Téma: Vectrix |
|
|
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
Készül a levegővel működő autó
A PSA Peugeot Citroen két mérnöke elkészítette a levegővel hajtható autó prototípusát. A levegő, mint üzemanyag előnyei egyértelműek: mindenhol megtalálható, tiszta, és mindenekelőtt ingyen van. Viszont ahhoz, hogy az autó energiaként tárolja a levegőt, további energiát kell használnia – fából vaskarika.
A folyadék ezután visszafelé kezd el áramlani a szivattyún, ami ugyanúgy működik, mint egy motor: a folyadék mozgása meghajtja a kerekeket, mielőtt átkerül a második tankba. Olyan az egész, mint egy vízimalom, ami saját magát hajtja.
Vezetés közben a vezérlőrendszer a benzinüzemű és a léghajtású üzemmód között váltogat. A hibrid elektromos autókhoz hasonlóan a francia tervezők autója is benzinmotorra kapcsol, ha meredek emelkedőn vagy autópályán kell haladnia. Ugyancsak a motor végzi a nitrogén sűrítését, ha a regeneratív fékezés (a fékezéskor hasznosuló, akkumulátorban tárolt mozgási energia) ehhez nem szolgáltatna elég energiát.
Kicsi, könnyű, kompakt, kapható
A jármű tervezői, André Yarce és Karim Mokaddem szerint óránként 70 kilométeres sebesség mellett az autó 60-80 százalékban működtethető tisztán léghajtással. A hibrid, elektromos és benzines üzemmódot váltogató autóknál a Hybrid Air könnyebb és olcsóbb, ráadásul nincsenek óriási akkumulátorai, amik a csomag- vagy az utastérből vennének el helyet.
A kisautó tesztje olyan jól sikerült, hogy a Peugeot és a Citroen árusítani is fogja őket. A Hybrid Air Európában is kapható lesz, a nemzetközi piacokra 2016-ra juthat el. Az árat még nem jelentették be, de a tervezők szerint nagyjából annyiba fog kerülni, mint a benzines-elektromos hibrid autók. ... http://erdely.ma/tudtech.php?id=159559&cim=keszul_a_levegovel_mukodo_auto |
|
|
Rendes Kis |
|
Pár gondolat a lítium tüzekről:
mechanikai behatásra vagy túlmelegedéstől indulhat be (ez utóbbit egy rossz típusú töltővel is elő lehet idézni)
a fehér füst csak a kezdet, az igazi tűz jóval később lángol fel, amikor már mindenki azt hiszi, hogy túl vagyunk a nehezén
a füst borzasztóan mérgező. Ha meglátod, akkor futás, és mentsd az emberéletet (nem vicc)
amikor a sérült cellák melletti cellák is begyulladnak, akkor indul az igazi tűzhányó
ehhez az égéshez nem kell oxigén, így felesleges pokrócokat rádobálni
a vízzel oltás a legrosszabb dolog, amit tehetsz, ettől ugyanis levegőbe fog repülni az akksi
a kerékpárok akkumulátorai 10-szer akkora kapacitásúak, mint a filmen látott laptopé. Nem 3-6, hanem 30-40 cella van beépítve, így könnyen elképzelheted, mit művel, ha lángot fog.
De azért szeretnélek megnyugtatni is:
az elmúlt 5 évben 4 ilyen jellegű ebike balesetet regisztráltak Európában, pedig az eladott lítiumos biciklik száma meghaladja a 3 millió darabot. A tüzeket vagy buherált akkupack, vagy nem megfelelő töltési folyamat/eszközök okozták. (Akik hallottak a Boeing Dreamliner flotta kálváriájáról, vagy a Tesla szoftverfrissítési akciójáról, azok tudják, hogy nem szabad lebecsülni az ilyen jellegő alacsony kockázatot sem. Pláne, hogy láttunk már pár kiégett Fisker Karma sportkocsit is… )
az egyszerűbb eszközökkel szemben az elektromos kerékpárban egy külön vezérlő áramkör található az akksiban, amely képes az egyes cellák hőmérsékletét mérni, és azonnal lekapcsolja a betegeskedő cellát, ha valami problémát észlel a kockázat csökkentése érdekében figyelmesen tanulmányozd át, és feltétlenül tartsd be a használati utasítás akkukezelésre vonatkozó részét! ... http://www.alternativenergia.hu/litiumos-akkumulator-%E2%80%93-veszelyes-is-l ... |
|
|
Rendes Kis |
|
Főszerepben a hidrogén, a közlekedés jövője Hidrogén alapú mobilitás és tüzelőanyag-cellás autóbusz-fejlesztés lehetőségei Közép-Európában (HFC) címmel szervezett workshopot múlt héten a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület és az evopro csoport.
