16:04:28
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
Zsíros B. Ödön
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 22. 08:39 | Sorszám: 735
Látod?

Ugye, hogy nem kell mindig kiabálni?
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 22. 07:37 | Sorszám: 734
"..amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása."
Ez a megállapitás, mint megállapitás(!)-- az ilyen-olyan virtualitás(-om)ról-- is, hmmm... virtuális, persze.És "csak" az.
k.k.
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 21:31 | Sorszám: 733
Mpd ötletét mégiscsak meg kéne fontolni... ismerjük el királyunknak a norvég uralkodót!... :-D
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 21:17 | Sorszám: 732
Érdekes, hogy amilyen rossz a virtuális hallása, olyan éles a virtuális szaglása.
keresztkem
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 20:45 | Sorszám: 731
Elképesztően unalmassá: száj-, és lábszagúan nyálassá vált ez az egész fórum.Technokraták, kékharisnyák és tudálékosok önfontoskodó semmitmondásgyűjteményévé...Olyannyira, hogy még egy jó kis nagybötűs bosszantáshoz sincs semmi kedvem itt, mertr minek? Hiába: Önök egyéniséghiányban szenvedő mintalelkek, akikben nincs spiritusz.
Sajnos.
k.k.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 10:24 | Sorszám: 730
Érdekes, mert a norgék olajhatalom. Kíváncsi lettem mibe kerül ez a csoda.
Nos a hazai ára közel kilenc millió.
És az autóipar rákfenéje is látható a tartozék ajánlatok közt.
-sárvédő gumik 4db 58.900Ft -- 4db kis gumi darab a kerekek mögött gyártási költség max 500-1000Ft lehet (én azt hittem ez kötelező a kresz szerint)
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 08:25 | Sorszám: 729
Jól megy a Leaf Európában
Ahol ki van építve a töltőhálózat és állami támogatás is kérhető, ott kelendőek a villanyautók.
Ilyen hely például Norvégia

Magyarországról nézve szinte hihetetlen, de elfogyott tavaly több mint tízezer Leaf, amivel magasan Európa legnépszerűbb elektromos autója.

Rekordév volt a tavalyi a Nissannak, az elektromos hajtású Leafből 2013-ban több mint a 2012-es mennyiség duplája talált vevőre. A Leafből tavaly 11 120 példányt sikerült eladni, Norvégia kedvence lett, és azóta elkelt belőle a százezredik példány is. A Nissan ezzel a teljesítménnyel az egész európai villanyautós piac 33 százalékát lefedi. Norvégia igazi Leaf-paradicsom, ott az eladott autók rangsorában a harmadik a Leaf. Idén januárban például 650-et vettek belőle a norvégok.

Más országokban is a Nissan Leaf a legkelendőbb villanyautó, így Spanyolországban, Olaszországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban is. Még Franciaországban is jelentősen nőtt az elmúlt havi eladások száma, pedig a francia gyártók is kínálnak ellenfeleket a Leafnek, de azok egyelőre kevesebb sikert értek el. A 2010 decemberétől gyártott Leaf mellé nemsokára megérkezik az NV200 furgon villanyosított változata is.
... http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_megy_a_leaf_europaban-11768
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 10:37 | Sorszám: 728
Én is pont így gondolom az akkumulátorok terén. A 10 év élettartam elég optimista jóslat, ráadásul az "csak" normál használatú személyautók esetén lehet igaz, amelyeknél a benzin, a gáz vagy a gázolaj a fő energiaforrás, s pusztán a szokásos áramellátást kell kielégíteniük. A tíz év alatt sokat veszít a hatásfokából, ami egy rendszeresen használt hagyományos személyautó esetében nem szembetűnő, mert nem érzékelhető. Pusztán elektromos használat esetén a mai lehetőségeket figyelembe véve (ráadásul a tömegközlekedésű busz áramfelhasználásával kalkulálva) szerintem egy akkumulátor a fél évet sem érheti meg, gyakorlatilag mehet kukába. Pontosan ezért mondtam, hogy bohóckodásra jó, egy nagyobb város vezetésének mellénye dagadhat a büszkeségtől, alternatív megoldásnak viszont nem megy el.
Üzemeltetési költségek: mindennek az ára a kereslet-kínálat függvénye, így azzal nem is foglalkoznék, szerintem 150 évig a hagyományos üzemanyag rendelkezésre áll a Földön, az idő nem szorít. Mi rossz helyen vagyunk, nincs saját kitermelésünk. Áramból önellátóak lehetünk.
Zöld: minden relatív. A szélenergia, a napenergia, a termálhő stb. a maga nemében mindegyik környezetet szennyez, csak a szennyezés forráspontja eltolódik. Én szennyezésnek tekintem a zajt is, ami legalább annyira káros, mint a levegőben úszkáló szilárd és nem szilárd anyagok.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 10:10 | Sorszám: 727
A tárolás egy dolog, de a mai akkumulátorok nagyon drágák, és nagyon véges az élettartamuk. Egy adott idő után (legyen mondjuk 10 év) az akkumulátor cseréje elengedhetetlen, de annak ára az egész járgány használt értékénél jóval nagyobb lehet.

Én jobban bíznék városi környezetben akár egy üzemanyagcellás megoldásban ( nem robbanásveszélyes megoldással ), ahol valami nagy energiasűrűségű, de egyszerűbben tárolható üzemanyag van.

