Téma: Vectrix |
|
Rendes Kis |
|
Gyártásban a méregdrága kanadai sportgép
A Sorát február 28-án, a montreali motorszalonon ki is állítják, ezt követően pedig megkezdődik a gyártás Québecben.
A kanadai gép háromfázisú, váltakozó áramú villanymotorja folyadékhűtéses, csúcsnyomatéka 90 newtonméteres. A 12 kilowattórás, lítium-polimeres akkucsomag kilenc óra alatt tölthető maximumra. Egy töltéssel városi tempóval nagyjából 200, országúti sebesség mellett 100 kilométer megtételét teszi lehetővé. A modell érdekessége, hogy vezetője induláskor beállíthatja az úti célt, egy szoftver pedig ehhez igazítja a motor teljesítményét - így elkerülhető, hogy út közben merüljön le az akkumulátorunk.
A Lito Sora alumínium vázat és szénszálas idomokat kapott, súlya így 260 kilogramm lett. Az ülésmagasság 750-től 850 milliméterig elektromosan állítható, akár menet közben is. Előre 43 milliméteres fejre állított villát szereltek, míg a hátsó felfüggesztés az Elkától származik. A rugóút elöl 125, hátul 127 milliméter. A lassításról és megállásról elöl két 320 mm-es féktárcsa és négydugattyús nyergek gondoskodnak, hátul pedig egy 250-es tárcsa és kétdugattyús nyereg kapott helyet.
Az érdekes technikai megoldásoknak és a sportos megjelenésnek azonban az árát is keményen megkérik: 46 ezer kanadai dollárt, vagyis mintegy 9,7 millió forintot kell leszurkolni a Soráért. ... http://totalbike.hu/hirek/2014/02/20/gyartasban_a_meregdraga_kanadai_sportgep ... |
|
|
panda |
|
"Egy kínai földműves az idők szelét megérezve megépítette saját elektromos autóját. A mindössze 10 000 jüanból, azaz körülbelül 350 000 forintból épített jármű azon túl, hogy működik, igazi technikai csemegét is tartalmaz.
Tang Zhenping 55 évesen lépett a kínai Youku videómegosztó nyilvánossága elé saját maga által épített elektromos autójával."
|
|
keresztkem |
|
Kiabál a RADAI ROSSEB, NEM ÉN! BAMMEG! keresztkem |
|
|
keresztkem |
|
"..amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása." Ez a megállapitás, mint megállapitás(!)-- az ilyen-olyan virtualitás(-om)ról-- is, hmmm... virtuális, persze.És "csak" az. k.k. |
|
panda |
|
Mpd ötletét mégiscsak meg kéne fontolni... ismerjük el királyunknak a norvég uralkodót!... :-D |
|
Rendes Kis |
|
Érdekes, hogy amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása. |
|
keresztkem |
|
Elképesztően unalmassá: száj-, és lábszagúan nyálassá vált ez az egész fórum.Technokraták, kékharisnyák és tudálékosok önfontoskodó semmitmondásgyűjteményévé...Olyannyira, hogy még egy jó kis nagybötűs bosszantáshoz sincs semmi kedvem itt, mertr minek? Hiába: Önök egyéniséghiányban szenvedő mintalelkek, akikben nincs spiritusz. Sajnos. k.k. |
|
orosz_hussalata |
|
Érdekes, mert a norgék olajhatalom. Kíváncsi lettem mibe kerül ez a csoda. Nos a hazai ára közel kilenc millió. És az autóipar rákfenéje is látható a tartozék ajánlatok közt. -sárvédő gumik 4db 58.900Ft -- 4db kis gumi darab a kerekek mögött gyártási költség max 500-1000Ft lehet (én azt hittem ez kötelező a kresz szerint) |
|
Rendes Kis |
|
Jól megy a Leaf Európában Ahol ki van építve a töltőhálózat és állami támogatás is kérhető, ott kelendőek a villanyautók. Ilyen hely például Norvégia Magyarországról nézve szinte hihetetlen, de elfogyott tavaly több mint tízezer Leaf, amivel magasan Európa legnépszerűbb elektromos autója.
Rekordév volt a tavalyi a Nissannak, az elektromos hajtású Leafből 2013-ban több mint a 2012-es mennyiség duplája talált vevőre. A Leafből tavaly 11 120 példányt sikerült eladni, Norvégia kedvence lett, és azóta elkelt belőle a százezredik példány is. A Nissan ezzel a teljesítménnyel az egész európai villanyautós piac 33 százalékát lefedi. Norvégia igazi Leaf-paradicsom, ott az eladott autók rangsorában a harmadik a Leaf. Idén januárban például 650-et vettek belőle a norvégok.
