15:35:20
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 21. 08:25 | Sorszám: 729
Jól megy a Leaf Európában
Ahol ki van építve a töltőhálózat és állami támogatás is kérhető, ott kelendőek a villanyautók.
Ilyen hely például Norvégia

Magyarországról nézve szinte hihetetlen, de elfogyott tavaly több mint tízezer Leaf, amivel magasan Európa legnépszerűbb elektromos autója.

Rekordév volt a tavalyi a Nissannak, az elektromos hajtású Leafből 2013-ban több mint a 2012-es mennyiség duplája talált vevőre. A Leafből tavaly 11 120 példányt sikerült eladni, Norvégia kedvence lett, és azóta elkelt belőle a százezredik példány is. A Nissan ezzel a teljesítménnyel az egész európai villanyautós piac 33 százalékát lefedi. Norvégia igazi Leaf-paradicsom, ott az eladott autók rangsorában a harmadik a Leaf. Idén januárban például 650-et vettek belőle a norvégok.

Más országokban is a Nissan Leaf a legkelendőbb villanyautó, így Spanyolországban, Olaszországban, Dániában, Svédországban, Finnországban, Belgiumban és az Egyesült Királyságban is. Még Franciaországban is jelentősen nőtt az elmúlt havi eladások száma, pedig a francia gyártók is kínálnak ellenfeleket a Leafnek, de azok egyelőre kevesebb sikert értek el. A 2010 decemberétől gyártott Leaf mellé nemsokára megérkezik az NV200 furgon villanyosított változata is.
... http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/jol_megy_a_leaf_europaban-11768
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 10:37 | Sorszám: 728
Én is pont így gondolom az akkumulátorok terén. A 10 év élettartam elég optimista jóslat, ráadásul az "csak" normál használatú személyautók esetén lehet igaz, amelyeknél a benzin, a gáz vagy a gázolaj a fő energiaforrás, s pusztán a szokásos áramellátást kell kielégíteniük. A tíz év alatt sokat veszít a hatásfokából, ami egy rendszeresen használt hagyományos személyautó esetében nem szembetűnő, mert nem érzékelhető. Pusztán elektromos használat esetén a mai lehetőségeket figyelembe véve (ráadásul a tömegközlekedésű busz áramfelhasználásával kalkulálva) szerintem egy akkumulátor a fél évet sem érheti meg, gyakorlatilag mehet kukába. Pontosan ezért mondtam, hogy bohóckodásra jó, egy nagyobb város vezetésének mellénye dagadhat a büszkeségtől, alternatív megoldásnak viszont nem megy el.
Üzemeltetési költségek: mindennek az ára a kereslet-kínálat függvénye, így azzal nem is foglalkoznék, szerintem 150 évig a hagyományos üzemanyag rendelkezésre áll a Földön, az idő nem szorít. Mi rossz helyen vagyunk, nincs saját kitermelésünk. Áramból önellátóak lehetünk.
Zöld: minden relatív. A szélenergia, a napenergia, a termálhő stb. a maga nemében mindegyik környezetet szennyez, csak a szennyezés forráspontja eltolódik. Én szennyezésnek tekintem a zajt is, ami legalább annyira káros, mint a levegőben úszkáló szilárd és nem szilárd anyagok.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 10:10 | Sorszám: 727
A tárolás egy dolog, de a mai akkumulátorok nagyon drágák, és nagyon véges az élettartamuk. Egy adott idő után (legyen mondjuk 10 év) az akkumulátor cseréje elengedhetetlen, de annak ára az egész járgány használt értékénél jóval nagyobb lehet.

Én jobban bíznék városi környezetben akár egy üzemanyagcellás megoldásban ( nem robbanásveszélyes megoldással ), ahol valami nagy energiasűrűségű, de egyszerűbben tárolható üzemanyag van.

Ha eltekintünk a környezetvédelmi szempontoktól, és csak anyagi vonatkozásokat nézzük, akkor azt is figyelembe kell venni, hogy persze az elektromos üzemelés olcsóbb a fosszilis tüzelőanyagnál, de ez nagyon nagy részt azért van, mert annak üzemanyagába nem építettek bele mindenféle adókat (részben útfenntartásra hivatkozva). Tehát az olcsóság egy részét az állam adja azáltal, hogy lemond bizonyos adóbevételekről. Mert az ugye nem kérdés, hogy az elektromos buszok éppúgy rongálják az utakat, mint a dízel társaik, tehát az adókivetés jogos lenne.

