Téma: Vectrix |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Ki ölte meg az elektromos autót? színes, amerikai dokumentumfilm, 92 perc, 2006 rendező: Chris Paine forgatókönyvíró: Chris Paine zeneszerző: Michael Brook operatőr: Thaddeus Wadleigh vágó: Michael Kovalenko, Chris A. Peterson Közzététel: 2012. szept. 29. |
|
|
|
Békáscity |
|
de jó fotó ! - na az ilyen négykerekű, kasztnis motorokat szeretem |
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Rekord: 400 Nissan LEAF-et rendelt egy autókölcsönző Nem kevesebb, mint 400 db Nissan LEAF elektromos autó megvásárlásával a dán Avis Car Rental új világrekordot döntött: a Nissantól magáncég ennyi elektromos autót még soha sem rendelt. A Dán Energiaügynökség támogatásának köszönhetően az elektromos autók havi bérleti díja a minden költséget magában foglaló csomagban is csak 3495 dán korona (468 euró) lesz, amely a várakozások szerint jelentős mértékben előmozdítja majd az elektromos autók elterjedését Dániában. ... http://www.holtoltsek.hu/hu/hirek/297-rekord-400-nissan-leaf-et-rendelt-egy-a ... |
|
mpd |
|
Há'mer ottan kvázi ingyen van a villany. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Készül a levegővel működő autó
A PSA Peugeot Citroen két mérnöke elkészítette a levegővel hajtható autó prototípusát. A levegő, mint üzemanyag előnyei egyértelműek: mindenhol megtalálható, tiszta, és mindenekelőtt ingyen van. Viszont ahhoz, hogy az autó energiaként tárolja a levegőt, további energiát kell használnia – fából vaskarika.
A folyadék ezután visszafelé kezd el áramlani a szivattyún, ami ugyanúgy működik, mint egy motor: a folyadék mozgása meghajtja a kerekeket, mielőtt átkerül a második tankba. Olyan az egész, mint egy vízimalom, ami saját magát hajtja.
Vezetés közben a vezérlőrendszer a benzinüzemű és a léghajtású üzemmód között váltogat. A hibrid elektromos autókhoz hasonlóan a francia tervezők autója is benzinmotorra kapcsol, ha meredek emelkedőn vagy autópályán kell haladnia. Ugyancsak a motor végzi a nitrogén sűrítését, ha a regeneratív fékezés (a fékezéskor hasznosuló, akkumulátorban tárolt mozgási energia) ehhez nem szolgáltatna elég energiát.
Kicsi, könnyű, kompakt, kapható
A jármű tervezői, André Yarce és Karim Mokaddem szerint óránként 70 kilométeres sebesség mellett az autó 60-80 százalékban működtethető tisztán léghajtással. A hibrid, elektromos és benzines üzemmódot váltogató autóknál a Hybrid Air könnyebb és olcsóbb, ráadásul nincsenek óriási akkumulátorai, amik a csomag- vagy az utastérből vennének el helyet.
A kisautó tesztje olyan jól sikerült, hogy a Peugeot és a Citroen árusítani is fogja őket. A Hybrid Air Európában is kapható lesz, a nemzetközi piacokra 2016-ra juthat el. Az árat még nem jelentették be, de a tervezők szerint nagyjából annyiba fog kerülni, mint a benzines-elektromos hibrid autók. ... http://erdely.ma/tudtech.php?id=159559&cim=keszul_a_levegovel_mukodo_auto |
|
|
Rendes Kis |
|
Pár gondolat a lítium tüzekről:
mechanikai behatásra vagy túlmelegedéstől indulhat be (ez utóbbit egy rossz típusú töltővel is elő lehet idézni)
a fehér füst csak a kezdet, az igazi tűz jóval később lángol fel, amikor már mindenki azt hiszi, hogy túl vagyunk a nehezén
a füst borzasztóan mérgező. Ha meglátod, akkor futás, és mentsd az emberéletet (nem vicc)
amikor a sérült cellák melletti cellák is begyulladnak, akkor indul az igazi tűzhányó
ehhez az égéshez nem kell oxigén, így felesleges pokrócokat rádobálni
a vízzel oltás a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ettől ugyanis levegőbe fog repülni az akksi
a kerékpárok akkumulátorai 10-szer akkora kapacitásúak, mint a filmen látott laptopé. Nem 3-6, hanem 30-40 cella van beépítve, így könnyen elképzelheted, mit művel, ha lángot fog.
