20:36:05
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Társalgó
Téma: Vectrix
... Elejére 1. lap 
orosz_hussalata
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. november 09. 00:10 | Sorszám: 692
A kondenzátornál van jobb, már működő rendszer, a hidraulikus energia tárolás.
http://www.cleanfleetreport.com/ups-delivers-hydraulic-hybrid-vehicles/

orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 09. 00:04 | Sorszám: 691
Csere akksi? Mennyi idő után kell?
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. november 08. 23:43 | Sorszám: 690
Miskolcon "tankol" a Tesla
... www.facebook.com/photo.php?fbid=238622796295941&set=a.222898117868409.1073741 ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 28. 10:37 | Sorszám: 689
Megérkezett Lithium Ion őfőméltósága
... www.facebook.com/media/set/?set=a.619741224733797.1073741826.123167311057860& ...
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 27. 20:41 | Sorszám: 688
Egy rendkívül mutatós elektromos kerékpár 1 millió forintért
... http://www.alternativenergia.hu/egy-rendkivul-mutatos-elektromos-kerekpar-1-m ...
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 10:33 | Sorszám: 687
hűűű, ilyen is kell nekem!!
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 10:33 | Sorszám: 686
És ilyen "kivülről" :


mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 10:18 | Sorszám: 685
Hűha, ez ojjan "vállról indíthatós" teknológia :

mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 10:15 | Sorszám: 684
Áhá, értem.
És ez is érdekes, naprimér:

"Akkumulátorok, Autó-motor, Közlekedés | energiaoldal | 2012-10-10 10:49

A fékezési energiát eltárolni nagyszerű és divatos dolog, szép lassan egyre több autóban jelennek meg a fékenergia-visszanyerő rendszerek. Ha fékezéskor hő helyett elektromos áramot termelünk, akkor azt gyorsításkor vissza lehet táplálni a rendszerbe (vagy elektromos berendezéseket működtethetünk vele), így a fékek is kevesebb szálló porral terhelik a környezetet és üzemanyagot is megtakarítunk. Sajnos az akkumulátorok nem igazán alkalmasak ilyen hirtelen jelentkező energiamennyiség gyors tárolására, viszont a kondenzátorok annál inkább. A Mazda nem volt rest élni a kínálkozó lehetőséggel és az idén bemutatott Mazda6-ost ilyen, kondenzátoros rendszerrel látta el."

: http://energiaoldal.hu/akku-helyett-kondenzator-video/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 08:10 | Sorszám: 683
Felületfüggő a dolog: olyan 5letről hallottam, hogy többszázezer pici kondenzátort, amelyeknek együtt futballpályányi a felülete, belekeverik festékbe és rákenik a kocsi tetejére.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 26. 02:17 | Sorszám: 682
nadehát, azokban alig tárolódik energyi, nem??
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 25. 07:45 | Sorszám: 681
Vhol azt olvastam, hogy az akksik helyett a kondenzátoroké a jövő.
Azokat gyorsan föl lehet tölteni és maradéktalanul vissza lehet belőlük nyerni az energiát.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:21 | Sorszám: 680
"A plug-in változat rövidebb távokat akár tisztán elektromos üzemben is képes lesz megtenni, maximum 130 km/h-s sebességgel. Ha pedig az akkumulátor lemerül, a benzinmotor automatikusan működésbe lép, a fékerő-visszanyerő rendszer pedig tölteni kezdi az akkut. A fogyasztás ideális körülmények között, óvatosan vezetve akár két liter alá is csökkenthető, de normál, mindennapi használatban is 4,7 liter körül marad száz kilométerenként."
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:20 | Sorszám: 679
A közeljövőben valószínűleg inkább a hibrid rendszerek lesznek a nyerőek, mint pl. amilyen a #670-ben is szerel.
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 23:04 | Sorszám: 678
Szerintem ez a fő akadálya az elterjedésnek, meg a lassú töltés.
Azt olvastam a VW is keményen beszáll a versenybe, és igen komoly kutatásai, meg vegyipari befektetései vannak ennek kapcsán.
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:47 | Sorszám: 677
Az akksikat is lehet generáloztatni ... Az én 4 éves akksijaim még egész jól bírják ...
orosz_hussalata
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 22:35 | Sorszám: 676
Mókás, mikor kinyitja a motorháztetőt, és nincs ott semmi.
Viszont az én örök kérdésem, hogy hány év múlva kell kicserélni az akksikat, mikor azok ára a kocsi akkori értékének többszöröse.
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 21:32 | Sorszám: 675
Ha ezek elterjednek, akkor egyre nagyobb szükség lesz a fúziós erőművekre ..
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 21:31 | Sorszám: 674
Kell nekem egy ilyen! Tankolóállomásokkal együtt ..
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 24. 14:48 | Sorszám: 673
Teszteli: Csaba Csere
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 13. 22:02 | Sorszám: 672

http://www.elektromoskisauto.hu/?gclid=CJ33u7PMlLoCFcRY3goduhYAhQ
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 09. 16:20 | Sorszám: 671
mandala
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 09. 15:50 | Sorszám: 670
Jöhet a konnektoros népautó
2013.10.09. 15:25 - Hírszerkesztő

A Volkswagen nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy 2018-ra a világ legnagyobb elektromos- és hibridautó-gyártójává váljon. Nem is tétlenkednek, a hírek szerint akár már jövőre bemutathatják a tavaly az Év Autójának megválasztott hetes Golf plug-in hibrid változatát.

