Téma: Vectrix |
|
Rendes Kis |
|
Jól megy a Leaf Európában Ahol ki van építve a töltőhálózat és állami támogatás is kérhető, ott kelendőek a villanyautók. Ilyen hely például Norvégia Magyarországról nézve szinte hihetetlen, de elfogyott tavaly több mint tízezer Leaf, amivel magasan Európa legnépszerűbb elektromos autója.
Rekordév volt a tavalyi a Nissannak, az elektromos hajtású Leafből 2013-ban több mint a 2012-es mennyiség duplája talált vevőre. A Leafből tavaly 11 120 példányt sikerült eladni, Norvégia kedvence lett, és azóta elkelt belőle a százezredik példány is. A Nissan ezzel a teljesítménnyel az egész európai villanyautós piac 33 százalékát lefedi. Norvégia igazi Leaf-paradicsom, ott az eladott autók rangsorában a harmadik a Leaf. Idén januárban például 650-et vettek belőle a norvégok.
Más országokban is a Nissan Leaf a legkelendőbb villanyautó, így Spanyolországban, Olaszországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban is. Még Franciaországban is jelentősen nőtt az elmúlt havi eladások száma, pedig a francia gyártók is kínálnak ellenfeleket a Leafnek, de azok egyelőre kevesebb sikert értek el. A 2010 decemberétől gyártott Leaf mellé nemsokára megérkezik az NV200 furgon villanyosított változata is. ... http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_megy_a_leaf_europaban-11768
|
|
mackó |
|
Én is pont így gondolom az akkumulátorok terén. A 10 év élettartam elég optimista jóslat, ráadásul az "csak" normál használatú személyautók esetén lehet igaz, amelyeknél a benzin, a gáz vagy a gázolaj a fő energiaforrás, s pusztán a szokásos áramellátást kell kielégíteniük. A tíz év alatt sokat veszít a hatásfokából, ami egy rendszeresen használt hagyományos személyautó esetében nem szembetűnő, mert nem érzékelhető. Pusztán elektromos használat esetén a mai lehetőségeket figyelembe véve (ráadásul a tömegközlekedésű busz áramfelhasználásával kalkulálva) szerintem egy akkumulátor a fél évet sem érheti meg, gyakorlatilag mehet kukába. Pontosan ezért mondtam, hogy bohóckodásra jó, egy nagyobb város vezetésének mellénye dagadhat a büszkeségtől, alternatív megoldásnak viszont nem megy el. Üzemeltetési költségek: mindennek az ára a kereslet-kínálat függvénye, így azzal nem is foglalkoznék, szerintem 150 évig a hagyományos üzemanyag rendelkezésre áll a Földön, az idő nem szorít. Mi rossz helyen vagyunk, nincs saját kitermelésünk. Áramból önellátóak lehetünk. Zöld: minden relatív. A szélenergia, a napenergia, a termálhő stb. a maga nemében mindegyik környezetet szennyez, csak a szennyezés forráspontja eltolódik. Én szennyezésnek tekintem a zajt is, ami legalább annyira káros, mint a levegőben úszkáló szilárd és nem szilárd anyagok. |
|
orosz_hussalata |
|
A tárolás egy dolog, de a mai akkumulátorok nagyon drágák, és nagyon véges az élettartamuk. Egy adott idő után (legyen mondjuk 10 év) az akkumulátor cseréje elengedhetetlen, de annak ára az egész járgány használt értékénél jóval nagyobb lehet.
Én jobban bíznék városi környezetben akár egy üzemanyagcellás megoldásban ( nem robbanásveszélyes megoldással ), ahol valami nagy energiasűrűségű, de egyszerűbben tárolható üzemanyag van.
Ha eltekintünk a környezetvédelmi szempontoktól, és csak anyagi vonatkozásokat nézzük, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy persze az elektromos üzemelés olcsóbb a fosszilis tüzelőanyagnál, de ez nagyon nagy részt azért van, mert annak üzemanyagába nem építettek bele mindenféle adókat (részben útfenntartásra hivatkozva). Tehát az olcsóság egy részét az állam adja azáltal, hogy lemond bizonyos adóbevételekről. Mert az ugye nem kérdés, hogy az elektromos buszok éppúgy rongálják az utakat, mint a dízel társaik, tehát az adókivetés jogos lenne.