Hosszú távon én feltétlenül az elektromos hajtás híve vagyok (olcsóbb, könnyebb motor, lényegesen egyszerűbb mechanika, csendes, nem füstöl, lehetséges a fékezéskori visszatáplálás stb.), de az elektromos energia tárolása még nem tart ott (de már nincs sok hátra) szerintem.
mackó
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 09:39 | Sorszám: 726
Ma ez még nem kifizetődő. Egy-két busz járatása és pluszköltségeinek fedezése a jól hangzó megújuló energia bemutatására kitűnő reklám, de amíg nem forradalmasítják az elektromos áram tárolását, addig csak bohóckodásra jó. Keveset használt személyautó esetében még elmegy, pl. a Vectrix esetében kimondottan kitűnő, de a tömegközlekedést igényeit kielégíteni ma még képtelen - gazdaságosan. A felsővezeték egyszeri kiépítési költségeihez viszonyítva egyenesen bűn ilyenbe belefogni. Persze van egyéb, nem elhanyagolható (pl. esztétikai) mentő körülmény, de pusztán anyagi alapokra helyezve badarság ebben gondolkozni.
mpd
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 19. 08:55 | Sorszám: 725
Hát az attól függ. Közbeszerzés, miegymás..... miből mennyit lehet ellopni.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 18. 23:52 | Sorszám: 724
Hogyan viszonyulhatnak a buszok akkumulátorainak költségei egy troli vezetékrendszer kiépítésének költségeihez?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 18. 22:00 | Sorszám: 723
Debrecenben helyezték forgalomba az ország első elektromos autóbuszát
dehir.hu
Egy feltöltéssel háromszáz kilométert fut a jármű. A cél, hogy a városi flotta valamennyi autóbusza elektromos legyen.
... http://www.dehir.hu/debrecen/varosunkban-helyeztek-forgalomba-az-orszag-elso- ...
... www.facebook.com/szollosigy
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 15. 19:06 | Sorszám: 722
Alázás amperrel
Technika
Nehéz elfogadni a belsőégésű erőforrásokért rajongó motorosként, de szép lassan átveszik az uralmat a konnektorból tankoló paripák.
... http://onroad.hu/2014/02/15/alazas-amperrel/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 15. 18:36 | Sorszám: 721
Jönnek a cukorból készült akkumulátorok
... Y.H. Percival Zhan, a projekt vezetője azt mondja, hogy még legalább három évre van szükség ahhoz, hogy kereskedelmi forgalomba kerüljön. A másik kérdés, amire még nincs válasz, hogy egy ilyen akkumulátort lehetne-e autókban használni. Egyelőre maradnak a telefonoknál és hasonló nagyságú kütyüknél.
... http://www.alternativenergia.hu/jonnek-a-cukorbol-keszult-akkumulatorok/66082
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 13. 09:01 | Sorszám: 720
Premium Firmware by FuelFree Motos for Vectrix Maxi-Scooter
... http://fuelfreemotos.wordpress.com/premium-firmware/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 12. 17:41 | Sorszám: 719
NGM: a járműipar produkálta a legnagyobb beruházási növekedést
[Nemzetgazdaság] 2014.02.11 13:18
Magyarország tavaly elérkezett nemcsak a gazdasági, de azon belül a beruházási fordulathoz is – mondta Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági
Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára sajtótájékoztatón. Kiemelt területként a járműipart említette, amely a legnagyobb növekedést
tudta az elmúlt időszakban felmutatni. Hozzátette: reméli a beruházási fordulat tartós lesz és hosszú távon tudja a magyar gazdaságot támogatni.
... http://orientpress.hu/124568
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 10. 21:59 | Sorszám: 718
Nagyon jól jár az, aki villanyautót vásárol
... Norvégiában ...
... http://www.tisztajovo.hu/oko-drive/2014/02/10/nagyon-jol-jar-az-aki-villanyau ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 07. 16:52 | Sorszám: 717
Jó üzletnek ígérkezik a tűzoltó készülék beszállítás a teslának.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 07. 15:50 | Sorszám: 716

... http://www.alternativenergia.hu/magasabb-fokozatba-kapcsolt-a-tesla-autogyar- ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:49 | Sorszám: 715
Azoknak, akik nem portfolio.hu előfizetők: http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:44 | Sorszám: 714

A Tesla Motors árfolyama kedden több mint 15 százalékot ralizott annak köszönhetően, hogy a vállalat közzétette a negyedik negyedéves értékesítési számait, amelyből kiderült, hogy 6 900 darab Tesla Motel S fogyott.
... http://www.portfolio.hu/vallalatok/a_tesla_bombameglepetessel_rukkolt_elo_els ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. február 01. 11:27 | Sorszám: 713
Nohát, most már csak pénzkérdés: ... 30 rugó
... http://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_s/tesla_model_s_85_kw_performance ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. január 22. 07:49 | Sorszám: 712
Eladták a 100 ezredik elektromos Nissant Nagy-Britanniában
... http://www.tisztajovo.hu/oko-drive/2014/01/21/eladtak-a-100-ezredik-elektromo ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. január 07. 16:45 | Sorszám: 711
Egyedülálló pályázatot indított az MVM az energiatudatos hazai vállalkozások számára
... http://www.alternativenergia.hu/egyedulallo-palyazatot-inditott-az-mvm-az-ene ...
panda
Olvasta: 1 | Válasz | 2014. január 05. 13:23 | Sorszám: 710
A GM még idén felvásárolhatja a Tesla Motorst
Csizsek Ádám
Forrás: Autó Pult
2014. január 03., péntek 12:35

