbségét írják be a táblázatba, és azért volt látszólag jó helyzetben a zöld hajó. De viszont már nem tud (nem érdemes) tovább az ideális vonalon menni, merthogy arra gyakorlatilag nincs szél Még most is csak 0.9-el "mennek" ...
Sz'al ha jól sejtem, most van az, hogy az elől levőknek majd cikk-cakkban kell menniük a Jóreménység fok felé, mer'hogy arra gyakorlatilag szembeszél van! Tehát hiába mennek gyorsan, valójában a jó irány felé csak kicsi lesz a továbbhaladásuk... Valószínűleg, az sokat fog számítani, hogy Nándiék hol fogják elérni ezt a kritikus részt... Ha 14-15 csomóval bírnának odáig haladni, akkor akár elég jó helyzetbe is kerülhetnek..
Figyelni kell majd, hogy hogy csinálják a WAW-osok Persze, mindez csak akkor igaz, ha alapvetően nem változik a szélhelyzet ...
De lehet, hogy a Horn-fok felé mennek mittomén hogy mik most a szabályok
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 10:21 | Sorszám: 66
Most elég jól hasítanak Nándiék, WAW-egység meg már ~30 mérföld előnnyel áll a 6. helyen...
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 13. 07:23 | Sorszám: 65
Már 20 mérföld...

Viszont valamelyest csökkent Nándiék hátránya, de még így is tetemes...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 16:17 | Sorszám: 64
Hoppácska, a WAW-osok elmentek az előttük lévő mellett!!.... (Cca. 3 egész mérfölddel.. )
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 10:28 | Sorszám: 63
Na, Nándiék délnek fordultak! Nyomás a mezőny után, Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:21 | Sorszám: 62
A zöld hajó viszont valszeg már megszívta, mint mi az Alborán tengeren Az 1.1 csomó nem valami szélvész sebesség ..
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:16 | Sorszám: 61
Igen, valszeg, ők fognak a legszélsőbb "pályán" dél felé menni... És korábban úgy láttam, hogy ott útba eshetnek majd meglehetősen szeles szakaszok is!
Hajrá, hajrá, hajrá!
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 09:10 | Sorszám: 60
Viszont jól kihajóznak a szélső pályára. Lehet, WAW-ék taktikáját tartják a legjobbnak? Mondjuk nem olyan meredeken nyomultak ki a Zöld-foki szigetek mögé, de az már látszik, hogy biztosan megkerülik azt.
Hajrá!
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:55 | Sorszám: 59
(Amúgy, az 55-beli leíráskor még egész máshol voltak!)
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:52 | Sorszám: 58
Mondjuk, akkor biztos, hogy növekszik a távolság, amikor a SOH nem a "főcsapás" irányába megy egy darabig, mint most... Érdekes amit Nándi írt, hogy néha még 30 csomóra is felgyorsultak, csak hát az nagyon rövid időre van, az átlag sebességet alig módosítja ..
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:41 | Sorszám: 57
Nem, nem, ezek a számok nemigen stimmelnek, amúgy... Volt éjszaka pl. amikor 500 valahányon állt..
A legfurcsább az amikor a táblázatban másodiknak hozzák ki azt, amely szemre jóval messzebb van. (Ez van most a jobboldalon, kicsit hátrébb a grafikán..) Szerintem, egyébként a grafika a helyes, na persze az nem világos, hogy pontosan hogy is mérik az egymáshoz képesti távolságot... Mondjuk, ha nem vennénk figyelembe a várható szélviszonyokat, akkor ez a hajó tényleg jó pozicióban levőnek lenne számítható, mert "beljebb" van, és lassan meg kellene már indulniuk kelet felé! Na és ott aztán lehet, hogy sokáig főleg csak szembeszél lesz. Érdekes lesz. Mindenesetre, a WAW-osoknak sikerült már elég szépen ledolgozni a hátrányt...
/ Van egyébként egy "Orthodromy" gombocska is felül, ami (ha ki van választva) mutatja az "utat", lehet valahogy ez is bele van időnként kalkulálva a távolságba, de akkor sem értem, hogy a táblázatban miért veszik néha másodiknak azt a jobb szélső hajót .. /
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 08:09 | Sorszám: 56
820 mérföld. Tetemes, egyre növekvő hátrány. Nándi szavait tömören lefordítva: pesszimista Ő is...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 12. 07:00 | Sorszám: 55
Na, kiváncsi leszek mire lesz elég, hogy mostantól egy darabig a SOH-nak lesz a legnagyobb az átlagsebessége. És hogy mikor fordulnak be végre délre ... :-D
A többiek sem lassultak le nagyon, úgy látszik az oldal szélben még elég jól lehet evickélni. Amúgy, ők már elérték az egyenlítőt...
A WAW-osok viszont lehagyják az előttük levő hajót hamarosan. Nekik bevált a taktika, úgy tűnik.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2015. január 10. 12:54 | Sorszám: 54
Szóval felsodortuk a reachert, leengedtük, lekötöztük, most is ott van, ugyancsak ázik. Minden harmadik hullám átmegy a fedélzeten, ugrál, rázkódik és vizes minden. Solent került a helyére, így most stabilan haladunk. Néha egy – egy nagyobb hullámon megszörfözve 20-22-vel.

Sajnos nem túl előnyös szélszögön – 155 fokos TWA, a valóságos szél befújási szöge – kell mélységet tartanunk, így az átlag sebességünk mégsem olyan jó. Mikor elveszítünk egy jobb hullámot visszalassulunk 12-re.

Most, váltás előtt hauzoltunk. Ebben a szélben már csak úgy lehetséges, ha először felsodorjuk az orrvitorlát és csak a nagyvitorlára koncentrálunk.

Középre és erősen lehúzzuk, előkészítjük a hátsó merevítőket és várunk egy jó hullámra. Kell, hogy felgyorsuljon a hajó, úgy nem vágódik át a vitorla akkora erővel. Még így is marad lendület benne bőven, mindig aggódom a latnikért.
...
http://spiritofhungary.hu/spirit-of-hungary-fa-nandor-hajonaplo-2015-01-09/
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...