A workshopra az MTA Természettudományi Kutatóközpontban került sor, célja pedig a hidrogén alapú közlekedés területén várható új irányzatok, tendenciák és programok bemutatása volt. A résztvevők hazai és külföldi szakemberek előadásait ismerhették meg. Az egyedülálló rendezvény a kelet-európai hidrogén-alapú autóbusz fejlesztési lehetőségeit helyezte előtérbe. Az előadások részletesen beszámoltak az eddigi európai fejlesztésekről, valamint a Horizon 2020 program keretén belül várható új projekt-kiírásokról, pályázati és együttműködési lehetőségekről. Az előadások arra is rávilágítottak, hogy http://www.alternativenergia.hu/foszerepben-a-hidrogen-a-kozlekedes-jovoje/66342 |
|
panda |
|
azé', azt nem mondanám, hogy szép is, a kis drága... |
|
Rendes Kis |
|
Gyártásban a méregdrága kanadai sportgép
A Sorát február 28-án, a montreali motorszalonon ki is állítják, ezt követően pedig megkezdődik a gyártás Québecben.
A kanadai gép háromfázisú, váltakozó áramú villanymotorja folyadékhűtéses, csúcsnyomatéka 90 newtonméteres. A 12 kilowattórás, lítium-polimeres akkucsomag kilenc óra alatt tölthető maximumra. Egy töltéssel városi tempóval nagyjából 200, országúti sebesség mellett 100 kilométer megtételét teszi lehetővé. A modell érdekessége, hogy vezetője induláskor beállíthatja az úti célt, egy szoftver pedig ehhez igazítja a motor teljesítményét - így elkerülhető, hogy út közben merüljön le az akkumulátorunk.
A Lito Sora alumínium vázat és szénszálas idomokat kapott, súlya így 260 kilogramm lett. Az ülésmagasság 750-től 850 milliméterig elektromosan állítható, akár menet közben is. Előre 43 milliméteres fejre állított villát szereltek, míg a hátsó felfüggesztés az Elkától származik. A rugóút elöl 125, hátul 127 milliméter. A lassításról és megállásról elöl két 320 mm-es féktárcsa és négydugattyús nyergek gondoskodnak, hátul pedig egy 250-es tárcsa és kétdugattyús nyereg kapott helyet.
Az érdekes technikai megoldásoknak és a sportos megjelenésnek azonban az árát is keményen megkérik: 46 ezer kanadai dollárt, vagyis mintegy 9,7 millió forintot kell leszurkolni a Soráért. ... http://totalbike.hu/hirek/2014/02/20/gyartasban_a_meregdraga_kanadai_sportgep ... |
|
|
panda |
|
"Egy kínai földműves az idők szelét megérezve megépítette saját elektromos autóját. A mindössze 10 000 jüanból, azaz körülbelül 350 000 forintból épített jármű azon túl, hogy működik, igazi technikai csemegét is tartalmaz.
Tang Zhenping 55 évesen lépett a kínai Youku videómegosztó nyilvánossága elé saját maga által épített elektromos autójával."
|
|
keresztkem |
|
Kiabál a RADAI ROSSEB, NEM ÉN! BAMMEG! keresztkem |
|
|
keresztkem |
|
"..amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása." Ez a megállapitás, mint megállapitás(!)-- az ilyen-olyan virtualitás(-om)ról-- is, hmmm... virtuális, persze.És "csak" az. k.k. |
|
panda |
|
Mpd ötletét mégiscsak meg kéne fontolni... ismerjük el királyunknak a norvég uralkodót!... :-D |
|
Rendes Kis |
|
Érdekes, hogy amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása. |
|
keresztkem |
|
Elképesztően unalmassá: száj-, és lábszagúan nyálassá vált ez az egész fórum.Technokraták, kékharisnyák és tudálékosok önfontoskodó semmitmondásgyűjteményévé...Olyannyira, hogy még egy jó kis nagybötűs bosszantáshoz sincs semmi kedvem itt, mertr minek? Hiába: Önök egyéniséghiányban szenvedő mintalelkek, akikben nincs spiritusz. Sajnos. k.k. |
|
orosz_hussalata |
|
Érdekes, mert a norgék olajhatalom. Kíváncsi lettem mibe kerül ez a csoda. Nos a hazai ára közel kilenc millió. És az autóipar rákfenéje is látható a tartozék ajánlatok közt. -sárvédő gumik 4db 58.900Ft -- 4db kis gumi darab a kerekek mögött gyártási költség max 500-1000Ft lehet (én azt hittem ez kötelező a kresz szerint) |
|
Rendes Kis |
|
Jól megy a Leaf Európában Ahol ki van építve a töltőhálózat és állami támogatás is kérhető, ott kelendőek a villanyautók. Ilyen hely például Norvégia Magyarországról nézve szinte hihetetlen, de elfogyott tavaly több mint tízezer Leaf, amivel magasan Európa legnépszerűbb elektromos autója.