Más országokban is a Nissan Leaf a legkelendőbb villanyautó, így Spanyolországban, Olaszországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban is. Még Franciaországban is jelentősen nőtt az elmúlt havi eladások száma, pedig a francia gyártók is kínálnak ellenfeleket a Leafnek, de azok egyelőre kevesebb sikert értek el. A 2010 decemberétől gyártott Leaf mellé nemsokára megérkezik az NV200 furgon villanyosított változata is. ... http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_megy_a_leaf_europaban-11768
|
|
mackó |
|
Én is pont így gondolom az akkumulátorok terén. A 10 év élettartam elég optimista jóslat, ráadásul az "csak" normál használatú személyautók esetén lehet igaz, amelyeknél a benzin, a gáz vagy a gázolaj a fő energiaforrás, s pusztán a szokásos áramellátást kell kielégíteniük. A tíz év alatt sokat veszít a hatásfokából, ami egy rendszeresen használt hagyományos személyautó esetében nem szembetűnő, mert nem érzékelhető. Pusztán elektromos használat esetén a mai lehetőségeket figyelembe véve (ráadásul a tömegközlekedésű busz áramfelhasználásával kalkulálva) szerintem egy akkumulátor a fél évet sem érheti meg, gyakorlatilag mehet kukába. Pontosan ezért mondtam, hogy bohóckodásra jó, egy nagyobb város vezetésének mellénye dagadhat a büszkeségtől, alternatív megoldásnak viszont nem megy el. Üzemeltetési költségek: mindennek az ára a kereslet-kínálat függvénye, így azzal nem is foglalkoznék, szerintem 150 évig a hagyományos üzemanyag rendelkezésre áll a Földön, az idő nem szorít. Mi rossz helyen vagyunk, nincs saját kitermelésünk. Áramból önellátóak lehetünk. Zöld: minden relatív. A szélenergia, a napenergia, a termálhő stb. a maga nemében mindegyik környezetet szennyez, csak a szennyezés forráspontja eltolódik. Én szennyezésnek tekintem a zajt is, ami legalább annyira káros, mint a levegőben úszkáló szilárd és nem szilárd anyagok. |
|
orosz_hussalata |
|
A tárolás egy dolog, de a mai akkumulátorok nagyon drágák, és nagyon véges az élettartamuk. Egy adott idő után (legyen mondjuk 10 év) az akkumulátor cseréje elengedhetetlen, de annak ára az egész járgány használt értékénél jóval nagyobb lehet.
Én jobban bíznék városi környezetben akár egy üzemanyagcellás megoldásban ( nem robbanásveszélyes megoldással ), ahol valami nagy energiasűrűségű, de egyszerűbben tárolható üzemanyag van.
Ha eltekintünk a környezetvédelmi szempontoktól, és csak anyagi vonatkozásokat nézzük, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy persze az elektromos üzemelés olcsóbb a fosszilis tüzelőanyagnál, de ez nagyon nagy részt azért van, mert annak üzemanyagába nem építettek bele mindenféle adókat (részben útfenntartásra hivatkozva). Tehát az olcsóság egy részét az állam adja azáltal, hogy lemond bizonyos adóbevételekről. Mert az ugye nem kérdés, hogy az elektromos buszok éppúgy rongálják az utakat, mint a dízel társaik, tehát az adókivetés jogos lenne.
Hosszú távon én feltétlenül az elektromos hajtás híve vagyok (olcsóbb, könnyebb motor, lényegesen egyszerűbb mechanika, csendes, nem füstöl, lehetséges a fékezéskori visszatáplálás stb.), de az elektromos energia tárolása még nem tart ott (de már nincs sok hátra) szerintem. |
|
mackó |
|
Ma ez még nem kifizetődő. Egy-két busz járatása és pluszköltségeinek fedezése a jól hangzó megújuló energia bemutatására kitűnő reklám, de amíg nem forradalmasítják az elektromos áram tárolását, addig csak bohóckodásra jó. Keveset használt személyautó esetében még elmegy, pl. a Vectrix esetében kimondottan kitűnő, de a tömegközlekedést igényeit kielégíteni ma még képtelen - gazdaságosan. A felsővezeték egyszeri kiépítési költségeihez viszonyítva egyenesen bűn ilyenbe belefogni. Persze van egyéb, nem elhanyagolható (pl. esztétikai) mentő körülmény, de pusztán anyagi alapokra helyezve badarság ebben gondolkozni. |
|
mpd |
|
Hát az attól függ. Közbeszerzés, miegymás..... miből mennyit lehet ellopni. |
|
orosz_hussalata |
|
Hogyan viszonyulhatnak a buszok akkumulátorainak költségei egy troli vezetékrendszer kiépítésének költségeihez? |
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
NGM: a járműipar produkálta a legnagyobb beruházási növekedést [Nemzetgazdaság] 2014.02.11 13:18 Magyarország tavaly elérkezett nemcsak a gazdasági, de azon belül a beruházási fordulathoz is – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón. Kiemelt területként a járműipart említette, amely a legnagyobb növekedést tudta az elmúlt időszakban felmutatni. Hozzátette: reméli a beruházási fordulat tartós lesz és hosszú távon tudja a magyar gazdaságot támogatni. ... http://orientpress.hu/124568 |
|
|
orosz_hussalata |
|
Jó üzletnek ígérkezik a tűzoltó készülék beszállítás a teslának. |
|
|
|
|