: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/10/09/johet_a_konnektoros_golf/
Rendes Kis
Olvasta: 1 | Válasz | 2013. október 03. 17:15 | Sorszám: 669
Megtalálták a megoldást a villanyautó bajaira?

Eddig úgy nézett ki, hogy a lítium-alapú akkumulátorok köré a legcélszerűbb elektromos autót építeni. Viszonylag nagy energiasűrűségűek és egyre elterjedtebbek, de van velük két komoly probléma.

A vízbázisú akkumulátorok 386 km fölé növelhetik az utazótávolságot az elektromos járművekben, mindössze egy feltöltéssel!

Az egyik a töltési idő, ami még speciális gyorstöltőn is fél-egy óra, a másik a költség: még a Nissan Leaf-ben használt, 200 km alatti hatótávot biztosító akkumulátor is megduplázza az autó árát. Ez a két tényező áll a villanyautók elterjedésének útjában, és a General Electric megoldása mindkettőre megoldást jelenthet, írja a totalcar.hu.

Az ötlet az, hogy az akkumulátor elektródáinak szerepét kétféle folyadék töltse be. Hogy mifélék, azt a GE egyelőre nem árulta el, csak annyit, hogy szervetlen, vízbázisú oldatokat használnak. Ám azt állítják, hogy ezzel jelentősen csökkenhet az ár, és nőhet a hatótávolság. A két folyadék két tartályban helyezkedik el az autóban, és ezeket áramoltatják az akkumulátorban, ahol egy membránon keresztül érintkeznek. A fejlesztők szerint a lényeg épp a folyamatos áramlás: ezzel érhető el az eddig megszokottnál nagyobb energiasűrűség. A GE azt állítja, így akár 380 km feletti hatótáv is könnyedén elérhető lesz, szemben a jelenlegi elektromos autók 120-160 km-es hatótávjával.

Bár erről a GE közleménye nem szól, a folyékony elektródák elvben viszonylag egyszerűen le is cserélhetők a jelenlegi benzinkút-hálózathoz hasonló átfejtő állomások segítségével, azaz elvileg ugyanolyan gyorsan mehet az újratöltés, mint a fosszilis üzemanyagot égető járművek esetében. Ez persze nagyban függ attól, hogy miféle folyadékokról is van szó – mennyire károsak a környezetre, vagy mennyire mérgezőek – de az elvi lehetőség adott lenne.

Az is nagy kérdés, hogy a laboratóriumi szinten már működő megoldásból mennyi idő alatt lesz nagy tömegben felhasználható technológia. Az ilyesmi akár 15-20 évet is igénybe vehet, viszont a GE megoldása reményt adhat az elektromos autózás híveinek: több mint száz év egyhelyben toporgás után végre elérkezhet valamiféle áttörés.

... http://www.alternativenergia.hu/megtalaltak-a-megoldast-a-villanyauto-bajaira ...
Rendes Kis
Olvasta: 2 | Válasz | 2013. szeptember 30. 16:15 | Sorszám: 668
Felsővezetékes Scania kamion
forrás: vg.hu
A Scania és a Siemens már az elektromosan hajtott tehergépkocsik tesztjére készül. A járműveken a fülke mögött található az áramszedő berendezés, amely segítségével a villamoshoz hasonlóan, felsővezetékből nyeri az energiát.

A Scania és a Siemens közötti együttműködés eredményeként Svédország lehet az első országok egyike, ahol elektromos árammal hajtott nehéz-tehergépkocsik üzemelnek. A Scania tehergépkocsi tesztelése hamarosan megkezdődik a Siemens két kilométer hosszú tesztpályáján. A járművet Södertälje-ban szerelték össze, az áramszedő Németországban fog rákerülni. Ezek után visszatér Svédországba, hogy a Scania Kutatási-Fejlesztési Központjában beépítsék az elektromos hajtásláncot. Csak ezek után válik teljessé a rendszer, aminek működését a Siemens tesztpályáján fogják megvizsgálni és kiértékelni, írja a vg.hu.

„A felsővezetékes tehergépkocsik leginkább a gyakran használt, fix utat követő szállítási útvonalak esetében használhatóak, mint például fémmegmunkáló üzemek és kikötők, vagy bányák és feldolgozó egységek között” – mondta a Scania projekt menedzsere Christer Thorén.

A projekt részeként teljes egészében elektromosan működő útszakaszokat lehet létrehozni Svédországban. Az új technológia segítségével jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el és megnyílik az út a fosszilis-üzemanyagok használata nélküli közúti közlekedés felé.

A Scania ugyanakkor olyan hibrid meghajtáson is dolgozik, amelynek elektromos áramelllátása kiegészíthető a felső vezetékekből nyert energiával. Ezeken az utakon a járművek kizárólag az elektromos energia felhasználásával is közlekedhetnek.

... http://www.alternativenergia.hu/felsovezetekes-scania-kamion/63569
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...