Rekordév volt a tavalyi a Nissannak, az elektromos hajtású Leafből 2013-ban több mint a 2012-es mennyiség duplája talált vevőre. A Leafből tavaly 11 120 példányt sikerült eladni, Norvégia kedvence lett, és azóta elkelt belőle a százezredik példány is. A Nissan ezzel a teljesítménnyel az egész európai villanyautós piac 33 százalékát lefedi. Norvégia igazi Leaf-paradicsom, ott az eladott autók rangsorában a harmadik a Leaf. Idén januárban például 650-et vettek belőle a norvégok.
Más országokban is a Nissan Leaf a legkelendőbb villanyautó, így Spanyolországban, Olaszországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban is. Még Franciaországban is jelentősen nőtt az elmúlt havi eladások száma, pedig a francia gyártók is kínálnak ellenfeleket a Leafnek, de azok egyelőre kevesebb sikert értek el. A 2010 decemberétől gyártott Leaf mellé nemsokára megérkezik az NV200 furgon villanyosított változata is. ... http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_megy_a_leaf_europaban-11768
|
|
mackó |
|
Én is pont így gondolom az akkumulátorok terén. A 10 év élettartam elég optimista jóslat, ráadásul az "csak" normál használatú személyautók esetén lehet igaz, amelyeknél a benzin, a gáz vagy a gázolaj a fő energiaforrás, s pusztán a szokásos áramellátást kell kielégíteniük. A tíz év alatt sokat veszít a hatásfokából, ami egy rendszeresen használt hagyományos személyautó esetében nem szembetűnő, mert nem érzékelhető. Pusztán elektromos használat esetén a mai lehetőségeket figyelembe véve (ráadásul a tömegközlekedésű busz áramfelhasználásával kalkulálva) szerintem egy akkumulátor a fél évet sem érheti meg, gyakorlatilag mehet kukába. Pontosan ezért mondtam, hogy bohóckodásra jó, egy nagyobb város vezetésének mellénye dagadhat a büszkeségtől, alternatív megoldásnak viszont nem megy el. Üzemeltetési költségek: mindennek az ára a kereslet-kínálat függvénye, így azzal nem is foglalkoznék, szerintem 150 évig a hagyományos üzemanyag rendelkezésre áll a Földön, az idő nem szorít. Mi rossz helyen vagyunk, nincs saját kitermelésünk. Áramból önellátóak lehetünk. Zöld: minden relatív. A szélenergia, a napenergia, a termálhő stb. a maga nemében mindegyik környezetet szennyez, csak a szennyezés forráspontja eltolódik. Én szennyezésnek tekintem a zajt is, ami legalább annyira káros, mint a levegőben úszkáló szilárd és nem szilárd anyagok. |
|
orosz_hussalata |
|
A tárolás egy dolog, de a mai akkumulátorok nagyon drágák, és nagyon véges az élettartamuk. Egy adott idő után (legyen mondjuk 10 év) az akkumulátor cseréje elengedhetetlen, de annak ára az egész járgány használt értékénél jóval nagyobb lehet.
Én jobban bíznék városi környezetben akár egy üzemanyagcellás megoldásban ( nem robbanásveszélyes megoldással ), ahol valami nagy energiasűrűségű, de egyszerűbben tárolható üzemanyag van.
Ha eltekintünk a környezetvédelmi szempontoktól, és csak anyagi vonatkozásokat nézzük, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy persze az elektromos üzemelés olcsóbb a fosszilis tüzelőanyagnál, de ez nagyon nagy részt azért van, mert annak üzemanyagába nem építettek bele mindenféle adókat (részben útfenntartásra hivatkozva). Tehát az olcsóság egy részét az állam adja azáltal, hogy lemond bizonyos adóbevételekről. Mert az ugye nem kérdés, hogy az elektromos buszok éppúgy rongálják az utakat, mint a dízel társaik, tehát az adókivetés jogos lenne.
Hosszú távon én feltétlenül az elektromos hajtás híve vagyok (olcsóbb, könnyebb motor, lényegesen egyszerűbb mechanika, csendes, nem füstöl, lehetséges a fékezéskori visszatáplálás stb.), de az elektromos energia tárolása még nem tart ott (de már nincs sok hátra) szerintem. |
|
|