Ha eltekintünk a környezetvédelmi szempontoktól, és csak anyagi vonatkozásokat nézzük, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy persze az elektromos üzemelés olcsóbb a fosszilis tüzelőanyagnál, de ez nagyon nagy részt azért van, mert annak üzemanyagába nem építettek bele mindenféle adókat (részben útfenntartásra hivatkozva). Tehát az olcsóság egy részét az állam adja azáltal, hogy lemond bizonyos adóbevételekről. Mert az ugye nem kérdés, hogy az elektromos buszok éppúgy rongálják az utakat, mint a dízel társaik, tehát az adókivetés jogos lenne.

Hosszú távon én feltétlenül az elektromos hajtás híve vagyok (olcsóbb, könnyebb motor, lényegesen egyszerűbb mechanika, csendes, nem füstöl, lehetséges a fékezéskori visszatáplálás stb.), de az elektromos energia tárolása még nem tart ott (de már nincs sok hátra) szerintem.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 09:39 | Sorszám: 726
Ma ez még nem kifizetődő. Egy-két busz járatása és pluszköltségeinek fedezése a jól hangzó megújuló energia bemutatására kitűnő reklám, de amíg nem forradalmasítják az elektromos áram tárolását, addig csak bohóckodásra jó. Keveset használt személyautó esetében még elmegy, pl. a Vectrix esetében kimondottan kitűnő, de a tömegközlekedést igényeit kielégíteni ma még képtelen - gazdaságosan. A felsővezeték egyszeri kiépítési költségeihez viszonyítva egyenesen bűn ilyenbe belefogni. Persze van egyéb, nem elhanyagolható (pl. esztétikai) mentő körülmény, de pusztán anyagi alapokra helyezve badarság ebben gondolkozni.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 08:55 | Sorszám: 725
Hát az attól függ. Közbeszerzés, miegymás..... miből mennyit lehet ellopni.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 18. 23:52 | Sorszám: 724
Hogyan viszonyulhatnak a buszok akkumulátorainak költségei egy troli vezetékrendszer kiépítésének költségeihez?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 18. 22:00 | Sorszám: 723
Debrecenben helyezték forgalomba az ország első elektromos autóbuszát
dehir.hu
Egy feltöltéssel háromszáz kilométert fut a jármű. A cél, hogy a városi flotta valamennyi autóbusza elektromos legyen.
... http://www.dehir.hu/debrecen/varosunkban-helyeztek-forgalomba-az-orszag-elso- ...
... www.facebook.com/szollosigy
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 15. 19:06 | Sorszám: 722
Alázás amperrel
Technika
Nehéz elfogadni a belsőégésű erőforrásokért rajongó motorosként, de szép lassan átveszik az uralmat a konnektorból tankoló paripák.
... http://onroad.hu/2014/02/15/alazas-amperrel/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 15. 18:36 | Sorszám: 721
Jönnek a cukorból készült akkumulátorok
... Y.H. Percival Zhan, a projekt vezetője azt mondja, hogy még legalább három évre van szükség ahhoz, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön. A másik kérdés, amire még nincs válasz, hogy egy ilyen akkumulátort lehetne-e autókban használni. Egyelőre maradnak a telefonoknál és hasonló nagyságú kütyüknél.
... http://www.alternativenergia.hu/jonnek-a-cukorbol-keszult-akkumulatorok/66082
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 13. 09:01 | Sorszám: 720
Premium Firmware by FuelFree Motos for Vectrix Maxi-Scooter
... http://fuelfreemotos.wordpress.com/premium-firmware/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 12. 17:41 | Sorszám: 719
NGM: a járműipar produkálta a legnagyobb beruházási növekedést
[Nemzetgazdaság] 2014.02.11 13:18
Magyarország tavaly elérkezett nemcsak a gazdasági, de azon belül a beruházási fordulathoz is – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági
Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón. Kiemelt területként a járműipart említette, amely a legnagyobb növekedést
tudta az elmúlt időszakban felmutatni. Hozzátette: reméli a beruházási fordulat tartós lesz és hosszú távon tudja a magyar gazdaságot támogatni.
... http://orientpress.hu/124568
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 10. 21:59 | Sorszám: 718
Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol
... Norvégiában ...
... http://www.tisztajovo.hu/oko-drive/2014/02/10/nagyon-jol-jar-az-aki-villanyau ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 07. 16:52 | Sorszám: 717
Jó üzletnek ígérkezik a tűzoltó készülék beszállítás a teslának.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 07. 15:50 | Sorszám: 716

... http://www.alternativenergia.hu/magasabb-fokozatba-kapcsolt-a-tesla-autogyar- ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:49 | Sorszám: 715
Azoknak, akik nem portfolio.hu előfizetők: http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:44 | Sorszám: 714

A Tesla Motors árfolyama kedden több mint 15 százalékot ralizott annak köszönhetően, hogy a vállalat közzétette a negyedik negyedéves értékesítési számait, amelyből kiderült, hogy 6 900 darab Tesla Motel S fogyott.
... http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_tesla_bombameglepetessel_rukkolt_elo_els ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:27 | Sorszám: 713
Nohát, most már csak pénzkérdés: ... 30 rugó
... http://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_kw_performance ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. január 22. 07:49 | Sorszám: 712
Eladták a 100 ezredik elektromos Nissant Nagy-Britanniában
... http://www.tisztajovo.hu/oko-drive/2014/01/21/eladtak-a-100-ezredik-elektromo ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. január 07. 16:45 | Sorszám: 711
Egyedülálló pályázatot indított az MVM az energiatudatos hazai vállalkozások számára
... http://www.alternativenergia.hu/egyedulallo-palyazatot-inditott-az-mvm-az-ene ...
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...