De azért szeretnélek megnyugtatni is:
az elmúlt 5 évben 4 ilyen jellegű ebike balesetet regisztráltak Európában, pedig az eladott lítiumos biciklik száma meghaladja a 3 millió darabot. A tüzeket vagy buherált akkupack, vagy nem megfelelő töltési folyamat/eszközök okozták. (Akik hallottak a Boeing Dreamliner flotta kálváriájáról, vagy a Tesla szoftverfrissítési akciójáról, azok tudják, hogy nem szabad lebecsülni az ilyen jellegő alacsony kockázatot sem. Pláne, hogy láttunk már pár kiégett Fisker Karma sportkocsit is… )
az egyszerűbb eszközökkel szemben az elektromos kerékpárban egy külön vezérlő áramkör található az akksiban, amely képes az egyes cellák hőmérsékletét mérni, és azonnal lekapcsolja a betegeskedő cellát, ha valami problémát észlel a kockázat csökkentése érdekében figyelmesen tanulmányozd át, és feltétlenül tartsd be a használati utasítás akkukezelésre vonatkozó részét! ... http://www.alternativenergia.hu/litiumos-akkumulator-%E2%80%93-veszelyes-is-l ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Főszerepben a hidrogén, a közlekedés jövője Hidrogén alapú mobilitás és tüzelőanyag-cellás autóbusz-fejlesztés lehetőségei Közép-Európában (HFC) címmel szervezett workshopot múlt héten a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület és az evopro csoport.
A workshopra az MTA Természettudományi Kutatóközpontban került sor, célja pedig a hidrogén alapú közlekedés területén várható új irányzatok, tendenciák és programok bemutatása volt. A résztvevők hazai és külföldi szakemberek előadásait ismerhették meg. Az egyedülálló rendezvény a kelet-európai hidrogén-alapú autóbusz fejlesztési lehetőségeit helyezte előtérbe. Az előadások részletesen beszámoltak az eddigi európai fejlesztésekről, valamint a Horizon 2020 program keretén belül várható új projekt-kiírásokról, pályázati és együttműködési lehetőségekről. Az előadások arra is rávilágítottak, hogy http://www.alternativenergia.hu/foszerepben-a-hidrogen-a-kozlekedes-jovoje/66342 |
|
panda |
|
azé', azt nem mondanám, hogy szép is, a kis drága... |
|
Rendes Kis |
|
Gyártásban a méregdrága kanadai sportgép
A Sorát február 28-án, a montreali motorszalonon ki is állítják, ezt követően pedig megkezdődik a gyártás Québecben.
A kanadai gép háromfázisú, váltakozó áramú villanymotorja folyadékhűtéses, csúcsnyomatéka 90 newtonméteres. A 12 kilowattórás, lítium-polimeres akkucsomag kilenc óra alatt tölthető maximumra. Egy töltéssel városi tempóval nagyjából 200, országúti sebesség mellett 100 kilométer megtételét teszi lehetővé. A modell érdekessége, hogy vezetője induláskor beállíthatja az úti célt, egy szoftver pedig ehhez igazítja a motor teljesítményét - így elkerülhető, hogy út közben merüljön le az akkumulátorunk.
A Lito Sora alumínium vázat és szénszálas idomokat kapott, súlya így 260 kilogramm lett. Az ülésmagasság 750-től 850 milliméterig elektromosan állítható, akár menet közben is. Előre 43 milliméteres fejre állított villát szereltek, míg a hátsó felfüggesztés az Elkától származik. A rugóút elöl 125, hátul 127 milliméter. A lassításról és megállásról elöl két 320 mm-es féktárcsa és négydugattyús nyergek gondoskodnak, hátul pedig egy 250-es tárcsa és kétdugattyús nyereg kapott helyet.
Az érdekes technikai megoldásoknak és a sportos megjelenésnek azonban az árát is keményen megkérik: 46 ezer kanadai dollárt, vagyis mintegy 9,7 millió forintot kell leszurkolni a Soráért. ... http://totalbike.hu/hirek/2014/02/20/gyartasban_a_meregdraga_kanadai_sportgep ... |
|