A Tesla egészen zöldfülűként néhány év alatt jelentős sikereket ért el, egyre nagyobb a hírneve is. Irigylésre méltó az a tudás és tapasztalat, amelyet az elektromos hajtásláncokkal kapcsolatban szerzett.
Tetszik a cikk? Ossza meg ismerőseivel is!

A General Motors nyíltan vállalja, hogy árgus szemekkel figyeli az elektromos modellek gyártására szakosodott márkát, sőt külön csoport feladata lett a monitorozás. Mindezt persze nevezhetjük ártatlan tevékenységnek is, hiszen minden bizonnyal több gyártó is hasonlóképpen jár el, azonban jelenleg a madarak mást csiripelnek – a GM a hírek szerint egy éven belül megvásárolná a Tesla Motorst.

http://mno.hu/autopult/a-gm-meg-iden-felvasarolhatja-a-teslat-1203219
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. december 18. 11:49 | Sorszám: 709
Lehet, hogy a motort nekünk is tartozékkal kellene mutogatnunk ?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. december 11. 07:27 | Sorszám: 708
Electric Multirotor Aircraft Takes To The Skies
earthtechling.com
German startup E-volo GmbH for the first time prodded its battery-powered, 18-propeller multirotor aircraft off the ground i
... http://www.earthtechling.com/2013/12/electric-multirotor-aircraft-takes-to-th ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. december 02. 13:36 | Sorszám: 707
One Japanese electric car has set an 800-mile range record
... http://bit.ly/18fRqPC
... www.facebook.com/photo.php?fbid=615336611836041&set=a.143901155646258.16711.1 ...
... www.facebook.com/tibor.csokmei
Rendes Kis
Olvasta: 3 | Válasz | 2013. november 29. 16:08 | Sorszám: 706
Kína “zöld autókat” vezényel a nagyvárosok útjaira
Kína “zöld autók” bevezetését kezdte meg 28 városban, valamint egyes települési csoportokban - jelentették be kedden Pekingben.

A programot központilag támogatják, az összegeket 2013 és 2015 között fogják folyósítani a vásárlóknak és a gyártóknak. A városok listáján a tartományi székhelyek és a központi igazgatású nagyvárosok mellett ott van például a kelet-kínai Ningpo vagy a dél-kínai Sencsen. A kísérleti szerepre pályázatokat kellett beadni. A támogatandó járművek elektromos autók, hálózatról tölthető hibrid elektromos járművek és üzemagyagcellás modellek. Az elsődleges vevők kormányzati szervek, közhivatalok és a tömegközlekedési vállalatok. A támogatás mértékét a hagyományos üzemű járművek és azok új energiával működtetett változatainak árkülönbözete alapján állapítják meg, de mértéke a gyártás bővülésével és a technológiai fejlesztésekkel párhuzamosan folyamatosan csökkenni fog.

Az új energiával hajtott járművek népszerűsítése 2009-ben kezdődött Kínában, kísérleti jelleggel a tömegközlekedésben. 2012 végéig összesen 27 800 ilyen jármű futott 25 városban, 80 százalékuk volt autóbusz. A nagyvárosokra vonatkozó, korábban bejelentett kedvezményekről annyit közöltek, hogy a kormány 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át a támogatott autókat - köztük hidrogén hajtásúakat - vásárlóktól az árból. A kormányzati segítségre elsősorban azért van szükség, mert a “zöld autók” ára igen borsos, átlagosan 200 ezer jüan (7,2 millió) forint felett van. Kína a támogatással a nagyvárosokban egyre inkább tarthatatlanná váló levegőszennyezést igyekszik enyhíteni. 2017-re a tervek szerint kevesebb mint 6 millió autó és ebből 200 ezer elektromos jármű lesz Pekingben. Ha az elképzelések megvalósulnak, a belvárosban ötvenméterenként lesznek nyilvános töltőállomások.
... http://www.alternativenergia.hu/kina-zold-autokat-vezenyel-a-nagyvarosok-utja ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 29. 15:54 | Sorszám: 705

... www.facebook.com/pages/vectrixhu/123167311057860?fref=ts
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...