Hosszú távon én feltétlenül az elektromos hajtás híve vagyok (olcsóbb, könnyebb motor, lényegesen egyszerűbb mechanika, csendes, nem füstöl, lehetséges a fékezéskori visszatáplálás stb.), de az elektromos energia tárolása még nem tart ott (de már nincs sok hátra) szerintem. |
|
mackó |
|
Ma ez még nem kifizetődő. Egy-két busz járatása és pluszköltségeinek fedezése a jól hangzó megújuló energia bemutatására kitűnő reklám, de amíg nem forradalmasítják az elektromos áram tárolását, addig csak bohóckodásra jó. Keveset használt személyautó esetében még elmegy, pl. a Vectrix esetében kimondottan kitűnő, de a tömegközlekedést igényeit kielégíteni ma még képtelen - gazdaságosan. A felsővezeték egyszeri kiépítési költségeihez viszonyítva egyenesen bűn ilyenbe belefogni. Persze van egyéb, nem elhanyagolható (pl. esztétikai) mentő körülmény, de pusztán anyagi alapokra helyezve badarság ebben gondolkozni. |
|
mpd |
|
Hát az attól függ. Közbeszerzés, miegymás..... miből mennyit lehet ellopni. |
|
orosz_hussalata |
|
Hogyan viszonyulhatnak a buszok akkumulátorainak költségei egy troli vezetékrendszer kiépítésének költségeihez? |
|
|
|
|
|
Rendes Kis |
|
NGM: a járműipar produkálta a legnagyobb beruházási növekedést [Nemzetgazdaság] 2014.02.11 13:18 Magyarország tavaly elérkezett nemcsak a gazdasági, de azon belül a beruházási fordulathoz is – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón. Kiemelt területként a járműipart említette, amely a legnagyobb növekedést tudta az elmúlt időszakban felmutatni. Hozzátette: reméli a beruházási fordulat tartós lesz és hosszú távon tudja a magyar gazdaságot támogatni. ... http://orientpress.hu/124568 |
|
|
orosz_hussalata |
|
Jó üzletnek ígérkezik a tűzoltó készülék beszállítás a teslának. |
|
|
|
|
|
|
|
panda |
|
A GM még idén felvásárolhatja a Tesla Motorst Csizsek Ádám Forrás: Autó Pult 2014. január 03., péntek 12:35
A Tesla egészen zöldfülűként néhány év alatt jelentős sikereket ért el, egyre nagyobb a hírneve is. Irigylésre méltó az a tudás és tapasztalat, amelyet az elektromos hajtásláncokkal kapcsolatban szerzett. Tetszik a cikk? Ossza meg ismerőseivel is!
A General Motors nyíltan vállalja, hogy árgus szemekkel figyeli az elektromos modellek gyártására szakosodott márkát, sőt külön csoport feladata lett a monitorozás. Mindezt persze nevezhetjük ártatlan tevékenységnek is, hiszen minden bizonnyal több gyártó is hasonlóképpen jár el, azonban jelenleg a madarak mást csiripelnek – a GM a hírek szerint egy éven belül megvásárolná a Tesla Motorst. http://mno.hu/autopult/a-gm-meg-iden-felvasarolhatja-a-teslat-1203219
|
|
Rendes Kis |
|
Lehet, hogy a motort nekünk is tartozékkal kellene mutogatnunk ? |
|
|
|
Rendes Kis |
|
Kína “zöld autókat” vezényel a nagyvárosok útjaira Kína “zöld autók” bevezetését kezdte meg 28 városban, valamint egyes települési csoportokban - jelentették be kedden Pekingben.
A programot központilag támogatják, az összegeket 2013 és 2015 között fogják folyósítani a vásárlóknak és a gyártóknak. A városok listáján a tartományi székhelyek és a központi igazgatású nagyvárosok mellett ott van például a kelet-kínai Ningpo vagy a dél-kínai Sencsen. A kísérleti szerepre pályázatokat kellett beadni. A támogatandó járművek elektromos autók, hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek és üzemagyagcellás modellek. Az elsődleges vevők kormányzati szervek, közhivatalok és a tömegközlekedési vállalatok. A támogatás mértékét a hagyományos üzemű járművek és azok új energiával működtetett változatainak árkülönbözete alapján állapítják meg, de mértéke a gyártás bővülésével és a technológiai fejlesztésekkel párhuzamosan folyamatosan csökkenni fog.
Az új energiával hajtott járművek népszerűsítése 2009-ben kezdődött Kínában, kísérleti jelleggel a tömegközlekedésben. 2012 végéig összesen 27 800 ilyen jármű futott 25 városban, 80 százalékuk volt autóbusz. A nagyvárosokra vonatkozó, korábban bejelentett kedvezményekről annyit közöltek, hogy a kormány 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át a támogatott autókat - köztük hidrogén hajtásúakat - vásárlóktól az árból. A kormányzati segítségre elsősorban azért van szükség, mert a “zöld autók” ára igen borsos, átlagosan 200 ezer jüan (7,2 millió) forint felett van. Kína a támogatással a nagyvárosokban egyre inkább tarthatatlanná váló levegőszennyezést igyekszik enyhíteni. 2017-re a tervek szerint kevesebb mint 6 millió autó és ebből 200 ezer elektromos jármű lesz Pekingben. Ha az elképzelések megvalósulnak, a belvárosban ötvenméterenként lesznek nyilvános töltőállomások. ... http://www.alternativenergia.hu/kina-zold-autokat-vezenyel-a-nagyvarosok-utja ... |
|
|
|