Téma: Vectrix |
|
|
panda |
|
ha kordában tartják a tér-idő merevséget befolyásoló rezonanciát
|
|
Rendes Kis |
|
Jöhet az áramcégek haláltusája forrás: investor.hu Eljött az ítélet napja az amerikai áramszolgáltatók számára, mondják a Barclays elemzőház szakemberei a Business Insideren ismertetett anyagukban. A tengerentúlon ugyanis annyira olcsón lehet már napelemekhez és az energia tárolására hivatott akkumulátorokhoz is hozzájutni, hogy egyre több háztartás csatlakozik le az áramhálózatról.
A 2000-es évek elején valószínűleg csak kevesen gondolták, hogy idővel pont a napenergia fogja kiütni a monopolisztikus piaci viszonyokat élvező közszolgáltatókat a nyeregből. A kezdetben csak jelentős állami támogatások mellett életképes megújulók mostanra önálló életre keltek, már a lakosság számára is elérhető és versenyképes áron kínálva például a napenergiát. ... http://www.alternativenergia.hu/johet-az-aramcegek-halaltusaja/68008 |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Ki ölte meg az elektromos autót? színes, amerikai dokumentumfilm, 92 perc, 2006 rendező: Chris Paine forgatókönyvíró: Chris Paine zeneszerző: Michael Brook operatőr: Thaddeus Wadleigh vágó: Michael Kovalenko, Chris A. Peterson Közzététel: 2012. szept. 29. |
|
|
|
Békáscity |
|
de jó fotó ! - na az ilyen négykerekű, kasztnis motorokat szeretem |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Rekord: 400 Nissan LEAF-et rendelt egy autókölcsönző Nem kevesebb, mint 400 db Nissan LEAF elektromos autó megvásárlásával a dán Avis Car Rental új világrekordot döntött: a Nissantól magáncég ennyi elektromos autót még soha sem rendelt. A Dán Energiaügynökség támogatásának köszönhetően az elektromos autók havi bérleti díja a minden költséget magában foglaló csomagban is csak 3495 dán korona (468 euró) lesz, amely a várakozások szerint jelentős mértékben előmozdítja majd az elektromos autók elterjedését Dániában. ... http://www.holtoltsek.hu/hu/hirek/297-rekord-400-nissan-leaf-et-rendelt-egy-a ... |
|
mpd |
|
Há'mer ottan kvázi ingyen van a villany. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Készül a levegővel működő autó
A PSA Peugeot Citroen két mérnöke elkészítette a levegővel hajtható autó prototípusát. A levegő, mint üzemanyag előnyei egyértelműek: mindenhol megtalálható, tiszta, és mindenekelőtt ingyen van. Viszont ahhoz, hogy az autó energiaként tárolja a levegőt, további energiát kell használnia – fából vaskarika.
A folyadék ezután visszafelé kezd el áramlani a szivattyún, ami ugyanúgy működik, mint egy motor: a folyadék mozgása meghajtja a kerekeket, mielőtt átkerül a második tankba. Olyan az egész, mint egy vízimalom, ami saját magát hajtja.
Vezetés közben a vezérlőrendszer a benzinüzemű és a léghajtású üzemmód között váltogat. A hibrid elektromos autókhoz hasonlóan a francia tervezők autója is benzinmotorra kapcsol, ha meredek emelkedőn vagy autópályán kell haladnia. Ugyancsak a motor végzi a nitrogén sűrítését, ha a regeneratív fékezés (a fékezéskor hasznosuló, akkumulátorban tárolt mozgási energia) ehhez nem szolgáltatna elég energiát.
Kicsi, könnyű, kompakt, kapható
A jármű tervezői, André Yarce és Karim Mokaddem szerint óránként 70 kilométeres sebesség mellett az autó 60-80 százalékban működtethető tisztán léghajtással. A hibrid, elektromos és benzines üzemmódot váltogató autóknál a Hybrid Air könnyebb és olcsóbb, ráadásul nincsenek óriási akkumulátorai, amik a csomag- vagy az utastérből vennének el helyet.
A kisautó tesztje olyan jól sikerült, hogy a Peugeot és a Citroen árusítani is fogja őket. A Hybrid Air Európában is kapható lesz, a nemzetközi piacokra 2016-ra juthat el. Az árat még nem jelentették be, de a tervezők szerint nagyjából annyiba fog kerülni, mint a benzines-elektromos hibrid autók. ... http://erdely.ma/tudtech.php?id=159559&cim=keszul_a_levegovel_mukodo_auto |
|
|
Rendes Kis |
|
Pár gondolat a lítium tüzekről:
mechanikai behatásra vagy túlmelegedéstől indulhat be (ez utóbbit egy rossz típusú töltővel is elő lehet idézni)
a fehér füst csak a kezdet, az igazi tűz jóval később lángol fel, amikor már mindenki azt hiszi, hogy túl vagyunk a nehezén
a füst borzasztóan mérgező. Ha meglátod, akkor futás, és mentsd az emberéletet (nem vicc)
amikor a sérült cellák melletti cellák is begyulladnak, akkor indul az igazi tűzhányó
ehhez az égéshez nem kell oxigén, így felesleges pokrócokat rádobálni
a vízzel oltás a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ettől ugyanis levegőbe fog repülni az akksi
a kerékpárok akkumulátorai 10-szer akkora kapacitásúak, mint a filmen látott laptopé. Nem 3-6, hanem 30-40 cella van beépítve, így könnyen elképzelheted, mit művel, ha lángot fog.
De azért szeretnélek megnyugtatni is:
az elmúlt 5 évben 4 ilyen jellegű ebike balesetet regisztráltak Európában, pedig az eladott lítiumos biciklik száma meghaladja a 3 millió darabot. A tüzeket vagy buherált akkupack, vagy nem megfelelő töltési folyamat/eszközök okozták. (Akik hallottak a Boeing Dreamliner flotta kálváriájáról, vagy a Tesla szoftverfrissítési akciójáról, azok tudják, hogy nem szabad lebecsülni az ilyen jellegő alacsony kockázatot sem. Pláne, hogy láttunk már pár kiégett Fisker Karma sportkocsit is… )
az egyszerűbb eszközökkel szemben az elektromos kerékpárban egy külön vezérlő áramkör található az akksiban, amely képes az egyes cellák hőmérsékletét mérni, és azonnal lekapcsolja a betegeskedő cellát, ha valami problémát észlel a kockázat csökkentése érdekében figyelmesen tanulmányozd át, és feltétlenül tartsd be a használati utasítás akkukezelésre vonatkozó részét! ... http://www.alternativenergia.hu/litiumos-akkumulator-%E2%80%93-veszelyes-is-l ... |
|
|